Originally posted by suffeli
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostEikä ole.
Tietyissä tilanteissa menee päälle. Jos sisä-ulko lämpötilaero suuri tai laittaa ilmastoinnille maksimi pyynnin eli 16 niin menee päälle. Kun ero tasaantuu palaa takaisin ulkoilmaotolle. Sinänsä tyhmää kun autossa on kuuma sisällä niin miksi se yrittää buustata kuumalla ilmalla. No saksalainen tietää...
Sama oli edellisessä e36:ssa.
Comment
-
Jos asetus 16 tulee maksimi kylmää, jos 32 tulee maksimi kuumaa sisälämpötilasta riippumatta.Originally posted by jumbo View PostEikai tuossa mitään vikaa ole, jos asetus on 16-asteessa ja auton sisällä on vähemmän lämmintä niin ilmastointi tietenkin koittaa saavuttaa sen asetetun lämpötilan. Tässä tapauksessa puhaltamalla 20-asteista ilmaa.
Comment
-
Enpä ole huomannut, että tuo sisäkierto olisi minulla automaattisesti ikinä mennyt päälle. Kytkin on ulkokierron asennossa, ei AUC:ssä. Faceliftissähän max-toiminto sen toki tekee.Originally posted by Bmw Master View PostTietyissä tilanteissa menee päälle. Jos sisä-ulko lämpötilaero suuri tai laittaa ilmastoinnille maksimi pyynnin eli 16 niin menee päälle. Kun ero tasaantuu palaa takaisin ulkoilmaotolle. Sinänsä tyhmää kun autossa on kuuma sisällä niin miksi se yrittää buustata kuumalla ilmalla. No saksalainen tietää...
Kyllä tuo sisäkierto on tehokkain keino saada kuuma auto viilenemään, siis jos ulkona on kuuma. Silloinhan höyrystin viilentää vain auton ilmaa ja tilanne/teho paranee kokoajan kun auto viilenee, ulkoilmaa kierrättämällä sinne tulee kuitenkin aina vain kuumaa ulkoa.
Comment
-
Eilen autossa oli varmaan joku +30C sisällä ja silti tuli vain 20C ilmaa. Onko raadin arvaus siis jumiutunut vesiventtiili? Voiko sen sielunelämää tutkia esim. INPAlla vai pitääkö se irroittaa? Ihan hirveesti en jaksa tuon kanssa temppuilla, tosin ei viitsi vaihdattaa uuttakaan jos vika ei olekaan siinä.
Auttaisiko koputtelu tms testailu?------
G31 530d
Comment
-
Ilmastoinnista aineet kadonneet tai kompura ei jostain muusta syystä lähde päälle. Inpalla näet paljon paineanturi ilmoittaa jännitteeksi (siitä voi päätellä paljon ilmastoinnissa on painetta) ja myös höyrystimen lämpötilan.Originally posted by suffeli View PostEilen autossa oli varmaan joku +30C sisällä ja silti tuli vain 20C ilmaa. Onko raadin arvaus siis jumiutunut vesiventtiili?
Comment
-
Kai tuossa voi olla koodaus/vuosimalli eroja. Selvästi kuulee kun sisäkierto menee päälle ja pois. En ikinä käytä auc asentoa.Originally posted by TJJ View PostEnpä ole huomannut, että tuo sisäkierto olisi minulla automaattisesti ikinä mennyt päälle. Kytkin on ulkokierron asennossa, ei AUC:ssä. Faceliftissähän max-toiminto sen toki tekee.
Kyllä tuo sisäkierto on tehokkain keino saada kuuma auto viilenemään, siis jos ulkona on kuuma. Silloinhan höyrystin viilentää vain auton ilmaa ja tilanne/teho paranee kokoajan kun auto viilenee, ulkoilmaa kierrättämällä sinne tulee kuitenkin aina vain kuumaa ulkoa.
Jos ulkona +10 ja auto seisoo auringossa. Lämpenee sisältä +30. Olisihan se tehokkaampaa vetää ulkoa kylmää kuin sisältä kuumaa.
Ainakin E36:ssa sisäkierto meni pois kun auto viileni sisältä, eli toimi väärinpäin.
Comment
-
Mutta jos ulkona on +8C, niin eikö järjestelmä ota sitä ulkoilmaa suoraan sisään?!? Miksi se sitä lämmittäisi?Originally posted by TJJ View PostIlmastoinnista aineet kadonneet tai kompura ei jostain muusta syystä lähde päälle. Inpalla näet paljon paineanturi ilmoittaa jännitteeksi (siitä voi päätellä paljon ilmastoinnissa on painetta) ja myös höyrystimen lämpötilan.
Pitää varmaan vihdoin kaivaa jostain aikaa ja asentaa se INPA...------
G31 530d
Comment
-
Inpalla kun katselin tuota aikoinaan niin kyllä se ainakin aluksi menee sisäilmankierrolle.Originally posted by TJJ View PostEnpä ole huomannut, että tuo sisäkierto olisi minulla automaattisesti ikinä mennyt päälle. Kytkin on ulkokierron asennossa, ei AUC:ssä. Faceliftissähän max-toiminto sen toki tekee.
Kyllä tuo sisäkierto on tehokkain keino saada kuuma auto viilenemään, siis jos ulkona on kuuma. Silloinhan höyrystin viilentää vain auton ilmaa ja tilanne/teho paranee kokoajan kun auto viilenee, ulkoilmaa kierrättämällä sinne tulee kuitenkin aina vain kuumaa ulkoa.
Ulkokierto oli valittuna napista. Muita muuttujia en nyt hirveän tarkkaan muista.
Comment
-
Tuli mieleen, onko mahdolllista saada parkkeja syttymään kun avaa ovet avaimen kaukosäädöstä?
Jos on niin, miten? Ja jos joku vielä osaisi lähiseudulla tehdä, niin aina vaan paranee.
Kiitos.
Comment
-
varaosana maksaa timanttitiskillä 6€ se tehostimen säiliön korkin tiiviste, joten tietääkö kukaan kertoa sitä kokoa? onko se tosiaan pelkkä o-rengas?
Comment
-
On mahdollista, ja myös melkein mikä tahansa muu valo/valot, sama myös lukituksessa halutulla sammumisajalla. Tuo vaatii Intravee nimisen purkin.Originally posted by hemz View PostTuli mieleen, onko mahdolllista saada parkkeja syttymään kun avaa ovet avaimen kaukosäädöstä?
Jos on niin, miten?
Comment
-
Onhan se ihan O-rengas. Kokoa en osaa sanoa.Originally posted by bimmer528iA View Postvaraosana maksaa timanttitiskillä 6€ se tehostimen säiliön korkin tiiviste, joten tietääkö kukaan kertoa sitä kokoa? onko se tosiaan pelkkä o-rengas?
Tosin joskus kannattaa vaihtaa koko säiliö kun siellä on sisällä suodatin.
Yleensä kun tuo O-rengas on entinen niin silloin alkaa olla säiliökin käytetty.
Comment
-
eihän tässä muuten mitään, mutta kun ei oo sitä o-rengasta siinä... :thinkOriginally posted by Muurahainen View PostOnhan se ihan O-rengas. Kokoa en osaa sanoa.
Tosin joskus kannattaa vaihtaa koko säiliö kun siellä on sisällä suodatin.
Yleensä kun tuo O-rengas on entinen niin silloin alkaa olla säiliökin käytetty.
Comment

Comment