Originally posted by Kems
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kems View PostKävin lenkin heittämässä. Alavesiletku oli muutaman kilometrin ajolenkin jälkeen edelleen täysin kylmä. Onko ihan normaalia? Muuten lämmöt nousivat normaalisti puoleen väliin ja lämmintä alkoi puhaltamaan aika nopeasti.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMullahan on kaksi kiertovesipumppua joten, ilmaakos tuokin nyt sitten itekseen, kun vai ajelee menemään?
Latent heat systeemin ilmaukseen en ota kantaa. Mutta perus M52 on ilmattu ihan vaan kiertovesipumpun avulla. Virrat päälle ja lämmöt 32c ihkasta. Puhallus pienelle, ilmaruuvit kokonaan pois ja sitten ei muutako kaatelee nestettä niin kauan ku ilmaruuveista tulee pelkkää nestettä.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKuumeniko se alavesiletku edes ilmauksen aikana?:think
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKuumeniko se alavesiletku edes ilmauksen aikana?:think
niin eli nopeasti
-kone käyntiin kaikki puhaltimet veks (HUOM kato vaan et siel on sit sitä nestettä ja oot ilmannu pahimmat kiertovesipumppu päällä yleensä ei ees tarvii käynnistää kyl autoo ku e39 ilmaa)tai kuumentaa
-ku termari aukee nii alavesi letku lämpenee (ylläri ku se on termostaatin takana?=) )
-ja sit katot et se puhaltaa sitä kuumaa!
-ps kato se paisarin tasoE28 The one and the only
Comment
-
-
Originally posted by makethecake View Postjos haluut nähä toimiiko se niin koko systeemi niin anna sen moottorin lämmetä eli älä jäähdytä sitä vitun konetta sisältä vaan anna sen lämmetä ei puhtimia päälle se meinaa jähtyy sissällä katos on toinen syyläri jos ei meinaa sit ku alavesiletkuu on kuuma sun termari on auki ja se kiertää niin päin että alhaalta ylös eikä ylhäältä alas sori vaan kuka tossa puhua jotain sekavia
niin eli nopeasti
-kone käyntiin kaikki puhaltimet veks (HUOM kato vaan et siel on sit sitä nestettä ja oot ilmannu pahimmat kiertovesipumppu päällä yleensä ei ees tarvii käynnistää kyl autoo ku e39 ilmaa)tai kuumentaa
-ku termari aukee nii alavesi letku lämpenee (ylläri ku se on termostaatin takana?=) )
-ja sit katot et se puhaltaa sitä kuumaa!
-ps kato se paisarin taso
Comment
-
-
Terno
kuvallisia ohjeita apuskin penkin tunnistinmaton vaihtoon?:think turha ehdotta hassua boksia sinne.
Comment
-
Moro!
Omassa 520i:ssä (vm. -96) on aina kylmänä käyntiin laitettaessa vaikeuksia pysyä käynnissä, mutta kun kone pääsee vähän lämpeämään niin kone pelittää normaalisti.
Vaihdoin tuosta imupuolelta ne pari letkua(10 ja 14) kun on neuvottu käyntihäiriöiden ilmetessä vaihtamaan. Ongelma ei korjaantunut ja huomasin että pömpeli johon tuo letku numero 14 menee, niin siihen tulevan piuhan liitin oli irti.:think
Laitoin tuon johdon takaisin paikalleen ja tyhjäkäynti lämpimänä laski välittömästi 700 kierrokseen edellisen 1000rpm sijaan. Auto kuitenkin alkoi nykiä tasakierroksilla ajettaessa ja tämä loppui kun piuhan irroitti, eikä kylmänäkään pysynyt yhtään peremmin käynnissä(piuhan siis ollessa paikallaan).
Tossa vielä linkki siihen käyntihäiriö topikkiin.
Eli mikäs tuo kyseinen pömpeli on on ja osaako joku sanoa mistäs jatkan vian etsintää?sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Baijeri46 View PostMoro!
Omassa 520i:ssä (vm. -96) on aina kylmänä käyntiin laitettaessa vaikeuksia pysyä käynnissä, mutta kun kone pääsee vähän lämpeämään niin kone pelittää normaalisti.
Vaihdoin tuosta imupuolelta ne pari letkua(10 ja 14) kun on neuvottu käyntihäiriöiden ilmetessä vaihtamaan. Ongelma ei korjaantunut ja huomasin että pömpeli johon tuo letku numero 14 menee, niin siihen tulevan piuhan liitin oli irti.:think
Laitoin tuon johdon takaisin paikalleen ja tyhjäkäynti lämpimänä laski välittömästi 700 kierrokseen edellisen 1000rpm sijaan. Auto kuitenkin alkoi nykiä tasakierroksilla ajettaessa ja tämä loppui kun piuhan irroitti, eikä kylmänäkään pysynyt yhtään peremmin käynnissä(piuhan siis ollessa paikallaan).
Tossa vielä linkki siihen käyntihäiriö topikkiin.
Eli mikäs tuo kyseinen pömpeli on on ja osaako joku sanoa mistäs jatkan vian etsintää?
Mulla jo toinen käytetty luistin menossa ja puhdistettu 3kertaa, eikä vieläkään toimi kunnolla joten uusi täytyy hankkiaBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMulla jo toinen käytetty luistin menossa ja puhdistettu 3kertaa, eikä vieläkään toimi kunnolla joten uusi täytyy hankkia325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment