Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by opTA View Post
    Sigun käyttis bayeri m52b28 koneella, ja kytkin kyseessä.
    Onko kytkin kuiva vai märkä mallia?
    (tieto tarpeellista kun vaihtelen jarrunesteet/vaihdelaatikko-/peräöljyjä) kun toiset nesteet käyvät uivaan märkä kytkimeen ja toiset kuivaan... (on kyllä "korjaus"kirja olemassa, muttei siitä satu silmään oikiaa vastausta, niin tahi netin syövereistä).
    Niin ja mikäli joku osaa myös kertoa mitä öljyjä EI kannata laittaa (manuaali)laatikkoon/(lukoton?)perään?
    Muistelisin että näissä oli jotain ropleemia tiettyjen öljyjen kanssa, voi tosin olla että muistan väärin..?!
    Ei tule mieleen yhtään henkilöautoa jossa olisi märkäkytkin. Mopoissa on aika usein.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9994
      • KVLA

      Originally posted by bemmeri View Post
      No tarkotin kuitenkin iskariyläpäätä, jotenkin mieltäny nuo aina "laakereiksi", vaikka ei varsinaista kiertoliikettä takana tapahdu.

      Mutta onko eroa vakion ja M:n välillä ja mikä yläosa käy noiden Konien kanssa?
      Omaan ex. E39 540:iin laitettiin juurikin nuo Konin Sportit ympäriinsä.Kävi orkkis M-Sport alustaan/iskareiden yläpäihin (Guide support) suoraa.Iskarin varsissa taisi olla hieman paksuuseroa ja OEM-pohjaanlyöntikumit oli hieman väljät Koneihin.Tjs muistelen.Sama etupäässä.
      Last edited by Heguli 31; 15-03-2013, 09:18.

      Comment

      • opTA
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 924
        • Suomi

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ei tule mieleen yhtään henkilöautoa jossa olisi märkäkytkin. Mopoissa on aika usein.
        Aa joo, eikun niinhän olikin, 2pyöräisissä märkä ja 4pyöräisissä kuiva.. Tätä se tiesi tuo tyhmä kysymys kun unisena kirjoittelee, mut juu thänks enivei

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Omaan ex. E39 540:iin laitettiin juurikin nuo Konin Sportit ympäriinsä.Kävi orkkis M-Sport alustaan/iskareiden yläpäihin (Guide support) suoraa.Iskarin varsissa taisi olla hieman paksuuseroa ja OEM-pohjaanlyöntikumit oli hieman väljät Koneihin.Tjs muistelen.Sama etupäässä.
          OK. Eli tämmöiset meinasin laittaa taakse, kun edessäkin on nyt Konin keltaiset. Taakse en meinannu laittaa ensinkään madallusjousia, mutta tuo keula putos niin paljon, niin kyllä taaksekin tarvii matalampaa jousta. Samalla iskarit/yläpäät. Eessä on H&R vieterit koneilla ja kaaresta keskelle 33cm, takana on 35cm M-sport II jousilla, "lievä" etukeno
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9994
            • KVLA

            Originally posted by bemmeri View Post
            OK. Eli tämmöiset meinasin laittaa taakse, kun edessäkin on nyt Konin keltaiset. Taakse en meinannu laittaa ensinkään madallusjousia, mutta tuo keula putos niin paljon, niin kyllä taaksekin tarvii matalampaa jousta. Samalla iskarit/yläpäät. Eessä on H&R vieterit koneilla ja kaaresta keskelle 33cm, takana on 35cm M-sport II jousilla, "lievä" etukeno
            Minulle tuli silloin nuo H&R 30/15 jouset ympäriinsä Konien kanssa.Takajouset jätti perän kuitenkin muistaakseni samaan mittaan,kuin alla olleet M-sportit.Etupää tipahti hieman reilummin.Mittoja en enää muista.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Minulle tuli silloin nuo H&R 30/15 jouset ympäriinsä Konien kanssa.Takajouset jätti perän kuitenkin muistaakseni samaan mittaan,kuin alla olleet M-sportit.Etupää tipahti hieman reilummin.Mittoja en enää muista.
              Linkki

              Tuolla ei ole eritelty mikä H&R:n jousityyppi on kyseessä, mutta aika lailla samoja lukemia on kaikilla. Suunnilleen samoja on keulassa kun mullakin, ehkä hivenen enempi noilla. Mulla on käytetyt jouset/tolpat, eli on vähän väsyneet/asettuneet ja luultavasti tuolla linkissä ovat ilmoitelleet vast'ikään asenneltuja sarjoja. Perät tuntuu olevan melkein samoissa kuin tehtaan "sportti"-alusta, eli sama kuin sinulla oli.

              Pitäis omasta kärrystä saada perää vähän alas, reilu sentti ois hyvä, niin jäis pikkusen etukenoa.

              Itellä etukiekurat 29764-1 tai sitten pelkästään 29764 numerolla, pitäis nostaa tunkille ja tarkistaa kumpi siinä jousessa oli. Sitä jäin miettimään miten tuo todellisuudessa menee, kun 29764-jousta on kolmella eri tyypillä -1, -2 ja 3-, joista -1 ja -2 ilmeisesti vakioalustalle ja -3 tyyppi on M-alustalle, josta ilmoitettu -30 edestä onko nuo sitten M-alustan mitoista ja -1/-2 jousien madallus laskee vakioalustaa ilmoitetun määrän (todellisti kuitenkin enemmän ainakin keulasta, kun H&R kysessä).


              29764-1 -30/-15

              29764-2 -30/-?

              29764-3 -30/-?

              Tuli mieleen, että putoiskohan sitten keula nykytilannetta yhtään alemmaksi tuolla 29764-3 jousella, kun se kerta tarkoitettu "M-alustaan" -30mm. Vaikeeks menee, ois pitäny laittaa säädettävä... :think
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Ei tule mieleen yhtään henkilöautoa jossa olisi märkäkytkin. Mopoissa on aika usein.
                Eikös näitä uusia DSG vehkeitä oo märkäkytkimellä? Vai muistanko jotenkin väärin? Mielestäni näin oisin jotain lukaissu... :think
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Eikös näitä uusia DSG vehkeitä oo märkäkytkimellä? Vai muistanko jotenkin väärin? Mielestäni näin oisin jotain lukaissu... :think
                  Eli mopoissa

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    Onko normaalia, että akun jännite tippuu puoli volttia kun sen lyö autoon kiinni? Onko E39:ssä sulakkeita jossain muualla kuin takakontissa ja hansikaslokerossa?

                    Auton ollessa lepotilassa mittasin vuotovirraksi 2,17A, joka ei tipu vaikka kävin kaikki sulakkeet yksitellen läpi.
                    Last edited by Night-Wind; 16-03-2013, 11:28.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Onko normaalia, että akun jännite tippuu puoli volttia kun sen lyö autoon kiinni? Onko E39:ssä sulakkeita jossain muualla kuin takakontissa ja hansikaslokerossa?
                      On normaalia ja jännite voi pudota enemmänkin, jos huono akku.
                      Sulakkeita lisää apukuskin lattian alla ja saman puolen raitisilmasuodatin kotelon alla.

                      Edit: Aika iso vuoto jos auto tosiaan levossa (~15min). Eka arvaus: viallinen akku.
                      Last edited by mijuko; 16-03-2013, 11:41. Reason: lisäys

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Eli mopoissa
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • dede
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 117
                          • pirkanmaa

                          Jep elikkä tuli akku otettua irti autosta lataukseen ja epähuomiossa paiskattua kansi kiinni akun ollessa jo matkalla lataukseen Avaimella ei lähe enään auli, lisäksi paksi täyn timpurin työkaluja ja takapenkit ei kääntyvää mallia :( Sedani kyseessä. Onlo muita konsteja kun purkaa takapenkit ja raivattava romut edrstä että pääsee akun pudottamaan paikoilleen?

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            Originally posted by dede View Post
                            Jep elikkä tuli akku otettua irti autosta lataukseen ja epähuomiossa paiskattua kansi kiinni akun ollessa jo matkalla lataukseen Avaimella ei lähe enään auli, lisäksi paksi täyn timpurin työkaluja ja takapenkit ei kääntyvää mallia :( Sedani kyseessä. Onlo muita konsteja kun purkaa takapenkit ja raivattava romut edrstä että pääsee akun pudottamaan paikoilleen?
                            Laita tupakansytyttimen kautta virtaa ja avaa luukku:think..

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              Originally posted by mijuko View Post
                              On normaalia ja jännite voi pudota enemmänkin, jos huono akku.
                              Sulakkeita lisää apukuskin lattian alla ja saman puolen raitisilmasuodatin kotelon alla.

                              Edit: Aika iso vuoto jos auto tosiaan levossa (~15min). Eka arvaus: viallinen akku.
                              Ei ollu prkl ku liittimiä ja releitä. Oli siellä kyl semmonen iso 4X30A möskä, mutta liittyi moottoriin niin en viitsinyt ottaa irti. Aamulla taasen ihmettelin, että miten helvetissä autossa kaikki lasit (mukaanlukien kattoluukku) täysin sulat vaikka auto seisonut yön yli -20c pakkasessa? Eikä edes aurinko paistanut vielä tuohon aikaan.

                              Sitten rupesin webastoa miettimään, sehän on tuon ulkolämpötilan kanssa tekemisissä. Kun tässä pakkaa se akun jännite tippumaan herkemmin jos auto on kylmässä. Otin F47 sulakkeen irti ja katson aamulla onko jännite laskenut.
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              • Bimmerman88
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 117
                                • Tämä profiili poistettu käytöstä

                                Kohta on sisusta purettu ja hyvä lähtökohta alkaa etsimään omaa sähkönsyöntiä...
                                Kysymys! Käykö E46 320D 6-lovinen laatikko M52/M54koneen perään???

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎