Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kruiseri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 55
    • Helsinki

    Selviö.

    Auxin kautta kuunneltaessa musiikkia kuulostaa aivan ripulilta ja ei kuulu kun toiselta puolelta. Ei johtunu johdosta, eikä soitettavasta lähteestä. Mistähän kannattaa alkaa kaivaa?
    E60 530d M-Sport
    Cbr 1100 Xx Blackbird

    Comment

    • Benighted
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 281
      • Klaukkala

      Originally posted by pheno View Post
      Ei ole rest-nappia (LCI malli). Mutta puhallin menee siis päälle ja jää kun vääntää rullasta lisää puhallusnopeutta. Eli vähän "kuin" rest- nappi, kai :-)
      Niin siis saat tolla jätettyä puhalluksen päälle kun käyt kaupassa. Yks napsatus jättää autolle, enemmän klikkejä niin puhaltaa enemmän. Vaatii, että on tarpeeksi virtaa akussa ja lämmöt tarpeeksi korkealla ainakin talvisaikaan (en muista näitä tarkalleen) ja taitaa vartin puhaltaa tms. Manuaalissa lukee tarkemmin.

      Ihan näppärä, kun muistais vaan laittaa päälle
      F11 530xdA M-Sport 2014
      Ex. E39 530iA Touring 2001
      Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        Originally posted by Kruiseri View Post
        Selviö.

        Auxin kautta kuunneltaessa musiikkia kuulostaa aivan ripulilta ja ei kuulu kun toiselta puolelta. Ei johtunu johdosta, eikä soitettavasta lähteestä. Mistähän kannattaa alkaa kaivaa?
        Onko Aux kytketty oikein?
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Geijjo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 406
          • Hell Sinki

          Originally posted by Kruiseri View Post
          Selviö.

          Auxin kautta kuunneltaessa musiikkia kuulostaa aivan ripulilta ja ei kuulu kun toiselta puolelta. Ei johtunu johdosta, eikä soitettavasta lähteestä. Mistähän kannattaa alkaa kaivaa?
          Kannattaa kyllä tarkistaa että on kytketty oikeisiin nastoihin,nimimerkillä kattomata räppäsin kiinni omaan ja sama efekti
          Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
          e39 ///M5 ZzZ
          e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
          F11 530da M-Sport
          Hurley-Durley x2
          Koliseva connection
          Itä-helsingin koiraverkko connection

          Comment

          • Kert
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 108
            • Vantaa

            Originally posted by Kert View Post
            Olisiko kellään antaa vinkkejä miten sähköinen kiertovesipumppu olisi helpoin vaihtaa?
            Letkuissa näyttää olevan pikaliittimet eli se on helppo?? Mutta millä itse pumppu on autossa kiinni? On aika ahtaassa paikassa (kuumien)letkujen välissä.
            Ja Motonetin pumppu käy heittämällä? Oli ainaki päällepäin saman näköinen. Liitintä en nähnyt kun on alaspäin.

            Entä ilmaus sitten sen jälkeen? Keula ylös ja letkuja puristelemaan? Paljonko kannattaa varata jäähdytysnestettä mukaan?
            Nonni, pumppu on vaihdettu. Oli aika yksinkertainen homma.
            Mutta miten toi M54B25 kone ilmataan oikeaoppisesti?
            Nostettiin keula ylös, puristeltiin letkuja ja lopulta käytettiin kone lämpimäksi ja annettiin kierroksia kunnolla. Lämppäri oli täysillä.

            Kotimatkalla puhalsi kunnolla kuumaa ja toi kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" näytti normaalilta.
            E60 525i (09/2004)
            Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1761
              • HKI/Orimattila

              Originally posted by Kruiseri View Post
              Kukas koodaisi uutta softaa sopivasti 530d:hen? Lähinnä laatikon päivitys, mutta koko auton softa käy myös. Tuntuu, että laatikko menee tosi nopeasti "tyhmäksi" nollaamisen jälkeen --> Vaihtaa aina ja heti kun mahdollista isoa pesään.
              Aika makuasioita nämä mutta mielestäni just noin sen laatikon pitäs normaalissa ajossa toimiakin diisselikoneen jatkeena.
              Sportilla sitten saa myöhästää vaihtoja mutta muuten on paljon kivempi vain lipua alaväännöllä.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Miten kauan muilla pitää ajaa E6X 520d LCI:llä että alkaa lämmöt olla yli 80? Aivan mystistä kun aamulla ajelin (12 asteen pakkasella) ensin n. 30km ja lämmöt ei meinanneet nousta yli 70. Sitten kävin mutkan kaupassa ja n. 10-15km jälkeen yhtäkkiä nouseekin lämmöt normaaliin päälle 80? :think Uusi termostaatti on kyllä kontissa jos lähtisi siitä liikenteeseen mutta ainakin edellisissä termarivikaisissa autoissa lämmöt ei nouseet ollenkaan.

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Miten kauan muilla pitää ajaa E6X 520d LCI:llä että alkaa lämmöt olla yli 80? Aivan mystistä kun aamulla ajelin (12 asteen pakkasella) ensin n. 30km ja lämmöt ei meinanneet nousta yli 70. Sitten kävin mutkan kaupassa ja n. 10-15km jälkeen yhtäkkiä nouseekin lämmöt normaaliin päälle 80? :think Uusi termostaatti on kyllä kontissa jos lähtisi siitä liikenteeseen mutta ainakin edellisissä termarivikaisissa autoissa lämmöt ei nouseet ollenkaan.
                  Kyllä ne noin 30km jälkeen alkaa olla 85C luokkaa. EGR termari vuoden vanha ja päätermari brand new.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by 174000 View Post
                    Kyllä ne noin 30km jälkeen alkaa olla 85C luokkaa. EGR termari vuoden vanha ja päätermari brand new.
                    Ok kiitos tiedosta, no työmatka on mulla 20km ja siinä ei kerkeä kipuamaan, aamulla vaan oli vähän mutkaa matkassa. Taidampa varmuuden vuoksi tuon termarin vaihdattaa kun se kerta on jo ostettunakin.

                    Comment

                    • jjanii
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 629
                      • joensuu

                      .....
                      Last edited by jjanii; 13-01-2016, 04:51.

                      Comment

                      • Kruiseri
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 55
                        • Helsinki

                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Onko Aux kytketty oikein?
                        Nyt tarvii selvennystä? Täytyy sen verran selventää itsekkin, että vika ilmeni tässä yks päivä. Ennen siis toiminut moitteetta.
                        E60 530d M-Sport
                        Cbr 1100 Xx Blackbird

                        Comment

                        • Kruiseri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 55
                          • Helsinki

                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Aika makuasioita nämä mutta mielestäni just noin sen laatikon pitäs normaalissa ajossa toimiakin diisselikoneen jatkeena.
                          Sportilla sitten saa myöhästää vaihtoja mutta muuten on paljon kivempi vain lipua alaväännöllä.
                          Lipumisessa kyllä. Mutta tilanteessa esim. n. 1500 kierrosta tasaisesti ajettaessa, kun pitäisi hieman lisätä kaasua, niin vaihtaa heti isommalle, kun pedaali liikahtaa syvemmälle. Sitte aletaan jurnuttaa 1100 kierroksesta. Sitten meno ei riitäkkään ja edelleen poljinta hiukan syvemmälle. Sitten vaihdetaankin jo pienempään siihen malliin, että alkuperäinen suunnitelma pienestä kauniista vauhdin lisäämisestä muuttuikin sellaiseksi, että luikkarivalot vilkkuu mittaristossa ja kyytiläisillä posket lyö takaraivossa yhteen.

                          Laatikon muistin nollauksen jälkeen toimii kuin ajatus. Taajamanopeudet ja paremmanpuoliskon ajelut opettavat laatikolle, että mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa.
                          E60 530d M-Sport
                          Cbr 1100 Xx Blackbird

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            Originally posted by revote View Post
                            saako näihin jostain ja halvalla uusia oventiivisteitä? Mulla on jakkaran kohdalta tiiviste rispaantunut halki, tulee aina nojattua siihen kohtaa oviaukkoa kun nousee autosta pois ja se tiiviste pitäisi vaihtaa. Vissiin ihan parin minuutin homma?
                            ? ? ? ? ?
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1613
                              • Vantaa

                              Terse,

                              Tutun puolesta tässä kyselemässä, eli on menossa kattelemaan tommosta e60 520i:tä

                              http://www.nettiauto.com/bmw/520/7651602

                              Minkälaisia ominaisvikoja / huomioon otettavia seikkoja näissä vehkeissä on? Tai ylipäätään mitä kannattaisi ottaa huomioon normiasioiden lisäksi? :think

                              Itsellä kun ei mitään kokemusta e60 kopasta ole niin on paha mennä kertomaan.
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • peeämvee
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 283
                                • Taivalkoski

                                Originally posted by revote View Post
                                Saako näihin jostain ja halvalla uusia oventiivisteitä? Mulla on jakkaran kohdalta tiiviste rispaantunut halki, tulee aina nojattua siihen kohtaa oviaukkoa kun nousee autosta pois ja se tiiviste pitäisi vaihtaa. Vissiin ihan parin minuutin homma?
                                http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...1-72-7-122-433 Marmoriltakin varmasti saa tuolla numerolla👍

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎