Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcus_108
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 578
    • Hyllykallio

    Originally posted by Petri View Post
    Se on kuule ihan sama juttu jos esim. Motonetistä ostat, tiedät osan valmistajan vasta kun kama on nenän edessä.

    Jos haluaa originalia, niin niitä löytyy kun osanumerot naputtelee sinne Schmiedmannin hakukenttään. Toinen vaihtoehto tilata jostain saksalaisesta puljusta ehkä vielä hieman edullisemmin. Toki rahamies hakee marmorilta.

    Ei tartte sitten miettiä että minkä merkkistä tarviketta tulee ja ihmetellä täällä.
    Pikkusenko taas eksyi aiheesta.. Ei se ny jumalan tähären ollu ongelma että mitä sieltä tuli, vaan se että mitä asiakkaalle annetaan ymmärtää tilattavasta tuotteesta. Esimerkkinä nyt vaikka se sun moronet niin ei se (ymmärtääkseni) käytä varaosahaussaan esim. Contin kuvia ja lähetä toprania.. On vain kuva tuotteesta.

    Mut joo summa summaarun meylet ja topranit lähetetty takasin.
    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

    Ex:
    E39 523i touring -99
    Opel kadett E 1.6 -89
    Seat Toledo 1.8 -92
    Toyota corolla Lb 1.6 -87
    Vw passat farkku 1.8 -99

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1590
      • Vähäkyrö

      Kyllä sä marcus ootkin idiootti, ku luulit että saat kuvan tuotteet Schmiidiltä.

      Hyvä tietää vastasen varalle. Luulis, että Contin kuva ja teksti "Ei alkuperäinen, mutta oem laatua" tarkottais jotain muuta ku Toprania. Mutta näköjään se ultimaalinen Bmw varaosaketjukin menee sieltä mistä aita on matalin.

      Comment

      • marcus_108
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2012
        • 578
        • Hyllykallio

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Kyllä sä marcus ootkin idiootti, ku luulit että saat kuvan tuotteet Schmiidiltä.

        Hyvä tietää vastasen varalle. Luulis, että Contin kuva ja teksti "Ei alkuperäinen, mutta oem laatua" tarkottais jotain muuta ku Toprania. Mutta näköjään se ultimaalinen Bmw varaosaketjukin menee sieltä mistä aita on matalin.
        Hehee no kyllä näin on!
        Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
        Ford Mondeo 1.8 Stw -01

        Ex:
        E39 523i touring -99
        Opel kadett E 1.6 -89
        Seat Toledo 1.8 -92
        Toyota corolla Lb 1.6 -87
        Vw passat farkku 1.8 -99

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Samppae39 View Post
          Kyllä sä marcus ootkin idiootti, ku luulit että saat kuvan tuotteet Schmiidiltä.

          Hyvä tietää vastasen varalle. Luulis, että Contin kuva ja teksti "Ei alkuperäinen, mutta oem laatua" tarkottais jotain muuta ku Toprania. Mutta näköjään se ultimaalinen Bmw varaosaketjukin menee sieltä mistä aita on matalin.
          onhan tuo ollut tiedossa että Smiedmanni myy ne samat kurat ja huonommatkin kuin motonetistä saa mutta kalliimmalla.. kannattaa ostaa suoraan ebaystä ne halppisromut säästää rahaakin vaikka kuinka
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Bomb5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 726
            • Kivijärvi

            Mua auton osia ostaessa eniten ärsyttää, kun pitäis tehdä aina puhelimella kauhea soittokierros, että saa ne oikeat hinnat selville ja ylipäätään että jotain osaa jostakin saa tai ei saa. Ostan mielluummin paikasta mistä on helppo ja nopea selata osia ja saa järkevään hintaan. Hyvä esimerkki esim. tuo car-parts24.com. Niillä on aika kattava valikoima yleensä tarvittavia osia ja merkit on alkuperäisvalmistajia tai muuten laadukkaita, tosin on siellä meyleäkin. Sivut toimii nopeasti ja kaikista tuotteista on hyvät kuvat ja ne kuvat vieläpä on juuri siitä tuotteesta mitä on ostamassa. Monesti olen tilannut ja aina tullu juuri ne osat mitä kuvassa ja tuoteselosteessa on ollut. Helppo myös suunnitella tulevia remppoja ja saa äkkiä hinta-arvion lätkimällä osia koriin. Keväämmällä pistän taas uuden tilauksen menemään, kun pitää saada autoon uusi alusta, jarruosia ym. Schmiedmannilla on ihan toimivat sivut, mutta ne tuotteet voi olla mitä vain, ellei siinä lue että alkuperäisosa. Kävin sielt hakemassa vaihdekepin vivuston takimmaisen puslan, kun sen sai alkuperäisenä ja laakkoselta sitä ei enää saanut ollenkaan.
            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

            Comment

            • BMW323
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 994
              • kempele

              kysymystä -99 530d nykimisestä..

              vaivannu jo aika pitkään nykyminen tuota autoa ja mikään ei tunnu auttavan..

              vaihdettua osaa
              -suodatin, siirtopumppu, suuttimet, imm, alipaine letkuja,

              eilen vaihdoin toisen imm käytetty mutta ehyt ,toimi eilisen päivän hyvin tänään taas ei..
              nykii nyt sillä tavalla niinku joku ahistais tai painais jarrua
              täys kaasulla toimii hyvin ja moottori jarrulla, tyhjäkäynti on tasaista

              jotenkin tulis kyllä mieleen että pitäis ohjelmoida uudestaan kun ei oo e39:sin suuttimet vaan ne tuli laitettua e60:stä autossa on joku pilipali ohjelma edellisen omistajan toimesta
              kuullu että seinäjoella joku tekee autokohtaisin ohjelman penkissä mutta en tiedä kuka :think osaisko kukaan sanoa???

              välillä tuo on antanu vikakoodia kampiakselin asento-anturista mutta sekin on vain hetkellinen vika ollut
              imm:stä antanu myös koodia mutta en muista kyllä nyt kirveelläkään mitä se oli.
              Nissan Stagea NM35 -01
              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
              harrastepohjalta E21 316

              Comment

              • anteroro
                BTCF Member
                • Jan 2009
                • 434
                • oulu

                Originally posted by BMW323 View Post
                kysymystä -99 530d nykimisestä..

                vaivannu jo aika pitkään nykyminen tuota autoa ja mikään ei tunnu auttavan..
                eikös nämä oo nykiny viallisen rail-paineanturin takia? putsaa nyt ainaki sen liitin aluksi :think
                E30 325 M-tech II DCT
                9.97s/238kmh

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  E39 teki kivat tepposet tänään motarilla. Vaimo soittaa 5min päästä kun lähti kotoa, että autosta kuului hirveä pasahdus. Oli ajanut tien sivuun ja ulkona todennut, että toinen eturengas tyhjä. Noh, lähdin sitten vaihtamaan rengasta ja kun sain vanteen pois niin totesin, että etujousi katkennut ja katkennut jousi viistänyt sisäkulman renkaasta kokonaan riekaleiksi.

                  Että tuli sitten iskari/jousi/rengas remonttia heti kerralla Nyt on melko miehekäs etunoja bemarissa.

                  Onneksi ei lähtenyt auto käsistä vaimolla. Olisi saattanut käydä paljon huonomminkin jos tie olisi ollut liukas tai jousi olisi hirttänyt sopivasti renkaan lukkoon.

                  Hinausauton kuljettaja mainitsi, että kelien lauhduttua on katkenneita jousia ollut muillakin autoilijoilla.

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    Viikko sitten hajosi kuskinpuolelta takaa ABS-anturi (sytytti merkkivalon ja nopeusmittari sekoili omiaan). Vaihdoin uuteen alkuperäiseen, auto onkin toiminu muuten hyvin mutta tänään huomasin että kun vauhtia on mittarissa n. 90km/h niin nopeusmittari seilaa 90-95km/h väliä?

                    Eihän tuo nyt iso murhe ole kun muuten pelaa, mutta ihmetyttää että onko uudessa oem anturissa jotain hämminkiä vai mitä helv..
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Fastpiksu View Post
                      Viikko sitten hajosi kuskinpuolelta takaa ABS-anturi (sytytti merkkivalon ja nopeusmittari sekoili omiaan). Vaihdoin uuteen alkuperäiseen, auto onkin toiminu muuten hyvin mutta tänään huomasin että kun vauhtia on mittarissa n. 90km/h niin nopeusmittari seilaa 90-95km/h väliä?

                      Eihän tuo nyt iso murhe ole kun muuten pelaa, mutta ihmetyttää että onko uudessa oem anturissa jotain hämminkiä vai mitä helv..
                      Puhdistithan asennuspinnat huolellisesti? Jos ei ole ihan pohjassa niin voi aiheuttaa ongelmia.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Osaakos joku sanoa, että kuinka nopeasti e39 m-sport iskareiden männän varret nousevat ylös kun painaa irrallaan olevasta tolpasta männän sisään?

                        Omassa nousee todella hitaasti, mutta nousee kuitenkin ylös asti. Menee varmasti n.30s että ovat yläasennossa. Lisäksi peukalolla saa painettua pohjaan. Vaihtoon?

                        Kuinka nopeasti uudet Sacshin uudet m-sport versiot nousee ylös tai kuinka raskaat ne on painaa mäntä sisään?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Antsah View Post
                          E39 teki kivat tepposet tänään motarilla. Vaimo soittaa 5min päästä kun lähti kotoa, että autosta kuului hirveä pasahdus. Oli ajanut tien sivuun ja ulkona todennut, että toinen eturengas tyhjä. Noh, lähdin sitten vaihtamaan rengasta ja kun sain vanteen pois niin totesin, että etujousi katkennut ja katkennut jousi viistänyt sisäkulman renkaasta kokonaan riekaleiksi.

                          Että tuli sitten iskari/jousi/rengas remonttia heti kerralla Nyt on melko miehekäs etunoja bemarissa.

                          Onneksi ei lähtenyt auto käsistä vaimolla. Olisi saattanut käydä paljon huonomminkin jos tie olisi ollut liukas tai jousi olisi hirttänyt sopivasti renkaan lukkoon.

                          Hinausauton kuljettaja mainitsi, että kelien lauhduttua on katkenneita jousia ollut muillakin autoilijoilla.
                          Kokolailla harvinaista, olikohan jousi oikein asennettuna eikä väärässä asennossa? Taisi olla joku sitikka josta noita meni poikki siihen malliin että siihen kehitettiin oikein joku suojakuppi estämään renkaiden puhkomisen

                          Se hidas nouseminen meinaa että ainakin vaimennusta on, noin ne yleensäkin on että paluuvaimennusta on reilusti enemmän kuin puristusvaimennusta. Peukalotesteistä en kyllä osaa sanoa, just käpistelin omia uusia advantageja mutta eipä jäänyt mieleen.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Kyllä se minusta oikein oli. Minun aikana sitä ei ainakaan ole irroiteltu ja itse olen ajellut jonkun 60tkm. Empä hoksannut katsoa, että onko iskarit minkä ikäiset, vuoda ne ei ainakaan yhtään.



                            Tuollaista vauhtia se suunnilleen minullakin nousee.
                            Last edited by Antsah; 27-02-2013, 23:29.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Antsah View Post
                              Omassa nousee todella hitaasti, mutta nousee kuitenkin ylös asti. Menee varmasti n.30s että ovat yläasennossa. Lisäksi peukalolla saa painettua pohjaan. Vaihtoon?
                              Eikös nuo ole vaihtokunnossa, ellen nyt aivan väärin muista... Jotenkin vaan muistelen, ettei uusia iskareita peukalolla pohjaan paineta ja ne palautuu heti.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Mitä noita iskareita on itsellä tullut eri autoissa hypisteltyä niin erilaiset iskarit toimii hyvin erillä tavalla. Osa menee pohjaan helposti ja osa tosi jäykkiä. Osa nousee nopeasti ylös ja osa hitaasti.

                                Olisikin siksi mukava tietää varmasti miten nuo m-sportit kuuluu toimia? Ei noita turhaankaan kehtaisi uusia. Voihan se hyvin olla, että nuo ei ole ihan täysin kuolleet, mutta teho on laskenut selvästi.

                                Ainakaan ne ei näin nopeasti nouse kuin oheiset super touringit:

                                Last edited by Antsah; 27-02-2013, 23:38.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎