memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ARDler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 146
    • Pori

    mistä voi vuotaa öljyä suuttimien "kaukaloon"? motti m57.
    E38 730i -95

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by ARDler View Post
      mistä voi vuotaa öljyä suuttimien "kaukaloon"? motti m57.
      Tuskin on öljyä, ellei öljyä lisättäessä ole lorahtanut vähän sivuun. Todennäköisemmin (tuhriintunutta) dieseliä suuttimien paluuletkuista tai korkeapaineyhteistä. Putsaa paikat ja tutki tilannetta auton käydessä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Agee-
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 594
        • Jns

        Mikäs tohon puimuriin nyt tuli, kun kaasun länttää pohjaan niin hehkun merkkivalo vilkkuu/jää palamaan ja vedot loppuu ja auto sammuu. Oireet alkoi kun viimeinen vaimennin korvattiin suoralla putkella. Tekee vikaa satunnaisesti, eli ei varsinaisesti haittaa ajoa, mutta tiukan paikan tullen vittumainen kun meno loppuu Kyseessä sigun koliysi..
        VW T5 -08
        XC70 -05
        Superb -11

        Comment

        • ARDler
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 146
          • Pori

          Originally posted by Clavurion View Post
          Tuskin on öljyä, ellei öljyä lisättäessä ole lorahtanut vähän sivuun. Todennäköisemmin (tuhriintunutta) dieseliä suuttimien paluuletkuista tai korkeapaineyhteistä. Putsaa paikat ja tutki tilannetta auton käydessä.
          asia piffi täytyy putsail ja kattoo tarkemmi, nopeesti katoin et olis ollu öljyy.
          E38 730i -95

          Comment

          • opTA
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 924
            • Suomi

            Originally posted by deezaye View Post
            tmth tuossa jo vastasikin, eli samalle numerolle on kaksi korttia. Varsin kätevää juurikin autopuhelinkäytössä

            MultiSIMiä ei tietääkseni yksityishenkilö nykyään saa kuin Soneralta, Elisalla kai on kans mutta vain yritysasiakkaille.

            Uudemmissa korteissa on käsittääkseni eri käyttöjännite, ja soneralla ainakin se ID-varmenne, joka aiheuttanee sen, ettei vanhemmilla puhelimilla toimi.


            Ja sen verran vielä, että jos uuden liittymän tilaa/ostaa, niin eikös se tuu aina isona korttina, josta sitten painetaan Mini-SIM tai Micro-SIM irti.
            Kiitos, tämä selvä.

            Comment

            • xpro
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2012
              • 250
              • varkaus

              osaako joku kertoa mistä johtuu 96vm 528:ssa sellainen kun jarruttaa "pintajarrutuksella" eli paina jarrua vain vähän niin absit rutisee?:think ei kuitenkaan ihan aina tätä tee ja kovemmin kun painaa jarrua niin loppuu. ei kuitenkaan pala abs merkkivalo.

              Comment

              • opTA
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 924
                • Suomi

                Originally posted by xpro View Post
                osaako joku kertoa mistä johtuu 96vm 528:ssa sellainen kun jarruttaa "pintajarrutuksella" eli paina jarrua vain vähän niin absit rutisee?:think ei kuitenkaan ihan aina tätä tee ja kovemmin kun painaa jarrua niin loppuu. ei kuitenkaan pala abs merkkivalo.
                Onko kuinka selkeä tieto että abseissa olisi vika..?
                Koska kierot levyt, jumittavat satulat jne. muutkin osat ilmoittavat loppumistaan tärinänä/rutinana/hakkaavana oireena.

                Comment

                • xpro
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 250
                  • varkaus

                  Originally posted by opTA View Post
                  Onko kuinka selkeä tieto että abseissa olisi vika..?
                  Koska kierot levyt, jumittavat satulat jne. muutkin osat ilmoittavat loppumistaan tärinänä/rutinana/hakkaavana oireena.
                  kyllä se ihan absien rutinaa on ja tulee epä säännöllisesti. niin ja juuri vaihdettu toinen taka anturi (oem) kun paloi valot taulussa autoa ostaessa.

                  Comment

                  • -kalevi-
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 507
                    • Tuusula

                    Originally posted by BMW323 View Post
                    passaako e39 m5 perän lukko yksikkö suoraan tuohon omaan 530d manuaali
                    ois tiedossa semmonen perä kohtuu hintaan
                    välityshän ei oo sama mut se ei oo ongelma sen voi vaihtaa
                    Yksikön vaihdosta en osaa sanoa, mutta jos laittaa koko perän, tarvii myös m5 vetarit ja kardaanin. Kardaania joutuu myös lyhentämään...

                    Edit: Ei ole kokemusta, mutta kuullut/lukenut jostain
                    E87 118d
                    E70 3.0d
                    Ex: E36 M3
                    Ex: E36 cabriolet m60b40
                    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                    Comment

                    • BMW323
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 994
                      • kempele

                      Originally posted by -kalevi- View Post
                      Yksikön vaihdosta en osaa sanoa, mutta jos laittaa koko perän, tarvii myös m5 vetarit ja kardaanin. Kardaania joutuu myös lyhentämään...

                      Edit: Ei ole kokemusta, mutta kuullut/lukenut jostain
                      pääsis varmaan helpoimmalla ku yrittäis vaihtaa pelkän yksikön.
                      ku se perä mikä ois tulossa niin ottanu vähän itteensä ku planeettapyörä on rikki. tiiä sitten onko ite perä muutenkin :think
                      Nissan Stagea NM35 -01
                      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                      harrastepohjalta E21 316

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10114
                        • KVLA

                        Originally posted by BMW323 View Post
                        perä mikä ois tulossa niin ottanu vähän itteensä ku planeettapyörä on rikki.
                        Ihan mielenkiinnosta: Siis mikä?Onko tasauspyörästöstä lähtenyt hampaita vai mitä tuolla planeettapyörällä tarkoitat.
                        Omien kokemusten mukaan noista hajoaa yleensä iso vetopyörä (lautaspyörä) hammaskadon mudossa.

                        Comment

                        • Tyramies
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 271
                          • Helsinki

                          saako tähän e39 asennettua sen e34 525tds:le tehdyllä ohjeella vakionopeudensäätimen ja mikä on vakioahtopaine?

                          edit: ja niin, onko 1998 mallin 525tdsa VP37 vai VP44 pumpulla?
                          Last edited by Tyramies; 08-10-2013, 09:43.
                          -Kevin, i wanna double...
                          -Harry! ...
                          -I need a double, right now!
                          "thank you son."

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            Originally posted by xpro View Post
                            osaako joku kertoa mistä johtuu 96vm 528:ssa sellainen kun jarruttaa "pintajarrutuksella" eli paina jarrua vain vähän niin absit rutisee?:think ei kuitenkaan ihan aina tätä tee ja kovemmin kun painaa jarrua niin loppuu. ei kuitenkaan pala abs merkkivalo.
                            Mulla samaa vikaa aiheutti viallinen abs-kehä, oli anturin vaihdossa naarmu tullu. Tosin vika oli kokoajan alle 30km/h nopeuksissa jarruttaessa.


                            Originally posted by Tyramies View Post

                            - oikeestaan kaikki mahdollinen tieto seuraavista: evrymod, turbon säätäminen ja ahtojen nostaminen, kannen "parantaminen" mahd. jotenkin sais pitämään enemmän ahtoja? sitten vielä että mitenkä tuo joku evry vaikuttaa koneeseen ylipäätänsä? mikä sopiva välijäähy, se pikkune orkkis mikä siel nyt ten on, ei oo minua varten, taitaa olla köyhän miehen jäähy...
                            Ainakaan yhtään enempää ahtoja et siihen koneeseen tarvitse, voit toki vaikka 2bar ruuvata ahdot muttei se paljon hyödytä jos ei polttoaineen määrä kasva samassa suhteessa.
                            Tälläkin foorumilla on aika paljon käsitelty näitä asioita.. Eikös täällä ollu joku TDS viritystopic olemassa.
                            Evrystä löytyy tietoa kun googleen kirjoittaa niinkin uskomattoman hakusanan kuin "evry mod". Kukaan ei sitten ole suositellut sen tekemistä, varsinkin vakioturbolla alkaa pakopaineet ja lämpötilat kasvaa aika huolestuttaviin lukemiin.

                            Jos kokeilet google-hakua, niin löydät myös tietoa että sinne keulalle ei ihan pikku askartelulla isompi cooleri mene. Joko ilmastoinnin flektit pitää poistaa tai puskuria puukottaa aika rankasti.
                            Tosin ainakin 530d:n vakio cooleri riittää aika pitkälle, vasta +32 helteellä kaupungissa alkoi 530d tuprutella savua kiihdytyksissä. Lie TDS:sä sama cooleri.
                            Last edited by Fastpiksu; 08-10-2013, 12:45.
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • asdf1
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 162
                              • interweb

                              Mitähän osaa tämä kuvaus tarkoittaa..? Itse en ollut leimalla mukana.

                              -05 e61 530d msport

                              Comment

                              • Haukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 1366
                                • Valkeala

                                Kuuluuko e39 ilmastoinnin sammutella kompuraa itsekseen näin kylmillä ilmoilla?

                                Oma kävi ilmastointihuollossa ja kompura käynnistyy ja sammuu ~15 sekuntin sykleissä paikallaan ollessa. Valo kuitenkin palaa jatkuvasti napissa. Ennen huoltoa vaihdoin kompuran toiseen käytettyyn. Vanhalla kompuralla en huomannut vastaavaa..

                                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                                Comment

                                Working...
                                X