memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivl
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 216
    • Oulunsalo

    Originally posted by Ramzez View Post
    Paljonkohan mahtaa uusi konepellin vaijeri maksaa ja onko kettumainen vaihtaa? Mietin vaan, että pitäisikö omaan autoon varotoimenpiteenä vaihtaa, sillä eivät nuo munuaisetkaan ilmaisia ole. :think

    Taitaa olla yksi "tyyppivioista", mulla molemmista autoista katkennut kahvan juuresta ja toisesta irtosi "liitoksesta" konehuoneen puolella.

    Ei ole paha homma vaihtaa ja jos oikein muistan niin eka pätkä maksoi 22e.


    T Jukka
    Bmw X5 2011
    Vw caddy 2019

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14578
      • Oulu

      Väliltähän se katkes... Kuskinpuolen munuaisen otin jo irti, mutta eipä tuonne paljo nää. :think
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Ivl
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 216
        • Oulunsalo

        Originally posted by zener View Post
        Väliltähän se katkes... Kuskinpuolen munuaisen otin jo irti, mutta eipä tuonne paljo nää. :think
        Tein Lethermänillä tupakkiaskin kokoisen reiän muoviin ( ei jäänyt näkösälle ) jotta sain lukon etuosan näkösälle ja sitä kautta kuusiokoloavaimella pilkkien sain lukon auki. Muistaakseni koneen puolella neliön mallista lukkoa pilkiten aukeaa.
        Vänkärin puolen lukkohan aukeaa, kun vedät vaijerista itseesi päin. ( tai ainakin pitäisi aueta )

        T Jukka
        Bmw X5 2011
        Vw caddy 2019

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by zener View Post
          Nythän se sitten teki sen... Elikkäs miten nyt tuo E39 konepelti aukee kun vaijeri sano itsensä irti ja katkes.
          Tuosta voi olla jotain suuntaa antavaa apua!
          So today my hood would not open, I folded the plastic down to fish for the cable. Found the cable but it was not broke. Here is how I got the hood open! See the cable? Cut a hole in the corner and start fishing! Open! The lock: So the issue was it just broke?!?!! So now I need a new grill and lock.

          Ja tässä tuosta vaijerin reitistä jotain:http://www.bimmerboard.com/forums/posts/366665

          Ja lisää:http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=501136
          Last edited by janke; 18-01-2014, 12:37.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14578
            • Oulu

            Sain auki, se on vaan venyny nuo vaijerit. Nyt ku jätin konepellin nurkkaan näkyviin tuon vaijerin että siitä sais auki pihteillä tuon pellin niin eipä nyt sitte enää aukeakkaan. Vänkärinpuolen lukon saa kyllä nätisti auki ku nykäsee tuosta keskivaijerista...

            Olkoon nyt sitten noin, pitää maanantaina käyä tilaan vaijerit. Ei noita kuitenkaan hyllyssä oo oulun wetterillä.
            Last edited by zener; 18-01-2014, 13:50.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Paljonko on todistetusti otettu ulos M57:sta vakio suuttimilla?
              Hieman kyseenalaistan niiden loppumista 240hv tasolle :think

              Esimerkiksi nimim. tuikku on ottanut alkupään e60 530d:stä (tiedän että on eri suuttimet ja korkeampipaineinen järjestelmä kuin e39:ssä) täysin vakio osilla 307hv, kun taas "viritysgurut" sanovat seuraavaa:

              "Ohjelmoimalla M57N koneen, tehon voi kasvattaa n. 260 hv ja väännön yli 600 Nm:iin. Moottorin luonne säilyy hyvin alkuperäisen kaltaisena.
              M57N koneen jatkovirittely 204- ja 218 hv tapauksissa vaatii isommat suuttimet (esim. 335d/535d-mallista). Suuttimien sekä hengittävämmän pakoputken avulla teho voidaan ohjelmoida n. 315 hv tasolle ja vääntömomentti yli 800 Nm."


              Kari on siis ottanut vakio osilla sen mitä Harinen 35d suuttimilla ja isommalla putkistolla

              Ettei se perus M57:ssa ole kyse siitä että ahdin loppuu jonka vuoksi ruiskutusaikoja ei voida ylemmillä kierroksilla asettaa niin pitkäksi että suuttimista saataisiin maksimi määrä ainetta ulos?
              gt2260:lla kaiketi aikoja voidaan pidentää huomattavasti +3500rpm?
              Last edited by Jube; 18-01-2014, 15:52.
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • juhnis82
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 18
                • LPR, Finland

                523iA keskuslukko

                Huomioita eiliseltä, keli -18C. Keskuslukitus ei avaudu kaukosäätimestä. Avaimella kääntämällä lukot aukeaa ja menee samantien kiinni. Onneksi tuossa kerkeää avata kuskin oven että pääsee sisälle. Virrat päälle autoon niin kaikki lukot napsahtaa auki. Kaikki muu toimii normaalisti ja akussa on kyllä virtaa. Vikakoodit luen kun tarkenen mennä ulos. Mitäs on vikana? 523ia -96

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  Originally posted by Jube View Post
                  Paljonko on todistetusti otettu ulos M57:sta vakio suuttimilla?
                  Hieman kyseenalaistan niiden loppumista 240hv tasolle :think

                  Esimerkiksi nimim. tuikku on ottanut alkupään e60 530d:stä (tiedän että on eri suuttimet ja korkeampipaineinen järjestelmä kuin e39:ssä) täysin vakio osilla 307hv, kun taas "viritysgurut" sanovat seuraavaa:

                  "Ohjelmoimalla M57N koneen, tehon voi kasvattaa n. 260 hv ja väännön yli 600 Nm:iin. Moottorin luonne säilyy hyvin alkuperäisen kaltaisena.
                  M57N koneen jatkovirittely 204- ja 218 hv tapauksissa vaatii isommat suuttimet (esim. 335d/535d-mallista). Suuttimien sekä hengittävämmän pakoputken avulla teho voidaan ohjelmoida n. 315 hv tasolle ja vääntömomentti yli 800 Nm."


                  Kari on siis ottanut vakio osilla sen mitä Harinen 35d suuttimilla ja isommalla putkistolla

                  Ettei se perus M57:ssa ole kyse siitä että ahdin loppuu jonka vuoksi ruiskutusaikoja ei voida ylemmillä kierroksilla asettaa niin pitkäksi että suuttimista saataisiin maksimi määrä ainetta ulos?
                  gt2260:lla kaiketi aikoja voidaan pidentää huomattavasti +3500rpm?
                  Itekin tuikun touhuiluja seuraten, sanoisin että siinä on yks aikamme commonrail guru. Kannattaisko sun siltä kysästä mitä hän ois mieltä tuosta sun koneen piristyksestä?
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Itekin tuikun touhuiluja seuraten, sanoisin että siinä on yks aikamme commonrail guru. Kannattaisko sun siltä kysästä mitä hän ois mieltä tuosta sun koneen piristyksestä?
                    Kysyn sitten kun asia on oikeasti ajankohtainen, ei kehtaa turhaan ihmisiä vaivata kun homma on vielä haaveilu vaiheessa (Lue: Autosta laitettava varsinaiset viat ensin kuntoon) :think
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1625
                      • Dallas

                      Kandeex tommoseen pre-faceen laittaa pitkien xenoneille, releellä virta, niinq valomoduulin kestoa aatellen? Vuodenhan nuo on pelannu, van jos 5e sijoituksella säästän 150e, niin melkein kannattaa, kun näihin saa rahaa muutenki laittaa niin, että naurattaa vielä seuraavana aamunaki.
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • Madduli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 395
                        • -

                        Miten toi lämmityslaitteen etuvastus aka siili oireilee? Oli akku lopussa päivän seisonnan jälkeen.
                        E46 316 -99
                        Ex:
                        E39 523iA -98
                        E46 316 -99
                        E46 318 -99

                        Comment

                        • zoonas
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 300
                          • Vantaa

                          Originally posted by Madduli View Post
                          Miten toi lämmityslaitteen etuvastus aka siili oireilee? Oli akku lopussa päivän seisonnan jälkeen.
                          Puhallin ei toimi/puhaltaa täysillä ei tottele tehosäätöä jne..
                          E28 m30b34 HX55

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                            Kandeex tommoseen pre-faceen laittaa pitkien xenoneille, releellä virta, niinq valomoduulin kestoa aatellen? Vuodenhan nuo on pelannu, van jos 5e sijoituksella säästän 150e, niin melkein kannattaa, kun näihin saa rahaa muutenki laittaa niin, että naurattaa vielä seuraavana aamunaki.
                            Oon samaa miettiny, vaikka kauan on ollukki omilla johdoilla. Tosin tänä talvena alkanu oireilemaan, että auto on kolme kertaa sammunut nyt 3kk aikana kun xenonit olleet kiinni. Ja vaikka lisäpitkien xenonit on huonompilaatuset mahdollisesti, niin ei ne aiheuta mitään extraa ku ovat erillisen releen perässä. Mut joku kuormahan noille pitkillekin olis saatava, muutenhan se ei kait toimi oikein jossei oo muuta kuormaa pitkillä kuin rele?
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              Kaverin puolesta kyselen.

                              E39 530DA vm 2001.

                              Luistoneston valo syttyy hetken ajon jälkeen eikä saa napista pois päältä. Auton kun sammuttaa niin valo sammuu ja uudelleen käynnistyksessä ei pala ja taas ajetaan hetki ilman valoa mutta syttyy taas 10-30min ajon jälkeen. ABS valo ei syty. Missä vika?
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Bouma View Post
                                Kaverin puolesta kyselen.

                                E39 530DA vm 2001.

                                Luistoneston valo syttyy hetken ajon jälkeen eikä saa napista pois päältä. Auton kun sammuttaa niin valo sammuu ja uudelleen käynnistyksessä ei pala ja taas ajetaan hetki ilman valoa mutta syttyy taas 10-30min ajon jälkeen. ABS valo ei syty. Missä vika?
                                Boksi vika tai DSC (jos siinä on dsc eikä asc?) pre pump ei toimi.

                                Comment

                                Working...
                                X