Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rxi
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 25

    Morjes kaikille! Olis yksi bemu aiheinen musavisa tarjolla.

    Kyseessä olisi kaverin -01vm M57D30 moottorilla varustettu 530d, joka pitää outoa klaklatusta. Kuuluu pahiten öljykorkin ollessa auki, ja vaimenee n. 95% korkin ollessa kiinni. Onko kellään tietoa, että mikä mättää?

    Kiitos jo etukäteen!

    Ohessa video (pahoittelen laatua)

    Last edited by Rxi; 09-02-2014, 21:55. Reason: adding text
    nykyinen: e39 530d -01 Touring M-Sport
    edelliset:e36 328iA -95 Touring,e36 320i -91 Sedan,e36 320iA -91 Sedan,e36 318is -93 Coupe,e36 320i -92 Sedan

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by peto2 View Post
      Pitääpä itekki ajaa inpalla tuota, kuulostaa ehkä tuolta mikä tuossa videossa kuuluu alussa noin sekunnin välein tuo isompi ääni.

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5076
        • Paimio

        Originally posted by Rxi View Post
        Morjes kaikille! Olis yksi bemu aiheinen musavisa tarjolla.

        Kyseessä olisi kaverin -01vm M57D30 moottorilla varustettu 530d, joka pitää outoa klaklatusta. Kuuluu pahiten öljykorkin ollessa auki, ja vaimenee n. 95% korkin ollessa kiinni. Onko kellään tietoa, että mikä mättää?

        Kiitos jo etukäteen!

        Ohessa video (pahoittelen laatua)

        http://www.youtube.com/watch?v=WZZbd7RCXfs
        Olisiko jakoketjun rallatusta? Löysällä/kiristin rikki? Hieman paha sanoa huonohkosta videosta.
        Voi toki olla laakerivikakin.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2330
          • Espoo

          Mistäs saisi säädettävää alustaa V8 koneella oleviin? :think
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Originally posted by jukkae View Post
            Alkuperäiset prefacelift xenonit kyseessä. Toinen polttimo palaa välillä normaalisti, useimmiten ei pala kumminkaan. Välähtää sytytäessä joko oranssina tai violettina ja ei jää palamaan. Polttimossa vika?
            violetti väri viittaa polttimoon... Kumpi nyt sit helpompi siirtää puolelta toiselle, polttimo vai ballasti...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Potilas on 97 540iA farkku.

              Ongelma on ajotietsikan ja jatkuvan kulutuksen näyttö. Molemmat näyttää pirusti liikaa. Samalla myös keskinopeus näyttää reilusti alakanttiin.

              Kulutus näyttää 80 nopeudessa n.36l/100km ja keskinopeus on tuolloin tietsikan mukaan 14km/h.

              Onko vinkkejä?
              Aprilia RSV4

              Comment

              • cor
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 55
                • Helsinki

                Automaattinen peränsäätö kun toimii alkaa ongelmat

                -00 loppuvuoden touring, missä automaatinen peränsäätö on valittanut toimimattomuutta niin kauan kun auto on mulla ollut.

                Kompura toimii ja perä vikailmoituksesta huolimatta about oikealla korkeudella.

                Nyt syksyn aikana tullut kuitenkin enemmissä määrin seuraava ongelma:

                Aina kun on kosteaa ts. vettä sataa, perän vikailmoitus häviää mittaristosta, mutta nyt perä säätyy liian korkealle, eli perä on ilmassa (ei kuitenkaan mielestäni ihan tapissa). Näyttäisi vielä että toinen puoli on korkeammalla kun toinen.

                ja nyt ne kysymykset:

                1. muistanko väärin vai pystyykö Inpasta säätämään perän korkeutta

                2. voisiko tuo peränsäätö johtua nyt siitä että joku on säätänyt peräntason liian korkealle?

                3. jos inpasta pystyy perän korkeutta muuttamaan pääseekö tuohon käsiksi vaikka peränsäätö olisi inaktiv?

                4. olisiko kellään helsingissä (lähiseudulla) mahdollista katsoa inpan kanssa tuota perän trimmiä?

                Kiitän

                (modet en saanut tästä tehtyä omaa threadia, eli jos näette tarpeelliseksi tästä voi tehdä myös omansa..)
                530da e39 touring, Vw corrado

                Comment

                • jaakala
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 40
                  • Lahti

                  Originally posted by Rxi View Post
                  Morjes kaikille! Olis yksi bemu aiheinen musavisa tarjolla.

                  Kyseessä olisi kaverin -01vm M57D30 moottorilla varustettu 530d, joka pitää outoa klaklatusta. Kuuluu pahiten öljykorkin ollessa auki, ja vaimenee n. 95% korkin ollessa kiinni. Onko kellään tietoa, että mikä mättää?

                  Kiitos jo etukäteen!

                  Ohessa video (pahoittelen laatua)

                  http://www.youtube.com/watch?v=WZZbd7RCXfs
                  Ittellä samanlainen auto ja pitää samaa ääntä korkki auki. Oon ymmärtäny että liityis alipaine pumppuu jotennii eikä oo tavallisesta poikkeevaa. Hain joskus samaa ongelmaa lontoon kielisiltä foorumeilta ja sieltä jäi tällänen ymmärrys.
                  e39 530Dat -01

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 697
                    • Tuusula

                    Terve, taloon tuli tuollainen 523i bemari vm.96 ja olen siihen nyt soitinta vaihtamassa. ISO-adapteriinhan tulee vain sen ylemmän osan johdot(autossa siis business rds soitin), niin kuuluuko alemman osan johto jättää vain "roikkumaan" sinne? Ja mikähän virka on ylemmän osan mustalla johdolla, jonka liittimessä lukee amp? Tuo amp johto tulee siis soittimessa ihan omaan liittimeensä. Onko näissä joku erillinen vahvistin, vai mistä se on?
                    Edit: samaan syssyyn voisin kysästä kokemuksia dectanen angel eyes valoista Kukaan kokeillut tuollasia?
                    Last edited by Jondis; 10-02-2014, 21:40.
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Rxi
                      Newbiemmer
                      • Oct 2007
                      • 25

                      Originally posted by jaakala View Post
                      Ittellä samanlainen auto ja pitää samaa ääntä korkki auki. Oon ymmärtäny että liityis alipaine pumppuu jotennii eikä oo tavallisesta poikkeevaa. Hain joskus samaa ongelmaa lontoon kielisiltä foorumeilta ja sieltä jäi tällänen ymmärrys.
                      Kiitoksia paljon! pitääpä välittää tieto eteenpäin
                      nykyinen: e39 530d -01 Touring M-Sport
                      edelliset:e36 328iA -95 Touring,e36 320i -91 Sedan,e36 320iA -91 Sedan,e36 318is -93 Coupe,e36 320i -92 Sedan

                      Comment

                      • Madduli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 395
                        • -

                        Originally posted by Bemmi523 View Post
                        Edit: samaan syssyyn voisin kysästä kokemuksia dectanen angel eyes valoista Kukaan kokeillut tuollasia?
                        pelkkää huonoa lukenut noista. Ite ostin xenonumpiot 150€ ja ebaystä 30€ rinkulat sinne sisälle, valoteho on hyvä ja angeleyet paljon kirkkaammat kun noi dectanen. Päivisin ajan noi angeleyet päällä vaan ja ne on kytketty siis parkkeihin.

                        edit: ja saahan noi rinkulat vaikka sun nykysiin halogeeneihin jos sulla semmosseet on. Katsastukseen kytken vaa orkkisparkit toimii ja irrotan noi angeleyet.
                        Last edited by Madduli; 11-02-2014, 00:05.
                        E46 316 -99
                        Ex:
                        E39 523iA -98
                        E46 316 -99
                        E46 318 -99

                        Comment

                        • Juu50
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 300
                          • Kouvola

                          Originally posted by Bemmi523 View Post
                          Terve, taloon tuli tuollainen 523i bemari vm.96 ja olen siihen nyt soitinta vaihtamassa. ISO-adapteriinhan tulee vain sen ylemmän osan johdot(autossa siis business rds soitin), niin kuuluuko alemman osan johto jättää vain "roikkumaan" sinne? Ja mikähän virka on ylemmän osan mustalla johdolla, jonka liittimessä lukee amp? Tuo amp johto tulee siis soittimessa ihan omaan liittimeensä. Onko näissä joku erillinen vahvistin, vai mistä se on?
                          Se alempi johto jää tosiaan ylimääräiseksi. Kannattaa kuitenkin laittaa sekin järkevästi sinne soittimen taakse. Taitaa tuo liitin olla tarkoitettu niihin missä on musiikkipaketti erillisellä vahvistimella, viisaammat valaiskoon asiaa.

                          Comment

                          • Kievari
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 50
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Bemmi523 View Post
                            Terve, taloon tuli tuollainen 523i bemari vm.96 ja olen siihen nyt soitinta vaihtamassa. ISO-adapteriinhan tulee vain sen ylemmän osan johdot(autossa siis business rds soitin), niin kuuluuko alemman osan johto jättää vain "roikkumaan" sinne? Ja mikähän virka on ylemmän osan mustalla johdolla, jonka liittimessä lukee amp? Tuo amp johto tulee siis soittimessa ihan omaan liittimeensä. Onko näissä joku erillinen vahvistin, vai mistä se on?
                            Alemman osan liittimeen käsittääkseni menee halutessa rattinappiadapteri mikäli napit autosta löytyy.
                            Ja eikös se amp-johto ollut "fakra"?, mihin saat antennin kiinni http://www.autoviihde.com/ct27aa06-a...male-4057.html ,josset syystä tai toisesta halua käyttää sitä perinteistä antenninliitintä, itselläni ratio kuuluu ehkä paremmin sillä perinteisellä. Ei mtn hajua onko niissä jotain teknistä eroa sitten
                            Last edited by Kievari; 11-02-2014, 18:19.
                            On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

                            Comment

                            • HOXAHA
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 107
                              • Espoo

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Potilas on 97 540iA farkku.

                              Ongelma on ajotietsikan ja jatkuvan kulutuksen näyttö. Molemmat näyttää pirusti liikaa. Samalla myös keskinopeus näyttää reilusti alakanttiin.

                              Kulutus näyttää 80 nopeudessa n.36l/100km ja keskinopeus on tuolloin tietsikan mukaan 14km/h.

                              Onko vinkkejä?
                              Olisikohan kalibroinnista apua? Tosin aika isoilta nuo virheet kuulostavat.
                              BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
                              HNF XD2 Urban s-pedelec
                              Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
                              Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
                              Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Kievari View Post
                                Ja eikös se amp-johto ollut "fakra"?, mihin saat antennin kiinni http://www.autoviihde.com/ct27aa06-a...male-4057.html ,josset syystä tai toisesta halua käyttää sitä perinteistä antenninliitintä, itselläni ratio kuuluu ehkä paremmin sillä perinteisellä. Ei mtn hajua onko niissä jotain teknistä eroa sitten
                                Tuo "fakra" ei ole antennijohto vaan diversityn ohjaussignaalia varten. Eli alkuperäinen radio vaihtaa takalasin antennilankoja signaalin mukaan. Tuo pitää jättää irti ja käyttää sitä toista.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎