Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samuxd
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 318
    • Äänekoski

    Imusarjan keskellä on sellanen muovinen neliön muotoinen "lappu", nosta se pois niin siihen voit syöttää virtaa. Maapiuha sitten runkoon.
    E39 540iA -00 käyttis
    E34 525i -91 harraste
    E36 320i -94 jääratakampe

    Comment

    • Kems
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 151
      • Pirkanmaa

      Mitenkäs uuden takavaimentimen (Esim. Simons) asentaminen onnistuu vakiopuskuriin? (Ei m-sport)
      Onko sitä puskuin alareunaa pakko leikata, vai voiko vaimentimen asentaa syvemmälle tjsp?
      Entä joutuuko hitsaamaan kiinnikkeet itse?

      EDIT: Tosiaan ulkonäöllisesti ei ole minulle väliä vaikka putken päät eivät näkyisivät. Siellä auton alle jatkuvassa puskurin alaosassa on kyllä tilaa, mutta suoraan takaa katsottuna en sitä alareunaa haluaisi sahailla.

      EDIT2: Nyt tässä on siis tällainen härpäke


      Mistä syystä lähes kaikissa näkemissäni bensabemareisaa on erilainen yksipönttöinen vaimennin? Onko tämä tarkoitettu edes tähän? Mikä pointti bensa-autossa tuolla alas kääntyvällä putkenpäälläkin on? Saumasta päätellen joskus vaihdettu.
      Last edited by Kems; 23-09-2013, 19:10.

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        Originally posted by Kems View Post

        EDIT2: Nyt tässä on siis tällainen härpäke


        Mistä syystä lähes kaikissa näkemissäni bensabemareisaa on erilainen yksipönntöinen vaimennin? Onko tämä tarkoitettu edes tähän? Saumasta päätellen joskus vaihdettu.
        Kyllä tuollainen vaimennin kuuluu 528 ->

        520i ja 523i on yksiosaisella vaimentimella. Ja ainakin myös 525i on kanssa.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • Kems
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 151
          • Pirkanmaa

          Originally posted by tmth View Post
          Kyllä tuollainen vaimennin kuuluu 528 ->

          520i ja 523i on yksiosaisella vaimentimella. Ja ainakin myös 525i on kanssa.
          Ahaa. Mahtaakohan sitten olla järkeä vaihtaa jotain muuta tilalle? Toki aavistuksen miehekläämmät äänet olisivat kivat, mutta kauheita pörinöitä en todellakan halua enkä puskuria tuhota.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by peto2 View Post
            Orkkis facelift halogeeniumpiot pre faceliftiin. Mitäs adaptereita tarvitaan vai tarvitaanko mitään?.. niin ja ei tule ainakaan tässä vaiheessa xenoneja
            Itse itselleni vastaten: tarvitaan adapterit vilkuille ja parkeille.
            tämmöset: http://www.ebay.de/itm/Adapter-Facel...item19d5c2b308

            Jos joku tietää mistä saisi edullisemmin niin kertokoon. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              Originally posted by Kems View Post
              Ahaa. Mahtaakohan sitten olla järkeä vaihtaa jotain muuta tilalle? Toki aavistuksen miehekläämmät äänet olisivat kivat, mutta kauheita pörinöitä en todellakan halua enkä puskuria tuhota.
              Ainakin mun silmiini tulee hölmön näköinen, jollei puskuriin tee koloa ulostuloille. Putki jää kovin alas, ja näkyy jonkin verran sivustakin katsottuna.
              Last edited by tmth; 23-09-2013, 19:51.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • Kems
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 151
                • Pirkanmaa

                Originally posted by tmth View Post
                Ainakin mun silmiini tulee hölmön näköinen, jollei puskuriin tee koloa ulostuloille. Putki jää kovin alas, ja näkyy jonkin verran sivustakin katsottuna.
                Voi olla kyllä noin. Mutta mitä jos sen asentaa ihan normaalille korkeudelle, mutta putken päöt jäisivät puskurin taakse eli asentaisi sen niin syvälle? En tiedä sitten jaksaako räpeltää. Toki hieman mukavammat äänet olisi jees, mutta ei mitään amispörinöitä tällaiseen autoon sovi laittaa ja muutenkin turhaa sellaset.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Kems View Post
                  Voi olla kyllä noin. Mutta mitä jos sen asentaa ihan normaalille korkeudelle, mutta putken päöt jäisivät puskurin taakse eli asentaisi sen niin syvälle? En tiedä sitten jaksaako räpeltää. Toki hieman mukavammat äänet olisi jees, mutta ei mitään amispörinöitä tällaiseen autoon sovi laittaa ja muutenkin turhaa sellaset.
                  Tee se näin http://www.bimmerfest.com/forums/att...6&d=1378914731

                  Halpa, siisti eikä ääni edes paljoa muutu.

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8267
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Kems View Post
                    Voi olla kyllä noin. Mutta mitä jos sen asentaa ihan normaalille korkeudelle, mutta putken päöt jäisivät puskurin taakse eli asentaisi sen niin syvälle? En tiedä sitten jaksaako räpeltää. Toki hieman mukavammat äänet olisi jees, mutta ei mitään amispörinöitä tällaiseen autoon sovi laittaa ja muutenkin turhaa sellaset.
                    sitten se aukko tulee siihen kuin itsestään

                    Pistä m-sport puskuri niin ei näytä niin "omatekoiselta"
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • xpro
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2012
                      • 250
                      • varkaus

                      osaako joku kertoa syytä miksi jää 528:ssa kierrokset ns huutamaan aina vähäksi aikaa kun kaasun laskee?:think ärsyttävä "ominaisuus" esim kaupungissa ajaessa ainakun vaihdetta vaihtaa ja kytkimen pohjaan painaa niin kierrokset jää hetkeksi päälle ennenkuin laskee. ei kuitenkaan pitkäksi aikaa jää vaan ehkäpä n. sekunniksi tai kahdeksi.

                      Comment

                      • Kems
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 151
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by xpro View Post
                        osaako joku kertoa syytä miksi jää 528:ssa kierrokset ns huutamaan aina vähäksi aikaa kun kaasun laskee?:think ärsyttävä "ominaisuus" esim kaupungissa ajaessa ainakun vaihdetta vaihtaa ja kytkimen pohjaan painaa niin kierrokset jää hetkeksi päälle ennenkuin laskee. ei kuitenkaan pitkäksi aikaa jää vaan ehkäpä n. sekunniksi tai kahdeksi.
                        Katso imupuolelta kaikki liitokset ilmamassamittain jälkeen, että onko vuotoja. Ne kumikärsät ainakin hapertuvat helposti ajan mittaan.

                        Comment

                        • xpro
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2012
                          • 250
                          • varkaus

                          Originally posted by Kems View Post
                          Katso imupuolelta kaikki liitokset ilmamassamittain jälkeen, että onko vuotoja. Ne kumikärsät ainakin hapertuvat helposti ajan mittaan.
                          joo pitää tutkia. aikapaljon vasta letkuja ja putkia uusittu. mm se haitariputki. tosiaankin tuokun tuli puheeksi niin välillä kuuluu kiihdyttäessä sellainen suhina ihankuin ilmaa jostain vedetty. liekköhän silä vaikutusta kun tuohon tehty se imusarja modi. (virtaavampi imusarja) laitettu kyllä uudet tiivisteet yms samalla.

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            Kysytääs kun ei tiedä.

                            Elikkäs jäi ylimääräisenä varastoon M62 maffi mutta ei varmaa tietoo onko ehjä.
                            Mites tuon testais kun ei oo konetta mihin sitä vaihtaa ja kokeilla??
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • Kems
                              Bimmer Rookie
                              • May 2012
                              • 151
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Tee se näin http://www.bimmerfest.com/forums/att...6&d=1378914731

                              Halpa, siisti eikä ääni edes paljoa muutu.
                              Luulisi aika pörinät olevan. Ainakin kaverin e46 bemari piti aika meteliä noin. Kieltämättä suhteellisen kisaset äänet siinä silti oli.

                              Comment

                              • Blindi
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 524
                                • Järvenpää

                                Pystyykö ulkolämpötila-anturin näyttämään vaikuttamaan esim. salavalikosta, INPAlla/BMW Scannerilla tmv? Lähinnä siis suorittamaan jotain kalibrointia/asettamaan korjauskerrointa, kun näyttää ainakin +5 astetta ylimääräistä.

                                Anturi on muutama kuukausi sitten ostettu Schmiedmannin tarvikemalli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎