Originally posted by Foksu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Agio View PostMitä luultavammin joudut sinne yhden johtosarjan lisäämään jos haluat iris tai mid soittimen kiinni. Näin oli ainakin omassa. Aika vittumainen piuha asentaa, mutta ei ole kallis.Last edited by kaol; 17-10-2012, 21:42.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Vaivaa suunnattomasti toi inpan shadow vikakoodeissa: 52 Muffler Flap.
Tätä tuolla toisessa aihepiirissä jo puitiinkin, mutta jäi vähän kesken. Miksi Ihmeessä se tuota tarjoaa koko ajan ja ei häviä mihkään vaikka sen poistaa?:think Pitäiskö tuo koodata jotenki, että auto ymmärtäisi olla sitä vinkumatta!?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by pedroo View Postkertokaas miten saa lukkiutuneen turvavyön kelattua takaisin ulos? eli takepenkkien keskimmäinen vyö on jäänyt jumiin. ja tietenkin penkki on vielä taitettu alas joten sitä ei saa nyt edes takaisin normaaliin asentoon koska turvavyö kiristää!
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSeparaattorin kylkeen sen toinen pää menee.
Täältäpä tulee nopeasti vastauksia, kunhan vaan saa kysymyksensä aikaiseksi.
Eli täytyy nyt sit kuitenkin kaivaa se separaattori esiin...
Nättää olevan imusarjan alapuolelta lohko aikas öljyinen.
Ensin luulin että on valunut venttiilikopan tiivisteen välistä, mutta todennäköisesti 'roiskunut'
ohjaustehostimen letkuista (ajoviiman mukana), jotka molemmat ovat märät.
Luultavasti kiristetty joskus heikosti? Syyläri vaihdettu jokin aika ennen hankintaani,
ja näyttäisi että joku 'ropaaja' ollut asialla kun voimannäytön jälkiä.
Mitähän ATF-öljylaatua tuonne ohjaustehostimeen olisi hyvä laittaa, kun tuokin pitänee ns. huoltaa?F11 N52B30
Comment
-
-
Laitan nyt tähänkin tämän, josko vaikka näkyis paremmin kuin tuolta toisaalta:
Originally posted by Rocla View PostLainataan tätä.
Potilaana tuttavan facelift e39 530dA.
Kävi hyvin tyhjäkäyntiä, mutta kaasun painallus sammutti tai aiheittu aaltoilevan kierrosten nousun, auto liikkui hädin tuskin omin voimin.
Siirtopumpun ääni hyvin voimakas ja diagnostiikan kautta siirtopaine ~2bar ja kaasua painettaessa tippui ~1bar. DMEssä vikakoodu Pre-Supply pressure monitor, eikä mitään muita. Railipaine muistikuvan varassa ~800.
Vaihdettu uusi siirtopumppu, nyt ottaa kierroksia, mutta täysin suorituskyvytön, menee juuri ja juuri ylämäkeen kaasu pohjassa.
Siirtopaine nyt mitattuna mittarilla ~2bar stabiili, ei juuri reagoi kierroksiin, diagnostiikan kautta ei vielä ole keretty katsomaan arvoja.
Miten jatkan vianhakua?
EDIT: suutin korjausten ääripäät ~-1 ja +4 eli ainakin 1 suutin mahtaa kusta, mutten pitänyt niitä olennaisina ennenkuin saan siirtopaineen kohdalleen.
EDIT2: ilmaa ei näy siirtoletkussa ja löpöä on lisätty tankkiin, ei vaikutusta.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View Post
Mitähän ATF-öljylaatua tuonne ohjaustehostimeen olisi hyvä laittaa, kun tuokin pitänee ns. huoltaa?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi mitään, vaan CHF pentosin tai vastaava kuuluu kylmien maiden autoihin. Huuhtelet uusilla öljyillä ja samalla laitat uuden säiliön. Säiliön sisässä on suodatin jota ei voi rikkomatta vaihtaa. Kaikissa uusissa säiliöissä on korkki joissa lukee chf only.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostJa vanhoissa ATF.... Dexron 2 on suositus.
Myös vanhoissa oli jo aikoinaan chf only tarra kylmissä maissa. Se tarra on voinut kadota vuosien saatossa ja alta paljastu atf only. Sitten on litkut sekaisin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi, vaan kun haet vanhaat e39:siin uuden säiliön lukee korkissa chf only. Jos haluaa käyttää atf, siihen saa ostaa tarran.
Myös vanhoissa oli jo aikoinaan chf only tarra kylmissä maissa. Se tarra on voinut kadota vuosien saatossa ja alta paljastu atf only. Sitten on litkut sekaisin.
Comment
-
-
Terno
onkos kenelläkään tullut vastaan M5-tyylisä takapönttöä? Eli idea olisi saada suht helposti M5-tyylinen tuplaulostulo tuohon omaan pommiin. Siis niin että ei tarvi moukaroida koria lekalla.
Onhan se vähän arveluttavaa rakentaa M-Sportista M5-luukkeria....
Comment
-
e39 M5
Tuli mieleen että onko e39 M5 faceliftissä mustat sivulistat? :think Normi vitossarjassahan ne muuttui korin värisiksi faceliftin myötä.Ja osaisko joku neuvoo mistä saisi halvimmalla M-sport etupuskurin lasinpesu aukoilla ja maalattuna?Ex:
Maxda 626 -99
Opel Astra GTC -05
NYT:
BMW e39 520i -01
Comment
-
-
Originally posted by Terno View Postonkos kenelläkään tullut vastaan M5-tyylisä takapönttöä? Eli idea olisi saada suht helposti M5-tyylinen tuplaulostulo tuohon omaan pommiin. Siis niin että ei tarvi moukaroida koria lekalla.
Onhan se vähän arveluttavaa rakentaa M-Sportista M5-luukkeria....
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostSiis kun autossa on ollut soitin tehtaalta lähtiessä, niin siihen ei todellakaan tarvitse vetää mitään johtoja, kunhan autoon asennetaan oikeaa soitinta. Tuohon kysymyksen autoon kuuluu yksiosainen BMW Reverse RDS, jonka yläosasa on kasettisoitin. Mikäli Reverse-soitin vaihdetaan kaksiosaiseen Business- tai Professional-soittimeen tai MID-soittimeen, niin silloin edessä on tuon johtosarjan asennus.
Niin, mikä oli viestisi pointti? Kysyjähän on asentamassa autoonsa cd soitinta jossa on joko mid tai iris. Joten piuhan veto hommiin joutuu.BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View PostNättää olevan imusarjan alapuolelta lohko aikas öljyinen. Ensin luulin että on valunut venttiilikopan tiivisteen välistä, mutta todennäköisesti 'roiskunut' ohjaustehostimen letkuista (ajoviiman mukana), jotka molemmat ovat märät.
Comment
-
Comment