Originally posted by luikas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Taski View PostOnko näissä kiertovesipumppu vaikkei oliskaan webaa? Nesteet kyllä tallella ainakin viime 10tkm matkalta... Huomenna vaihdellaan jäähdytysnesteet kyllä ainakin että saa nähdä löytyneekö mitään ylläreitä.
Btw. Vikana myös sellainen että jarrupoljin "jäätyy" joskus ihan kovaksi pakkasilla, joten varmaankin tehostimessa vikaa. Tuossa jarrutuntuma on muutenkin ihan älyttömän kova joten tilailin tehostimen ja vaihdellaan sekin jossakin vaiheessa. Onko tuossa jotakin alipainetehostinta tms. joka voisi myös hommaan myötävaikuttaa?
Jarrutehostimessa on mitä luultavimmin vettä, jos pakkasella menee tönköksi.
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostMitenkäs kun auto herjasi aamulla, että pitää tarkistaa jäähdytinnesteen taso. Tarkistin ja ei siellä säiliössä ollut kuin pienet lirut pohjalla. Täytyy tutkia, että hukkaako tuo sitä johonkin ja kuinka paljon. Nyt mietin lähinnä sitä, että tarvitseeko tuo ilmausta tai jotain muita toimenpiteitä, kun se taso oli niin alhaalla? Täytin sen vähän yli sen kylmätason ja laitoin moottorin käymään. Huvikseen avasin hieman syylärin ilmausruuvia ja sieltä ainakin alkoi valumaan nestettä, jolloin kiristin sen takaisin. Sisälle puhaltaa täysin normaalisti lämmintä ja lämpömittari nousi normaalisti puoliväliin pientä testilenkkiä tehdessäni.
Tänäänkin moottori lämpesi suht normaalisti (ehkä aavistuksen hitaammin, mutta johtuukohan nesteiden lisääntyneestä määrästä) ja lämmintä alkoi puhaltamaan ehkä kilometrin ajon jälkeen. Edelleen kaipaisin vastausta tuohon, että pitääkö tätä nyt ilmata tai jotain tehdä varmuuden vuoksi?
Comment
-
-
E39 540iA Touring akun vaihto. Eli nykyinen akku alkaa näyttämään lopun merkkejä, kun ei ota enään virtaa vastaan.
Mitenhän tuon saisi helpoiten vaihdettua, kun perälunkka ei aukea, eikä myöskään takaovet. Edessä olevien latausliittimien kautta yritin ladata sen verran, että saisi perälunkan auki, mutta ei ottanut akku yhtään virtaa vastaan. Pitääkö akun vaihdon jälkeen käydä koodailemassa jotain?
Comment
-
-
Originally posted by Stile View PostE39 540iA Touring akun vaihto. Eli nykyinen akku alkaa näyttämään lopun merkkejä, kun ei ota enään virtaa vastaan.
Mitenhän tuon saisi helpoiten vaihdettua, kun perälunkka ei aukea, eikä myöskään takaovet. Edessä olevien latausliittimien kautta yritin ladata sen verran, että saisi perälunkan auki, mutta ei ottanut akku yhtään virtaa vastaan. Pitääkö akun vaihdon jälkeen käydä koodailemassa jotain?
Koodata ei tarvitse.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostTänään katsoin taas nesteet aamulla ja edelleen pinta oli tuossa hieman yli kylmärajan mihin sen eilen jätinkin. Tuleeko ylimääräinen mistään ulos vai kannattaako ottaa pois?
Tänäänkin moottori lämpesi suht normaalisti (ehkä aavistuksen hitaammin, mutta johtuukohan nesteiden lisääntyneestä määrästä) ja lämmintä alkoi puhaltamaan ehkä kilometrin ajon jälkeen. Edelleen kaipaisin vastausta tuohon, että pitääkö tätä nyt ilmata tai jotain tehdä varmuuden vuoksi?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTarkista termarinkotelo ettei ole hiushalkeimia!? Kyllä pitäisi ilmata kun joutuu lisäämään nestettä. Ilmasitko pullopatentilla vai ruuveista?
EDIT: Pitäisiköhän tuo käydä tänään vielä ilmaamassa nopeasti? Auto on nyt muutaman asteen vinossa oikealle, mutta mahtaako tuo haitata? Pullopatentilla varmaan kannattaa ilmata. Tarvitseeko tuolloin käyttää ollenkaan ilmausruuveja?
! EDIT2: Tarvitsisin nopeasti vastauksen siihen, että suoritin nyt ilmauksen tuolla pullojutulla. Laitoin pullon ja puristelin kunnes ei juuri mitään näkynyt. Sammutin koneen eikä mitään erityistä tapahtunut ja sitten käynnistin ja kierrätin kevyesti eikä silloinkaan. Nyt ilmeisesti pitäisi olla ilmaus kunnossa.
Ongelma on nyt se, että kone on lämmin ja säiliö on ihan täynnä nestettä. Millä tuon nesteen määrän saisi nyt normaaliksi? Annanko koneen jäähtyä ja imen ylimääräiset pois kylmärajaan asti vai miten pitäisi menetellä?Last edited by Kems; 20-11-2012, 22:06.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTarkista termarinkotelo ettei ole hiushalkeimia!? Kyllä pitäisi ilmata kun joutuu lisäämään nestettä. Ilmasitko pullopatentilla vai ruuveista?
Pullopatenttia ei kyllä tarvi, jos kiertovesipumppu toimii. Olen jo useamman M52:en ilmannut täydellisesti ilman auton käynnistämistä.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostPullopatenttia ei kyllä tarvi, jos kiertovesipumppu toimii. Olen jo useamman M52:en ilmannut täydellisesti ilman auton käynnistämistä.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostPullopatenttia ei kyllä tarvi, jos kiertovesipumppu toimii. Olen jo useamman M52:en ilmannut täydellisesti ilman auton käynnistämistä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment