Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by TJJ View Post
    Mutta tuota osaa minä juuri tarkoitin. Sen puslia ei saa erikseen ja osa maksaa paljon (verrattuna noihin kahteen tukivarteen). Mutta näköjään ne saa pu-puslana.
    Jaa, minä meinasin niihin tukivarsiin puslia. Nivelethän niissä kestää?

    Comment

    • petenn
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 10
      • polvijärvi

      terve:Mistä tuollaisesta e39 525tds -96 tarkistetaan laatikkoöljyn määrä?
      siis tomaatilla.:think

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by petenn View Post
        terve:Mistä tuollaisesta e39 525tds -96 tarkistetaan laatikkoöljyn määrä?
        siis tomaatilla.:think

        Comment

        • MentalNight
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 352
          • Rollo

          miten pirussa lähtee tuo lukkopesä irti ovenkahvasta? pitäis maalauttaa ja käskivät tuomaan riisuttuna hilppeistä
          Elämä potkii.
          _______________________________
          -E39 528iA '97
          -E34 518i '91

          Comment

          • rjm
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 353
            • Pirkanmaa

            Tyhmä kysymys webastosta mutta oli tuo navi pimeä auton minulle tullessa niin webastoa ei ole tullut käytettyä.

            Eli pitäisikö sen lähteä päälle samantien kun näytöstä näppää direct heating (vai mitä siinä luki)? Ja onko timer toiminto semmoinen, että se lähtee sillä kellonajalla päälle vai että se on lämmin siihen aikaan mennessä?

            Comment

            • bimmer528iA
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 62
              • salo

              Originally posted by Haju69 View Post
              Piippaa muillakin +3 jos kaikki kunnossa

              Löysennä renkaan pultit, tunkkaa keula ilmaan ja mieluusti pukki alle. Rengas irti. Kaikki tolppaan nidotut letkut/johdot irti tolpasta, löysennä kiinnityspultit. Tolppa irti. Jousipuristimilla jouset kasaan. Pulttikoneella tolpan ylämutteri auki. Sittenpä se onkin pääpiirteittäin purettu. Kasaus ehjällä iskarilla päinvastaisessa järjestyksessä.
              kiitän

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                Originally posted by Night-Wind View Post
                Muutos kylläkin valtava, jos ilma pääsee vaihtumaan kontissa. n. 0,3V nousu about puolessa tunnissa mielestäni paljon jos e39 530d starttauksesta kyse. Tiedä kuinka paljon olisi noussut jännite jos olisi päivän ollut luukut auki.

                En saanut lukua laskemaan vaikka kävin kaikki sulakkeet läpi. Voiko tuo sitten olla lukema sille mitä se mitä akku purkaa itseään?

                E: Siis ton akun jännite nousi noin puolen tunnin aikana enemmän kuin mitä se viikonlopun aikana laski.
                Vähän myöhään ja osittain ohikin, mutta kuvassa on oikeaa mittausdataa e39 540i akkujännitteen käyttäytymisestä siinä tilanteessa, kun laitetaan peräkontti kiinni ja jätetään jännitemittari loggaamaan tilannetta. Eli huomataan että lepotilaan on päästy n. 16min kohdalla (ylimääräinen virran kulutus lakkaa) ja akku toipuu tämän jälkeen pikkuhiljaa -> napajännite nousee. Kuvaajassa näkyy aikaa n. 50 min asti, ja senkin jälkeen jännite vielä toipuu hivenen. Tuossa meikäläisen autossa lepotilan virrankulutus on jotakuinkin tehtaan spekseissä, n. 30-40mA.

                Mittaus on startannut n. klo 2000 eilen, ja lämpötila tuolloin n. -8, olosuhteet mittauksen aikana muuttumattomat.

                Portaittainen karkea käppyrä johtuu siitä, että loggasin mittarilla 2min intervallilla tuota jännitettä.

                Se, mitä tästä ehkä voisi päätellä on se, että jos jännitettä mittailee ja meinaa siitä vetää jotain johtopäätöksiä auton kunnosta, se pitäisi tehdä suht stabiilessa virrankulutusoloissa. Eli esim. peräkontin avaaminen aiheuttaa akkujännittelle yli 50min karenssin, ennen kuin voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä esim. akkujännitteestä.

                Toivottavasti omat ongelmasi kuitenkin selviävät!

                PS. Ja pakollinen veikkaus: auxiliary fan (tiedän, että raportoit aiemmin sen jo testanneesi, mutta niin asentajasikin mittasi 0.0A virran kulutuksen)
                Attached Files
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  Originally posted by MentalNight View Post
                  miten pirussa lähtee tuo lukkopesä irti ovenkahvasta? pitäis maalauttaa ja käskivät tuomaan riisuttuna hilppeistä
                  eikös se lukkopesä jää sinne oveen kun kahvan irrottaa?

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    @merbau, mulla ny semmonen testaus meneillä että otan joka yöksi yhden sulakkeen irti ja jos seuraavana päivänä akun jännite on lähellä 12,5V niin tietää että sen sulakkeen takana on oltava vika. Mitä sulakkeita apukuskin penkin alla on ja miten niihin pääsee käsiksi?

                    Kun ei tässä yksinkertaisesti voi enää olla paljoa vaihtoehtoja. Akku, startti, laturi, ilmastoinnin flekti ja siili käyty läpi.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • MentalNight
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 352
                      • Rollo

                      Originally posted by Tome View Post
                      eikös se lukkopesä jää sinne oveen kun kahvan irrottaa?
                      Ei, on kiinni kuvassa näkyvillä putkisokilla, selvisi toisen threadin kautta.

                      Elämä potkii.
                      _______________________________
                      -E39 528iA '97
                      -E34 518i '91

                      Comment

                      • Kems
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 151
                        • Pirkanmaa

                        Mitenkäs tuollaisten parkkipaikalla tulleiden ovikolhujen suoristus onnistuisi? Tässä joskus tullut ikävä kolhu. Hyvin pieni se on, mutta aika näkyvällä kohtaa ainakin omaan silmään. Onnistuisiko painelemalla sielä oven sisäpuolelta jollain ihan perustyökaluilla? Vai pahentaako vain tilannetta?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          @merbau, mulla ny semmonen testaus meneillä että otan joka yöksi yhden sulakkeen irti ja jos seuraavana päivänä akun jännite on lähellä 12,5V niin tietää että sen sulakkeen takana on oltava vika. Mitä sulakkeita apukuskin penkin alla on ja miten niihin pääsee käsiksi?

                          Kun ei tässä yksinkertaisesti voi enää olla paljoa vaihtoehtoja. Akku, startti, laturi, ilmastoinnin flekti ja siili käyty läpi.
                          Mikset jatka sillä virtamittauksella? Kulutustahan löysit jo mitatessasi reilusti. Tuossa tavassa on virhemarginaalia niin paljon että...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Samppae39
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1590
                            • Vähäkyrö

                            Originally posted by rjm View Post
                            Tyhmä kysymys webastosta mutta oli tuo navi pimeä auton minulle tullessa niin webastoa ei ole tullut käytettyä.

                            Eli pitäisikö sen lähteä päälle samantien kun näytöstä näppää direct heating (vai mitä siinä luki)? Ja onko timer toiminto semmoinen, että se lähtee sillä kellonajalla päälle vai että se on lämmin siihen aikaan mennessä?
                            Direct heatingista lähtee heti päälle ja ajastimen kellonaika on käynnistysaika. Näin se toimii, jos toimii

                            Originally posted by Kems View Post
                            Mitenkäs tuollaisten parkkipaikalla tulleiden ovikolhujen suoristus onnistuisi? Tässä joskus tullut ikävä kolhu. Hyvin pieni se on, mutta aika näkyvällä kohtaa ainakin omaan silmään. Onnistuisiko painelemalla sielä oven sisäpuolelta jollain ihan perustyökaluilla? Vai pahentaako vain tilannetta?
                            Riippuu varmaan painelijasta, että paraneeko vai paheneeko. Takapuolelta painelemalla ne "oikeet lommonoikojat" niitä oikoo.

                            Comment

                            • rjm
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 353
                              • Pirkanmaa

                              Ei webasto puhu mitään. Syksyllä tuohon on kuitenkin vesipumppu ja jotain muuta vaihdettu eli oletettavasti silloin toiminut

                              Tarvii ensiksi koittaa sulaketta nypätä irti.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by rjm View Post
                                Ei webasto puhu mitään. Syksyllä tuohon on kuitenkin vesipumppu ja jotain muuta vaihdettu eli oletettavasti silloin toiminut

                                Tarvii ensiksi koittaa sulaketta nypätä irti.
                                Webaston nollaus sulakkeen avulla aluksi. Mikäli ei mitään tapahdu, puhelin käteen ja soittoa inpan omistajalle. Muistaakseni inpalla pystyy ohjailemaan tuota webaston komponentteja.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎