Originally posted by asis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
-
Tällänen ongelma et sähkötakalasiverho temppuilee välillä nappia painamalla verho menee normaalisti ylös ja alas ilman mitään ongelmaa, mutta sitten välillä ei tapahdu mitään. Sillon ku ei mene alas eikä ylös niin kuuluu kyllä moottorin ääni takana. Olisko kytkimessä joku vika? Piuha jostaki syyst lähteny vähän irti kytkimest niin sen takia toimii välillä ku saa kontaktia hyvällä tuurilla? :thinkBMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016
EX:
BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000
BMW e36 Sedan 318i 1992
BMW e36 Coupe 320iA 1994
Comment
-
-
Originally posted by klasumasu View PostTällänen ongelma et sähkötakalasiverho temppuilee välillä nappia painamalla verho menee normaalisti ylös ja alas ilman mitään ongelmaa, mutta sitten välillä ei tapahdu mitään. Sillon ku ei mene alas eikä ylös niin kuuluu kyllä moottorin ääni takana. Olisko kytkimessä joku vika? Piuha jostaki syyst lähteny vähän irti kytkimest niin sen takia toimii välillä ku saa kontaktia hyvällä tuurilla? :think- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostJos kytkimen painamisen jälkeen kuuluu moottorin ääni, niin miten silloin voi olla kytkimessä vikaa? Ennemmin lähtisin tuota veron järjestelmää tutkimaan.BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016
EX:
BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000
BMW e36 Sedan 318i 1992
BMW e36 Coupe 320iA 1994
Comment
-
-
Originally posted by klasumasu View PostTällänen ongelma et sähkötakalasiverho temppuilee välillä nappia painamalla verho menee normaalisti ylös ja alas ilman mitään ongelmaa, mutta sitten välillä ei tapahdu mitään. Sillon ku ei mene alas eikä ylös niin kuuluu kyllä moottorin ääni takana. Olisko kytkimessä joku vika? Piuha jostaki syyst lähteny vähän irti kytkimest niin sen takia toimii välillä ku saa kontaktia hyvällä tuurilla? :thinkOriginally posted by klasumasu View PostNoni asia tuli selväks.
Voisin veikata että osalla 14 tai moottorilla saattaa olla tekemistä tuon liikkumisen kanssa. Mikäli ongelma selviää, niin ilmoita toki missä se oli!
Ei ole tuollaista vielä tullut avattua.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Tuli ostettua tollainen 523i vuodelta -98, jossa hieman sähköongelmia.
Ongelmana siis että airbägin valo palaa ja samaten luistoneston valo.
Ja välillä tekee sellaista että kun auton käynnistää, niin hetken päästä alkaa kaikki mittariston valot vilkkumaan ja ja mittarit laskemaan nollaan. Auto ei kuitenkaan sammu. Kun käynnistää uusiksi niin toimii taas normaalisti.
Vikakoodit kun luin niin aika paljon tuli koodeja eri paikoista. Mainittavimpia varmaan etu.vas nopeusanturi, josta tuo luistonestovika tod.näköisesti johtuu.
Sitten airbagiltä repsikan tunnistinmatto ja turvavyön kiristin.
Ja zke boksilta oli kans joku vika sekä ajovalomoduulilta.
Osa vikakoodeista saattaa johtua myös akun tyhjentymisestä.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Virtalukonpohjaa epäilisin, mutta ainakaan meikkipeilitesti ei aiheuta mitään oireita.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostTuli ostettua tollainen 523i vuodelta -98, jossa hieman sähköongelmia.
Ongelmana siis että airbägin valo palaa ja samaten luistoneston valo.
Ja välillä tekee sellaista että kun auton käynnistää, niin hetken päästä alkaa kaikki mittariston valot vilkkumaan ja ja mittarit laskemaan nollaan. Auto ei kuitenkaan sammu. Kun käynnistää uusiksi niin toimii taas normaalisti.
Vikakoodit kun luin niin aika paljon tuli koodeja eri paikoista. Mainittavimpia varmaan etu.vas nopeusanturi, josta tuo luistonestovika tod.näköisesti johtuu.
Sitten airbagiltä repsikan tunnistinmatto ja turvavyön kiristin.
Ja zke boksilta oli kans joku vika sekä ajovalomoduulilta.
Osa vikakoodeista saattaa johtua myös akun tyhjentymisestä.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Virtalukonpohjaa epäilisin, mutta ainakaan meikkipeilitesti ei aiheuta mitään oireita.e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
Originally posted by Tonto! View PostLataako se varmasti? Kato salavalikosta jännitteet.. Viittais noi mittaristovalojen välkkymiset,mittarien hiipumiset ym. alijännitteeseen.
Äsken vaihdoin 80amppeerisen vanhan akun tilalle 100ah akun ja plusnapa oli kyllä niin hapettunut että. Saa nähdä auttaako.
E: auton varusteista viä eli löytyy mm. alkuperäinen webasto, vakkari, pdc jos niistä jollain on tapana tämmösiä ongelmia aiheuttaa.Last edited by juho-85; 23-02-2013, 14:03.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Kuka tietää mistä vika löytyy...?
Kuskinpuolen istuimenlämmitin ei toimi(?) siis painat nappia jotta alkaisi lämmittämään, merkkivalo syttyy ja sammuu samantien (lämmitys säätöalue: max / puoliväli-max) noin yhden sekunnin ajan.
Kun säätöalue on minimissään ja painat lämmittimen päälle, merkkivalo palaa noin max 3 sekunttia ja sammuu, eli ei lämmitä ollenkaan missään vaiheessa.
Apukuskin puolen lämmitin toimii hyvin, eli just niinkuin sen pitääkin, sekä kuskinpenkin lämmitys vaikuttaa välillä toimivan itsestään (huomaa kun käynnistää moottorin, antaa olla tyhjäkäynnillä esim. lumen putsauksen ajan, istuin on "lämmin" ja apukuskin penkki (normaali)kylmä).
Kaikki sulakkeet ehjiä, mitään näkyvää/näkymätöntä vikaa ei havaittavissa missään.
Sekava kertomus mutta tulipahan kerrottua.
Comment
-
-
Originally posted by opTA View PostKuka tietää mistä vika löytyy...?
Kuskinpuolen istuimenlämmitin ei toimi(?) siis painat nappia jotta alkaisi lämmittämään, merkkivalo syttyy ja sammuu samantien (lämmitys säätöalue: max / puoliväli-max) noin yhden sekunnin ajan.
Kun säätöalue on minimissään ja painat lämmittimen päälle, merkkivalo palaa noin max 3 sekunttia ja sammuu, eli ei lämmitä ollenkaan missään vaiheessa.
Apukuskin puolen lämmitin toimii hyvin, eli just niinkuin sen pitääkin, sekä kuskinpenkin lämmitys vaikuttaa välillä toimivan itsestään (huomaa kun käynnistää moottorin, antaa olla tyhjäkäynnillä esim. lumen putsauksen ajan, istuin on "lämmin" ja apukuskin penkki (normaali)kylmä).
Kaikki sulakkeet ehjiä, mitään näkyvää/näkymätöntä vikaa ei havaittavissa missään.
Sekava kertomus mutta tulipahan kerrottua.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostTuli ostettua tollainen 523i vuodelta -98, jossa hieman sähköongelmia.
Ongelmana siis että airbägin valo palaa ja samaten luistoneston valo.
Ja välillä tekee sellaista että kun auton käynnistää, niin hetken päästä alkaa kaikki mittariston valot vilkkumaan ja ja mittarit laskemaan nollaan. Auto ei kuitenkaan sammu. Kun käynnistää uusiksi niin toimii taas normaalisti.
Vikakoodit kun luin niin aika paljon tuli koodeja eri paikoista. Mainittavimpia varmaan etu.vas nopeusanturi, josta tuo luistonestovika tod.näköisesti johtuu.
Sitten airbagiltä repsikan tunnistinmatto ja turvavyön kiristin.
Ja zke boksilta oli kans joku vika sekä ajovalomoduulilta.
Osa vikakoodeista saattaa johtua myös akun tyhjentymisestä.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Virtalukonpohjaa epäilisin, mutta ainakaan meikkipeilitesti ei aiheuta mitään oireita.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Taka-vasempaa ABS-anturia vaihtaessa normaalisti katkesi sisään, n. 3cm syvälle eikä tunnu oikein irtoovan.
Uskaltaako tuosta porata läpi asti? Onko siellä minkälainen hammaskehäsysteemi takana, vai ottaako näissä signaalin laakerin pölysuojasta..?
Toki jos jollakin on muuta hyvää ideaa irroitukseen, meisseleillä sun muilla tuntuu murusina lähtevän..Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostTaka-vasempaa ABS-anturia vaihtaessa normaalisti katkesi sisään, n. 3cm syvälle eikä tunnu oikein irtoovan.
Uskaltaako tuosta porata läpi asti? Onko siellä minkälainen hammaskehäsysteemi takana, vai ottaako näissä signaalin laakerin pölysuojasta..?
Toki jos jollakin on muuta hyvää ideaa irroitukseen, meisseleillä sun muilla tuntuu murusina lähtevän..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostSaattaisiko lämmittimen langat olla poikki. Kun penkillä ei istu saa langat kontaktin keskenään->penkki lämpiee. Kun penkkiin istuu->langat erilleen ja kontakti katkeaa->grilli sammuu.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postsiinä laakerin pölysuojassahan se.. mutta ei sitä anturia jäljellä enää paljoa ole.. mahtuiskohan se menemään eteenpäin ja tippumaan jarrukilven välistä pois, vertaa uutta anturia siihen tynkään joka tuli ulos :think
Vanha anturi katkesi ihan siitä juuresta, ja loput on nyt lähteny meisselillä ja pihteillä murusina ulos.
Kyllähän se varmasti jollain konstilla ulos tulee, kun jaksasi vaan kököttää niin kauan..Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Comment