Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Foksu View Post
    Nyt kysymys kuuluu että, mihinköhän tuon letkun pitäisi mennä siellä imusarjassa, vai pitääkö tuo imusarja irroittaa letkun paikan löytämiseksi?
    Separaattorin kylkeen sen toinen pää menee. Tuossa kuvassa kohtaan "Rubber plug" (M54-moottorissa tuossa on tulppa)
    Last edited by TJJ; 17-10-2012, 21:07.
    E39 528iA

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Agio View Post
      Mitä luultavammin joudut sinne yhden johtosarjan lisäämään jos haluat iris tai mid soittimen kiinni. Näin oli ainakin omassa. Aika vittumainen piuha asentaa, mutta ei ole kallis.
      Siis kun autossa on ollut soitin tehtaalta lähtiessä, niin siihen ei todellakaan tarvitse vetää mitään johtoja, kunhan autoon asennetaan oikeaa soitinta. Tuohon kysymyksen autoon kuuluu yksiosainen BMW Reverse RDS, jonka yläosasa on kasettisoitin. Mikäli Reverse-soitin vaihdetaan kaksiosaiseen Business- tai Professional-soittimeen tai MID-soittimeen, niin silloin edessä on tuon johtosarjan asennus.
      Last edited by kaol; 17-10-2012, 21:42.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Vaivaa suunnattomasti toi inpan shadow vikakoodeissa: 52 Muffler Flap.

        Tätä tuolla toisessa aihepiirissä jo puitiinkin, mutta jäi vähän kesken. Miksi Ihmeessä se tuota tarjoaa koko ajan ja ei häviä mihkään vaikka sen poistaa?:think Pitäiskö tuo koodata jotenki, että auto ymmärtäisi olla sitä vinkumatta!?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • xpro
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 252
          • varkaus

          Originally posted by pedroo View Post
          kertokaas miten saa lukkiutuneen turvavyön kelattua takaisin ulos? eli takepenkkien keskimmäinen vyö on jäänyt jumiin. ja tietenkin penkki on vielä taitettu alas joten sitä ei saa nyt edes takaisin normaaliin asentoon koska turvavyö kiristää!
          mulla oli sama ongelma.. siellä penkin/selkänojan sisällä kun on se vyö rulla niin siitä menee sellanen vaijeri siihen penkin lukitukseen.. siellä vyörullan sisällä on joku sellainen kuula systeemi mikä vapauttaa sen vyön kun penkin avaus nappua painaa.. itsellä lähti paikoiltaan siellä sisällä sellainen muovi lipsukka joka vapauttaa sen vyön (kuula ei päässyt putoamaan alas).. eli ei päässyt se vyö vapautumaan.. vaikeasti selitetty

          Comment

          • Foksu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 74
            • Valkeakoski

            Originally posted by TJJ View Post
            Separaattorin kylkeen sen toinen pää menee.
            Kiitoksia!

            Täältäpä tulee nopeasti vastauksia, kunhan vaan saa kysymyksensä aikaiseksi.

            Eli täytyy nyt sit kuitenkin kaivaa se separaattori esiin...

            Nättää olevan imusarjan alapuolelta lohko aikas öljyinen.
            Ensin luulin että on valunut venttiilikopan tiivisteen välistä, mutta todennäköisesti 'roiskunut'
            ohjaustehostimen letkuista (ajoviiman mukana), jotka molemmat ovat märät.
            Luultavasti kiristetty joskus heikosti? Syyläri vaihdettu jokin aika ennen hankintaani,
            ja näyttäisi että joku 'ropaaja' ollut asialla kun voimannäytön jälkiä.

            Mitähän ATF-öljylaatua tuonne ohjaustehostimeen olisi hyvä laittaa, kun tuokin pitänee ns. huoltaa?
            F11 N52B30

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Laitan nyt tähänkin tämän, josko vaikka näkyis paremmin kuin tuolta toisaalta:

              Originally posted by Rocla View Post
              Lainataan tätä.

              Potilaana tuttavan facelift e39 530dA.

              Kävi hyvin tyhjäkäyntiä, mutta kaasun painallus sammutti tai aiheittu aaltoilevan kierrosten nousun, auto liikkui hädin tuskin omin voimin.

              Siirtopumpun ääni hyvin voimakas ja diagnostiikan kautta siirtopaine ~2bar ja kaasua painettaessa tippui ~1bar. DMEssä vikakoodu Pre-Supply pressure monitor, eikä mitään muita. Railipaine muistikuvan varassa ~800.

              Vaihdettu uusi siirtopumppu, nyt ottaa kierroksia, mutta täysin suorituskyvytön, menee juuri ja juuri ylämäkeen kaasu pohjassa.

              Siirtopaine nyt mitattuna mittarilla ~2bar stabiili, ei juuri reagoi kierroksiin, diagnostiikan kautta ei vielä ole keretty katsomaan arvoja.

              Miten jatkan vianhakua?

              EDIT: suutin korjausten ääripäät ~-1 ja +4 eli ainakin 1 suutin mahtaa kusta, mutten pitänyt niitä olennaisina ennenkuin saan siirtopaineen kohdalleen.

              EDIT2: ilmaa ei näy siirtoletkussa ja löpöä on lisätty tankkiin, ei vaikutusta.
              Olli.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Foksu View Post

                Mitähän ATF-öljylaatua tuonne ohjaustehostimeen olisi hyvä laittaa, kun tuokin pitänee ns. huoltaa?
                Ei mitään, vaan CHF pentosin tai vastaava kuuluu kylmien maiden autoihin. Huuhtelet uusilla öljyillä ja samalla laitat uuden säiliön. Säiliön sisässä on suodatin jota ei voi rikkomatta vaihtaa. Kaikissa uusissa säiliöissä on korkki joissa lukee chf only.

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1597
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Ei mitään, vaan CHF pentosin tai vastaava kuuluu kylmien maiden autoihin. Huuhtelet uusilla öljyillä ja samalla laitat uuden säiliön. Säiliön sisässä on suodatin jota ei voi rikkomatta vaihtaa. Kaikissa uusissa säiliöissä on korkki joissa lukee chf only.
                  Ja vanhoissa ATF.... Dexron 2 on suositus.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Ja vanhoissa ATF.... Dexron 2 on suositus.
                    Ei, vaan kun haet vanhaat e39:siin uuden säiliön lukee korkissa chf only. Jos haluaa käyttää atf, siihen saa ostaa tarran.

                    Myös vanhoissa oli jo aikoinaan chf only tarra kylmissä maissa. Se tarra on voinut kadota vuosien saatossa ja alta paljastu atf only. Sitten on litkut sekaisin.

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1597
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Ei, vaan kun haet vanhaat e39:siin uuden säiliön lukee korkissa chf only. Jos haluaa käyttää atf, siihen saa ostaa tarran.

                      Myös vanhoissa oli jo aikoinaan chf only tarra kylmissä maissa. Se tarra on voinut kadota vuosien saatossa ja alta paljastu atf only. Sitten on litkut sekaisin.
                      Olen sen käsittäny niin, että vanhemmissa on ATF kaikissa ja uudemmissa sitten CHF ja tuo korkin CHF voi johtua siitä, että vanhojen ATF korkkien valmistus on lopetettu. No yhtäkaikki. Jos kysyjällä on ATF sisällä, niin en näe syytä alkaa vaihtamaan sinne eri tyyppistä litkua.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        onkos kenelläkään tullut vastaan M5-tyylisä takapönttöä? Eli idea olisi saada suht helposti M5-tyylinen tuplaulostulo tuohon omaan pommiin. Siis niin että ei tarvi moukaroida koria lekalla.

                        Onhan se vähän arveluttavaa rakentaa M-Sportista M5-luukkeria....

                        Comment

                        • ADiJA
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2012
                          • 245
                          • Varkaus

                          e39 M5

                          Tuli mieleen että onko e39 M5 faceliftissä mustat sivulistat? :think Normi vitossarjassahan ne muuttui korin värisiksi faceliftin myötä.Ja osaisko joku neuvoo mistä saisi halvimmalla M-sport etupuskurin lasinpesu aukoilla ja maalattuna?
                          Ex:
                          Maxda 626 -99
                          Opel Astra GTC -05

                          NYT:
                          BMW e39 520i -01

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9994
                            • KVLA

                            Originally posted by Terno View Post
                            onkos kenelläkään tullut vastaan M5-tyylisä takapönttöä? Eli idea olisi saada suht helposti M5-tyylinen tuplaulostulo tuohon omaan pommiin. Siis niin että ei tarvi moukaroida koria lekalla.

                            Onhan se vähän arveluttavaa rakentaa M-Sportista M5-luukkeria....
                            Tarkoitatko oikeasti tuplaa,eli ulostulot auton molemmille puolille.Jos näin tarkoitat,niin voi olla "mahdoton" tehdä varapyörän kotelon takia.Eli korihommin joutuisit.

                            Comment

                            • Agio
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2010
                              • 58
                              • Tampere

                              Originally posted by kaol View Post
                              Siis kun autossa on ollut soitin tehtaalta lähtiessä, niin siihen ei todellakaan tarvitse vetää mitään johtoja, kunhan autoon asennetaan oikeaa soitinta. Tuohon kysymyksen autoon kuuluu yksiosainen BMW Reverse RDS, jonka yläosasa on kasettisoitin. Mikäli Reverse-soitin vaihdetaan kaksiosaiseen Business- tai Professional-soittimeen tai MID-soittimeen, niin silloin edessä on tuon johtosarjan asennus.

                              Niin, mikä oli viestisi pointti? Kysyjähän on asentamassa autoonsa cd soitinta jossa on joko mid tai iris. Joten piuhan veto hommiin joutuu.
                              BMW 730DA -06
                              Ex-BMW 530dA Touring -02
                              Ex-BMW 523iA -97

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Foksu View Post
                                Nättää olevan imusarjan alapuolelta lohko aikas öljyinen. Ensin luulin että on valunut venttiilikopan tiivisteen välistä, mutta todennäköisesti 'roiskunut' ohjaustehostimen letkuista (ajoviiman mukana), jotka molemmat ovat märät.
                                Ettei syyllinen olisikin tuo suodattimen jalan tiiviste, aika yleinen vika taitaa olla:
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎