E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marcus
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 18
    • Vantaa

    #361
    Alatukivarren sisäpuoleinenpää josta pultti menee läpi on klappia, vähän kuin pultti olisi liian ohut, kuuluuko sinne joku holkki tms. ?

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      #362
      Originally posted by TJJ View Post
      n. 13,7 cm näyttää olevan, tosin Topranin laakeri ja siinä on reunat pyöristetty. Jos mittaa sen koria vasten tulevan tasaisen osuuden osan, on se 13 cm.
      Tällä hetkellä rinkulat on melkein valmiit, jyrsin 4 mm alumiinista, halkaisija 13,4 mm. Viilaan vielä pyöristykset noihin reunoihin. Saako noissa E39 tukilaakereissa lyötyä sen tapin pois, kuten E46 kanssa ilmeisesti pystyy? Voiko sen lyödä suoraan sisäänpäin ns. läpi, vai pitääkö se lyödä jotenkin sivuttain? Onko se tappi umpivalua, vai onko se tehty niin, että sen saa tarvittaessa lyötyä helposti irti? Paikallaan originaalit sachsit, mille tuon ajattelin tehdä mielellään tolppaa vain vähän laskemalla. Samalla tarkotus vinguttaa cambereille säätövaraa, niin saa ton etupään hyväksi.
      Last edited by Bomb5; 09-05-2013, 19:15.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • luikas
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 644
        • Oulu area

        #363
        Missä kohtaa on klappia voimalinjassa, jos liikkeelle lähtiessä klonksauttaa kard./perä välillä? Rättinivel? Kannatinlaakeri? Peräpään 4 isoa puslaa vaihdettu uusiin vuosi sitten... Signaturen 530d man.
        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
        Past:
        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
        F31 318d xdrive -14
        F07 530d GT-11
        E90 330xda LCI -09
        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
        E39 530d M-Sport -03
        E39 530iA M-Sport -02
        E39 528i -97
        E30 320i -88

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #364
          Originally posted by Marcus View Post
          Alatukivarren sisäpuoleinenpää josta pultti menee läpi on klappia, vähän kuin pultti olisi liian ohut, kuuluuko sinne joku holkki tms. ?
          Se on pultti löysällä! Siinähän on oikein hammastus, ei pitäis kyllä elää helposti, vaikka ois pulttikin liian pien, jos on vaan kireällä.

          Mulla kolisti reaktiotangonpää, mutta siinä oli kyllä pultti jotenkin vääränkokonen myös... Ja kiero!
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #365
            Originally posted by luikas View Post
            Missä kohtaa on klappia voimalinjassa, jos liikkeelle lähtiessä klonksauttaa kard./perä välillä? Rättinivel? Kannatinlaakeri? Peräpään 4 isoa puslaa vaihdettu uusiin vuosi sitten... Signaturen 530d man.
            Mulla kolahtaa vetoakselien sisäpäät, tyyppivika tietääkseni.. :think
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Kems
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 151
              • Pirkanmaa

              #366
              Minkäs vuoksi tämä on niin halpa? Vai onko tuo ihan tavanomainen hinta tuolle kytkinpaketille?

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #367
                Originally posted by Bomb5 View Post
                Tällä hetkellä rinkulat on melkein valmiit, jyrsin 4 mm alumiinista, halkaisija 13,4 mm. Viilaan vielä pyöristykset noihin reunoihin. Saako noissa E39 tukilaakereissa lyötyä sen tapin pois, kuten E46 kanssa ilmeisesti pystyy? Voiko sen lyödä suoraan sisäänpäin ns. läpi, vai pitääkö se lyödä jotenkin sivuttain? Onko se tappi umpivalua, vai onko se tehty niin, että sen saa tarvittaessa lyötyä helposti irti? Paikallaan originaalit sachsit, mille tuon ajattelin tehdä mielellään tolppaa vain vähän laskemalla. Samalla tarkotus vinguttaa cambereille säätövaraa, niin saa ton etupään hyväksi.
                En muista yhtään miten se tappi noissa alkuperäisissä oli, joko sivuttain lyömällä tai viilalla..

                Mutta pelkkä kiinnitysreikien viilaus ei vielä paljoa auta. Yläpään sisempää kiinnityspulttia pitäisi siirtää reunempaan tuossa lautasessa jotta säätövaraa saa enemmän. Huomaat sen kyllä, se pultti/mutteri tulee liian lähelle keskireikää kun niissä kahdessa muussa olisi vielä reippaasti varaa säätää/viilata.
                E39 528iA

                Comment

                • Marcus
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 18
                  • Vantaa

                  #368
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Se on pultti löysällä! Siinähän on oikein hammastus, ei pitäis kyllä elää helposti, vaikka ois pulttikin liian pien, jos on vaan kireällä.

                  Mulla kolisti reaktiotangonpää, mutta siinä oli kyllä pultti jotenkin vääränkokonen myös... Ja kiero!
                  Aika erikoista jos pelkällä kiristämisellä pitäisi pysyä paikoillaan, pultti on samanlainen kuin millä iskarin alapää kiristetään napaan, ilmeisesti tarkoituksella keskeltä hieman kapeampi. Mutta ilmeisesti sieltä ei sitten mitään osaa puutu joten hankin varmaan pultin jossa ei tuota kavennusta ole.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #369
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Mutta pelkkä kiinnitysreikien viilaus ei vielä paljoa auta. Yläpään sisempää kiinnityspulttia pitäisi siirtää reunempaan tuossa lautasessa jotta säätövaraa saa enemmän. Huomaat sen kyllä, se pultti/mutteri tulee liian lähelle keskireikää kun niissä kahdessa muussa olisi vielä reippaasti varaa säätää/viilata.
                    Niin tarkotat varmaan sitä, että tuo mutterin reuna toppaa siihen ison aukon kaulukseen? Ilmeisesti sen saa kuitenkin liikkumaan 3-4 mm ulommaksi? Se riittäis mulle. Tässä jotain vastaavaa: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ut-plates.html
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • spock
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 78
                      • Lappeenranta

                      #370
                      Voiko E39 520IA:lle tarjota 95:sta bensaa? Vai pelkästään 98:a? :think
                      2010 Skoda Octavia Combi
                      EX 2006 Skoda Octavia RS
                      EX 2001 E39 520IA
                      Ex E30 320I

                      Comment

                      • opTA
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 924
                        • Suomi

                        #371
                        Originally posted by spock View Post
                        Voiko E39 520IA:lle tarjota 95:sta bensaa? Vai pelkästään 98:a? :think
                        Kyllä voi tarjota..

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1203
                          • GrassLake

                          #372
                          Originally posted by asis View Post
                          Nyt kaivattas apuja konepellin avaukseen!

                          Alunperin konepellin vaijeri katkesi avauskahvasta. Otin kahvan pois, ja availin peltiä jonkin aikaa pihdeillä vaijeria vetämällä. Nyt ei vaijeria vetämällä tapahdu mitään ja pelti on ja pysyy kiinni.

                          Irrotin munuaiset, ja sain siitä näkyvillä olevasta vaijerista avattua apparin puolen lukituksen. Kuskin puoleinen ei siitä aukea, vaan on ja pysyy kiinni. Tökin ja vääntelin ruuvimeisselillä kuskin puoleista lukitusta, mutta mitään ei tapahdu. Irrotin jo puskurinkin, mutta näyttää olevan niin paljon muovia edessä ettei sieltä mitään näy.

                          Kaikki vaijerin kolme osaa odottaa asennusta. Searchilla löysin sen verran, että puukkosahalla joku oli sahannut tuon kuskin puolen tapin poikki Mutta voisiko tätä mitenkään hoitaa mitään särkemättä?

                          Alfamerin korjausopas neuvoo kääntymään BMW-liikkeen puoleen
                          Helppo homma, kun hoksaat mistä nykiä.
                          Eli kahvalta vaijeri vetää kuskin puolen lukon auki, ja välivaijeri vänkärin (jonka saitkin jo).
                          Sun pitäisi saada vedettyä kuskinpuolen lukolle kahvalta tulevaa vaijeria, eli mikä lähtee lokasuojaan päin. Ahdas rakohan se on...

                          Comment

                          • spock
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 78
                            • Lappeenranta

                            #373
                            Originally posted by opTA View Post
                            Kyllä voi tarjota..
                            Kiitän!

                            Mitenkä näissä tuo jakopää kestää, ketjuhan tässä koneessa on? Kyseessä vm 2001 ja 2.2 koneella.
                            Last edited by spock; 10-05-2013, 11:46.
                            2010 Skoda Octavia Combi
                            EX 2006 Skoda Octavia RS
                            EX 2001 E39 520IA
                            Ex E30 320I

                            Comment

                            • Terno

                              #374
                              e39 530da olisi potilaana.

                              Pyyhkijät pyyhkäisevät 2-10 kertaa kun laittaa pyyhkijät päälle. Sen jälkeen lakkaa toiminta. Ainoa mikä viiksessä toimii on påesuri. Virtojen katkaisu ei auta, mutta jos käyttää sulakkeen irti, niin taas toimii sen muutaman pyyhkäisyn. Missäs on vika? Näissä on ilmmeiesti jokin ohjainlaite noille pyyhkijöille+ Jos siinä vikana, niin ilmeisemmin jää vikakoodi?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #375
                                Originally posted by spock View Post
                                Kiitän!

                                Mitenkä näissä tuo jakopää kestää, ketjuhan tässä koneessa on? Kyseessä vm 2001 ja 2.2 koneella.
                                Kestää.
                                Originally posted by Terno View Post
                                e39 530da olisi potilaana.

                                Pyyhkijät pyyhkäisevät 2-10 kertaa kun laittaa pyyhkijät päälle. Sen jälkeen lakkaa toiminta. Ainoa mikä viiksessä toimii on påesuri. Virtojen katkaisu ei auta, mutta jos käyttää sulakkeen irti, niin taas toimii sen muutaman pyyhkäisyn. Missäs on vika? Näissä on ilmmeiesti jokin ohjainlaite noille pyyhkijöille+ Jos siinä vikana, niin ilmeisemmin jää vikakoodi?
                                Pyyhkijän rele, apparin puolen raikkarin alla kotelossa. Ruskea väriltään. Kärjet jumittaa, voi koittaa santapaperilla elvyttää, uusi n.20e.

                                Comment

                                Working...
                                X