Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14509
    • Oulu

    Omassa pohjamuovit on kiinni ainaki osa nro. 51118174185

    Eli ton näkösillä: http://www.ecstuning.com/Search/Site...Rivet/ES75193/

    Ja sisälokarin kiinnikkeet: 51478166992
    Last edited by zener; 25-01-2014, 11:37.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by zener View Post
      Omassa pohjamuovit on kiinni ainaki osa nro. 51118174185

      Ja sisälokarin kiinnikkeet: 51478166992
      Vahvistetaan tämä. Tuossa vielä RealOEM:sta kuvat.

      51118174185

      51478166992
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Originally posted by opTA View Post
        Syy/oireyhtymä johtuu siitä että syksyn/vetisen alkutalven aikana oven sisälle päässyt enemmän kosteutta tai ihan vain vettä (esim. ikkunatiivisteiden välistä) ja siten lukkomekanismi+liikkuvat osat, myös avaimensylinteri jäätyneet.
        Ajanmittaan kertynyt yleispöly/lika/kosteus/lukkosulat+muut litkut joita sinne on kertynyt alkavat pakkasella jähmettymään ja siten jumittumaan kiinni.
        Auto lämpimään halliin ja ovipahvit irti sekä sisä ääni-/kosteuseriste pois (jos jaksaa irroitella vanhoista liimoistaan) seuraavana päivänä aloitat työn.
        CRC taimuuvastaava rasvan/p*skan liotus/irroitusaine, sitä ruiskit sinne ---> annat vaikuttaa jonnin aikaa ja paineilman kanssa puhaltelet pois, korvapuikkoja ahtaisiin kohtiin jonne sormin ei saa rättiä tungettua ---> kun valmista, kevyesti voitelet CRC-aseöljyllä (-54celsiusta) tms. pakkasta kestävällä vähän silikoonia sisältävällä öljyllä.
        (itselläni sigussa oli sama ongelma, yhden vuorokauden aikana koko homma ohi ja nyt ovet toimii ongelmitta)

        Edit: Ovipahvin irroitus/kiinnitys on sitten oma taiteenlajinsa, ei paha homma kun sen oppii kerran kaksi tekemällä.
        Heh heh! Itellä veti kanssa paripäivää sitte illalla etuovet nakeliin, ei suostuneet enää lukkoon menemään, eikä aukikaan... Aikasemmin ongelmaa ollu lähinnä siinä että takaovet ei suostu jäämään kiinni..

        Eipä oo ennen tämmösiä ongelmia ollu, mutta nyt onkin ollu niin pirun märkä syksy/talvi, että oikeastaan ihme ettei enempää ole ollu ongelmia...

        Jospa sais työnantajan lämpöseen pesuhalliin tuon viedä sulamaan...
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2330
          • Espoo

          Automaatti ilmastoini ongelmaa:

          Auto itse säätelee lämpötiloja.

          Säädin autoon 24 molemmille puolille, 10 min myöhemmin käynnistin auton niin toiselle puolelle oli säätynyt 19,5 ja toiselle 19 + automaattipuhallus oli lähtenyt päälle. Aamulla taas oli säätänyt lämpötilan 28. mistähän vikaa etsimään? :think

          Autossa webasto jos se jotenkin vaikuttaa tuohon lämpötilan nousuun.
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by zener View Post
            Omassa pohjamuovit on kiinni ainaki osa nro. 51118174185

            Eli ton näkösillä: http://www.ecstuning.com/Search/Site...Rivet/ES75193/

            Ja sisälokarin kiinnikkeet: 51478166992
            Originally posted by Clavurion View Post
            Vahvistetaan tämä. Tuossa vielä RealOEM:sta kuvat.

            51118174185

            51478166992
            Kiitos erittäin paljon! Noita juuri etsin.

            Ovatko muuten ne sisälokasuojan ruuvit varaosanumerolla 07147129161?

            Samoin tarvitsisin uusia pohjamuovien metalliruuveja ja niiden vastakappaleita. Lienevätkö nämä oikeat numerot: 51718176503, 51718218323 ja 51718218852. Montako mahtaa noita kahta jälkimmäistä mennä? Ne kun ovat keskenään eri mittaisia. Toinen on 13,5mm ja toinen 16mm.

            Comment

            • opTA
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 924
              • Suomi

              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Heh heh! Itellä veti kanssa paripäivää sitte illalla etuovet nakeliin, ei suostuneet enää lukkoon menemään, eikä aukikaan... Aikasemmin ongelmaa ollu lähinnä siinä että takaovet ei suostu jäämään kiinni..

              Eipä oo ennen tämmösiä ongelmia ollu, mutta nyt onkin ollu niin pirun märkä syksy/talvi, että oikeastaan ihme ettei enempää ole ollu ongelmia...

              Jospa sais työnantajan lämpöseen pesuhalliin tuon viedä sulamaan...
              Itsellä vaikutti asiaan se että pesin auton TO illallla ja siitä lähtien oli ajamatta suraavaan viikkoon asti ja SU tuli 20-asteen pakkaset, siinä ne sitten jäätyivät. Seuraavan viikon kuljin takaoven kautta sisään/ulos, kunnes pääsin talliin ja ovet fiksaamaan. Arviointivirhe sen pesun suhteen ennen pakkasia. Enihuu, nyt toimivat kunnolla.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by toNmbbA View Post
                Automaatti ilmastoini ongelmaa:

                Auto itse säätelee lämpötiloja.

                Säädin autoon 24 molemmille puolille, 10 min myöhemmin käynnistin auton niin toiselle puolelle oli säätynyt 19,5 ja toiselle 19 + automaattipuhallus oli lähtenyt päälle. Aamulla taas oli säätänyt lämpötilan 28. mistähän vikaa etsimään? :think

                Autossa webasto jos se jotenkin vaikuttaa tuohon lämpötilan nousuun.
                Avainmuisti pelleilee. Kokeile toisella avaimella tai koodaa avainmuisti pois käytöstä.

                Comment

                • jonsered92
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 470
                  • JKL

                  Hei taas

                  Osaiskoha kukaa sanoa että passaako kuvan valomoduuli sigun autoon? Osa on 97 vuoden diisseli sedanista. Kummassakin autossa halogeenilyhdyt. Jos joku lahden läheltä voisi ohjelmoida nii olisi hyvä.
                  Attached Files
                  Nyt:e60 530xda herkuilla
                  ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                  Comment

                  • Pama86
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 6
                    • Finland

                    Tuulitunnelin irroitus

                    Rupesin tuossa vaihtamaan moniurahihnoja ja hihnankiristimiä ja tuulitunnelia irroittaessa huomasin että syylärin yläpäästä tulee paisuntasäiliölle ohut vesiletku mikä menee tuon tuulitunnelin läpi ja sen joutuu siis irroittamaan, ennenkuin tunnelin saa nostettua pois. Siinä paisuntasäiliön päässä on letkun luona ilmausruuvi.

                    Tarvitseeko järjestelmää ilmata tuon letkun irroituksen jälkeen?

                    Autona siis e39 m54b22 koneella. Jostain lukasin että m54 koneet ilmasivat itse itsensä? Siis auto vaan käyntiin ja odotellaan? Ettei tarvitse ilmausruuveja aukoa ollenkaan vai?

                    Viskon mutterin sain sentään helposti auki ilman kiinnipitämistä, kun vaan terävästi napautti avaimeen

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Pama86 View Post
                      Rupesin tuossa vaihtamaan moniurahihnoja ja hihnankiristimiä ja tuulitunnelia irroittaessa huomasin että syylärin yläpäästä tulee paisuntasäiliölle ohut vesiletku mikä menee tuon tuulitunnelin läpi ja sen joutuu siis irroittamaan, ennenkuin tunnelin saa nostettua pois. Siinä paisuntasäiliön päässä on letkun luona ilmausruuvi.

                      Tarvitseeko järjestelmää ilmata tuon letkun irroituksen jälkeen?

                      Autona siis e39 m54b22 koneella. Jostain lukasin että m54 koneet ilmasivat itse itsensä? Siis auto vaan käyntiin ja odotellaan? Ettei tarvitse ilmausruuveja aukoa ollenkaan vai?

                      Viskon mutterin sain sentään helposti auki ilman kiinnipitämistä, kun vaan terävästi napautti avaimeen
                      Jos kiertovesipumput vain toimiin, niin ei vaadi mitään erikoisempaa ilmaamista. Virrat päälle, nesteet paisariin ja sitten kun paisarista ei enää pinta laske, niin auto käyntiin.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Saako m52 syyläristä paisuntasäiliön irti ja minkalaiset tiivisteet sieltä löytyy? Epäilen että siellä suunnalla saattaa olla jotain vuotoa, kun pohjamuovissa näkyi kelluvan nestettä.:think
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14509
                          • Oulu

                          Originally posted by janke View Post
                          Saako m52 syyläristä paisuntasäiliön irti ja minkalaiset tiivisteet sieltä löytyy? Epäilen että siellä suunnalla saattaa olla jotain vuotoa, kun pohjamuovissa näkyi kelluvan nestettä.:think
                          Saa toki, tahtoo monesti olla halki se paisari, niin samalla vaihtaa senki... http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=17&fg=05

                          Tai sitte koko syyläri.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            Originally posted by janke View Post
                            Saako m52 syyläristä paisuntasäiliön irti ja minkalaiset tiivisteet sieltä löytyy? Epäilen että siellä suunnalla saattaa olla jotain vuotoa, kun pohjamuovissa näkyi kelluvan nestettä.:think
                            saa, irtoaa nostamalla ja siellä on o-rengas. Voi olla tiukassa. Jos jäähdytin on alkuperäinen niin näissä on sellaista tyyppivikaa että sinne o-renkaan seutuville jäähdyttimen "runkoon" muodostuu halkeama ja jos näin niin ei pelkkä o-renkaan vaihto auta mitään. Ja toisekseen kun nämä muoviosat muutenkin muotoutuu lämmön vaikutuksesta niin on vähän niin ja näin sen irroituksen ja takaisinlaiton kans. Jos hommaa esim. uuden paisarin niin ei välttämättä istu kunnolla siihen vanhaan jäähdyttimeen. Itse pähkäilin samaa jokunen vuosi sitten kun vuoti nestettä sieltä paisarin pohjasta niin tulin siihen lopputulokseen että uusin koko jäähdyttimen. Vaasan jäähdytinkeskukselta alkuperäinen behr vähän reilu 200 euroa. Tuota paikkaa voi muuten suositella, erinomainen palvelu ja vaikutti melko asiantuntevalta paikalta! Soitti mulle varmaan 3 kertaa toimituksen etenemisestä kun heillä ei sattunut olemaan silloin hyllyssä ja antoi muutenkin vinkkejä näihin liittyen..

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Kiitos tiedosta. Realomin mukaan päältä ruuvit auki ja säiliö irti... eikös näin? En ole vielä tutkinut tarkemmin tuota vuotoa ja voi hyvinkin olla ilmauksessa roiskunutta nestettä vielä sielä pohjamuovilla. Paisarista ei ole ainakaan neste hävinnyt mielestäni, mutta varoiksi jo etukäteen tiedustelin asiasta. Viikolla vaihdan tuon latentin pumpun ja tutkin asiaa tarkemmin. Syylärin uusiminenkin ei olisi varmaan huono ajatus, kun se ei varmaan enää pitkäikäinen ole.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by zener View Post
                                Saa toki, tahtoo monesti olla halki se paisari, niin samalla vaihtaa senki... http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=17&fg=05

                                Tai sitte koko syyläri.
                                Ja syyläri menee vaihtoon yleensä vuoden sisällä paisarin+tiivisteen vaihdon jälkeen.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎