Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones\\
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 90
    • Lahti

    Siitäpä sen livedatasta näkee anturin kunnon elääkö nokan asteluku,pitäs tyhjäkäynnillä näyttää se n.20 astetta ja kierroksilla 40.Rikkinäisellä anturilla asteluku jumittunu yleensä johonki ihmelukemaan.
    e91 320da

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by jones\\ View Post
      Siitäpä sen livedatasta näkee anturin kunnon elääkö nokan asteluku,pitäs tyhjäkäynnillä näyttää se n.20 astetta ja kierroksilla 40.Rikkinäisellä anturilla asteluku jumittunu yleensä johonki ihmelukemaan.
      20 astetta toteutuu, mutta jos laitan kaasun pohjaan, niin silloinko pitäisi kääntyä 40asteeseen?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by janke View Post
        20 astetta toteutuu, mutta jos laitan kaasun pohjaan, niin silloinko pitäisi kääntyä 40asteeseen?
        Kyllä, eli silloin, kun VANOS on aktiivisena.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by kaol View Post
          Kyllä, eli silloin, kun VANOS on aktiivisena.
          En en pysty tuota toteamaan, kun läpärissä jossa INPA on, niin akku finaalissa! Täytyy käydä ostamassa uusi tunnistin marmorilta.
          Onko noi motonetin VDO/Siemens anturitkin valmiiksi paskoja? Nimittä mulla tämä nykyinen on sieltä, josta on BMW-leima hinkattu pois, mutta muuten sama värkki!?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Vanoksen kääntymisen kuulee kyllä käynnistä, se muuttuu todella huonoksi kun pistät activate-valikosta solenoidin päälle.

            Tuskinpa se uusi anturi vielä on korkannut, älä rupea osabingoamaan kun tulee kallista
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by Cell View Post
              Vanoksen kääntymisen kuulee kyllä käynnistä, se muuttuu todella huonoksi kun pistät activate-valikosta solenoidin päälle.

              Tuskinpa se uusi anturi vielä on korkannut, älä rupea osabingoamaan kun tulee kallista
              Mutta autossa ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa tällä hetkellä. lähtee hyvin käyntiin ja kiihtyy kuten ennemminkin. Mutta vanos ei nyt lähde toimintaan activaten kautta? Vaikuttaisko se nokan tunnistin tähän kuiteski?

              Mutta jos siinä ajoituksessa on häikkää, niin eikös tuon activaten pitäisi siltikin "käyttää" vanosta?
              Last edited by janke; 30-01-2013, 23:05.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Kauheeta arpomista, vaihda nyt se solenoidi vaan seuraavaksi kun kerran sitä epäilit.
                Kauanko sitäkin olet jo kysellyt.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Supa View Post
                  Kauheeta arpomista, vaihda nyt se solenoidi vaan seuraavaksi kun kerran sitä epäilit.
                  Kauanko sitäkin olet jo kysellyt.
                  Vaihdan heti kun se tulee postiin.... Ai että kauanko.... 3pvä. Kukas Supan muroihin on kussu? Olisipa pitkäaikaista varallisuutta, niin lykkäisin koko paskan sulattoon eikä tarvitsisi täällä foorumilla kysellä ja arpoa päivänselviä asioita.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Itse kusin jos se helpottaa.
                    12. päivä tässä samaisessa topicissa ekan kerran arvottiin solenoidia.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Supa View Post
                      Itse kusin jos se helpottaa.
                      12. päivä tässä samaisessa topicissa ekan kerran arvottiin solenoidia.
                      No.. modet voi poistaa liialliset kysymykset.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        Jankella tulikin 1000 viestiä täyteen, toivottavasti saat solenoidin pelaamaan!
                        Edelleen mietin sitä, miksi se menee tukkoon, jos sitä pitää puhdistaa? Oliko siellä vanoksessa törkyä avatessa?
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Bomb5 View Post
                          Jankella tulikin 1000 viestiä täyteen, toivottavasti saat solenoidin pelaamaan!
                          Edelleen mietin sitä, miksi se menee tukkoon, jos sitä pitää puhdistaa? Oliko siellä vanoksessa törkyä avatessa?
                          Uusi solenoidi tuli lainaan, mutta en ehdi tänään sitä testata. En osaa sanoa mikä siinä solenoidissa mättää.. onko ehkä joku yhdistys häikkä, kun sitä olen puhdistanut ja ravistanut,niin joku loksahtanut hetkeksi yhdistämään ja sen takia toiminut hetken paremmin:think En tiedä sitten.....
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by TJJ View Post
                            33 10 7 529 494
                            Perä tilattu ja odotellaan saapuvaksi ensi viikolla. Ostin myös e34 typ188 lukkoperän. Jospa saisi lukkoyksikön laitettua e39 perään. Kaikki haastattelemani asiantuntijat olivat sitä mieltä, että PITAISI sopia. Kenelläkään ei varmaan tietoa. Kokeilemalla selviää, tuleeko painava kasa kallista romua.

                            Uusi MAF tuli tänään ja kokeillaan se huomenna. Tosin nyt on viime päivät kulkenut tosi pirteästi, jospa vanos tiivisteet "break in" vihdoinkin

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Kyllä on sorvaamista että sopii, toi E39:n perä on niitä uudempia compact driveja eikä lainkaan sama. Mistäs sellaista on keksitty että sopis, kyllähän noita olis laitettu vaikka millä mitalla jos sopis sen sikana kalliimman uuden yksikön sijaan Joskus oli sellainenkin legenda että typ210 yksikkö sopis e39 540 perään.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Cell View Post
                                Kyllä on sorvaamista että sopii, toi E39:n perä on niitä uudempia compact driveja eikä lainkaan sama. Mistäs sellaista on keksitty että sopis, kyllähän noita olis laitettu vaikka millä mitalla jos sopis sen sikana kalliimman uuden yksikön sijaan Joskus oli sellainenkin legenda että typ210 yksikkö sopis e39 540 perään.
                                Mitä itse ymmärsin, niin nimimerkki Mikazu laittoi omaan 530d malliin type 188 lukkoyksikön. vetarin tumpit oli vissiin e39 m5:sen. En tarkelleen enää muista millainen palepeli se oli. Mutta hänellä sellainen autossa nyt alla ja vetopito on kuulemma 100x parempi kuin ennen sitä. Pitää kysyä kun seuraavaksi herran taas näen, kun itseäkin se kiinnostaa.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎