Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    Originally posted by peto2 View Post
    TDS:n viritysohje kohta 1. vaihda se herneen kokoinen turbo isompaan, saattaa kansikin pysyä ehjänä
    Noni, hyvä että täydensit.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Fastpiksu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 1571
      • Kajaani-Paltamo

      Mutta jos TDS:tä aletaan voimaa kaivelemaan niin aivan satavarmasti on remonttia tiedossa. Oma mielipiteeni onkin että on huomattavasti järkevämpää vaikka säästää vähän pidempään ja ostaa manuaalivaihteinen 530d, niissä on vakionakin kohtuullinen kulkupuoli ja ohjelmalla rutkasti parempi. Ja varmasti vähemmällä remontilla selviää ja kulutus on pienempi ja vääntöä selvästi enemmän.

      Ja sen 530d:n kanssa pääsee huomattavasti vähemmällä hikoilulla konttorilla kun inssi ei sitä ymmärrä vaikka olisikin x5:n ahdinta sun muuta, tuommosen TDSn viritykset paistaa melko kauas.
      Chevrolet Express van
      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
      E36 325i group F

      Ex:
      e34 525i
      e34 525tds "superturbo"
      e39 530d M-Sport

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Fastpiksu View Post
        Mutta jos TDS:tä aletaan voimaa kaivelemaan niin aivan satavarmasti on remonttia tiedossa. Oma mielipiteeni onkin että on huomattavasti järkevämpää vaikka säästää vähän pidempään ja ostaa manuaalivaihteinen 530d, niissä on vakionakin kohtuullinen kulkupuoli ja ohjelmalla rutkasti parempi. Ja varmasti vähemmällä remontilla selviää ja kulutus on pienempi ja vääntöä selvästi enemmän.

        Ja sen 530d:n kanssa pääsee huomattavasti vähemmällä hikoilulla konttorilla kun inssi ei sitä ymmärrä vaikka olisikin x5:n ahdinta sun muuta, tuommosen TDSn viritykset paistaa melko kauas.
        Juu ei kyllä TDS ole järkevä millään tasolla vie polttoainettakin kuin bensakoneiset. Tosin manuaalivaihteista dieseliä ei aja hullukaan. Bensakoneisissa sillä saa jotain hauskuuskerrointa mutta dieselin kanssa pelkkää tuskaa
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • juho-85
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 753
          • Pirkkala

          Originally posted by juho-85 View Post
          Nollasin tänään auto.comin ohjelmalla vikakoodeja sekä vaihdoin ajotietokoneen kielen saksasta englanniksi. Tämän jälkeen kulutusmittari on alkanut näyttämään aivan liikaa. Heti kun hiemankin painaa kaasua on kulutusmittari tapissa.

          Mikäköhän sieltä on nyt seonnut?:think

          Ja toinen kysymys kauko-ohjattua keskuslukitusta koskien. Eli se ei toimi enkä saa sitä toimimaan sillä avainten ohjelmointi ohjeelllakaan. Keskuslukko toimii kyllä ovesta avaimella vääntämällä normaalisti.

          Mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa selvittämään?
          Näistäkö ei kellään ole mitään tietoa?

          Entäs sitten kun pitäisi airbagin ohjainboksi uusia. Täytyykö ohjainboksin olla täsmälleen samalla varaosanumerolla kun vanha?

          Real-oem tarjoaa eri numerolla olevaa boksia kuin mikä autossa on nyt.

          Jos jollain löytyy boksia numerolla 65 77 8372521 niin saa tarjota.
          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
          Tilattu i4 M50

          Exät:
          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by juho-85 View Post
            Näistäkö ei kellään ole mitään tietoa?

            Entäs sitten kun pitäisi airbagin ohjainboksi uusia. Täytyykö ohjainboksin olla täsmälleen samalla varaosanumerolla kun vanha?

            Real-oem tarjoaa eri numerolla olevaa boksia kuin mikä autossa on nyt.

            Jos jollain löytyy boksia numerolla 65 77 8372521 niin saa tarjota.
            Tuo kulutus voisi nyt olla se mailia / gallona moodi.
            Putoaako kulutus kun painat lisää kaasua? Jos niin niin johtuu sitten siitä.

            Comment

            • juho-85
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 753
              • Pirkkala

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Tuo kulutus voisi nyt olla se mailia / gallona moodi.
              Putoaako kulutus kun painat lisää kaasua? Jos niin niin johtuu sitten siitä.
              Ei putoa kulutus kaasua painaessa mielestäni. Täytyy viä tarkistaa. Joka paikassa ainakin lukee km/ litrat.
              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
              Tilattu i4 M50

              Exät:
              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

              Comment

              • Tyramies
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 271
                • Helsinki

                Originally posted by peto2 View Post
                Juu ei kyllä TDS ole järkevä millään tasolla vie polttoainettakin kuin bensakoneiset. Tosin manuaalivaihteista dieseliä ei aja hullukaan. Bensakoneisissa sillä saa jotain hauskuuskerrointa mutta dieselin kanssa pelkkää tuskaa
                Okei no kelläs täällä foorumilla olisi 525tds, ja vielä parempi HKI alueella? Vois testata ennenkuin vaihtelee, tai mahdollisesti kuulla siltä kaverilta vinkkejä...

                kukaan ei vieläkään kertonut että millä ohjelmalla niitä lastutuksia pystyy tekemään... turbon kiinnityksen koot...
                -Kevin, i wanna double...
                -Harry! ...
                -I need a double, right now!
                "thank you son."

                Comment

                • Jimbomonster
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 9
                  • Seinäjoki

                  Lämmöt ei nouse 530d

                  Oon pistäny merkille täss ilmojen viiletessä että koneen lämmöt eivät taida nousta riittävästi. Matkaa ajaessa viisari näyttää about 10-11 väliin (kuva https://db.tt/pRNMnOIk ) , kyläpyörityksessä vähän enemmän kuin kuvassa. Termariko rikki? Motonetistä kattelin että kaksi vaihtoehtoa löytyis, kumpikohan oikea, vai kumpikaan? Autohan siis 530 dA -02, josta egr tulpattu.
                  BMW E39 530dA -02 (2013 -
                  ------------------------------
                  Mercedes Benz S320cdi -00 (2012 - 2013)
                  Mercedes-Benz 190 -91 (2009 - 2012)
                  Toyota Carina 2 -92 (2005 - 2009)

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Tyramies View Post
                    Okei no kelläs täällä foorumilla olisi 525tds, ja vielä parempi HKI alueella? Vois testata ennenkuin vaihtelee, tai mahdollisesti kuulla siltä kaverilta vinkkejä...

                    kukaan ei vieläkään kertonut että millä ohjelmalla niitä lastutuksia pystyy tekemään... turbon kiinnityksen koot...
                    No ei ihan tuosta vaan mene ohjelmalla tuollaiseen.
                    Toimii vasta noissa uudemmissa fiksummin.

                    E34 tds taitaa kulkea aika samalla tavalla E39tds:n kanssa.

                    Comment

                    • luikas
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 644
                      • Oulu area

                      Originally posted by Jimbomonster View Post
                      Oon pistäny merkille täss ilmojen viiletessä että koneen lämmöt eivät taida nousta riittävästi...
                      Näät tarkemmin nesteiden lämmöt mittariston salavalikosta, painat mittariston oikean puoleista näppäintä pohjassa "check control" lukee ensin, sitten tulee test 01 jne oikealla namiskalla pääsee test 02, test 03, jne ja vasemmalla näppäimellä menet valikkoon. Lämmöt löytyy muistaakseni kohtuu alkupäästä test03-06 väliltä.

                      Huom, jos ruutuun tulee lukemaan "lock", pitää numeroksi näpytellä runkonumeron viimeisen seitsemän numeron yhteenlaskettu summa.
                      Runkonumero löytyy iskaritolpan kyljestä tai rekisteriotteesta...
                      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                      Past:
                      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                      F31 318d xdrive -14
                      F07 530d GT-11
                      E90 330xda LCI -09
                      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                      E39 530d M-Sport -03
                      E39 530iA M-Sport -02
                      E39 528i -97
                      E30 320i -88

                      Comment

                      • timppa811
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 855
                        • Pohojammaa

                        Mitäs tuollasesta 530d automaatista tulisi tarkistella ostaessa? Onko jotain keinoja testailla onko laatikko hajoamassa?

                        Comment

                        • deezaye
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 185
                          • Turenki Rock City

                          Onko ketään, kellä on auton alkuperäinen GSM-puhelin käytössä? Itselläni tuollainen langallinen Motorola jossa multi-SIM, ja lähes joka kerta kun auton lyö kylmänä tulille, puhelin piippaa ja näytöllä lukee "akkujännite alhainen". Ainoa tilanne ettei piippaa, jos on laturilla ladattu akku ihan täyteen ennen käynnistymistä. Onkohan vika vai ominaisuus? Akku ~vuoden vanha, ja ei mitään ongelmia starttauksen kanssa, ja virtaa on kyllä aina ollut riittämiin...
                          E53/M54B30 -04
                          E39/M57D30 -99
                          E34/M30B35 -88
                          E28/M10B18 -85

                          Comment

                          • deezaye
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 185
                            • Turenki Rock City

                            Originally posted by Jimbomonster View Post
                            Oon pistäny merkille täss ilmojen viiletessä että koneen lämmöt eivät taida nousta riittävästi. Matkaa ajaessa viisari näyttää about 10-11 väliin (kuva https://db.tt/pRNMnOIk ) , kyläpyörityksessä vähän enemmän kuin kuvassa. Termariko rikki? Motonetistä kattelin että kaksi vaihtoehtoa löytyis, kumpikohan oikea, vai kumpikaan? Autohan siis 530 dA -02, josta egr tulpattu.
                            Termari vaihtoon vaan. Normaalilämmöillä viisari on ja pysyy klo. 12 kohdalla, ajoi sitten tiellä tai kylällä.

                            Motonetin osanumero 30-6399
                            E53/M54B30 -04
                            E39/M57D30 -99
                            E34/M30B35 -88
                            E28/M10B18 -85

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Mikäs tälle helmelle oikein pitää laittaa hinnaksi että menee?


                              On kuitenkin maalattu/ruosteeton ja kaikki kalliit rempat tehty niin luulisi kiinnostavan yksilönä ainakin, kuinka halvalla tästä pitää luopua? :think
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14509
                                • Oulu

                                Vaikka se oma auto onki aina paras, niin tuo kyllä ampuu jo vähän yli. Samalla vielä melkeen lytätään vaihdokitkin tekstissä.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎