Originally posted by BreeZi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostNo jouduin sitten ostaamaan Topranin termostaatin, kun marmorilta olisi pitänyt tilata ja tarvitsen huomiseksi osat. Termarin kotelon sain alkuperäisen. Pitää nyt katsoa jos huomenna on käyttöauto auki, niin käyn siellä vielä kysymässä termaria.
Edit: Mites noi tarvikkeet sitten oikein käyttäytyy? Eikö ne kestä sitten kun viikon vai eikö ne toimi alunperinkään? Onko joku testannut tuota toprania?
Tarviketermostaatin yleisin ongelma on varmaankin aukeaminen liian alhaisessa lämpötilassa -> lämpömittari näyttää kyllä keskelle, mutta moottori ei ole normaalilämmöissä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNo jouduin sitten ostaamaan Topranin termostaatin, kun marmorilta olisi pitänyt tilata ja tarvitsen huomiseksi osat. Termarin kotelon sain alkuperäisen. Pitää nyt katsoa jos huomenna on käyttöauto auki, niin käyn siellä vielä kysymässä termaria.
Edit: Mites noi tarvikkeet sitten oikein käyttäytyy? Eikö ne kestä sitten kun viikon vai eikö ne toimi alunperinkään? Onko joku testannut tuota toprania?
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostMotonet ei oo Seinäjoen ainut varaosaliike, joten kannattaa suosista käydä joskus Rengastien Autotarvikkeellakin. Usein osat on jopa halvempia, kuin Motonetissä ja halutessasi saat merkkitavaraa.
Tarviketermostaatin yleisin ongelma on varmaankin aukeaminen liian alhaisessa lämpötilassa -> lämpömittari näyttää kyllä keskelle, mutta moottori ei ole normaalilämmöissä.
Nythän ei tiedä että mikä termari on autossa tällähetkellä, kun muistaakseni edellinen omistaja oli vaihtanut ja varmaankin motonetistä oli osan tilannut. Se selviää huomenna!!Last edited by janke; 28-12-2012, 23:53.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTäyttä paskaa. Topranilla keitti muutaman kerran kun ei avautunut ollenkaan. Toinen yksilö aukesi liian aikaisin. Jäähdytinkorjaamoilla yleensä hyllyssä laatu osia.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTuukalla on asenne kunnossa.
Nyt on hankittuna oem termari ja toprani palautettu sinne minne se kuuluukin. 50€ Öljynsuodattimen kanssa tuli maksamaan. Pitäisi jaksaa lähtee vaihtaan öljyt,laturi ja termari ja vielä helvetin kova flunssa päälläBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostAmeriikkaa:
This is how I used INPA to bleed the ABS module.
Open INPA.
Select E46
Select Chassis
Select appropriate DSC (mine is MK60 for M3)
Select Activate (F6)
Have second person put pressure on brake pedal
Select either F2 or F3 (ABS FL RL or FR RR) depending on which one you are bleeding
When you hear the ABS buzz, open the bleed valve. It will then make a second noise where is activates the valves at which point the pedal will start going down in pulses and the fluid will start coming out the caliper.Originally posted by Ramzez View PostToivottavasti kyseinen ohje pätee myös ASC-moduuliin.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKuinka siis ABS pumppu ilmataan ASC:llä varustetussa autossa?
.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKoska tuohon ei ohjeita löydy, niin ilmeisesti siinä tarvitaan vain painesysteemi eikä mitään diagnostiikkaa. Siis laite joka tulee säiliön korkin tilalle. Niitä on renkaan ilmanpaineella toimivia tai pumpattavia:
.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOlen yrittänyt laihalla menestyksellä metsästää ohjeita netistä ja sielläkin mainitaan, että ASC:n voi ilmata jollain diagnostiikkavehkeillä, mutta selviä ohjeita ei ole missään.
Minä ainakin ilmasin tuollaisella painesysteemillä eikä ole ollut ongelmia. (piti vain vaihtaa nesteet, mutta tuli katsottua nesteen pinta väärin ja säiliö menikin tyhjäksi ja ilmat systeemiin...)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä minäkin noita olen etsinyt, mutta eipä löydy. Luulisi BMW:n asiasta neuvovan TIS:issä jos siinä pitäisi tehdä jotain erikoista. Inpassa on jossain alkusivun special functions valikossa (ei autokohtaisessa valinnassa) ABS:in ilmaus mutta sekään ei toimi, valittaa väärästä moduulista.
Minä ainakin ilmasin tuollaisella painesysteemillä eikä ole ollut ongelmia. (piti vain vaihtaa nesteet, mutta tuli katsottua nesteen pinta väärin ja säiliö menikin tyhjäksi ja ilmat systeemiin...)
Comment
-
-
Itseasiassa kuulostaa melkeinpä tuolta. Mutta alkaa kuulua vasta jostain n.2000 kierroksesta ylöspäin ja paljon pienempänä äänenä. Eikait jakopäätä vielä tarvitse huoltaa, vaikka autolla on ajettu vain se 140tkm? :think
Voi olla kaukaan haettua, mutta mielestäni ääni tuli kun laitoin pahvit munuaisiin, ja sitten huomasin että se on ohjaustehostimen lauhduttimen edessä. Eli voisiko olla nesteet lämmenneet tehostimessa niin että nesteet meni huonoksi? :think Vähän sameaa se punainen neste on kyllä.BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä minäkin noita olen etsinyt, mutta eipä löydy. Luulisi BMW:n asiasta neuvovan TIS:issä
Tilasin itelle ebayn kautta ilmeisesti samanlaisen
bmw:n huolto/varaosa ohjelma cd:n15$.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Comment