Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Kyllä kai se laatikko kestää, mutta mitenkäs kytkin. Muutenkin hinta/teho-suhde jää varsin heikoksi, jos M57:aa yrittää isolla kädellä virittää. Ei taida kansi sopia, eikä pelkkä kansi, suuttimet ja turbo N-koneesta riitä. Pitäisi saada uudempi korkeapainepumppu oheishilppeineen istutettua, että saisi rail-paineenkin nostettua.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      Ok, eli ei taida kannattaa panostaa edes 35d suuttimiin koska todellinen hyöty on vain luokkaa 30-40hv, väännössä ilmeisesti suurempi :think
      Tuota en tosiaan muistanutkaan että noissa uudemmissa on korkeampipaineinen järjestelmä, tiesin kyllä mutta sitä kun on virityshousut jalassa niin kaikki "ikävät tosiasiat" unohtuu

      Kiitoksia vastauksista, alkaa mopon keula laskemaan!
      Tuossa on kyllä todella hyvin vetoa alakierroksilla, gt2260 olisi ehkä ainoa järkevä ja kohtuuhintainen päivitys niin saisi vetoaluetta ylemmäksi?

      Johtuuko tuollainen mainitsemani hytkyäminen/epätasainen käynti yleensä suuttimesta vai oliko noissa alkupään malleissa johtosarja vikaa?
      Last edited by Jube; 14-01-2014, 22:09.
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1329
        • Tornio

        Originally posted by Jube View Post
        Kai tuo manuaali kestää :think
        Joo ajatus härö , kun tarkoitin jotta GS5-39dz lootasta ilmeisemmin kysymys.
        Eikös näissä tuo viimeinen luku kertonut MAX Nm keston eli 390Nm ??
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Originally posted by e46touring View Post
          Joo ajatus härö , kun tarkoitin jotta GS5-39dz lootasta ilmeisemmin kysymys.
          Eikös näissä tuo viimeinen luku kertonut MAX Nm keston eli 390Nm ??
          Tuosta ei ole kyllä mitään tietoa mutta yli 500Nm väännöillä on ajeltu kuusi vuotta ilman ongelmia :think
          Ja ainakin silloin kun oli minulla edellisen kerran niin sai ronttosta aivan huolella
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by Jube View Post
            Johtuuko tuollainen mainitsemani hytkyäminen/epätasainen käynti yleensä suuttimesta vai oliko noissa alkupään malleissa johtosarja vikaa?
            Kurkkaa INPA:lla suuttimien korjausarvot. Kokeile nitkutella suuttimien liittimiä, muuttuuko käynti. Sama temppu kannattaa tehdä jakotukin takapäässä olevalle rail-paineanturin liittimelle. Noissa kaikissa on taipumusta, että liittimien pinnien kontaktit löystyvät ikääntyessään. Korjaantuu vaihtamalla pelkästään pinnit.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Originally posted by Clavurion View Post
              Kurkkaa INPA:lla suuttimien korjausarvot. Kokeile nitkutella suuttimien liittimiä, muuttuuko käynti. Sama temppu kannattaa tehdä jakotukin takapäässä olevalle rail-paineanturin liittimelle. Noissa kaikissa on taipumusta, että liittimien pinnien kontaktit löystyvät ikääntyessään. Korjaantuu vaihtamalla pelkästään pinnit.
              Näin se on tehtävä kunhan kelit hieman lämpenee, kiitos
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • JiiP
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1734
                • Tampere

                Moro,

                Minkä sulakkeen takana on 2001 E39 takaluukun ikkuna toiminnallisuus? (Bonus kysymys, minkä sulakkeen takana on takaluukku?)

                Alkoi tuossa hetki sitten takaluukun ikkuna pomppimaan itsestään auki ja nyt viikonloppuna ajattelin kurkata piuhoja saranoista, mutta samaan aikaan kun takaluukku alkoi kikkailla niin alkoi syödä akkua tyhjäksi, eli en tiedä voiko tuonne jäädä joko virta johonkin jos on vähän väärät piuhat ristissä.. ja ajattelin poistaa nyt tuon takaikkunan toiminnallisuuden käytöstä.

                Samalla ajattelin ottaa hetkeksi pyyhkijän moottorin ja pumpun (sulakkeet 43, 55) sekä takalasin lämmittimen pois (sulake 66). Lakkaakohan tämän jälkeen joku elintärkeä toimimasta?

                Edit: Ja osaako joku heittää monen mm2 piuhaa nuo saranoissa kulkevat ovat tai kuinka isoa sinne nyt mahtuu/järkevä laittaa? En ole tosiaan tuonne saranaan vielä kurkannut.
                Last edited by JiiP; 15-01-2014, 10:41.
                Official member of BTCF-Sauna Team
                E46 316i -03
                Ex:
                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  Originally posted by JiiP View Post
                  Moro,

                  Minkä sulakkeen takana on 2001 E39 takaluukun ikkuna toiminnallisuus? (Bonus kysymys, minkä sulakkeen takana on takaluukku?)

                  Alkoi tuossa hetki sitten takaluukun ikkuna pomppimaan itsestään auki ja nyt viikonloppuna ajattelin kurkata piuhoja saranoista, mutta samaan aikaan kun takaluukku alkoi kikkailla niin alkoi syödä akkua tyhjäksi, eli en tiedä voiko tuonne jäädä joko virta johonkin jos on vähän väärät piuhat ristissä.. ja ajattelin poistaa nyt tuon takaikkunan toiminnallisuuden käytöstä.

                  Samalla ajattelin ottaa hetkeksi pyyhkijän moottorin ja pumpun (sulakkeet 43, 55) sekä takalasin lämmittimen pois (sulake 66). Lakkaakohan tämän jälkeen joku elintärkeä toimimasta?

                  Edit: Ja osaako joku heittää monen mm2 piuhaa nuo saranoissa kulkevat ovat tai kuinka isoa sinne nyt mahtuu/järkevä laittaa? En ole tosiaan tuonne saranaan vielä kurkannut.
                  Älä 43:sta ota, sen perässä on aika paljon muutakin. 55 on varmaankin tuo pesurin ja pyyhkijän virtasulake, 43:n sitte joku ohjausvirta, siitä menee radiolle, obd:lle yms ainaki virtaa myöskin.
                  66:n perässä ei näyttäis olevan muuta kuin takalasin lämmitin.

                  Tuolla luukussa menee jotain 0,5mm² piuhaa pääasiassa noin suurinpiirtein, WDS:stähän sen taitaa nähä...? http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
                  Tarvii sitte IE:llä kattoa, ei ainakaan mulla muilla selaimilla toiminut järkevästi...

                  Tais siellä pari paksumpaa olla juurikin pyyhkijää varten, jotain 1,5-2,5mm² luokkaa?

                  Mut kunhan et mitään 0,1 neliön piuhaa laita, eikä sinne sitte taas ainakaan yli 2,5mm tarvi laittaa. 0,75-1,5 on varmasti passeleita kokoja.

                  edit: Tietysti tuo 43:nkin voi sitä virransyöntiä aiheuttaa, jos se nyt sattuu olee jonkun ohjausboksin sulake ja sitä kautta menis virtaa... Mut kokeile. Vaikka ensin nyt niin että jätät sen kiinni?
                  Last edited by Bmw Dreamer; 15-01-2014, 14:25.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • BMWtuning 523i
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 1
                    • Finland

                    takana kolisee !!!

                    Takana kolisee , mikä voisi olla vikana ?
                    Kääntyessä ja kaasua painamalle kolisee.
                    Elikkä kokoajan ,paitsi ei tasasessa ajossa.
                    koiranluut ostin en ole vielä kerenny vaihtaa ,mutta luulen et vika jossai muussa.Kolina kuuluu taka-oikealla malli on e39.
                    Rupee hermot menee jo toho kolinaa ,mikä voisi olla vikana ?

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      JiiP: Varsin usein ongelmia myös siinä luukun ikkunan avausnapissa, joten tutki myös se. Ikkunan avauksen servolle syöttö menee releen K90 kautta (K70 takaluukulle). Sulakkeenpoistolla tuota ei pysty disabloimaan ilman muita ongelmia.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Oltsu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 380
                        • Paimio

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        JiiP: Varsin usein ongelmia myös siinä luukun ikkunan avausnapissa, joten tutki myös se. Ikkunan avauksen servolle syöttö menee releen K90 kautta (K70 takaluukulle). Sulakkeenpoistolla tuota ei pysty disabloimaan ilman muita ongelmia.
                        Kysäsen tähän väliin että mikä rele tuossa linkin kuvassa eka oikealta katsottuna on?
                        Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                        E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by Oltsu View Post
                          Kysäsen tähän väliin että mikä rele tuossa linkin kuvassa eka oikealta katsottuna on?
                          Releiden määrä ja järjestys vaihtelee kovasti auton iän ja varustelun mukaan. Itellä siinä taitaa olla takalasin lämppärin rele.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            Originally posted by Jube View Post
                            Miten onnistuuko N-koneen kansi istuttaa perus M57 koneeseen vai onko vain tyydyttävä siihen että 300hv rajapyykkiä ei vanhoilla paskoilla ylitetä?
                            Kyllä M57 saa 300hv rikki
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • Bastarda
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 158
                              • Tampere

                              halloojata hei onko kellään muulla ollut vikaa E39 soittimessa? vähän ihmetyttää kun ollut ostohetkestä asti pimeänä eikä kaiuttimet edes rätise. otettiin soitin irti ja tarkistettiin johdot, sulakkeet ok ja piuhat kiinni kunnolla. voiskohan toi koko boxi tuolta takaa olla hajonnut? http://postimg.org/image/k9yh9u2pf/ tuollainen soitin kyseessä ja sitten toiseen asiaan. orkkis lisälämmitin ei puhalla muutakun kylmää, onko kellään ollu samaa ongelmaa ja millä korjaantunut? kiitos vastauksista jo etukäteen
                              -13 F11 535d xDrive

                              Comment

                              • zoonas
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 300
                                • Vantaa

                                Originally posted by Bastarda View Post
                                halloojata hei onko kellään muulla ollut vikaa E39 soittimessa? vähän ihmetyttää kun ollut ostohetkestä asti pimeänä eikä kaiuttimet edes rätise. otettiin soitin irti ja tarkistettiin johdot, sulakkeet ok ja piuhat kiinni kunnolla. voiskohan toi koko boxi tuolta takaa olla hajonnut? http://postimg.org/image/k9yh9u2pf/ tuollainen soitin kyseessä ja sitten toiseen asiaan. orkkis lisälämmitin ei puhalla muutakun kylmää, onko kellään ollu samaa ongelmaa ja millä korjaantunut? kiitos vastauksista jo etukäteen
                                Ensimmäiseen ongelmana voi olla syynä radiomoduli joka siis takakontissa (vasemmassa reunassa) Ainakin Bm24 modulissa on ollut jotain kylmäjuotos ongelmia.
                                Jos on asiaa pk-seudulle niin mulla olisi yks pikkuvikanen moduli (Bm24) jolla voisi ainakin kokeilla että rupeeko niistä ämyreistä jotain kuulumaan.
                                E28 m30b34 HX55

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎