Vivusto hypännyt moottorin booreilla muutaman hampaan. Vasemmanpuoleinen raitisilmasuodattimen kotelo pois, pyyhkijän vivuston mutteri löysälle moottorista ja käännät pyyhkijät käsin ala-asentoon. Sitten vain mutteri takaisin kireälle.
Jos se ois moottorin akselilla hypänny niin tuskin ne pyyhkijät pysähtys siihen lasin reunaan vaan mahtasivat pyyhkiä ylikin?
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Mitähän jarruille kannattaisi tehdä, kun vinkuu ja vikisee niin pirusti? Levyt ja palat näyttäisivät olevan hyvät. Ilmeisesti 7mm kuusiokoloilla tuo satula kiinni?
Jarruttelu ei ole auttanut kuin hetkeksi, vinkuna palautuu aina. Kylmänä ei vingu juurikaan.
Mitähän jarruille kannattaisi tehdä, kun vinkuu ja vikisee niin pirusti? Levyt ja palat näyttäisivät olevan hyvät. Ilmeisesti 7mm kuusiokoloilla tuo satula kiinni?
Jarruttelu ei ole auttanut kuin hetkeksi, vinkuna palautuu aina. Kylmänä ei vingu juurikaan.
Jarrupaloihin reilut viisteet rälläkällä tai viilalla. Muutenkin herkistelyä osille.
Jos se ois moottorin akselilla hypänny niin tuskin ne pyyhkijät pysähtys siihen lasin reunaan vaan mahtasivat pyyhkiä ylikin?
Ei tasan muutu pyyhkijäiden liikerata silloin, kun moottori on kiinni eri asennossa vivustossa. Jos et usko, niin sopii käydä kokeilemassa.
Auton korimoduuli ei tiedä pyyhkijöiden kotiasentoa, vaan ainoastaan pyyhkijän moottorinpaketin kotiasennon. Jos vivusto on moottorissa kiinni väärässä asennossa, niin tällöin ainoastaan pyyhkijöiden kotiasento on väärä. Muuten pyyhkijät toimivat normaalisti.
Eri asia on sitten, jos pyyhkijän varret ovat hypänneet vivuston booreissa. Silloin pyyhkijät liikkuisivat yli normaaliasennon, mutta tässä tapauksessa ei näin ole.
Mikäs tuossa M62B35TU koneessa on oivallinen aika vaihtaa jakoketju laahaimineen? Sitten kun alkaa pitää kunnolla meteliä, vai silloin kun hajoo? Autolla ajettu nyt 140tkm. :think
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Mikäs tuossa M62B35TU koneessa on oivallinen aika vaihtaa jakoketju laahaimineen? Sitten kun alkaa pitää kunnolla meteliä, vai silloin kun hajoo? Autolla ajettu nyt 140tkm. :think
Ei kai sitä vielä tarvitse vaihtaa?
Ei ole itsellä TU konetta mutta M62 ja mittarissa vajaa 300k ja epäilen ketjun olevan orginaali.
Onko porukka vaihdellu täällä nuita apusimpukan heloja? Sen jälkeen pitäis vissiin säätää tuo "pitman arm", niin onnistuuko muuten kuin nuilla bemarin omilla työkaluilla? Siis tuo säätö.
Mikäs tuossa M62B35TU koneessa on oivallinen aika vaihtaa jakoketju laahaimineen? Sitten kun alkaa pitää kunnolla meteliä, vai silloin kun hajoo? Autolla ajettu nyt 140tkm. :think
Kiristimen vaihdolla saanee vähän lisäaikaa jakopään laahaimille. Mutta eihän noita varmaan vielä tarvi vaihdella, jos ei pidä ääntäkään.
Ei tasan muutu pyyhkijäiden liikerata silloin, kun moottori on kiinni eri asennossa vivustossa. Jos et usko, niin sopii käydä kokeilemassa.
Auton korimoduuli ei tiedä pyyhkijöiden kotiasentoa, vaan ainoastaan pyyhkijän moottorinpaketin kotiasennon. Jos vivusto on moottorissa kiinni väärässä asennossa, niin tällöin ainoastaan pyyhkijöiden kotiasento on väärä. Muuten pyyhkijät toimivat normaalisti.
Eri asia on sitten, jos pyyhkijän varret ovat hypänneet vivuston booreissa. Silloin pyyhkijät liikkuisivat yli normaaliasennon, mutta tässä tapauksessa ei näin ole.
Juu moottorin akselillahan se oli hypännyt (vika korjattu). Kiitos neuvoista
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11 EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
EX. BMW 520i -97 Schwarz II E39 EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201
Mikähän tuossa webastossa mättää kun sen laittaa kaukosäätimestä päälle, niin kaukosäätimen valo alkaa vilkkumaan. Webasto hurahtaa käymään ja ilmeisesti bensapumppu alkaa naksumaan. Hurina jatkuu jonkun aikaa ja välillä tuo bensapumppu naksuu taas jne. kunnes se auton sisällä (soittimessa kellonapin yläpuolella) oleva valo lakkaa vilkkumasta. Hurina jatkuu vielä jonkun aikaa ja mahdollisesti webasto tekee jonkun lopputoimenpiteen äänistä päätellen kunnes se sammuu. Se käy kaikestaan ehkä noin 5 minuuttia. Kokeilin äskenkin kahteen kertaan, mutta lämmöt eivät nouse lainkaan eli ei taida lämmittää mitään. Jotain sellaista "lämpönaksunaa" pellin alta kuuluu, kuin jokin lämpiäisi. Kaukosäätimen valo jatkaa vilkkumista edelleen ja sammuu vasta kun painaa sen pois.
Ilmeisesti jollain lukulaitteellakin voisi jotain lukea, mutta ei sellaista löydy. Pystyykö webaston arvoja lukemaan jollain tavallisella lukulaitteella ja mikähän laite olisi hyvä?
Pitäisi saada tuo kuntoon ennen talvipakkasia, kun ei mitään muutakaan lämmitystä autossa ole.
EDIT: Ja huomasin muuten, että pellin alla auton edestä katsottuna vasemmalla alhaalla olevat rullat ovat kokonaan vailla hihnaa. Onko siellä joku ilmastoinnin kompressori? Ja miksi sieltä olisi hihna irroitettu?
Vaihdatin korjaamolla etujarruletkun, mutta kylkiäisenä tuli myös reilusti löysää jarrupolkimeen. Epäilin järjestelmään jääneen ilmaa, mutta tiskin takana oltiin epäileväisiä, ja neuvottiin ajelemaan vielä päivän ja katsomaan muuttuuko toiminta. Illan ajojen aikana ei muuttunut mihinkään, eikä varmasti muutu huomennakaan.
Olisikohan tässä nyt kyse siitä, että järjestelmää ei mahdollisesti ilmattu DIS:n avulla, vai kenties jotain muuta? Kyseessä ei ole mikään BMW-huolto, joten tuo on hyvin mahdollista. Lähinnä nyt mietityttää se, että laitanko ko. paikan vielä tutkimaan jarruja, vai vienkö suoraan toisaalle sillä ajatuksella, että kyse on varmasti vain ilmauksen tarpeesta.
Edit: niin, ja autohan on siis 540 12/1996, ilman DSC:tä.
Mikähän tuossa webastossa mättää kun sen laittaa kaukosäätimestä päälle, niin kaukosäätimen valo alkaa vilkkumaan. Webasto hurahtaa käymään ja ilmeisesti bensapumppu alkaa naksumaan. Hurina jatkuu jonkun aikaa ja välillä tuo bensapumppu naksuu taas jne. kunnes se auton sisällä (soittimessa kellonapin yläpuolella) oleva valo lakkaa vilkkumasta. Hurina jatkuu vielä jonkun aikaa ja mahdollisesti webasto tekee jonkun lopputoimenpiteen äänistä päätellen kunnes se sammuu. Se käy kaikestaan ehkä noin 5 minuuttia. Kokeilin äskenkin kahteen kertaan, mutta lämmöt eivät nouse lainkaan eli ei taida lämmittää mitään. Jotain sellaista "lämpönaksunaa" pellin alta kuuluu, kuin jokin lämpiäisi. Kaukosäätimen valo jatkaa vilkkumista edelleen ja sammuu vasta kun painaa sen pois.
Ilmeisesti jollain lukulaitteellakin voisi jotain lukea, mutta ei sellaista löydy. Pystyykö webaston arvoja lukemaan jollain tavallisella lukulaitteella ja mikähän laite olisi hyvä?
Pitäisi saada tuo kuntoon ennen talvipakkasia, kun ei mitään muutakaan lämmitystä autossa ole.
EDIT: Ja huomasin muuten, että pellin alla auton edestä katsottuna vasemmalla alhaalla olevat rullat ovat kokonaan vailla hihnaa. Onko siellä joku ilmastoinnin kompressori? Ja miksi sieltä olisi hihna irroitettu?
Eipä taida webastoon pystyä, ku esim. Inpalla auton kautta tai weban omalla testerillä suoraan webasta.
Ilmastoinnin kompurahan siellä on. Onkohan kompura lyöny jumiin ja siks hihna poistettu?
Comment