E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    e61 525/530d automaattilaatikon kestävyys. Tälläkin foorumilla jotkut kirjoittelevat, että jos ostaa n.300tkm ajetun auton niin isot remontit tod.näk jo tehty. Näistä kirjoituksista saa sen kuvan, että automaatilla pääsee n.200tkm tai hieman enemmän jolloin pitää rempata. Ensimmäistä tomaattilaatikolla olevaa bemaria ostamassa, haluaisin tietää onko näin? Mitä tuossa rempassa uusitaan ja paljonko on kustannukset? manuaalilla kait ajelee helpohkosti sen 300tkm pelkällä kytkinrempalla:think

    Kiitos kommenteista
    Jos on öljyjä vaihdettu niin kyllähän automaatillakin pitkä elämä on edessä ihan samalla lailla kuin manuaalillakin.

    Taas jos öljynvaihto on laiminlyöty niin mekatroniikkaongelmia voi odotella 250tkm jälkeen...tosin tämäkin tapauskohtaista, toisilla kestää pidempään toisilla hajoaa aikaisemminkin. Paljon asiaan tottakai vaikuttaa myös se onko moottoria piristetty. Ylivääntöhän näitä myös tuhoaa.

    Muistaa myös sen että 525d on heikompi 6hp19 laatikko kun taas 530d on vahvempi 6hp26. 19 kestää vääntöä sen 400Nm ja 26 taas 600Nm. Tuo 400 tulee kohtuu nopeasti vastaan jos piristetään eli siinä vaihteiston vikaantuminen on näin ollen todennäköisempää ohjelmoituna.

    Koeajolla on hyvä tarkastella ettei esiinny kierrosten hummaamista millään nopeudella...yleisimmät nopeudet 50-60km/h ja 80-90km/h...jos kierrosluku tasakaasulla vaihtelee niin silloin todennäköisesti saattaa mekatroniikassa ja/tai turbiinissa olla vikaa.

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    e61 525/530d automaattilaatikon kestävyys. Tälläkin foorumilla jotkut kirjoittelevat, että jos ostaa n.300tkm ajetun auton niin isot remontit tod.näk jo tehty. Näistä kirjoituksista saa sen kuvan, että automaatilla pääsee n.200tkm tai hieman enemmän jolloin pitää rempata. Ensimmäistä tomaattilaatikolla olevaa bemaria ostamassa, haluaisin tietää onko näin? Mitä tuossa rempassa uusitaan ja paljonko on kustannukset? manuaalilla kait ajelee helpohkosti sen 300tkm pelkällä kytkinrempalla:think

    Kiitos kommenteista
    Yksilöitä nämä laatikot ovat. Riippuu tosi paljon kuinka niitä on käytetty ja huollettu, jos on.

    Mekatroniikka näistä kuluu ja turbiini hajoaa, täysi kunnostus (kaikki osat vaihdelaatikosta vaihdetaan) maksaa Latviassa n. 2000e - 2v/100 000km takuulla. Lisätietoja löydät foorumeilta tästä aiheesta

    Omassa 246tkm nyt mittarissa ja hienosti pelaa laatikko. Työkaverilla 430tkm ja turbiini on alkanut noin 40tkm sitten heijaa kierroksia . Työkaverin yksilön laatikkoon ei ole koskaan huuhtelemalla vaihdettu öljyjä, joka olisi voinut pidentää käyttöikää.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    e61 525/530d automaattilaatikon kestävyys. Tälläkin foorumilla jotkut kirjoittelevat, että jos ostaa n.300tkm ajetun auton niin isot remontit tod.näk jo tehty. Näistä kirjoituksista saa sen kuvan, että automaatilla pääsee n.200tkm tai hieman enemmän jolloin pitää rempata. Ensimmäistä tomaattilaatikolla olevaa bemaria ostamassa, haluaisin tietää onko näin? Mitä tuossa rempassa uusitaan ja paljonko on kustannukset? manuaalilla kait ajelee helpohkosti sen 300tkm pelkällä kytkinrempalla:think

    Kiitos kommenteista

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Hyvitys hinnat on jo tovi sitten tippuneet osassa liikkeistä. Tämä johtuu ihan tuosta tulemassa olevasta Dieselen autojen kielloista Saksassa ja muuallakin euroopassa.

    Onko jotain faktaa jo tiedossa, miten nuo kiellot vaikuttaa diesel auton arvoon lähitulevaisuudessa? Hieman rupes mietityttämään diesel bemarin osto:think.
    Harmi kun e61 facelift besavehkeet on jotenkin kalliita suomessa ainakin dieseleihin verrattuna. Johtuu varmaankin niukasta tarjonnasta:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Voi kun olisikin väritetty tarina - jos olisin saanut 17k€ hyvitystä, alla olisi jo toinen ajopeli. Kirjalliset tarjoukset löytyy. Lieneekö muilla faktaa mitä viimeksi kuluneen kuukauden sisään on saatu hyvitystarjouksia autoliikkeestä ~270tkm ajetusta e60 LCI 530/535 Dieselistä? Tuntunut tosi altalipan olleilta, ja siksipä, jos tuo on trendi, niin niitä hyviäkään ao. e60 tai e61 ei liikkeistä välttämättä juurikaan löydy.


    Hyvitys hinnat on jo tovi sitten tippuneet osassa liikkeistä. Tämä johtuu ihan tuosta tulemassa olevasta Dieselen autojen kielloista Saksassa ja muuallakin euroopassa.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Yleensä Saksan autoliikkeet taitavat ulkoistaa nuo takuut vakuutusyhtiöille. Eli auton ostaja voi valita ottaako vakuutuksen (takuun) vai ei. Tämä koskee myös merkkiliikkeiden takuita ja aiheuttaa ylimääräistä byrokratiaa jos takuuta käyttää Suomessa (suomalainen liike ei voi suoraan laskuttaa vakuutusyhtiötä).

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Voi kun olisikin väritetty tarina - jos olisin saanut 17k€ hyvitystä, alla olisi jo toinen ajopeli. Kirjalliset tarjoukset löytyy. Lieneekö muilla faktaa mitä viimeksi kuluneen kuukauden sisään on saatu hyvitystarjouksia autoliikkeestä ~270tkm ajetusta e60 LCI 530/535 Dieselistä? Tuntunut tosi altalipan olleilta, ja siksipä, jos tuo on trendi, niin niitä hyviäkään ao. e60 tai e61 ei liikkeistä välttämättä juurikaan löydy.

    Olen pistänyt merkille, että samoja e61 bemareita roikkuu nettiauton listoilla. Jostain kuulin et noiden autojen myyntiajat ovat n.90vrk:think

    En sitten tiedä mikä on tilanne muilla merkeillä. Tänään juttelin erään automyyjän kanssa, joka myy ja hakee tuontiautoja. Myyjä kertoi, että saksassa uusien autojen kauppa on hieman jäissä. Sielä taisi olla joku verouudistus käynnissä tai tulossa. Kyllä ne suomessakin kaikkea uudistusta autoverotukseen junailevat. Uskaltaako sitä yli 5000e dieseliä kohta enään edes ostaa, kun verouudistuksia pukkaa.
    No ostetaan ensin ja kadutaan sitten myöhemmin.

    Leave a comment:


  • yason
    replied
    Olen E60:lla tykännyt ajella, joten kilometrejä tahtoo tulla liikaa.

    Yksi sopiva 530d -mallinen olisi kiikarissa. Jos vaihdan samanlaiseen (pre-LCI), mutta dieseliin, niin lisääntyvätkö vai vähentyvätkö ongelmat, kun moottori vaihtuu bensasta disuun N52 -> M57T2?

    Kilometrit samaa luokkaa sekä omassa että kandidaatissa. Ja minkälaista kulutusta 530d:stä saa irti? Nykyisellään 525i syö sekalaisessa ajossa 11-12 ja maantiellä 9. Eipä toi muuten niin, mutta kun alkaa ärsyttää jatkuva tankilla käyminen. Jos matka-ajossa sais sen tonnin mittariin tankillisella, ja lisäksi vääntöä ja voimaa lisää, niin 530d vois olla vaihtoehto, jos vain...?
    Last edited by yason; 07-10-2017, 18:21.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Ei nyt vedetä hernettä nokkaan
    Ei vedettykään missään nimessä...

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Eiköhän tuo perustu ihan siihen, että 273tkm ajetussa 10v ikäisessä voi seuraavan puolen vuoden aikana hajota aivan kaikki, eli kate pitää olla reilusti suurempi kuin tuoreemmissa yksilöissä. Saattoi olla myös vähän väritetty esimerkki edelliseltä kirjoittajalta, tiedä häntä
    Voi kun olisikin väritetty tarina - jos olisin saanut 17k€ hyvitystä, alla olisi jo toinen ajopeli. Kirjalliset tarjoukset löytyy. Lieneekö muilla faktaa mitä viimeksi kuluneen kuukauden sisään on saatu hyvitystarjouksia autoliikkeestä ~270tkm ajetusta e60 LCI 530/535 Dieselistä? Tuntunut tosi altalipan olleilta, ja siksipä, jos tuo on trendi, niin niitä hyviäkään ao. e60 tai e61 ei liikkeistä välttämättä juurikaan löydy.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No siinäpä Maksat juurkin sitä kovasti himoitsevaasi "takuuta" sitten...

    Pakkohan sen autoliikkeen on se vikamahdollisuus ottaa huomioon ostohinnassa ja myyntihinnassa...varsinkin kun monesti ihmisillä on tapana jos jostakin pikkuviasta valitella liikkeisiin ja vaatia ilmaisia remontteja suunnilleen kuluneesta alustan nivelestä lähtien, mistä ennen vanhaan olisi naurettu pihalle kun kuitenkin normaalista kulumisesta on kyse ja käytetystä autosta.

    Mielestäni tässä kuluttajansuoja-asiassakin on menty vähän perse edellä puuhun ja se on osakseen hieman vääristänyt käytettyjen autojen hinnottelua...tosin sama on havaittavissa Saksassakin, mutta siellä sentään jotkut liikkeet suostuvat auton myymään ilman takuutakin hieman halvemmalla, mutta harvinaista sekin on...

    Ei nyt vedetä hernettä nokkaan

    Autoliikkeellä nyt saattaa olla edes jokinlainen vastuu myymästään autosta, on tullut ostettua auto yksityiseltä sekä liikkeestä. Autoliikkeen puolesta puhuu myös mahdollisuus sopia kaupan kylkiäisiä, korjauksia ja rahoitusta yms. Yksityiset myöskään harvemmin suostuu pikkuvikoja korjailemaan ennen kauppoja. Poikkeuksiakin löytyy ja hyvä niin

    Halvemmalla hyvän saa varmasti yksityiseltä. Kumpikaan vaihtoehto ei ole toistaan huonompi on vain erilaisia tarpeita.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    ...varsinkin kun monesti ihmisillä on tapana jos jostakin pikkuviasta valitella liikkeisiin ja vaatia ilmaisia remontteja suunnilleen kuluneesta alustan nivelestä lähtien, mistä ennen vanhaan olisi naurettu pihalle kun kuitenkin normaalista kulumisesta on kyse ja käytetystä autosta.
    Tässä on se pihvi. Kuluttajariitalautakuntaa eniten työllistäviä osa-alueita on käytettyjen autojen kauppaan liittyvät valitukset. Usein kuluttajilla on myös väärä käsitys siitä, kuinka kauan auton myyjä on vastuussa korjauskustannuksista. Myyjän virhevastuu on myös asia, johon vedotaan useimmissa tilanteissa. Vastuukysymykset eivät usein ole kuluttajan kannalta kielteinen asia muuten kuin käytettyjen autojen korkeampina myyntihintoina, koska autokauppaa toteuttavien ammatinharjoittajien on jollakin tavalla varauduttava tilanteisiin jossa autoja korjataan myyjän kustannuksella. Auton korjauskustannuksetkaan eivät saa nousta kohtuuttoman korkeiksi verrattuna ostajan aiheellisiin odotuksiin. Usein korjauksella päästään lähtötilannetta parempaan kuntoon ja tällaisissa tilanteissa kustannusten jakaminen ei mene tasan, vaan auton myynyt liike ottaa kustannuksista suuremman osan vastuulleen. Joko oma-aloitteisesti tai kuluttajariitalautakunnan suosituksen perusteella.

    Tilanne muistuttaa eräällä tavalla palkansaaja-asemassa olevan työntekijän erityistä asemaa työtä tarjoavan yrityksen vastuisiin, työtekijästä aiheutuviin taloudellisiin riskeihin ja työehtosopimuksessa mainittuhin seikkoihin verrattuna. Oikeudet ovat pääasiaasa palkansaajalla, vastuut ja velvoitteet sen sijaan työnantajalla.

    Leave a comment:


  • nonmerce
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No siinäpä Maksat juurkin sitä kovasti himoitsevaasi "takuuta" sitten...

    Pakkohan sen autoliikkeen on se vikamahdollisuus ottaa huomioon ostohinnassa ja myyntihinnassa...varsinkin kun monesti ihmisillä on tapana jos jostakin pikkuviasta valitella liikkeisiin ja vaatia ilmaisia remontteja suunnilleen kuluneesta alustan nivelestä lähtien, mistä ennen vanhaan olisi naurettu pihalle kun kuitenkin normaalista kulumisesta on kyse ja käytetystä autosta.

    Mielestäni tässä kuluttajansuoja-asiassakin on menty vähän perse edellä puuhun ja se on osakseen hieman vääristänyt käytettyjen autojen hinnottelua...tosin sama on havaittavissa Saksassakin, mutta siellä sentään jotkut liikkeet suostuvat auton myymään ilman takuutakin hieman halvemmalla, mutta harvinaista sekin on...
    Puhutte asiaa

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Jokainen ostaa menopelinsä mistä tykkää, jossei autoliikkeestä löydy niin sitten yksityiseltä.

    Vai että 535da lci 273tkm ja hyvittävät 10k€. Pohdin tässä sitä kun nettiautossa halvin vastaava 18k:think.

    Olen aina ollut siinä uskossa et liikkeet ottavat välistä jonkun tonnin, muttei nyt kumminkaan 8k€. Eli jos ostan piakkoin 15k bemarin liikkeestä, saan siitä vaihtamalla liikkeeseen ~7-8k. Toivottavasti tilanne nyt ei ihan noin paha ole.
    No siinäpä Maksat juurkin sitä kovasti himoitsevaasi "takuuta" sitten...

    Pakkohan sen autoliikkeen on se vikamahdollisuus ottaa huomioon ostohinnassa ja myyntihinnassa...varsinkin kun monesti ihmisillä on tapana jos jostakin pikkuviasta valitella liikkeisiin ja vaatia ilmaisia remontteja suunnilleen kuluneesta alustan nivelestä lähtien, mistä ennen vanhaan olisi naurettu pihalle kun kuitenkin normaalista kulumisesta on kyse ja käytetystä autosta.

    Mielestäni tässä kuluttajansuoja-asiassakin on menty vähän perse edellä puuhun ja se on osakseen hieman vääristänyt käytettyjen autojen hinnottelua...tosin sama on havaittavissa Saksassakin, mutta siellä sentään jotkut liikkeet suostuvat auton myymään ilman takuutakin hieman halvemmalla, mutta harvinaista sekin on...

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Eiköhän tuo perustu ihan siihen, että 273tkm ajetussa 10v ikäisessä voi seuraavan puolen vuoden aikana hajota aivan kaikki, eli kate pitää olla reilusti suurempi kuin tuoreemmissa yksilöissä. Saattoi olla myös vähän väritetty esimerkki edelliseltä kirjoittajalta, tiedä häntä
    Väritetty tarina, no autokaupassa häviää yleensä aina siitä lähdetään.

    Leave a comment:

Working...
X