Kyllä kai se laatikko kestää, mutta mitenkäs kytkin. Muutenkin hinta/teho-suhde jää varsin heikoksi, jos M57:aa yrittää isolla kädellä virittää. Ei taida kansi sopia, eikä pelkkä kansi, suuttimet ja turbo N-koneesta riitä. Pitäisi saada uudempi korkeapainepumppu oheishilppeineen istutettua, että saisi rail-paineenkin nostettua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ok, eli ei taida kannattaa panostaa edes 35d suuttimiin koska todellinen hyöty on vain luokkaa 30-40hv, väännössä ilmeisesti suurempi :think
Tuota en tosiaan muistanutkaan että noissa uudemmissa on korkeampipaineinen järjestelmä, tiesin kyllä mutta sitä kun on virityshousut jalassa niin kaikki "ikävät tosiasiat" unohtuu
Kiitoksia vastauksista, alkaa mopon keula laskemaan!
Tuossa on kyllä todella hyvin vetoa alakierroksilla, gt2260 olisi ehkä ainoa järkevä ja kohtuuhintainen päivitys niin saisi vetoaluetta ylemmäksi?
Johtuuko tuollainen mainitsemani hytkyäminen/epätasainen käynti yleensä suuttimesta vai oliko noissa alkupään malleissa johtosarja vikaa?Last edited by Jube; 14-01-2014, 22:09.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostKai tuo manuaali kestää :think
Eikös näissä tuo viimeinen luku kertonut MAX Nm keston eli 390Nm ??__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostJoo ajatus härö , kun tarkoitin jotta GS5-39dz lootasta ilmeisemmin kysymys.
Eikös näissä tuo viimeinen luku kertonut MAX Nm keston eli 390Nm ??
Ja ainakin silloin kun oli minulla edellisen kerran niin sai ronttosta aivan huolellaNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostJohtuuko tuollainen mainitsemani hytkyäminen/epätasainen käynti yleensä suuttimesta vai oliko noissa alkupään malleissa johtosarja vikaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKurkkaa INPA:lla suuttimien korjausarvot. Kokeile nitkutella suuttimien liittimiä, muuttuuko käynti. Sama temppu kannattaa tehdä jakotukin takapäässä olevalle rail-paineanturin liittimelle. Noissa kaikissa on taipumusta, että liittimien pinnien kontaktit löystyvät ikääntyessään. Korjaantuu vaihtamalla pelkästään pinnit.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Moro,
Minkä sulakkeen takana on 2001 E39 takaluukun ikkuna toiminnallisuus? (Bonus kysymys, minkä sulakkeen takana on takaluukku?)
Alkoi tuossa hetki sitten takaluukun ikkuna pomppimaan itsestään auki ja nyt viikonloppuna ajattelin kurkata piuhoja saranoista, mutta samaan aikaan kun takaluukku alkoi kikkailla niin alkoi syödä akkua tyhjäksi, eli en tiedä voiko tuonne jäädä joko virta johonkin jos on vähän väärät piuhat ristissä.. ja ajattelin poistaa nyt tuon takaikkunan toiminnallisuuden käytöstä.
Samalla ajattelin ottaa hetkeksi pyyhkijän moottorin ja pumpun (sulakkeet 43, 55) sekä takalasin lämmittimen pois (sulake 66). Lakkaakohan tämän jälkeen joku elintärkeä toimimasta?
Edit: Ja osaako joku heittää monen mm2 piuhaa nuo saranoissa kulkevat ovat tai kuinka isoa sinne nyt mahtuu/järkevä laittaa? En ole tosiaan tuonne saranaan vielä kurkannut.Last edited by JiiP; 15-01-2014, 10:41.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by JiiP View PostMoro,
Minkä sulakkeen takana on 2001 E39 takaluukun ikkuna toiminnallisuus? (Bonus kysymys, minkä sulakkeen takana on takaluukku?)
Alkoi tuossa hetki sitten takaluukun ikkuna pomppimaan itsestään auki ja nyt viikonloppuna ajattelin kurkata piuhoja saranoista, mutta samaan aikaan kun takaluukku alkoi kikkailla niin alkoi syödä akkua tyhjäksi, eli en tiedä voiko tuonne jäädä joko virta johonkin jos on vähän väärät piuhat ristissä.. ja ajattelin poistaa nyt tuon takaikkunan toiminnallisuuden käytöstä.
Samalla ajattelin ottaa hetkeksi pyyhkijän moottorin ja pumpun (sulakkeet 43, 55) sekä takalasin lämmittimen pois (sulake 66). Lakkaakohan tämän jälkeen joku elintärkeä toimimasta?
Edit: Ja osaako joku heittää monen mm2 piuhaa nuo saranoissa kulkevat ovat tai kuinka isoa sinne nyt mahtuu/järkevä laittaa? En ole tosiaan tuonne saranaan vielä kurkannut.
66:n perässä ei näyttäis olevan muuta kuin takalasin lämmitin.
Tuolla luukussa menee jotain 0,5mm² piuhaa pääasiassa noin suurinpiirtein, WDS:stähän sen taitaa nähä...? http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
Tarvii sitte IE:llä kattoa, ei ainakaan mulla muilla selaimilla toiminut järkevästi...
Tais siellä pari paksumpaa olla juurikin pyyhkijää varten, jotain 1,5-2,5mm² luokkaa?
Mut kunhan et mitään 0,1 neliön piuhaa laita, eikä sinne sitte taas ainakaan yli 2,5mm tarvi laittaa. 0,75-1,5 on varmasti passeleita kokoja.
edit: Tietysti tuo 43:nkin voi sitä virransyöntiä aiheuttaa, jos se nyt sattuu olee jonkun ohjausboksin sulake ja sitä kautta menis virtaa... Mut kokeile. Vaikka ensin nyt niin että jätät sen kiinni?Last edited by Bmw Dreamer; 15-01-2014, 14:25.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
takana kolisee !!!
Takana kolisee , mikä voisi olla vikana ?
Kääntyessä ja kaasua painamalle kolisee.
Elikkä kokoajan ,paitsi ei tasasessa ajossa.
koiranluut ostin en ole vielä kerenny vaihtaa ,mutta luulen et vika jossai muussa.Kolina kuuluu taka-oikealla malli on e39.
Rupee hermot menee jo toho kolinaa ,mikä voisi olla vikana ?
Comment
-
-
JiiP: Varsin usein ongelmia myös siinä luukun ikkunan avausnapissa, joten tutki myös se. Ikkunan avauksen servolle syöttö menee releen K90 kautta (K70 takaluukulle). Sulakkeenpoistolla tuota ei pysty disabloimaan ilman muita ongelmia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kysäsen tähän väliin että mikä rele tuossa linkin kuvassa eka oikealta katsottuna on?Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'
Comment
-
-
Originally posted by Oltsu View PostKysäsen tähän väliin että mikä rele tuossa linkin kuvassa eka oikealta katsottuna on?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMiten onnistuuko N-koneen kansi istuttaa perus M57 koneeseen vai onko vain tyydyttävä siihen että 300hv rajapyykkiä ei vanhoilla paskoilla ylitetä?Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
halloojatahei onko kellään muulla ollut vikaa E39 soittimessa? vähän ihmetyttää kun ollut ostohetkestä asti pimeänä eikä kaiuttimet edes rätise. otettiin soitin irti ja tarkistettiin johdot, sulakkeet ok ja piuhat kiinni kunnolla. voiskohan toi koko boxi tuolta takaa olla hajonnut? http://postimg.org/image/k9yh9u2pf/ tuollainen soitin kyseessä ja sitten toiseen asiaan. orkkis lisälämmitin ei puhalla muutakun kylmää, onko kellään ollu samaa ongelmaa ja millä korjaantunut? kiitos vastauksista jo etukäteen
-13 F11 535d xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Bastarda View Posthalloojatahei onko kellään muulla ollut vikaa E39 soittimessa? vähän ihmetyttää kun ollut ostohetkestä asti pimeänä eikä kaiuttimet edes rätise. otettiin soitin irti ja tarkistettiin johdot, sulakkeet ok ja piuhat kiinni kunnolla. voiskohan toi koko boxi tuolta takaa olla hajonnut? http://postimg.org/image/k9yh9u2pf/ tuollainen soitin kyseessä ja sitten toiseen asiaan. orkkis lisälämmitin ei puhalla muutakun kylmää, onko kellään ollu samaa ongelmaa ja millä korjaantunut? kiitos vastauksista jo etukäteen
Jos on asiaa pk-seudulle niin mulla olisi yks pikkuvikanen moduli (Bm24) jolla voisi ainakin kokeilla että rupeeko niistä ämyreistä jotain kuulumaan.E28 m30b34 HX55
Comment
-
Comment