Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by BreeZi View Post
    Ameriikkaa:

    This is how I used INPA to bleed the ABS module.

    Open INPA.
    Select E46
    Select Chassis
    Select appropriate DSC (mine is MK60 for M3)
    Select Activate (F6)
    Have second person put pressure on brake pedal
    Select either F2 or F3 (ABS FL RL or FR RR) depending on which one you are bleeding
    When you hear the ABS buzz, open the bleed valve. It will then make a second noise where is activates the valves at which point the pedal will start going down in pulses and the fluid will start coming out the caliper.
    Toivottavasti kyseinen ohje pätee myös ASC-moduuliin. :think Ilmeisesti jarrupoljinta kuuluu painaa hyvin kevyesti, koska muutoinhan poljin painuu välittömästi pohjaan jo nippaa avatessa.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by janke View Post
      No jouduin sitten ostaamaan Topranin termostaatin, kun marmorilta olisi pitänyt tilata ja tarvitsen huomiseksi osat. Termarin kotelon sain alkuperäisen. Pitää nyt katsoa jos huomenna on käyttöauto auki, niin käyn siellä vielä kysymässä termaria.

      Edit: Mites noi tarvikkeet sitten oikein käyttäytyy? Eikö ne kestä sitten kun viikon vai eikö ne toimi alunperinkään? Onko joku testannut tuota toprania?
      Motonet ei oo Seinäjoen ainut varaosaliike, joten kannattaa suosista käydä joskus Rengastien Autotarvikkeellakin. Usein osat on jopa halvempia, kuin Motonetissä ja halutessasi saat merkkitavaraa.

      Tarviketermostaatin yleisin ongelma on varmaankin aukeaminen liian alhaisessa lämpötilassa -> lämpömittari näyttää kyllä keskelle, mutta moottori ei ole normaalilämmöissä.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by janke View Post
        No jouduin sitten ostaamaan Topranin termostaatin, kun marmorilta olisi pitänyt tilata ja tarvitsen huomiseksi osat. Termarin kotelon sain alkuperäisen. Pitää nyt katsoa jos huomenna on käyttöauto auki, niin käyn siellä vielä kysymässä termaria.

        Edit: Mites noi tarvikkeet sitten oikein käyttäytyy? Eikö ne kestä sitten kun viikon vai eikö ne toimi alunperinkään? Onko joku testannut tuota toprania?
        Täyttä paskaa. Topranilla keitti muutaman kerran kun ei avautunut ollenkaan. Toinen yksilö aukesi liian aikaisin. Jäähdytinkorjaamoilla yleensä hyllyssä laatu osia.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by kaol View Post
          Motonet ei oo Seinäjoen ainut varaosaliike, joten kannattaa suosista käydä joskus Rengastien Autotarvikkeellakin. Usein osat on jopa halvempia, kuin Motonetissä ja halutessasi saat merkkitavaraa.

          Tarviketermostaatin yleisin ongelma on varmaankin aukeaminen liian alhaisessa lämpötilassa -> lämpömittari näyttää kyllä keskelle, mutta moottori ei ole normaalilämmöissä.
          Autotarvikkeella on asenne vikaista porukkaa, yritän välttää sitä yleensä.

          Nythän ei tiedä että mikä termari on autossa tällähetkellä, kun muistaakseni edellinen omistaja oli vaihtanut ja varmaankin motonetistä oli osan tilannut. Se selviää huomenna!!
          Last edited by janke; 28-12-2012, 23:53.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Täyttä paskaa. Topranilla keitti muutaman kerran kun ei avautunut ollenkaan. Toinen yksilö aukesi liian aikaisin. Jäähdytinkorjaamoilla yleensä hyllyssä laatu osia.
            Asia selvä. Vien tuon termarin takaisin huomenna. Käyn sitten metsästämässä OIKEAA termaria.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • MGUarto
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 192
              • Vantaa-Nissas

              Analog ll 58

              ANALOG LL 58
              Apparin puolelta, hanskalokeroo kun aloin purkamaan niin löyty tollanen musta johto jossa tollaset merkinnät. Ei ole kytketty mihinkään. Mikäs johto mahtais olla kyseessä? tuli vastaan kun johtoja lähdin vetämään

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by janke View Post
                Autotarvikkeella on asenne vikaista porukkaa, yritän välttää sitä yleensä.
                Tuukalla on asenne kunnossa.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by kaol View Post
                  Tuukalla on asenne kunnossa.
                  Perkiö on samalta kylältä kotoisin, että sen kanssa kauppa onnistuu

                  Nyt on hankittuna oem termari ja toprani palautettu sinne minne se kuuluukin. 50€ Öljynsuodattimen kanssa tuli maksamaan. Pitäisi jaksaa lähtee vaihtaan öljyt,laturi ja termari ja vielä helvetin kova flunssa päällä
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Ameriikkaa:

                    This is how I used INPA to bleed the ABS module.

                    Open INPA.
                    Select E46
                    Select Chassis
                    Select appropriate DSC (mine is MK60 for M3)
                    Select Activate (F6)
                    Have second person put pressure on brake pedal
                    Select either F2 or F3 (ABS FL RL or FR RR) depending on which one you are bleeding
                    When you hear the ABS buzz, open the bleed valve. It will then make a second noise where is activates the valves at which point the pedal will start going down in pulses and the fluid will start coming out the caliper.
                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Toivottavasti kyseinen ohje pätee myös ASC-moduuliin.
                    Kuten epäilinkin, yllä oleva ohje ei käy ASC:llä varustettuun autoon. Inpa tarjoaa huomattavasti enemmän vaihtoehtoja ABS pumpun käyttämiselle (intake & exhaust valve, jne) josta ei erityisemmin selvää ota, missä järjestyksessä pumppua tulisi käyttää. Kokeilin DIS v44:llä samaa hommaa, mutta service functions valikossa on ilmaamismahdollisuus vain DSC-moduulille. Yritin käyttää tuotakin vaihtoehtoa, mutta heti kun aloitan sen "start bleeding process", tulee erroria. Mitä ilmeisimmin sen takia, ettei autossa ole DSC:tä vaan ASC. Kuinka siis ABS pumppu ilmataan ASC:llä varustetussa autossa?

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Kuinka siis ABS pumppu ilmataan ASC:llä varustetussa autossa?
                      Koska tuohon ei ohjeita löydy, niin ilmeisesti siinä tarvitaan vain painesysteemi eikä mitään diagnostiikkaa. Siis laite joka tulee säiliön korkin tilalle. Niitä on renkaan ilmanpaineella toimivia tai pumpattavia:
                      .
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Koska tuohon ei ohjeita löydy, niin ilmeisesti siinä tarvitaan vain painesysteemi eikä mitään diagnostiikkaa. Siis laite joka tulee säiliön korkin tilalle. Niitä on renkaan ilmanpaineella toimivia tai pumpattavia:
                        .
                        Olen yrittänyt laihalla menestyksellä metsästää ohjeita netistä ja sielläkin mainitaan, että ASC:n voi ilmata jollain diagnostiikkavehkeillä, mutta selviä ohjeita ei ole missään. Toisaalta jotkut myös neuvovat ajamaan autolla ja jarruttelemaan niin voimakkaasti, että ABS kytkeytyy päälle, jonka jälkeen pitäisi auto taas nostaa ilmaan ja ilmata jarrut normaalisti. Sitten joku vielä neuvoo, että perä tulisi nostaa ilmaan, laittaa auto käymään ja vaihde päälle. Tämän seurauksena ASC:n pitäisi aktivoitua ja ilman poistua sen seurauksena. Mielelläni haluaisin vielä täältä jotkut ohjeet. Selvästi ainakin vanhojen topikkien perusteella porukka on näille jotakin tehnyt. Kukaan vaan ei ole viitsinyt laatia kunnon ohjeita, mitä on oikeastaan tehty.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Olen yrittänyt laihalla menestyksellä metsästää ohjeita netistä ja sielläkin mainitaan, että ASC:n voi ilmata jollain diagnostiikkavehkeillä, mutta selviä ohjeita ei ole missään.
                          Kyllä minäkin noita olen etsinyt, mutta eipä löydy. Luulisi BMW:n asiasta neuvovan TIS:issä jos siinä pitäisi tehdä jotain erikoista. Inpassa on jossain alkusivun special functions valikossa (ei autokohtaisessa valinnassa) ABS:in ilmaus mutta sekään ei toimi, valittaa väärästä moduulista.

                          Minä ainakin ilmasin tuollaisella painesysteemillä eikä ole ollut ongelmia. (piti vain vaihtaa nesteet, mutta tuli katsottua nesteen pinta väärin ja säiliö menikin tyhjäksi ja ilmat systeemiin...)
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Kyllä minäkin noita olen etsinyt, mutta eipä löydy. Luulisi BMW:n asiasta neuvovan TIS:issä jos siinä pitäisi tehdä jotain erikoista. Inpassa on jossain alkusivun special functions valikossa (ei autokohtaisessa valinnassa) ABS:in ilmaus mutta sekään ei toimi, valittaa väärästä moduulista.

                            Minä ainakin ilmasin tuollaisella painesysteemillä eikä ole ollut ongelmia. (piti vain vaihtaa nesteet, mutta tuli katsottua nesteen pinta väärin ja säiliö menikin tyhjäksi ja ilmat systeemiin...)
                            Ok, ei kai auta sitten muu kuin laittaa auto nippuun ja tulille, käydä ajamassa koeajo ja katsoa sitten tilannetta. Jos toimii niin hyvä, jos ei niin

                            Comment

                            • Korpraali
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Turku

                              Originally posted by santtuzz View Post
                              Toivottavasti kyseinen ääni ei kuulosta tältä.
                              Itseasiassa kuulostaa melkeinpä tuolta. Mutta alkaa kuulua vasta jostain n.2000 kierroksesta ylöspäin ja paljon pienempänä äänenä. Eikait jakopäätä vielä tarvitse huoltaa, vaikka autolla on ajettu vain se 140tkm? :think

                              Voi olla kaukaan haettua, mutta mielestäni ääni tuli kun laitoin pahvit munuaisiin, ja sitten huomasin että se on ohjaustehostimen lauhduttimen edessä. Eli voisiko olla nesteet lämmenneet tehostimessa niin että nesteet meni huonoksi? :think Vähän sameaa se punainen neste on kyllä.
                              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                              Comment

                              • marcus_108
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2012
                                • 578
                                • Hyllykallio

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Kyllä minäkin noita olen etsinyt, mutta eipä löydy. Luulisi BMW:n asiasta neuvovan TIS:issä
                                Eipä muuten vissiin enää toimi tuo TIS...
                                Tilasin itelle ebayn kautta ilmeisesti samanlaisen
                                bmw:n huolto/varaosa ohjelma cd:n15$.
                                Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                                Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                                Ex:
                                E39 523i touring -99
                                Opel kadett E 1.6 -89
                                Seat Toledo 1.8 -92
                                Toyota corolla Lb 1.6 -87
                                Vw passat farkku 1.8 -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎