Olen aikeissa vaihtaa sigun E39:ään kaikki etutukivarret (taakse vaihdettu vuosi sitten) ja aloin siinä tukivarsia läpikäydessäni miettimään, että tunteeko näissä väljän raidetangonpään sormiin? Kaverin kanssa nostettiin auto ylös ja kaveri nitkutti toista pyörää edes takas kun minä pidin sormilla kiinni pallonivelestä ja yritin tunnustella välyksiä. Sellaisia ei sormiin tuntunut, mutta kun kyseessä on raskas auto, niin tunteeko mahdollista välystä ylipäätänsä, ennen kuin se pääsee pahaksi? Muutoin kyllä laittaisin raidentagon osatkin vaihtoon, mutta kyseisessä yksilössä raidetanko vaikuttaisi olevan melko hyvässä kunnossa ja ei myöskään syö renkaita.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ramzez View PostOlen aikeissa vaihtaa sigun E39:ään kaikki etutukivarret (taakse vaihdettu vuosi sitten) ja aloin siinä tukivarsia läpikäydessäni miettimään, että tunteeko näissä väljän raidetangonpään sormiin? Kaverin kanssa nostettiin auto ylös ja kaveri nitkutti toista pyörää edes takas kun minä pidin sormilla kiinni pallonivelestä ja yritin tunnustella välyksiä. Sellaisia ei sormiin tuntunut, mutta kun kyseessä on raskas auto, niin tunteeko mahdollista välystä ylipäätänsä, ennen kuin se pääsee pahaksi? Muutoin kyllä laittaisin raidentagon osatkin vaihtoon, mutta kyseisessä yksilössä raidetanko vaikuttaisi olevan melko hyvässä kunnossa ja ei myöskään syö renkaita.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postihan yhtälailla väljät tuntuu kuin muissakin. muista hankkia/lainata ulosvetäjä nivelille
Lähinnä siksi kyselin noista välyksistä, koska olen niin tottunut tuohon E38:aan, että välystä ei välttämättä tunne sormiin ja silti sitä siellä voi olla.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostUlosvetajiä on montaakin mallia hyllyssä aina perinteisistä pallonivelen irroitustyökaluista narinahelan erikoistyökaluun.
Lähinnä siksi kyselin noista välyksistä, koska olen niin tottunut tuohon E38:aan, että välystä ei välttämättä tunne sormiin ja silti sitä siellä voi olla.
pieni välys jäädä huomaamatta kun sisäpään kumi vääntää tankoa ylöspäin. :thinkLast edited by peto2; 31-03-2013, 19:43.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikö tuossa olisi parempi jos pyörät olisi maassa ja kaveri heiluttaa rattia samalla kun tunnustelet raidetangon välyksiä? Eikös nyt keula ollut ilmassa?Originally posted by Ha2 View PostKyllä ehdottomasti juuri näin eli renkaat maassa selviää raidetangon välykset.
Comment
-
-
Kertokaahan mielipidettä onko mitään hyötyä/järkeä ruveta vaihtaan 523iA malliin peltisatsia? :think
Ois siis tarjolla Schmiedmannin tekemä satsi.
Tosin tärvelty malli kun joku on hitsannut siihen haitari osat ihmeellisen näköisellä liitoksilla.
Eli joutuu varmaan todennäköisesti hitsaus hommiin jos sen meinaa survoa paikoilleen.
Comment
-
-
ei oo oikee mieluisat ajaa 225-45-18 renkaat talvirenkaiden jälkeen... hakee urissa niin maan perusteellisesti, välillä viettää oikealle ja milloin vasemmalle, ratin woblaus muuttui hieman rajummaksi --> nopeus kohtakin vaihtui jossa woblaa... talvisilla oli n. 77-84km/h, näillä renkailla 60-75 (pahin alue 65-70).
taitaa olla jotakin vikaa alustassa, ehkä myöskin tasapainoissa. pitänee ensi apuun käyttää tasapainotuksessa ja seurata tilannetta.
tämmöstä tänään.
Comment
-
-
Originally posted by bimmer528iA View Postei oo oikee mieluisat ajaa 225-45-18 renkaat talvirenkaiden jälkeen... hakee urissa niin maan perusteellisesti, välillä viettää oikealle ja milloin vasemmalle, ratin woblaus muuttui hieman rajummaksi --> nopeus kohtakin vaihtui jossa woblaa... talvisilla oli n. 77-84km/h, näillä renkailla 60-75 (pahin alue 65-70).
taitaa olla jotakin vikaa alustassa, ehkä myöskin tasapainoissa. pitänee ensi apuun käyttää tasapainotuksessa ja seurata tilannetta.
tämmöstä tänään.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by bimmer528iA View Postenimpiä yritin ottaa poies. sitten vaihdoin vielä edestä taakse sekä toisinpäin, niin ei ehkä niin pahasti enää... ja nyt ovat niinpäin kuin ovat aikaisemminkin olleet.
Vanteet solmussa/epätasapainossa?
Puslissa/nivelissä välystää?
Kulmien säätö?
Onhan sulla vanteissa soviterenkaat? (Ei kyllä vaikuta uriin hakemisessa mutta kysyin kuitenki.)
Comment
-
Comment