Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by jukkae View Post
    En laita, tulee 100% varmasti loppujen lopuksi aftermarket soitin.
    Sitten ei auta, kuin tottua siihen särinään korvassa...
    Mutta siis vastaus tähän
    kuuluuko siihen tulla autosta kaapeli vai soittimen "yläosasta" joku yhdyskaapeli?
    on että auton johtosarjasta kuuluisi tulla, jos tuo soitin kuulisi tuohon autoon.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Nenkka
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 102
      • Seinäjoki

      Mikähän tuossa oman e39 (523i) bensamittarissa vois olla vialla kun alkoi yhtäkki näyttämään ihan omiansa. Onko näissä joku anturi vai mikä näissä yleensä alkaa takkuilemaan ?
      -e39 523i M-sport
      -Tesla Model S

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        Tämä ei ole totta... kun yhden paikan saa korjattua niin toinen alkaa oireileen, kai se on rippikouluikäisen auton ominaisuus. Miksi 523ia jatkeen ohjaustehostimen öljy vaahtoutuu ja rattia käännettäessä kuuluu jurinaa. Öljyjä tuskin on vaihdettu, mutta luulisi ne olevan vaihdettu kun moottori on vaihdettu 2007 syksyllä. Toivottavasti korjaantuu öljyjen vaihdolla ja miten ne sinne vaihdetaan?
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • Kiwes
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 707
          • JKL

          Originally posted by Nenkka View Post
          Mikähän tuossa oman e39 (523i) bensamittarissa vois olla vialla kun alkoi yhtäkki näyttämään ihan omiansa. Onko näissä joku anturi vai mikä näissä yleensä alkaa takkuilemaan ?
          Toisen puolen anturi poikki luultavasti. Takapenkin istuinosa irti -> luukut auki(parilla ristipääruuvilla) -> liittimet irti ja vastusmittari käteen, tankin puoleisista liittimistä pitäisi tulla ~300 - 400 ohmia (en muista tarkkaan), jossei näytä mitään, niin anturi = poikki. Käy tankilla ennen operaatiota, et molemmista tankeissa on varmasti ainetta.
          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
          INPA, BMW Scanner 1.4.0

          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14513
            • Oulu

            Originally posted by Tomppa80 View Post
            Tämä ei ole totta... kun yhden paikan saa korjattua niin toinen alkaa oireileen, kai se on rippikouluikäisen auton ominaisuus. Miksi 523ia jatkeen ohjaustehostimen öljy vaahtoutuu ja rattia käännettäessä kuuluu jurinaa. Öljyjä tuskin on vaihdettu, mutta luulisi ne olevan vaihdettu kun moottori on vaihdettu 2007 syksyllä. Toivottavasti korjaantuu öljyjen vaihdolla ja miten ne sinne vaihdetaan?
            Tuossa hyvä tapa: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...placement.html

            Mutta mahtaa olla pumppu sökö. Itselläni meni niillä kovilla pakkasilla ja pitää pientä volinaa kokoajan.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Tomppa80 View Post
              Tämä ei ole totta... kun yhden paikan saa korjattua niin toinen alkaa oireileen, kai se on rippikouluikäisen auton ominaisuus. Miksi 523ia jatkeen ohjaustehostimen öljy vaahtoutuu ja rattia käännettäessä kuuluu jurinaa. Öljyjä tuskin on vaihdettu, mutta luulisi ne olevan vaihdettu kun moottori on vaihdettu 2007 syksyllä. Toivottavasti korjaantuu öljyjen vaihdolla ja miten ne sinne vaihdetaan?
              Muista vaihtaa säiliö uuteen samalla. Öljyiksi chf11 tai febi s6161.

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2070
                • Pirkanmaa

                Osaisko joku äkkiseltään heittää 523i 3/98:n pakoputken halkaisijan katalysaattorin jälkeen, on yhdellä katilla varustettu, eikä lambdaa katin jälkeen.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8270
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  nostellaas tätä.. jälkimmäinen koodi uusiutunu ja ABS/ASC valot palaa aina satunnaisesti.

                  Originally posted by peto2 View Post
                  E39 sytytti aamulla ABS ja luistoneston valot, iltapäivällä ei enää syttynyt.
                  tämmöset vikakoodit tuli kun luin, mitähän oikeen meinaa?

                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by Kiwes View Post
                    Toisen puolen anturi poikki luultavasti. Takapenkin istuinosa irti -> luukut auki(parilla ristipääruuvilla) -> liittimet irti ja vastusmittari käteen, tankin puoleisista liittimistä pitäisi tulla ~300 - 400 ohmia (en muista tarkkaan), jossei näytä mitään, niin anturi = poikki. Käy tankilla ennen operaatiota, et molemmista tankeissa on varmasti ainetta.
                    Tähän on pakko huomauttaa, ettei tankkia saa tankata täyteen. Jos vika paikallistuu anturiin ja täydestä tankista avaa anturin kannen, niin polttoainetta tulee ihan mukavasti "mäelle".
                    Tankki siis enintään puolillaan.

                    Originally posted by Tomppa80 View Post
                    Tämä ei ole totta... kun yhden paikan saa korjattua niin toinen alkaa oireileen, kai se on rippikouluikäisen auton ominaisuus. Miksi 523ia jatkeen ohjaustehostimen öljy vaahtoutuu ja rattia käännettäessä kuuluu jurinaa. Öljyjä tuskin on vaihdettu, mutta luulisi ne olevan vaihdettu kun moottori on vaihdettu 2007 syksyllä. Toivottavasti korjaantuu öljyjen vaihdolla ja miten ne sinne vaihdetaan?
                    Tehostimen pumppu vaahtouttaa öljyn, jos öljyä on liian vähän ja pumppu saa ilmaa. Tästä vaahtoutuneesta öljystä puolestaan johtuu pumpun jurina. Lisää ensimmäisenä öljyä säiliöön ja ilmaa öljykierto kääntelemällä ohjausta muutaman kerran ääripäästä ääripäähän.
                    Jos tuo korjaa ongelman, niin seuraavaksi selvität, että miksi tehostimen öljyt on huvenneet...
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Laiska ei käytä hakua, missä on navillisen tourinkin radiomoduuli?
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • E.K.
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 494
                        • Helsinki

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Laiska ei käytä hakua, missä on navillisen tourinkin radiomoduuli?
                        takakontin pohjan alla. kuormansidontalenkit ja etummainen pohja levy irti...

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by E.K. View Post
                          takakontin pohjan alla. kuormansidontalenkit ja etummainen pohja levy irti...
                          Mulla ainakin vararenkaan vasemmalla puolella, eli se iso pohja levy irti. Sitten tunkki sekä työkalulaatikko ja sitten se etummainen laatikko (tai mikä nyt onkaan nimeltää.). Se radion päällä oleva laatikko oli aika ahdas irroittaa, pitäisi varmaan ottaa vielä vasensivu verhous pois.

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Kiittää ja kumartaa.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Mad_Mike
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 177
                              • Oulun seutu

                              Eteen pitäs uusia jarrulevyt ja palat. Onko kokemuksia noista ATE:n uritetuista/zimmermanin rei-itetyistä levystä VS normi jäähdytettyihin levyihin?
                              Autohan on 530ia ja arkikäytössä.

                              E: JA pölyttääkö nuo rei-itetyt levyt zimmermanin paloilla paljon enemmän mitä orkkikset?
                              Last edited by Mad_Mike; 15-03-2012, 12:32.
                              530XD LCI M-Sport

                              ex E39 530iA M-Sport
                              ex E39 530dAT

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Mad_Mike View Post
                                Eteen pitäs uusia jarrulevyt ja palat. Onko kokemuksia noista ATE:n uritetuista/zimmermanin rei-itetyistä levystä VS normi jäähdytettyihin levyihin?
                                Autohan on 530ia ja arkikäytössä.

                                E: JA pölyttääkö nuo rei-itetyt levyt zimmermanin paloilla paljon enemmän mitä orkkikset?
                                Osta ebaystä ATE power disc+ceramic palat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎