Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Tuommonen tieto löyty googlella liitinrungon numerolla


    Tolla pinnin numerolla ei vaan löydy mitään bmwfansista.

    Pitää varmaan lähteä penkomaan purkuautoa liittimen perässä tai koittaa tilata tuo numeron 5 pinni. Eihän se kalliiksi tulis kokeilla. Onko noita 26 pinnisiä liittimiä tai vastaavia muualla ku korimodulilla ja mittariston takana?
    Laita PM, jos tarvitset sellaisen liittimen...
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • MentalNight
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 352
      • Rollo

      En viitsi puhelimella koko nettiä selata läpi, niin kysyn jälleen täällä, että mitä tuo sigun e39 nyt keksi kun pätkii ja nykii mahdottomasti, aivan hirvittää ajaa, aivan kuin olisi välillä yksi sylinteri poissa pelistä. Aiemmin tuo alkoi vasta noin 5500rpm kohdalla kiihdytyksessä, mutta nyt meni aivan mahdottomaksi jo ? Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu viikko sitten, taas korjaamolla, mutta ois mukava kuulla etukäteen suuntaa vialle jos jollain muullakin ois kokemusta? Ja tapahtuu siis koko kierrisalueella nyt, myös tyhjäkäynnillä.
      Elämä potkii.
      _______________________________
      -E39 528iA '97
      -E34 518i '91

      Comment

      • opTA
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 924
        • Suomi

        Originally posted by MentalNight View Post
        ..Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu viikko sitten...
        Koitas vaihtaa Nokka-akselin asentotunnistin, todennäköisesti nykiminen korjaantuu tuolla.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by MentalNight View Post
          En viitsi puhelimella koko nettiä selata läpi, niin kysyn jälleen täällä, että mitä tuo sigun e39 nyt keksi kun pätkii ja nykii mahdottomasti, aivan hirvittää ajaa, aivan kuin olisi välillä yksi sylinteri poissa pelistä. Aiemmin tuo alkoi vasta noin 5500rpm kohdalla kiihdytyksessä, mutta nyt meni aivan mahdottomaksi jo ? Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu viikko sitten, taas korjaamolla, mutta ois mukava kuulla etukäteen suuntaa vialle jos jollain muullakin ois kokemusta? Ja tapahtuu siis koko kierrisalueella nyt, myös tyhjäkäynnillä.
          Oliko asentotunnistin alkuperäinen vai tarvike? Kannattaa tarkistaa tulpan hatut ettei ole halkeimia!!
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Reeperbahn
            BTCF Member
            • May 2012
            • 602
            • EFOU

            Onkohan takaiskunvaimentimien ylätukilaakerit finaalissa kun möykkyihin/kuoppiin ajaessa takapäässä paukkuu niin että hattuhylly pomppii?
            Last edited by Reeperbahn; 08-07-2012, 10:50.
            -BMW M3 -09
            -MB E320 Coupe -94
            -MB E250 CGI -10
            -Husqvarna R320 -14

            Comment

            • Fastpiksu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2010
              • 1571
              • Kajaani-Paltamo

              Originally posted by Zoui View Post
              Itse en koskaan lähtisi tätä katkaisijaa millään kampeamaan, jos ei ihan kynsillä lähde... kun ei siinä ole varsinaista kohtaa mistä kammeta. Sitten kun on pahvi kädessä, niin olen aina sisäpuolelta painanut ulos ja irroittanut johdon.
              Joo totta tuokin. En vaan tienny että onko siellä minkäverran ylimääräistä johtoa niin otin irti.. Litteällä leveällä meisselillä kun kampesi, niin ei tullu mitään jälkiä mihinkään
              Chevrolet Express van
              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
              E36 325i group F

              Ex:
              e34 525i
              e34 525tds "superturbo"
              e39 530d M-Sport

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Fastpiksu View Post
                Joo totta tuokin. En vaan tienny että onko siellä minkäverran ylimääräistä johtoa niin otin irti.. Litteällä leveällä meisselillä kun kampesi, niin ei tullu mitään jälkiä mihinkään
                Litteä meisseli tekee yleensä jäljet. Mutta oikein hyväksi noihin juttuihin (myös keskikonsolin paneelien irrotukseen yms) on osoittautunut vanhat pankki/luottokortit. Niistä leikkaa sopivia suikaleita ja pyöristää kulmat (ja myös tarvittaessa ohentaa etureunaa).
                E39 528iA

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  Konepellin lukkojen vaihto käynnissä ja homma vaikuttaa kinkkisemmältä, kuin olin ajatellut. Pelkääjän puolen lukon sain lopulta taiteiltua pois paikaltaan munuaisten keskeltä ja vaihdettua uuteen, mutta kuskin puolen lukon irrotus samalla taktiikalla näyttää mahdottomalta. Pitääkö tuosta tosiaan irrottaa syyläri tai vaihtoehtoisesti puskuri ja keulan muoveja että lukkoon pääsee kunnolla käsiksi, vai onko jotain muuta keinoa?
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • jumppakuutio
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 131
                    • Ylöjärvi

                    Hei. Olis veljen 525 -00 m54 ongelmaa..

                    Eli veli oli täs pari viikkoo sitten ajamassa 2-vaihetta ja jonottaessa rupes auto keittämään ja heitti vettä pihalle. Menin paikanpäälle sitte ja laitettiin virrat päälle (kiertovesipumppu pyörimään) ja kaadettiin vettä että pääsee kotio ajamaan..

                    Nooh, veli sitte vaihto viskon ja vesipumpun ihan vaan varmuuden vuoksi ja ajeli sillä taas sen pari viikkoo ja nyt taas sama homma. Heitti vedet pihalle. Nyt kun laittaa virrat päälle ei lähde kiertovesipumppu päälle paitsi INPA:lla pakottamalla.

                    Ainoo vikakoodi mitä antaa näyttää tältä:

                    18 NW_A - Error
                    Error frequency : 1
                    Logistic counter : 40

                    N_32 768.00 rpm
                    Engine state = ideling 4.00 -
                    TOIL 77.77 grad c
                    VB 12.44 V
                    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

                    ------
                    ------
                    No signal
                    ------
                    Error to relevant
                    Error debounce
                    Error currently avaible
                    stat. Error

                    Errorcode: 12 74 01 28 18 04 9E 7A 8A C4

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by jumppakuutio View Post
                      Hei. Olis veljen 525 -00 m54 ongelmaa..

                      Eli veli oli täs pari viikkoo sitten ajamassa 2-vaihetta ja jonottaessa rupes auto keittämään ja heitti vettä pihalle. Menin paikanpäälle sitte ja laitettiin virrat päälle (kiertovesipumppu pyörimään) ja kaadettiin vettä että pääsee kotio ajamaan..

                      Nooh, veli sitte vaihto viskon ja vesipumpun ihan vaan varmuuden vuoksi ja ajeli sillä taas sen pari viikkoo ja nyt taas sama homma. Heitti vedet pihalle. Nyt kun laittaa virrat päälle ei lähde kiertovesipumppu päälle paitsi INPA:lla pakottamalla.

                      Ainoo vikakoodi mitä antaa näyttää tältä:

                      18 NW_A - Error
                      Error frequency : 1
                      Logistic counter : 40

                      N_32 768.00 rpm
                      Engine state = ideling 4.00 -
                      TOIL 77.77 grad c
                      VB 12.44 V
                      aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

                      ------
                      ------
                      No signal
                      ------
                      Error to relevant
                      Error debounce
                      Error currently avaible
                      stat. Error

                      Errorcode: 12 74 01 28 18 04 9E 7A 8A C4
                      Pakonokan tunnistin vaihtoon, yleinen vikakohde.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Reeperbahn
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 602
                        • EFOU

                        Originally posted by Reeperbahn View Post
                        Onkohan takaiskunvaimentimien ylätukilaakerit finaalissa kun möykkyihin/kuoppiin ajaessa takapäässä paukkuu niin että hattuhylly pomppii?
                        Vastataampa itse itselle, että finaalissa on toinen tuki. Iskunvaimennin tullut läpi. Ja laakeria siellä ei ole.
                        -BMW M3 -09
                        -MB E320 Coupe -94
                        -MB E250 CGI -10
                        -Husqvarna R320 -14

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          Termari ja vesipumppu menossa ennaltaehkäisevästi vaihtoon 530i 2001 faceliftissä. Katoin, että vesiletkut on kiristetty termarin koteloon tommosilla teräs-sokilla, jotka kammetaan pois ruuvimeisselillä. Onko noi kertakäyttöiset vai kestääkö käyttää uusiks? Onkohan noille edes mitään varaosanumeroa...
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Bomb5 View Post
                            Termari ja vesipumppu menossa ennaltaehkäisevästi vaihtoon 530i 2001 faceliftissä. Katoin, että vesiletkut on kiristetty termarin koteloon tommosilla teräs-sokilla, jotka kammetaan pois ruuvimeisselillä. Onko noi kertakäyttöiset vai kestääkö käyttää uusiks? Onkohan noille edes mitään varaosanumeroa...

                            Hmm? Siis lukitus vaan nostetaan ylös, letku irti ja vastaikkaises järjestykses takas.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Kysytäämpä täältä, eli -97 523iA ja mitä toi obc:n resetointi oikein tekee, kun salavalikosta sen kerranki löysin? :think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • djs^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 1177
                                • Mikkeli

                                Kellään kokemuksia tästä alustasta?; http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=858 ??? Ostin n. vuosi sitten tuolta tl finn automobilesta jonku korkeussäädettävän, mikä makso 329e! Ja noh, halvalla ei saa hyvää! Kahden vuoden takuu tuossakin mutta ei meinaa kaveri millään uskoa että on hajalla. Oikee etuiskari korkkas heti ensimmäisen 6kk sisään, ja tänään meni oikea puoli! Takana tuntuu rallattelevan terävässä tärinässä, ihankun ruuvimeisseli hakkais takalasia vasten!

                                Mitään muita varteenotettavia korkeus ja jäykkyys säädettäviä alustoja?
                                EX :
                                -E36 316
                                -E36 325
                                -E39 523
                                -E39 530dA M-Sportx2
                                -E60 525dA M-Sport x2
                                -E60 545i Matte white
                                -E53 x5
                                -E91 3xx

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎