Originally posted by markok
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onko kellään käynyt vastaavaa : Auto ollut koko talven roikan päässä ja pelannut aamulla duuniin lähtiessä kun Buicci . eilen yönä unohtu roikka laittaa ja joutu tekee kylmäkäynnistyksen , pääsin työpaikanpihaan niin sytytti moottorin häiriövalon ja kun uudestaan käynnistää ei pysy käynnissä ilman ettei pidä jalkaa kaasulla , samoin automaatti aski , vaihtaa oudosti ?
 
 pitäneee tänään tunkea nokka täyteen pahvia , että saa koneen kuumaksi
 
 kommentteja :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 jaahas kun kotiapääsin ja rupesin nokkaan askartelemaan pahveja niin kone kävi kuin kaikki pytyt eivät olisi pelissä , automaatin kick downin kun laittaa moottoritiellä pohjaan niin ei ota kaikki kierroksia tietenkäänOriginally posted by jannnu78 View PostOnko kellään käynyt vastaavaa : Auto ollut koko talven roikan päässä ja pelannut aamulla duuniin lähtiessä kun Buicci . eilen yönä unohtu roikka laittaa ja joutu tekee kylmäkäynnistyksen , pääsin työpaikanpihaan niin sytytti moottorin häiriövalon ja kun uudestaan käynnistää ei pysy käynnissä ilman ettei pidä jalkaa kaasulla , samoin automaatti aski , vaihtaa oudosti ?
 
 pitäneee tänään tunkea nokka täyteen pahvia , että saa koneen kuumaksi
 
 kommentteja :think
 
 tuossa vielä huono video linkki , mitä mieltä porukka on , ? onkohan tullu isoakin vauriota kylmäkäynnistyksen takia .
 
 Linkki videoon alhaalla , kännykän mikki surkea ei ehkä saa äänistä selvää , mutta koko koppa tutajaa ja varsinkin videon lopussa kuulee parhaiten mitenkä tuo kone käy
 
 
 : http://www.youtube.com/watch?v=p-gLuFjZANs
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No ei ainakaan kylmäkäynnistyksen takia voi mitään vauriota tulla. Itsellä ei kummassakaan eikä edellisessä kolmosessakaan ollut lohkolämppäriä (eli reippaat 10 vuotta menty ilman) eikä koskaan mitään ongelmaa sen pahemmin käynnistyksessä kuin missään muussakaan.Originally posted by jannnu78 View Posttuossa vielä huono video linkki , mitä mieltä porukka on , ? onkohan tullu isoakin vauriota kylmäkäynnistyksen takiaF10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tämä asia on askarruttanut mieltäni vuosikausia, enkä ole siihen vielä vastausta saanut:
 
 Miksi keskisuuttimesta pitää erikseen säätää manuaalisesti lämpötilaa, kun autossa kerran on hieno, ja hyvin toimiva automaattinen ilmastointi?   Onko insinööreillä iskenyt laiskuus vai onko tuolle olemassa joku järkiperuste? Onko insinööreillä iskenyt laiskuus vai onko tuolle olemassa joku järkiperuste?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On. Siitä säädetään raitisilman sisääntuloa. Eli siis lämmityslaitten ohi tulevaa ilmaa.Originally posted by topsi View PostTämä asia on askarruttanut mieltäni vuosikausia, enkä ole siihen vielä vastausta saanut:
 
 Miksi keskisuuttimesta pitää erikseen säätää manuaalisesti lämpötilaa, kun autossa kerran on hieno, ja hyvin toimiva automaattinen ilmastointi?   Onko insinööreillä iskenyt laiskuus vai onko tuolle olemassa joku järkiperuste? Onko insinööreillä iskenyt laiskuus vai onko tuolle olemassa joku järkiperuste?
 
 On kuulemma turvallisempaa pitkän ajon aikana jos silloin tällöin ottaa vähän raitista ilmaa sisään, pitäisi kuulemma vähentää nukahtamisen riskiä...tai jotain muuta semmoista olen lukenut. Ja kyllähän se vähän virkistääkin kun joskus on joutunut pitkään ajamaankin varsinkin talvisaikaan yöllä...F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep, erittäin hyvä tuo millä voi säätää keskisuulakkeen kennon ohi, kesällä voi vaikka ottaa vähä lämpöstä naamalle, kun alkaa ilmastoinnin vaikutuksesta esim silmäluomet jäätymään. 
 
 Joo. Se on oikeasti kätevää, kun talvella voi säätää rullaa vähän, että tulee "naamalle" pikkusen viileämpää kuin muualle, piristäähän se.BMW 520d Touring '06 314tkm 
 BMW 530D Touring '99 552tkm 
 BMW 320da Touring '02 427tkm 
 Volvo V70 D5 '02
 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
 Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
 Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
 Case IH 5140 Maxxum 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sigun 540i: otin akun irti (oikean etuoven keskuslukon moottori sökö, siksi diagnoosia). Tein diagnoosin ja laitoin akun takaisin kiinni.
 
 Starttasin, lähti käyntiin ja sammui heti. Starttasin uudelleen ja sama toistui. Kolmannen kerran startatessa pidin kaasulla käynnissä muutaman sekunnin, jonka jälkeen tyhjäkäynti silminnähden OK. Auto starttihetkellä käyntilämmin, oli lämpimässä tallissa tunnin kestäneen yllä kuvatun oven purkuoperaation ajan. Moottorin ohjauksesta ilmeisesti adaptaatiot nollautuneet kun akku oli irti sen puolisen tuntia?
 
 Kysymys: onko odotettavissa jotain isompaa ongelmaa imuvuoto/moottorinohjauspuolella, vai viittaako muuhun ongelmaan?
 
 INPA löytyy, mutta lämmintä paikkaa ei, joten mahdollinen livedatan diagnosointi pitää siirtää keväämmälle, jos oireet eivät tästä pahene. Onko heittää muuta vinkkiä, millä asiaa voisi selvitellä? Mitä parametreja / adaptaatioita INPAlla kannattaa penkoa? Vaikka INPA löytyy, niin tulkintataito parametreista on vaatimatonta.
 
 Auto on muuten käynniltään suht terve, tyhjäkäynnissä vapaalla pientä (hyvin pientä) nypytystä, jonka tuntee takapuoleen, varsinkin N:llä. Vaihde päällä ei niinkään. Mitään muita akuutteja käyntiongelmia ei ole ollut.540iA -00 M-sport
 Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 e39 touring -00 takaoven ulkokahva:
 Pitääkö tuon kahvan lukitsevan peltilärpäkkeen irroittamikseksi piereskellä Porilaisten marssi vai mitä v*ttua?
 Pelti liikahtaa 5mm eteenpäin aivan suosiolla mutta siitä eteenpäin ei millään, ei sitten vaikka takoisi tampilla ja vasaralla 
 
 Ovipanelikin on irti mutta ei siellä mitään estettä näy miksi ei liikkuisi vaan kun ei liiku 
 Onko tuossa joku jippo vai revinkö koko oven saranoineen he*vettiin ja paalaan koko pa*kan?
 
 Ottaa oikein pohjanmaan kautta aivoon kun näinkin yksinkertainen juttu ei onnistu Näillä mennään: Näillä mennään:
 Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
 BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
 BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
 BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
 MB c124 230CE -90 "Badboy"
 MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 tempaise säkeistö Porilaisten marssia odotellessa kun saat priva viestin.Originally posted by Jube View Poste39 touring -00 takaoven ulkokahva:
 Pitääkö tuon kahvan lukitsevan peltilärpäkkeen irroittamikseksi piereskellä Porilaisten marssi vai mitä v*ttua?
 Pelti liikahtaa 5mm eteenpäin aivan suosiolla mutta siitä eteenpäin ei millään, ei sitten vaikka takoisi tampilla ja vasaralla 
 
 Ovipanelikin on irti mutta ei siellä mitään estettä näy miksi ei liikkuisi vaan kun ei liiku 
 Onko tuossa joku jippo vai revinkö koko oven saranoineen he*vettiin ja paalaan koko pa*kan?
 
 Ottaa oikein pohjanmaan kautta aivoon kun näinkin yksinkertainen juttu ei onnistu __________________________________________________ ____________ __________________________________________________ ____________
 Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ilmastointipaneelin takaa kuuluu vaimeaa surinaa vai puhaltaako se ihan suuttimista ilmaa koppiin?Originally posted by Krister View PostSisäilmanpuhallin jää välillä vaimeasti päälle. Siili on vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta ko. vikaan.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
 ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
 Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
 Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
 Nakkaa privaa jos tarvetta. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei tule muuta mieleen kuin, että samalta vajaakäyntiseltä kuulostaa kuin oma M52B25TU sen jälkeen kun oli hörpännyt (syksyllä) imusarjan kautta jarrutehostimesta vettä koneeseen. Silloin ei tosin mitään vikavaloja syttynyt ja kone toipui tästä parin tunnin rauhallisella ajolla itsestään. Mutta kannattanee tsekata tuo jarrutehostin asia kumminkin http://www.btcf.fi/forum/showthread....25#post2814925Originally posted by jannnu78 View Postjaahas kun kotiapääsin ja rupesin nokkaan askartelemaan pahveja niin kone kävi kuin kaikki pytyt eivät olisi pelissä , automaatin kick downin kun laittaa moottoritiellä pohjaan niin ei ota kaikki kierroksia tietenkään
 
 tuossa vielä huono video linkki , mitä mieltä porukka on , ? onkohan tullu isoakin vauriota kylmäkäynnistyksen takia .
 
 Linkki videoon alhaalla , kännykän mikki surkea ei ehkä saa äänistä selvää , mutta koko koppa tutajaa ja varsinkin videon lopussa kuulee parhaiten mitenkä tuo kone käy
 
 
 : http://www.youtube.com/watch?v=p-gLuFjZANsBMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
 HNF XD2 Urban s-pedelec 
 Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
 Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
 Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25
 Comment

Comment