Mutta jos TDS:tä aletaan voimaa kaivelemaan niin aivan satavarmasti on remonttia tiedossa. Oma mielipiteeni onkin että on huomattavasti järkevämpää vaikka säästää vähän pidempään ja ostaa manuaalivaihteinen 530d, niissä on vakionakin kohtuullinen kulkupuoli ja ohjelmalla rutkasti parempi. Ja varmasti vähemmällä remontilla selviää ja kulutus on pienempi ja vääntöä selvästi enemmän.
Ja sen 530d:n kanssa pääsee huomattavasti vähemmällä hikoilulla konttorilla kun inssi ei sitä ymmärrä vaikka olisikin x5:n ahdinta sun muuta, tuommosen TDSn viritykset paistaa melko kauas.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Mutta jos TDS:tä aletaan voimaa kaivelemaan niin aivan satavarmasti on remonttia tiedossa. Oma mielipiteeni onkin että on huomattavasti järkevämpää vaikka säästää vähän pidempään ja ostaa manuaalivaihteinen 530d, niissä on vakionakin kohtuullinen kulkupuoli ja ohjelmalla rutkasti parempi. Ja varmasti vähemmällä remontilla selviää ja kulutus on pienempi ja vääntöä selvästi enemmän.
Ja sen 530d:n kanssa pääsee huomattavasti vähemmällä hikoilulla konttorilla kun inssi ei sitä ymmärrä vaikka olisikin x5:n ahdinta sun muuta, tuommosen TDSn viritykset paistaa melko kauas.
Juu ei kyllä TDS ole järkevä millään tasolla vie polttoainettakin kuin bensakoneiset. Tosin manuaalivaihteista dieseliä ei aja hullukaan. Bensakoneisissa sillä saa jotain hauskuuskerrointa mutta dieselin kanssa pelkkää tuskaa
Nollasin tänään auto.comin ohjelmalla vikakoodeja sekä vaihdoin ajotietokoneen kielen saksasta englanniksi. Tämän jälkeen kulutusmittari on alkanut näyttämään aivan liikaa. Heti kun hiemankin painaa kaasua on kulutusmittari tapissa.
Mikäköhän sieltä on nyt seonnut?:think
Ja toinen kysymys kauko-ohjattua keskuslukitusta koskien. Eli se ei toimi enkä saa sitä toimimaan sillä avainten ohjelmointi ohjeelllakaan. Keskuslukko toimii kyllä ovesta avaimella vääntämällä normaalisti.
Mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa selvittämään?
Näistäkö ei kellään ole mitään tietoa?
Entäs sitten kun pitäisi airbagin ohjainboksi uusia. Täytyykö ohjainboksin olla täsmälleen samalla varaosanumerolla kun vanha?
Real-oem tarjoaa eri numerolla olevaa boksia kuin mikä autossa on nyt.
Jos jollain löytyy boksia numerolla 65 77 8372521 niin saa tarjota.
Juu ei kyllä TDS ole järkevä millään tasolla vie polttoainettakin kuin bensakoneiset. Tosin manuaalivaihteista dieseliä ei aja hullukaan. Bensakoneisissa sillä saa jotain hauskuuskerrointa mutta dieselin kanssa pelkkää tuskaa
Okei no kelläs täällä foorumilla olisi 525tds, ja vielä parempi HKI alueella? Vois testata ennenkuin vaihtelee, tai mahdollisesti kuulla siltä kaverilta vinkkejä...
kukaan ei vieläkään kertonut että millä ohjelmalla niitä lastutuksia pystyy tekemään... turbon kiinnityksen koot...
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Oon pistäny merkille täss ilmojen viiletessä että koneen lämmöt eivät taida nousta riittävästi. Matkaa ajaessa viisari näyttää about 10-11 väliin (kuva https://db.tt/pRNMnOIk ) , kyläpyörityksessä vähän enemmän kuin kuvassa. Termariko rikki? Motonetistä kattelin että kaksi vaihtoehtoa löytyis, kumpikohan oikea, vai kumpikaan? Autohan siis 530 dA -02, josta egr tulpattu.
BMW E39 530dA -02 (2013 -
------------------------------
Mercedes Benz S320cdi -00 (2012 - 2013)
Mercedes-Benz 190 -91 (2009 - 2012)
Toyota Carina 2 -92 (2005 - 2009)
Okei no kelläs täällä foorumilla olisi 525tds, ja vielä parempi HKI alueella? Vois testata ennenkuin vaihtelee, tai mahdollisesti kuulla siltä kaverilta vinkkejä...
kukaan ei vieläkään kertonut että millä ohjelmalla niitä lastutuksia pystyy tekemään... turbon kiinnityksen koot...
No ei ihan tuosta vaan mene ohjelmalla tuollaiseen.
Toimii vasta noissa uudemmissa fiksummin.
E34 tds taitaa kulkea aika samalla tavalla E39tds:n kanssa.
Oon pistäny merkille täss ilmojen viiletessä että koneen lämmöt eivät taida nousta riittävästi...
Näät tarkemmin nesteiden lämmöt mittariston salavalikosta, painat mittariston oikean puoleista näppäintä pohjassa "check control" lukee ensin, sitten tulee test 01 jne oikealla namiskalla pääsee test 02, test 03, jne ja vasemmalla näppäimellä menet valikkoon. Lämmöt löytyy muistaakseni kohtuu alkupäästä test03-06 väliltä.
Huom, jos ruutuun tulee lukemaan "lock", pitää numeroksi näpytellä runkonumeron viimeisen seitsemän numeron yhteenlaskettu summa.
Runkonumero löytyy iskaritolpan kyljestä tai rekisteriotteesta...
Onko ketään, kellä on auton alkuperäinen GSM-puhelin käytössä? Itselläni tuollainen langallinen Motorola jossa multi-SIM, ja lähes joka kerta kun auton lyö kylmänä tulille, puhelin piippaa ja näytöllä lukee "akkujännite alhainen". Ainoa tilanne ettei piippaa, jos on laturilla ladattu akku ihan täyteen ennen käynnistymistä. Onkohan vika vai ominaisuus? Akku ~vuoden vanha, ja ei mitään ongelmia starttauksen kanssa, ja virtaa on kyllä aina ollut riittämiin...
Oon pistäny merkille täss ilmojen viiletessä että koneen lämmöt eivät taida nousta riittävästi. Matkaa ajaessa viisari näyttää about 10-11 väliin (kuva https://db.tt/pRNMnOIk ) , kyläpyörityksessä vähän enemmän kuin kuvassa. Termariko rikki? Motonetistä kattelin että kaksi vaihtoehtoa löytyis, kumpikohan oikea, vai kumpikaan? Autohan siis 530 dA -02, josta egr tulpattu.
Termari vaihtoon vaan. Normaalilämmöillä viisari on ja pysyy klo. 12 kohdalla, ajoi sitten tiellä tai kylällä.
Comment