Originally posted by opTA
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bemmeri View PostNo tarkotin kuitenkin iskariyläpäätä, jotenkin mieltäny nuo aina "laakereiksi", vaikka ei varsinaista kiertoliikettä takana tapahdu.
Mutta onko eroa vakion ja M:n välillä ja mikä yläosa käy noiden Konien kanssa?Last edited by Heguli 31; 15-03-2013, 09:18.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOmaan ex. E39 540:iin laitettiin juurikin nuo Konin Sportit ympäriinsä.Kävi orkkis M-Sport alustaan/iskareiden yläpäihin (Guide support) suoraa.Iskarin varsissa taisi olla hieman paksuuseroa ja OEM-pohjaanlyöntikumit oli hieman väljät Koneihin.Tjs muistelen.Sama etupäässä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOK. Eli tämmöiset meinasin laittaa taakse, kun edessäkin on nyt Konin keltaiset. Taakse en meinannu laittaa ensinkään madallusjousia, mutta tuo keula putos niin paljon, niin kyllä taaksekin tarvii matalampaa jousta. Samalla iskarit/yläpäät. Eessä on H&R vieterit koneilla ja kaaresta keskelle 33cm, takana on 35cm M-sport II jousilla, "lievä" etukeno
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMinulle tuli silloin nuo H&R 30/15 jouset ympäriinsä Konien kanssa.Takajouset jätti perän kuitenkin muistaakseni samaan mittaan,kuin alla olleet M-sportit.Etupää tipahti hieman reilummin.Mittoja en enää muista.
Tuolla ei ole eritelty mikä H&R:n jousityyppi on kyseessä, mutta aika lailla samoja lukemia on kaikilla. Suunnilleen samoja on keulassa kun mullakin, ehkä hivenen enempi noilla. Mulla on käytetyt jouset/tolpat, eli on vähän väsyneet/asettuneet ja luultavasti tuolla linkissä ovat ilmoitelleet vast'ikään asenneltuja sarjoja. Perät tuntuu olevan melkein samoissa kuin tehtaan "sportti"-alusta, eli sama kuin sinulla oli.
Pitäis omasta kärrystä saada perää vähän alas, reilu sentti ois hyvä, niin jäis pikkusen etukenoa.
Itellä etukiekurat 29764-1 tai sitten pelkästään 29764 numerolla, pitäis nostaa tunkille ja tarkistaa kumpi siinä jousessa oli. Sitä jäin miettimään miten tuo todellisuudessa menee, kun 29764-jousta on kolmella eri tyypillä -1, -2 ja 3-, joista -1 ja -2 ilmeisesti vakioalustalle ja -3 tyyppi on M-alustalle, josta ilmoitettu -30 edestä onko nuo sitten M-alustan mitoista ja -1/-2 jousien madallus laskee vakioalustaa ilmoitetun määrän (todellisti kuitenkin enemmän ainakin keulasta, kun H&R kysessä).
29764-1 -30/-15
29764-2 -30/-?
29764-3 -30/-?
Tuli mieleen, että putoiskohan sitten keula nykytilannetta yhtään alemmaksi tuolla 29764-3 jousella, kun se kerta tarkoitettu "M-alustaan" -30mm. Vaikeeks menee, ois pitäny laittaa säädettävä... :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi tule mieleen yhtään henkilöautoa jossa olisi märkäkytkin. Mopoissa on aika usein.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Onko normaalia, että akun jännite tippuu puoli volttia kun sen lyö autoon kiinni? Onko E39:ssä sulakkeita jossain muualla kuin takakontissa ja hansikaslokerossa?
Auton ollessa lepotilassa mittasin vuotovirraksi 2,17A, joka ei tipu vaikka kävin kaikki sulakkeet yksitellen läpi.Last edited by Night-Wind; 16-03-2013, 11:28.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostOnko normaalia, että akun jännite tippuu puoli volttia kun sen lyö autoon kiinni? Onko E39:ssä sulakkeita jossain muualla kuin takakontissa ja hansikaslokerossa?
Sulakkeita lisää apukuskin lattian alla ja saman puolen raitisilmasuodatin kotelon alla.
Edit: Aika iso vuoto jos auto tosiaan levossa (~15min). Eka arvaus: viallinen akku.
Comment
-
-
Jep elikkä tuli akku otettua irti autosta lataukseen ja epähuomiossa paiskattua kansi kiinni akun ollessa jo matkalla lataukseen Avaimella ei lähe enään auli, lisäksi paksi täyn timpurin työkaluja ja takapenkit ei kääntyvää mallia :( Sedani kyseessä. Onlo muita konsteja kun purkaa takapenkit ja raivattava romut edrstä että pääsee akun pudottamaan paikoilleen?
Comment
-
-
Originally posted by dede View PostJep elikkä tuli akku otettua irti autosta lataukseen ja epähuomiossa paiskattua kansi kiinni akun ollessa jo matkalla lataukseen Avaimella ei lähe enään auli, lisäksi paksi täyn timpurin työkaluja ja takapenkit ei kääntyvää mallia :( Sedani kyseessä. Onlo muita konsteja kun purkaa takapenkit ja raivattava romut edrstä että pääsee akun pudottamaan paikoilleen?
Comment
-
-
Originally posted by mijuko View PostOn normaalia ja jännite voi pudota enemmänkin, jos huono akku.
Sulakkeita lisää apukuskin lattian alla ja saman puolen raitisilmasuodatin kotelon alla.
Edit: Aika iso vuoto jos auto tosiaan levossa (~15min). Eka arvaus: viallinen akku.
Sitten rupesin webastoa miettimään, sehän on tuon ulkolämpötilan kanssa tekemisissä. Kun tässä pakkaa se akun jännite tippumaan herkemmin jos auto on kylmässä. Otin F47 sulakkeen irti ja katson aamulla onko jännite laskenut.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Comment