Käytin tänään auton säädätyksessä. Hommahan jäi kesken koska takakelkan kaikki puslat loppu. Pelkääjän puolella niinkin finaalissa ettei säätöä saanut kuin -3,50 asteeseen parhaimmillaan. kuskin puolella olikin ihan arvossaan -1,35. Tilasin sinne strongflexit ja niitten asennuksen jälkeen katsellaan uudestaan. Reilu firma/säätäjä kun ei velottanut tästä häsläyksestä mitään.
E39 Nelipyöräsuuntaus. II
Collapse
X
-
Originally posted by juha_s View PostKäytin tänään auton säädätyksessä. Hommahan jäi kesken koska takakelkan kaikki puslat loppu. Pelkääjän puolella niinkin finaalissa ettei säätöä saanut kuin -3,50 asteeseen parhaimmillaan. kuskin puolella olikin ihan arvossaan -1,35. Tilasin sinne strongflexit ja niitten asennuksen jälkeen katsellaan uudestaan. Reilu firma/säätäjä kun ei velottanut tästä häsläyksestä mitään.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Originally posted by janke View PostOk. Mihin tarkalleen tilasit noi storngflexit? Kuinkas ne narinahelat, että oliko ne miten väleytyneet?F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuskin saat OEM-laatuisia kumisiakaan ajettua loppuun tuossa autossasi enää.Menee kyllä tuon ikäinen auto paaliin ennen uusien puslien loppumista.Joo helppouden takia en edes kumisia harkinnutkaan, mukavuus varmaan kärsii kun voimansiirron äänet jurisee helpommin koriin mutta sallittakoon se
F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuskin saat OEM-laatuisia kumisiakaan ajettua loppuun tuossa autossasi enää.Menee kyllä tuon ikäinen auto paaliin ennen uusien puslien loppumista.
Kyllä minä ainakin tulen laittamaan paljon vielä uusia osia autooni jos ei se räjähdä tuohon pihaan joku kaunis päiväBmw 316 E30 -88
Comment
-
Originally posted by janke View PostNoh,noh... Mitä väliä sillä sitten on jos menee paaliin? Ei voida tietää vaikka juha_s ajelee tuolla autollansa hautaan asti. Meneehän uudempiakin autoja lunastukseen tms. Annettaan kaikkien harrastaa ja laitella osia niin paljon kun rahkeet riittää eikä ajatella loppu tulemaa
Kyllä minä ainakin tulen laittamaan paljon vielä uusia osia autooni jos ei se räjähdä tuohon pihaan joku kaunis päivä
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostKuten sanoin...”kun käyttää mielikuvitusta, aina tapauskohtaisesti”.
Eli katsoo nyt vähän mistä helpoiten saa niin ettei tarvitse mitään pitkiä holkkeja kairata sisältä soikeiksi.
Ihan ensimmäisenä katsoisin miten sitä varsinaista cambersäätöä saisi modifioimalla muutettua jotta suurempi säätöalue mahdollistuisi (mm.poistamalla sen epäkeskon ko.säädöstä ja vinguttamalla lisää säätöä).
Ja kyllä, kaikki tuennat pysyy kiinni jopa törmäystilanteissa ilman että säätö itsekseen muuttuu (eli kakki tukivarret saa mennä täysin solmuun ilman että säätö muuttuu kun pultit on kunnolla kiristetty).
Napaa vaihtaessa kannattaa ottaa mukaan myös uusi ABS-anturi, vanha kun oli siihen malliin kiinni ettei kyllä ehjänä lähtenyt.E38 728 -99
Comment
-
Vaihtelin tuossa keulaan kaikkia tukivarsia ja tankoja, joten käytin autoni AD Vaurioturva nimisessä putiikissa rengaskulmien suoristuksessa. Autoni on 530d ei suinkaan 540i, kuten lapussa lukee. Kysyin asentajalta, että vaikuttaako se tieto jotenkin heidän säätöarvoihin ja vastaus oli että on lähimpänä totuutta noilla. Okei, no tässä raportti säädöstä:
Maksoin laskun ja lähdin kohti kotia. Matkalla huomasin että eihän se ratti ole suorassa. Kuva -> http://oi63.tinypic.com/nmndbm.jpg
Menikö niillä siellä nyt joku pieleen?
Comment
-
Kyllähän toi ratti pitäisi suorassa olla. Saattaapi vaikuttaa esim. laatikon toimintaan, jos ratin asentoanturi kertoo DSC:lle että ajetaan kaarteessa.
Ainakin toi anturi pitäisi kalibroida, jos tyytyy vinoon rattiin.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
Originally posted by Jamppa81 View PostVaihtelin tuossa keulaan kaikkia tukivarsia ja tankoja, joten käytin autoni AD Vaurioturva nimisessä putiikissa rengaskulmien suoristuksessa. Autoni on 530d ei suinkaan 540i, kuten lapussa lukee. Kysyin asentajalta, että vaikuttaako se tieto jotenkin heidän säätöarvoihin ja vastaus oli että on lähimpänä totuutta noilla. Okei, no tässä raportti säädöstä:
Maksoin laskun ja lähdin kohti kotia. Matkalla huomasin että eihän se ratti ole suorassa. Kuva -> http://oi63.tinypic.com/nmndbm.jpg
Menikö niillä siellä nyt joku pieleen?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Originally posted by ts18056 View PostKyllähän toi ratti pitäisi suorassa olla. Saattaapi vaikuttaa esim. laatikon toimintaan, jos ratin asentoanturi kertoo DSC:lle että ajetaan kaarteessa.
Ainakin toi anturi pitäisi kalibroida, jos tyytyy vinoon rattiin.
Originally posted by janke View PostMinkä kokoiset renkaat ja vanteet tässä on kysymyksessä? Jos on väsyneet taka-apurungon puslat niin ratti on vaikea saada suoraan.
Comment
-
Originally posted by Jamppa81 View PostEn halua vinoa rattia, mutta veikkaan ettei tuossa putiikissa osata kalibroida antureita.
Renkaat on 225/55/16. Puslia ei ole kyllä vaihdettu minun aikana, joten ne voi olla kyllä väsyneetkin. Mihinkäs tätä nyt kannattaisi tarjota vai vienkö vain takaisin?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Originally posted by janke View PostKyllä suuntausfirman kuuluu saada ratti suoraksi, jos se oli suorassa ennen suuntaustakin. Tääläpäin suuntaaja käy itse ajamassa autoa ennen asiakkaalle luovuttamista. Joten vie auto takaisin ja sanot että korjatkaa ratti suoraksi.
Comment
-
moro. Eli uusin alustaan kaikki tukivarret ja puslat. Meylen hd 18 osainen satsi. Ja Bc racing br alusta. Kesäksi tulee 19" vanteet 235/35 ja 265/30 renkailla.
Nyt pitäisi käydä suuntaamassa. Olisiko nämä hyvät arvot:
Taka auraus: 0.05
camber: -1.25
Etu auraus: 0.02
camber: -0.10 - -0.25
br sarjassahan on nuo säädettävät yläpäät joten etucamberit luulis saavan pystyyn. Tarviiko muille säädöille tehdä mitään että menisi nuihin arvoihin?
Comment
Comment