Alatukivarren sisäpuoleinenpää josta pultti menee läpi on klappia, vähän kuin pultti olisi liian ohut, kuuluuko sinne joku holkki tms. ?
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tällä hetkellä rinkulat on melkein valmiit, jyrsin 4 mm alumiinista, halkaisija 13,4 mm. Viilaan vielä pyöristykset noihin reunoihin. Saako noissa E39 tukilaakereissa lyötyä sen tapin pois, kuten E46 kanssa ilmeisesti pystyy? Voiko sen lyödä suoraan sisäänpäin ns. läpi, vai pitääkö se lyödä jotenkin sivuttain? Onko se tappi umpivalua, vai onko se tehty niin, että sen saa tarvittaessa lyötyä helposti irti? Paikallaan originaalit sachsit, mille tuon ajattelin tehdä mielellään tolppaa vain vähän laskemalla. Samalla tarkotus vinguttaa cambereille säätövaraa, niin saa ton etupään hyväksi.Originally posted by TJJ View Postn. 13,7 cm näyttää olevan, tosin Topranin laakeri ja siinä on reunat pyöristetty. Jos mittaa sen koria vasten tulevan tasaisen osuuden osan, on se 13 cm.Last edited by Bomb5; 09-05-2013, 20:15.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Missä kohtaa on klappia voimalinjassa, jos liikkeelle lähtiessä klonksauttaa kard./perä välillä? Rättinivel? Kannatinlaakeri? Peräpään 4 isoa puslaa vaihdettu uusiin vuosi sitten... Signaturen 530d man.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Se on pultti löysällä! Siinähän on oikein hammastus, ei pitäis kyllä elää helposti, vaikka ois pulttikin liian pien, jos on vaan kireällä.Originally posted by Marcus View PostAlatukivarren sisäpuoleinenpää josta pultti menee läpi on klappia, vähän kuin pultti olisi liian ohut, kuuluuko sinne joku holkki tms. ?
Mulla kolisti reaktiotangonpää, mutta siinä oli kyllä pultti jotenkin vääränkokonen myös... Ja kiero!BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Mulla kolahtaa vetoakselien sisäpäät, tyyppivika tietääkseni.. :thinkOriginally posted by luikas View PostMissä kohtaa on klappia voimalinjassa, jos liikkeelle lähtiessä klonksauttaa kard./perä välillä? Rättinivel? Kannatinlaakeri? Peräpään 4 isoa puslaa vaihdettu uusiin vuosi sitten... Signaturen 530d man.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
En muista yhtään miten se tappi noissa alkuperäisissä oli, joko sivuttain lyömällä tai viilalla..Originally posted by Bomb5 View PostTällä hetkellä rinkulat on melkein valmiit, jyrsin 4 mm alumiinista, halkaisija 13,4 mm. Viilaan vielä pyöristykset noihin reunoihin. Saako noissa E39 tukilaakereissa lyötyä sen tapin pois, kuten E46 kanssa ilmeisesti pystyy? Voiko sen lyödä suoraan sisäänpäin ns. läpi, vai pitääkö se lyödä jotenkin sivuttain? Onko se tappi umpivalua, vai onko se tehty niin, että sen saa tarvittaessa lyötyä helposti irti? Paikallaan originaalit sachsit, mille tuon ajattelin tehdä mielellään tolppaa vain vähän laskemalla. Samalla tarkotus vinguttaa cambereille säätövaraa, niin saa ton etupään hyväksi.
Mutta pelkkä kiinnitysreikien viilaus ei vielä paljoa auta. Yläpään sisempää kiinnityspulttia pitäisi siirtää reunempaan tuossa lautasessa jotta säätövaraa saa enemmän. Huomaat sen kyllä, se pultti/mutteri tulee liian lähelle keskireikää kun niissä kahdessa muussa olisi vielä reippaasti varaa säätää/viilata.
Comment
-
Aika erikoista jos pelkällä kiristämisellä pitäisi pysyä paikoillaan, pultti on samanlainen kuin millä iskarin alapää kiristetään napaan, ilmeisesti tarkoituksella keskeltä hieman kapeampi. Mutta ilmeisesti sieltä ei sitten mitään osaa puutu joten hankin varmaan pultin jossa ei tuota kavennusta ole.Originally posted by Bmw Dreamer View PostSe on pultti löysällä! Siinähän on oikein hammastus, ei pitäis kyllä elää helposti, vaikka ois pulttikin liian pien, jos on vaan kireällä.
Mulla kolisti reaktiotangonpää, mutta siinä oli kyllä pultti jotenkin vääränkokonen myös... Ja kiero!
Comment
-
Niin tarkotat varmaan sitä, että tuo mutterin reuna toppaa siihen ison aukon kaulukseen? Ilmeisesti sen saa kuitenkin liikkumaan 3-4 mm ulommaksi? Se riittäis mulle. Tässä jotain vastaavaa: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ut-plates.htmlOriginally posted by TJJ View PostMutta pelkkä kiinnitysreikien viilaus ei vielä paljoa auta. Yläpään sisempää kiinnityspulttia pitäisi siirtää reunempaan tuossa lautasessa jotta säätövaraa saa enemmän. Huomaat sen kyllä, se pultti/mutteri tulee liian lähelle keskireikää kun niissä kahdessa muussa olisi vielä reippaasti varaa säätää/viilata.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Helppo homma, kun hoksaat mistä nykiä.Originally posted by asis View PostNyt kaivattas apuja konepellin avaukseen!
Alunperin konepellin vaijeri katkesi avauskahvasta. Otin kahvan pois, ja availin peltiä jonkin aikaa pihdeillä vaijeria vetämällä. Nyt ei vaijeria vetämällä tapahdu mitään ja pelti on ja pysyy kiinni.
Irrotin munuaiset, ja sain siitä näkyvillä olevasta vaijerista avattua apparin puolen lukituksen. Kuskin puoleinen ei siitä aukea, vaan on ja pysyy kiinni. Tökin ja vääntelin ruuvimeisselillä kuskin puoleista lukitusta, mutta mitään ei tapahdu. Irrotin jo puskurinkin, mutta näyttää olevan niin paljon muovia edessä ettei sieltä mitään näy.
Kaikki vaijerin kolme osaa odottaa asennusta. Searchilla löysin sen verran, että puukkosahalla joku oli sahannut tuon kuskin puolen tapin poikki
Mutta voisiko tätä mitenkään hoitaa mitään särkemättä?
Alfamerin korjausopas neuvoo kääntymään BMW-liikkeen puoleen
Eli kahvalta vaijeri vetää kuskin puolen lukon auki, ja välivaijeri vänkärin (jonka saitkin jo).
Sun pitäisi saada vedettyä kuskinpuolen lukolle kahvalta tulevaa vaijeria, eli mikä lähtee lokasuojaan päin. Ahdas rakohan se on...
Comment
-
-
Terno
e39 530da olisi potilaana.
Pyyhkijät pyyhkäisevät 2-10 kertaa kun laittaa pyyhkijät päälle. Sen jälkeen lakkaa toiminta. Ainoa mikä viiksessä toimii on påesuri. Virtojen katkaisu ei auta, mutta jos käyttää sulakkeen irti, niin taas toimii sen muutaman pyyhkäisyn. Missäs on vika? Näissä on ilmmeiesti jokin ohjainlaite noille pyyhkijöille+ Jos siinä vikana, niin ilmeisemmin jää vikakoodi?
Comment
-
Kestää.Originally posted by spock View PostKiitän!
Mitenkä näissä tuo jakopää kestää, ketjuhan tässä koneessa on? Kyseessä vm 2001 ja 2.2 koneella.
Pyyhkijän rele, apparin puolen raikkarin alla kotelossa. Ruskea väriltään. Kärjet jumittaa, voi koittaa santapaperilla elvyttää, uusi n.20e.Originally posted by Terno View Poste39 530da olisi potilaana.
Pyyhkijät pyyhkäisevät 2-10 kertaa kun laittaa pyyhkijät päälle. Sen jälkeen lakkaa toiminta. Ainoa mikä viiksessä toimii on påesuri. Virtojen katkaisu ei auta, mutta jos käyttää sulakkeen irti, niin taas toimii sen muutaman pyyhkäisyn. Missäs on vika? Näissä on ilmmeiesti jokin ohjainlaite noille pyyhkijöille+ Jos siinä vikana, niin ilmeisemmin jää vikakoodi?
Comment

Comment