E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcus_108
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 578
    • Hyllykallio

    #556
    Originally posted by buubaa View Post
    Minkäs näkönen avain siihen kuuluu? Kyllä tua vararengas kotelossa kaikennäköstä on.
    Itellä ainaki tommonen systeemi
    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

    Ex:
    E39 523i touring -99
    Opel kadett E 1.6 -89
    Seat Toledo 1.8 -92
    Toyota corolla Lb 1.6 -87
    Vw passat farkku 1.8 -99

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #557
      Originally posted by Gedd View Post
      Mites tälläinen: Oli takapään nostokohdassa mätää, sinänsä erikoista kun muuten ei ole, mutta yksi nostokohta oli ihan läpimätä - no hitsari leikkeli koko mädän alueen pois ja hitsaili siististi uuden palan helmaan, sellainen varmaan 30 sentin pala takalokarista eteenpäin helman alla.

      Tämä ei kuitenkaan kestä nostaa tunkilla enään tästä, vaikka itse paikka on tarpeeksi vahvaa peltiä niin koko helma alkaa antamaan myöden tästä kohtaa ja hitsari oli sitä mieltä että asialle ei ole mitään tehtävissä ilman uutta helmaa koska siellä nostokohdan paikkeilla kuuluisi mennä jonkinsortin vahvikeputki runkoon tai jotain, ja tämän tekeminen käsin olisi kauhea homma..

      Mielipiteitä?
      Näin se vaan menee, itelläkin oli ilmeisesti ne sisuskalut sieltä hävinneet sitte, ei kestä enää itelläkään nostaa tuosta kohtaa. Mut enpä mä siitä nostakkaan.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • MakeJ
        BTCF Member
        • Jun 2005
        • 324
        • Hml

        #558
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Näin se vaan menee, itelläkin oli ilmeisesti ne sisuskalut sieltä hävinneet sitte, ei kestä enää itelläkään nostaa tuosta kohtaa. Mut enpä mä siitä nostakkaan.
        Voin kokemuksesta kertoa, että on kyllä veemäinen paikka korjata varsinkin jos pitää tehdä kunnolla. Omassa vessassa meni kans tunkin paikka sisään. Availin helman ja revin sen tukiraudankin sieltä pois. Tukirauta oli vääntynyt mutkalle, mutta sain sen suoraksi vielä. Se tukirauta on vähän turhan hepposta tavaraa, joten hitsasin siihen vähän jäykistettä, että kestää jatkossa. Korjauksen jälkeenkin kestää siis nostaa jos haluaa.

        E39:n omistajien kannattaa tsekata näiden tunkin paikkojen kunto. On kyllä yksi pahimmista ruostepaikkoista E39:ssä. On paljon helpompi korjata ennen kuin paikka painuu helman sisään.
        E60 535dA LCI -07 M-sport
        E39 530dAT -99 "M-sport"

        Comment

        • akgii
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 54
          • Vantaa

          #559
          Tallista löytyy -96 vuoden 528, jossa parkkitutka takana. Onkohan siihen mitenkään mahdollista jälkiasentaa keskikonsoliin sitä PDC-nappia, joka ainakin uudemmista 5-sarjalaisista löytyy? Välillä ärsyttää turhaan se piipittely ja olisi kiva saada napin taakse se

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #560
            Originally posted by akgii View Post
            Tallista löytyy -96 vuoden 528, jossa parkkitutka takana. Onkohan siihen mitenkään mahdollista jälkiasentaa keskikonsoliin sitä PDC-nappia, joka ainakin uudemmista 5-sarjalaisista löytyy? Välillä ärsyttää turhaan se piipittely ja olisi kiva saada napin taakse se
            Eikös järkevämpi ratkaisu olisi vain tutkia mikä anturi siellä herjaa, ja vaihtaa se? Tämä asia selviää ihan live-datalla.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • akgii
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 54
              • Vantaa

              #561
              Originally posted by BreeZi View Post
              Eikös järkevämpi ratkaisu olisi vain tutkia mikä anturi siellä herjaa, ja vaihtaa se? Tämä asia selviää ihan live-datalla.
              PDC on kyllä ihan toimintakuntoinen, mutta en koe sitä piipitustä aina niin hyödylliseksi ja muutenkin parempi jos sais pois toiminnasta aina kun haluaa :think

              Comment

              • Jpää
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 1909
                • Ylitornio

                #562
                Originally posted by Jpää View Post
                Ja sitten sellainen että kuinkahan sekasin tuo auto menee jos pyöräytän taakse 245/40/18 renkaat kun edessä on 235/40/18
                Vanteet on muistaakseni 8,5" joka nurkassa.

                Ja viimeisenä, etuiskareiden yläpäät pitäisi vaihtaa...
                onko se tuo osa nro 31 33 1 091 708 vai pitääkö ottaa myös osa nro 31 33 1 090 612.
                Tarkoitan siis että onko tuo 708 loppuinen se laakeri osa ja mikä se tuo 612 loppuinen on?
                Linkkiä ei ole BMW tuulettimeen heittää kun luurin varassa chättäilen.
                anyone?
                VW Crafter
                e90 320d
                ex:
                f31 320xda
                e61 530da
                e38 740d
                e34 535 bt
                e39 540ia
                Pårkkana E36
                e46 320 d
                e34 525 tds


                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  #563
                  Originally posted by Jpää View Post
                  anyone?
                  Ei mene mitenkään sekaisin ko. rengastuksesta. mulla oli vähän aikaa samanmoiset kumit samanlaisessa autossa. Silloin ei toiminut laatikko kuin 3 asti D:llä kun oli vararengas edessä joten kehä erillainen samalla akselilla.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #564
                    Ohhoh.. taisipa tulla laturista maanantaikappale.

                    Tänään alkoi vilkuttelemaan latauksen merkkivaloa ja mittariston näyttö näytti 11.7v. Liittimet tulikin jo tsekattua, mutta pitää vielä tutkaista tuo lataus suoraan laturista mittarin avulla.

                    Näköjään tulee tuolta Valeoltakin joskus maanantaikappaleita.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      #565
                      Onko e39 ilmastoinnin kennoilla eroa moottorien välillä? siis 6-V8? Jos jollakin sattuu olemaan ehjä kenno nurkissa niin saa tarjota.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • hakala-
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 463
                        • Tampere

                        #566
                        Joopajoo ja lissää "onkhelmia" sain tuon kulutushomman korjailtua mutta nyt on sellaista että että:

                        CC herjaa cooling water vaikka vettä ihan tarpeeksi on (anturi paskana? onko se siinä edestäpäin katsottuna vasemmalla melko ylhäällä??)
                        Ja CC herjaa myös check brake lights ja välillä front fog lights, kaikki polttimot toimii myös takana se 3 jarruvalo ja on tarkastettu ettei oo liittimet sulanu/maadotus on oikein. Eli oiskos valomoduuli? Mitää vikakoodeja ei kyllä tule. Jaaaa vielä myös check brake linings mutta tuo onkin jo tiedossa eikös ne ole ne jarrupalojen anturit sielä edessä kuskin puolella ja takana repsikan puolella? Auto -96 528ia
                        F15 M50D
                        E36 328 turbo
                        E34 535 turbo

                        Comment

                        • Tero_92
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 67
                          • Kaustinen

                          #567
                          sopiikohan 525d -00 perä 530diisseliin -01? molemmat autot farmareita.
                          Purussa e39 530d -00
                          kysele rohkeasti! lähes kaikki osat tallella

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10121
                            • KVLA

                            #568
                            Originally posted by Tero_92 View Post
                            sopiikohan 525d -00 perä 530diisseliin -01? molemmat autot farmareita.
                            Fyysisesti ehkä.Perävälityksissä eroa kenties.Automatti/manuaali..?

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4180

                              #569
                              Originally posted by Tero_92 View Post
                              sopiikohan 525d -00 perä 530diisseliin -01? molemmat autot farmareita.
                              530D:ssä on muistaakseni samat vetarit, perä, yms. kuin 540i. Joten joudut vaihtamaan enemmän tavaraa, jos laitat tuon pienemmän dieselin perän.
                              Helpoimmalla pääsee jos ettii sopivan tilalle. Toki jos aikeissa muuttaa välitystä, niin sitten laita minkä parhaaksi katot, kyllä ne sinne saa leivottua, etenkin mitkä e39:ssä on käytössä, mutta menee sinne muidenkin mallien perät.


                              Mulla ois ehjä perä joutavana jos lukkoperän löytäis tilalle sopivalla hinnalla...
                              Last edited by bemmeri; 02-06-2013, 19:17.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • jonsered92
                                BTCF Member
                                • Jun 2012
                                • 470
                                • JKL

                                #570
                                Helevattu

                                Ei riitä taito ennää.. Vaihdoin valoboksiin vänkärinpuolen Fetin kun jäi palamaan pitkävalo vaikka virrat oli kiinni. No valo ei jää enää palamaan mutta ei pala kyllä ei ollenkaa enää. Tinasin nii hyvin ku osasin, ehkä jäi tosi pieni "huokonen" yhteen fetin hakaseen kun kolvi ei mahtunut kunnol. Voisiko jokin vikakoodi tehdä tuon ettei se vieläkään pala vai eikö kolvaus onnistanut? Ei huvittas kolmatta kertaa tehdä tota hommaa...
                                Last edited by jonsered92; 03-06-2013, 18:48.
                                Nyt:e60 530xda herkuilla
                                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                                Comment

                                Working...
                                X