Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Originally posted by luikas View Post
    Veikkaus, cd-vaihtajan kelkka/lukupää jumii. Ajan myötä taitaa olla yleinen ongelma.
    Voiko sen putsata että saa kuntoon? Ja kun soitin tuon jumin tekee niin ei tosiaan edes radiota saa vaihdettua päälle.
    E61 520Da

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1596
      • Vähäkyrö

      Originally posted by Taski View Post
      Onko näissä kiertovesipumppu vaikkei oliskaan webaa? Nesteet kyllä tallella ainakin viime 10tkm matkalta... Huomenna vaihdellaan jäähdytysnesteet kyllä ainakin että saa nähdä löytyneekö mitään ylläreitä.

      Btw. Vikana myös sellainen että jarrupoljin "jäätyy" joskus ihan kovaksi pakkasilla, joten varmaankin tehostimessa vikaa. Tuossa jarrutuntuma on muutenkin ihan älyttömän kova joten tilailin tehostimen ja vaihdellaan sekin jossakin vaiheessa. Onko tuossa jotakin alipainetehostinta tms. joka voisi myös hommaan myötävaikuttaa?
      Kyllä niissä se pumppu pitäis olla taukolämmityksen vuoksi.

      Jarrutehostimessa on mitä luultavimmin vettä, jos pakkasella menee tönköksi.

      Comment

      • Taski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 380
        • Tampere

        Omassa on manuaali ilmastointi jossa ei tietääkseni ole taukolämmitystä? Ja tuohon imuvuotoon varmaan viittaisi myös se että auto lähtee välillä hieman heikosti käyntiin jos ei avita kaasulla.
        Last edited by Taski; 20-11-2012, 12:02.
        Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

        Comment

        • Kems
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 151
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Kems View Post
          Mitenkäs kun auto herjasi aamulla, että pitää tarkistaa jäähdytinnesteen taso. Tarkistin ja ei siellä säiliössä ollut kuin pienet lirut pohjalla. Täytyy tutkia, että hukkaako tuo sitä johonkin ja kuinka paljon. Nyt mietin lähinnä sitä, että tarvitseeko tuo ilmausta tai jotain muita toimenpiteitä, kun se taso oli niin alhaalla? Täytin sen vähän yli sen kylmätason ja laitoin moottorin käymään. Huvikseen avasin hieman syylärin ilmausruuvia ja sieltä ainakin alkoi valumaan nestettä, jolloin kiristin sen takaisin. Sisälle puhaltaa täysin normaalisti lämmintä ja lämpömittari nousi normaalisti puoliväliin pientä testilenkkiä tehdessäni.
          Tänään katsoin taas nesteet aamulla ja edelleen pinta oli tuossa hieman yli kylmärajan mihin sen eilen jätinkin. Tuleeko ylimääräinen mistään ulos vai kannattaako ottaa pois?
          Tänäänkin moottori lämpesi suht normaalisti (ehkä aavistuksen hitaammin, mutta johtuukohan nesteiden lisääntyneestä määrästä) ja lämmintä alkoi puhaltamaan ehkä kilometrin ajon jälkeen. Edelleen kaipaisin vastausta tuohon, että pitääkö tätä nyt ilmata tai jotain tehdä varmuuden vuoksi?

          Comment

          • Stile
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 32
            • Lappi

            E39 540iA Touring akun vaihto. Eli nykyinen akku alkaa näyttämään lopun merkkejä, kun ei ota enään virtaa vastaan.

            Mitenhän tuon saisi helpoiten vaihdettua, kun perälunkka ei aukea, eikä myöskään takaovet. Edessä olevien latausliittimien kautta yritin ladata sen verran, että saisi perälunkan auki, mutta ei ottanut akku yhtään virtaa vastaan. Pitääkö akun vaihdon jälkeen käydä koodailemassa jotain?

            Comment

            • heijani
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 220
              • Turku

              Originally posted by Stile View Post
              E39 540iA Touring akun vaihto. Eli nykyinen akku alkaa näyttämään lopun merkkejä, kun ei ota enään virtaa vastaan.

              Mitenhän tuon saisi helpoiten vaihdettua, kun perälunkka ei aukea, eikä myöskään takaovet. Edessä olevien latausliittimien kautta yritin ladata sen verran, että saisi perälunkan auki, mutta ei ottanut akku yhtään virtaa vastaan. Pitääkö akun vaihdon jälkeen käydä koodailemassa jotain?
              Takaluukun saa sisäkautta auki. Avaa työkaluluukku. Siellä alla on sellainen ovaali muoviläpyskä, josta vetämällä aukeaa. Saattoi olla, että noita läpysköjä oli kaksi, en muista.

              Koodata ei tarvitse.
              BMW e61 525dA 2006
              ex BMW e39 530dT 2000
              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
              ex BMW e39 540iA sedan 1999
              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
              ex BMW e46 316i sedan 2000

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Osaiskohan tuo paikallinen tv-huolto tehä mittään ews 3 kosketushäiriölle, vai onko laitettava uusi laatikko?
                Sotkamo Connection

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Kems View Post
                  Tänään katsoin taas nesteet aamulla ja edelleen pinta oli tuossa hieman yli kylmärajan mihin sen eilen jätinkin. Tuleeko ylimääräinen mistään ulos vai kannattaako ottaa pois?
                  Tänäänkin moottori lämpesi suht normaalisti (ehkä aavistuksen hitaammin, mutta johtuukohan nesteiden lisääntyneestä määrästä) ja lämmintä alkoi puhaltamaan ehkä kilometrin ajon jälkeen. Edelleen kaipaisin vastausta tuohon, että pitääkö tätä nyt ilmata tai jotain tehdä varmuuden vuoksi?
                  Tarkista termarinkotelo ettei ole hiushalkeimia!? Kyllä pitäisi ilmata kun joutuu lisäämään nestettä. Ilmasitko pullopatentilla vai ruuveista?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Kyllä niissä se pumppu pitäis olla taukolämmityksen vuoksi.

                    Jarrutehostimessa on mitä luultavimmin vettä, jos pakkasella menee tönköksi.
                    Pumppu on jo ihan sen takia että tyhjäkäynnillä tulee lämmintä.
                    Ilman sitä on vaan hieman haileaa.

                    Comment

                    • Kems
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 151
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by janke View Post
                      Tarkista termarinkotelo ettei ole hiushalkeimia!? Kyllä pitäisi ilmata kun joutuu lisäämään nestettä. Ilmasitko pullopatentilla vai ruuveista?
                      En ilmannut mitenkään sitä. Löysäsin vain kokeeksi hieman ilmausruuvia, jolloin nestettä alkoi valumaan.

                      EDIT: Pitäisiköhän tuo käydä tänään vielä ilmaamassa nopeasti? Auto on nyt muutaman asteen vinossa oikealle, mutta mahtaako tuo haitata? Pullopatentilla varmaan kannattaa ilmata. Tarvitseeko tuolloin käyttää ollenkaan ilmausruuveja?

                      ! EDIT2: Tarvitsisin nopeasti vastauksen siihen, että suoritin nyt ilmauksen tuolla pullojutulla. Laitoin pullon ja puristelin kunnes ei juuri mitään näkynyt. Sammutin koneen eikä mitään erityistä tapahtunut ja sitten käynnistin ja kierrätin kevyesti eikä silloinkaan. Nyt ilmeisesti pitäisi olla ilmaus kunnossa.
                      Ongelma on nyt se, että kone on lämmin ja säiliö on ihan täynnä nestettä. Millä tuon nesteen määrän saisi nyt normaaliksi? Annanko koneen jäähtyä ja imen ylimääräiset pois kylmärajaan asti vai miten pitäisi menetellä?
                      Last edited by Kems; 20-11-2012, 22:06.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Originally posted by janke View Post
                        Tarkista termarinkotelo ettei ole hiushalkeimia!? Kyllä pitäisi ilmata kun joutuu lisäämään nestettä. Ilmasitko pullopatentilla vai ruuveista?

                        Pullopatenttia ei kyllä tarvi, jos kiertovesipumppu toimii. Olen jo useamman M52:en ilmannut täydellisesti ilman auton käynnistämistä.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Kems
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 151
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by zener View Post
                          Pullopatenttia ei kyllä tarvi, jos kiertovesipumppu toimii. Olen jo useamman M52:en ilmannut täydellisesti ilman auton käynnistämistä.
                          Mutta mitä teen tuon nesteen kanssa, kun nyt se on ihan piri pintaan se säiliö täynnä? Kone on ehkä hieman lämmin kun hetki sitten ilmauksen suoritin.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            Liika neste kyllä poistuu... Ei muutako korkki kiinni ja ajoa.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by zener View Post
                              Pullopatenttia ei kyllä tarvi, jos kiertovesipumppu toimii. Olen jo useamman M52:en ilmannut täydellisesti ilman auton käynnistämistä.
                              Mullahan on kaksi kiertovesipumppua joten, ilmaakos tuokin nyt sitten itekseen, kun vai ajelee menemään?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Kems
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 151
                                • Pirkanmaa

                                Kävin lenkin heittämässä. Alavesiletku oli muutaman kilometrin ajolenkin jälkeen edelleen täysin kylmä. Onko ihan normaalia? Muuten lämmöt nousivat normaalisti puoleen väliin ja lämmintä alkoi puhaltamaan aika nopeasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎