Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Olen aikeissa vaihtaa sigun E39:ään kaikki etutukivarret (taakse vaihdettu vuosi sitten) ja aloin siinä tukivarsia läpikäydessäni miettimään, että tunteeko näissä väljän raidetangonpään sormiin? Kaverin kanssa nostettiin auto ylös ja kaveri nitkutti toista pyörää edes takas kun minä pidin sormilla kiinni pallonivelestä ja yritin tunnustella välyksiä. Sellaisia ei sormiin tuntunut, mutta kun kyseessä on raskas auto, niin tunteeko mahdollista välystä ylipäätänsä, ennen kuin se pääsee pahaksi? Muutoin kyllä laittaisin raidentagon osatkin vaihtoon, mutta kyseisessä yksilössä raidetanko vaikuttaisi olevan melko hyvässä kunnossa ja ei myöskään syö renkaita.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Ramzez View Post
      Olen aikeissa vaihtaa sigun E39:ään kaikki etutukivarret (taakse vaihdettu vuosi sitten) ja aloin siinä tukivarsia läpikäydessäni miettimään, että tunteeko näissä väljän raidetangonpään sormiin? Kaverin kanssa nostettiin auto ylös ja kaveri nitkutti toista pyörää edes takas kun minä pidin sormilla kiinni pallonivelestä ja yritin tunnustella välyksiä. Sellaisia ei sormiin tuntunut, mutta kun kyseessä on raskas auto, niin tunteeko mahdollista välystä ylipäätänsä, ennen kuin se pääsee pahaksi? Muutoin kyllä laittaisin raidentagon osatkin vaihtoon, mutta kyseisessä yksilössä raidetanko vaikuttaisi olevan melko hyvässä kunnossa ja ei myöskään syö renkaita.
      ihan yhtälailla väljät tuntuu kuin muissakin. muista hankkia/lainata ulosvetäjä nivelille
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by peto2 View Post
        ihan yhtälailla väljät tuntuu kuin muissakin. muista hankkia/lainata ulosvetäjä nivelille
        Ulosvetajiä on montaakin mallia hyllyssä aina perinteisistä pallonivelen irroitustyökaluista narinahelan erikoistyökaluun.

        Lähinnä siksi kyselin noista välyksistä, koska olen niin tottunut tuohon E38:aan, että välystä ei välttämättä tunne sormiin ja silti sitä siellä voi olla.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Eikö tuossa olisi parempi jos pyörät olisi maassa ja kaveri heiluttaa rattia samalla kun tunnustelet raidetangon välyksiä? Eikös nyt keula ollut ilmassa?
          E39 528iA

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Ramzez View Post
            Ulosvetajiä on montaakin mallia hyllyssä aina perinteisistä pallonivelen irroitustyökaluista narinahelan erikoistyökaluun.

            Lähinnä siksi kyselin noista välyksistä, koska olen niin tottunut tuohon E38:aan, että välystä ei välttämättä tunne sormiin ja silti sitä siellä voi olla.
            raidetangoissa ei pitäisi jäädä huomaamatta mutta muissa varsissa saattaa
            pieni välys jäädä huomaamatta kun sisäpään kumi vääntää tankoa ylöspäin. :think
            Last edited by peto2; 31-03-2013, 19:43.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Eikö tuossa olisi parempi jos pyörät olisi maassa ja kaveri heiluttaa rattia samalla kun tunnustelet raidetangon välyksiä? Eikös nyt keula ollut ilmassa?
              Kyllä ehdottomasti juuri näin eli renkaat maassa selviää raidetangon välykset.
              E61 525d LCI

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by TJJ View Post
                Eikö tuossa olisi parempi jos pyörät olisi maassa ja kaveri heiluttaa rattia samalla kun tunnustelet raidetangon välyksiä? Eikös nyt keula ollut ilmassa?
                Originally posted by Ha2 View Post
                Kyllä ehdottomasti juuri näin eli renkaat maassa selviää raidetangon välykset.
                Joo jälkeenpäin tuli raidetangon välyksiä kokeiltua ihan pyörät maassa. Yleensä raidetangon välykset saa kyllä ilmassakin katsottua, jos on vain kaveri vääntämässä toista rengasta, kun olet itse toisessa kiinni. Joka tapauksessa, ei väljää tuntunut löytyvän, niin eiköhän sitä pärjää toistaiseksi pelkällä etupään setillä, johon kuuluvat suorat alatukivarret, reaktiotangot ja koiranluut.

                Comment

                • Benzi87
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1106
                  • Oulu

                  Kertokaahan mielipidettä onko mitään hyötyä/järkeä ruveta vaihtaan 523iA malliin peltisatsia? :think
                  Ois siis tarjolla Schmiedmannin tekemä satsi.
                  Tosin tärvelty malli kun joku on hitsannut siihen haitari osat ihmeellisen näköisellä liitoksilla.
                  Eli joutuu varmaan todennäköisesti hitsaus hommiin jos sen meinaa survoa paikoilleen.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Saahan siihen ainakin rahaa menemään. Kun siellähän on jo vakiona "peltisatsi".
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      TU vai single?

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Mulla olisi rosteri pakosarja varastossa, siis samanlainen kun orkkis... Missä mallissa tuota rosterista on käytetty? Onko se ollut jossain vakiona?
                        Last edited by janke; 01-04-2013, 15:25.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • bimmer528iA
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 62
                          • salo

                          ei oo oikee mieluisat ajaa 225-45-18 renkaat talvirenkaiden jälkeen... hakee urissa niin maan perusteellisesti, välillä viettää oikealle ja milloin vasemmalle, ratin woblaus muuttui hieman rajummaksi --> nopeus kohtakin vaihtui jossa woblaa... talvisilla oli n. 77-84km/h, näillä renkailla 60-75 (pahin alue 65-70).
                          taitaa olla jotakin vikaa alustassa, ehkä myöskin tasapainoissa. pitänee ensi apuun käyttää tasapainotuksessa ja seurata tilannetta.
                          tämmöstä tänään.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by bimmer528iA View Post
                            ei oo oikee mieluisat ajaa 225-45-18 renkaat talvirenkaiden jälkeen... hakee urissa niin maan perusteellisesti, välillä viettää oikealle ja milloin vasemmalle, ratin woblaus muuttui hieman rajummaksi --> nopeus kohtakin vaihtui jossa woblaa... talvisilla oli n. 77-84km/h, näillä renkailla 60-75 (pahin alue 65-70).
                            taitaa olla jotakin vikaa alustassa, ehkä myöskin tasapainoissa. pitänee ensi apuun käyttää tasapainotuksessa ja seurata tilannetta.
                            tämmöstä tänään.
                            Puhdistitko navat kunnolla ja myös vanteista?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • bimmer528iA
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 62
                              • salo

                              enimpiä yritin ottaa poies. sitten vaihdoin vielä edestä taakse sekä toisinpäin, niin ei ehkä niin pahasti enää... ja nyt ovat niinpäin kuin ovat aikaisemminkin olleet.

                              Comment

                              • Benzi87
                                BTCF Member
                                • Feb 2011
                                • 1106
                                • Oulu

                                Originally posted by bimmer528iA View Post
                                enimpiä yritin ottaa poies. sitten vaihdoin vielä edestä taakse sekä toisinpäin, niin ei ehkä niin pahasti enää... ja nyt ovat niinpäin kuin ovat aikaisemminkin olleet.
                                Kumien merkki?
                                Vanteet solmussa/epätasapainossa?
                                Puslissa/nivelissä välystää?
                                Kulmien säätö?
                                Onhan sulla vanteissa soviterenkaat? (Ei kyllä vaikuta uriin hakemisessa mutta kysyin kuitenki.)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎