Originally posted by jannnu78
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vähän tietysti mutta jos paljon käryää tarkistappa onnistuiko vaihto vai vuotaako kahta kauheammin.
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jommassa kummassa noista tai sitten EWS:ssä, jos ei esim tunnista avainta.Originally posted by janke View PostStartissa vai virtalukon pohjassa vikaa kun ei meinaa yhdistää kun starttaa? Avaimenkääntö takaisin ja uusi starttaus niin yhdistää!?
 Onko moottorin (eli startin) lämpötilalla vaikutusta vikaan?Kokeilemalla se selviää...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Moottori kylmänä tekee tuota ja tuntuu että tämä lämpötilan pudotus on tuohon vaikuttanut:thinkOriginally posted by kaol View PostJommassa kummassa noista tai sitten EWS:ssä, jos ei esim tunnista avainta.
 Onko moottorin (eli startin) lämpötilalla vaikutusta vikaan?
 
 Nyt kun on ollut kovia pakkasia, niin ei ole avaimen napista auennut ovet vaan on pitänyt aukaista lukosta ja sitten onkin hälytin alkanut huutamaan!Bmw 316 E30 -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Palaneen käry tulee juurikin tuosta pakosarjan päälle tippuneesta öljystä.Originally posted by jannnu78 View PostTe ketkä olette vaihtaneet venttiilikopan tiivisteen , niin oletteko pistäneet merkille että vaihdon jälkeen olisi tullut kabiiniin palaneen tuoksua käryä , ilmeisesti johtuu tästä että kun koppaa on irroteltu ja öljyä on valunu konehuoneeseen pakosarjan ja muiden kuumien letkujen päälle , haju tulisi tästä :think
 
 alkuun ei tosiaan tullu mitään hajua mutta kun pääsi rummuttaa moottoritietä niin aika voimakkaat tuoksut tuli nokkaan...
 Yleensä ei välttämättä huomaa jos on taajamaajoa, mutta maantie-/motariajossa kyllä haju tulee kabiiniin, ratkaisu on vaihtaa venakopantiiviste uuteen.
 Mikäli tämän jälkeen ilmenee vielä samaa palaneen käryä, silloin on asennuksessa käynyt jokin moka, esim. vanhaa kovettunutta tiivistettä jäänyt uuden alle ja jättää aukon, kopankannen kiristys liian löysä tai väärin kiristetty, eli jäänyt hieman "kieroon" Vanhaa öljyä jäänyt ympäriinsä eli huonosti hoidettu työn jälkeinen siivous.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mikäs on autossa vikana kun oireet ovat seuraavanlaiset: Aina kun auton käynnistää ja laittaa ensimmäisen kerran pitkät valot päälle syttyy samalla palaamaan myös hätävilkut sekä sisävalot (pitkissä canbus 55w xenonit jos sillä on merkitystä) Ja aina välillä n.30sek-1min palamisen jälkeen kuskin puolen pitkän valon polttimo sammuu (ei tee tätäkään kuitenkaan aina...)
 Sen lisäksi auton sisäkeskuslukituksen nappi ei toimi aina ja kun avaimesta lukitsee ovet keskuslukituksella, niin vilkut vain välähtää mutta ovet ei mene lukkoon. Ovet pitää siis "aukaista" avaimesta uudelleen ja sitten taas lukita niin silloin vasta ovet menee oikeasti lukkoon. Tätä auto on alkanut tekemään useasti mutta ei kuitenkaan aina. :think
 Jospa joku tajuais nuo selitykset ja osais neuvoa 
 
 Niin ja autonahan on tosiaan -96 525tdsBMW F11 530D Xdrive
 BMW E39 525tds project
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Otappa ne xenonit pois.. Dieseleissä joillakin ollut mitä ihmeellisimpiä oireita niiden kanssa, commonrail vehkeet sammuilleet kun pitkät lyö päälle yms.Originally posted by Märde View PostMikäs on autossa vikana kun oireet ovat seuraavanlaiset: Aina kun auton käynnistää ja laittaa ensimmäisen kerran pitkät valot päälle syttyy samalla palaamaan myös hätävilkut sekä sisävalot (pitkissä canbus 55w xenonit jos sillä on merkitystä) Ja aina välillä n.30sek-1min palamisen jälkeen kuskin puolen pitkän valon polttimo sammuu (ei tee tätäkään kuitenkaan aina...)
 Sen lisäksi auton sisäkeskuslukituksen nappi ei toimi aina ja kun avaimesta lukitsee ovet keskuslukituksella, niin vilkut vain välähtää mutta ovet ei mene lukkoon. Ovet pitää siis "aukaista" avaimesta uudelleen ja sitten taas lukita niin silloin vasta ovet menee oikeasti lukkoon. Tätä auto on alkanut tekemään useasti mutta ei kuitenkaan aina. :think
 Jospa joku tajuais nuo selitykset ja osais neuvoa 
 
 Niin ja autonahan on tosiaan -96 525tds
 Haulla lisää tietoaChevrolet Express van
 Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
 E36 325i group F
 
 Ex:
 e34 525i
 e34 525tds "superturbo"
 e39 530d M-Sport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joillakin on ruennu relejohtosarjalla toimimaan ja joillakin ei sitten millään. Mulla oli e39:ssä ostaessa jälkiasennus-xenonit niin pitkissä ja lyhyissä ja ne kyllä toimi, leimalle riivin ne pois enkä laittanu enää takasin.Originally posted by Märde View PostJees, haun avulla löysinki juttua tuosta ja siitä että releytys ois ratkasu tuohon. Pitääpä vielä testata laittaa halogeenit pitkiin ja kattoa pelaako auto sitte taas normaalisti.Chevrolet Express van
 Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
 E36 325i group F
 
 Ex:
 e34 525i
 e34 525tds "superturbo"
 e39 530d M-Sport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Virrat päälle, nappi pohjaan kunnes mittaristoon tulee teksti "TEST".Originally posted by HC-Tuning View PostMiten tuon salavalikon saa esille? Tai saan sen esille mutta mitään testejä en pääse tekemään.. Mullahan tuossa mittaristossa ei ole kuin yksi nappi..
 Painelet napista kohtaan 19 ja odotat että teksti "OFF" tulee esiin
 ja heti tämän jälkeen nappi pohjaan kunnes OFF muuttuu sanaksi ON.
 
 Nyt voit selailla piilovalikkoa, ehkä kiinnostavimmat ovat kohdassa 7, josta muistaakseni löytyy nopeus ja lämpö. Jostain, ehkä 9, löytyy lataus. Äkkiäkös nuo löytyy Googlellakin.
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ainakin mulla kun tulee OFF teksti, painetaan nappia jonkun hetken, kunnes palaa takaisin valikkokohtaan, sitten selataan mitä halutaan. Tuo 19 on salavalikon lukituksen aukaisu, ja tarttee tehdä aina virtojen katkaisemisen jälkeen, eli jos haluaa pitkän ajon aikana salavalikkoa useasti seurata, niin lukitus tarvii avata vaan ekan kerran.Originally posted by Matula View PostVirrat päälle, nappi pohjaan kunnes mittaristoon tulee teksti "TEST".
 Painelet napista kohtaan 19 ja odotat että teksti "OFF" tulee esiin
 ja heti tämän jälkeen nappi pohjaan kunnes OFF muuttuu sanaksi ON.
 
 Nyt voit selailla piilovalikkoa, ehkä kiinnostavimmat ovat kohdassa 7, josta muistaakseni löytyy nopeus ja lämpö. Jostain, ehkä 9, löytyy lataus. Äkkiäkös nuo löytyy Googlellakin.
 
 http://www.bmwland.co.uk/forums/view...p?f=5&t=145473BMW 520d Touring '06 314tkm 
 BMW 530D Touring '99 552tkm 
 BMW 320da Touring '02 427tkm 
 Volvo V70 D5 '02
 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
 Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
 Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
 Case IH 5140 Maxxum 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitoksia. Itse tuossa ON kohdalla aina painelin nappia niin ei valikot auennu.. Täytynee kokeilla uudestaan.Originally posted by Bmw Dreamer View PostAinakin mulla kun tulee OFF teksti, painetaan nappia jonkun hetken, kunnes palaa takaisin valikkokohtaan, sitten selataan mitä halutaan. Tuo 19 on salavalikon lukituksen aukaisu, ja tarttee tehdä aina virtojen katkaisemisen jälkeen, eli jos haluaa pitkän ajon aikana salavalikkoa useasti seurata, niin lukitus tarvii avata vaan ekan kerran.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Lukituksen muuten saa aukastua valikkojen 5-21 kohdalla, ei tarvii mennä erikeen mihinkään tiettyyn. 1-4 ovat siis aina avoinnaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
 ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
 Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
 Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
 Nakkaa privaa jos tarvetta. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	

 
							
						
Comment