Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53-kokemuksia ja vinkkejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akron
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 167
    • Tampere

    Itse vaihdoin sen kalvon venttiilikannen ollessa paikallaan, ohjeita löytyi paljonkin. Ensi kerralla vaihdan kuitenkin koko venttiilikannen, ei tarvi murehtia verenpaineita tai mielenterveyttä (ainakaan niin paljon).
    Current: F10 528iA '11

    EXs:
    E38 740iA '95
    Subaru Impreza 2.0R '06
    E61 520dA '07

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5058
      • Paimio

      Joo ei helpoimmassa paikkaa sijaitse tuo.

      Löysin itsekin noita kalvosettejä ebaysta myynnissä...moneen eri hintaan.

      Pientä tihkuvuotoakin näkyi venttiilikopan tiivisteessä olevan niin sen puoleen voisi hyvä olla ottaakin irti ja vaihtaa ne samalla sitten.

      Pitääkö suuttimet irroittaa myös että kopan saa pois? Tästä löysin hieman ristiriitaista tietoa.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • JanskiAWD
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 192
        • S:t Karins

        Ei tarvi ottaa suuttimia irti

        e92 "330"xiA M-sport
        Mini Cooper R50

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3953
          • Finnland

          Siellä on vaihdeltu öljyt ajallaan :think
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5058
            • Paimio

            No okei. Ei tuo sitten niin pahalta kuulosta jos ei suuttimiin tarvitse kajota.

            Voisihan sitä sitten tilata tuon venttiilikopan tiivisteenkin niin laittaisi sen sitten samalla ettei rupea edes kokeilemaan paikallaan tuota huohottimen vaihtoa...

            Täytyy tutkailla mitä missäkin on tarjolla.

            Mistä olette noita korjauskalvoja tilanneet? Ebayssa ainakin näykyi tuhanteen eri hintaan olevan tarjolla...mistä noistakin tietää mikä on sitten se laadukkain?
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Akron
              BTCF Member
              • Jul 2017
              • 167
              • Tampere

              Originally posted by TheRipper View Post

              Mistä olette noita korjauskalvoja tilanneet? Ebayssa ainakin näykyi tuhanteen eri hintaan olevan tarjolla...mistä noistakin tietää mikä on sitten se laadukkain?
              Vanos-bmw:ltä taisin itse korjauskalvoa katsoa, mutta maksun suorittamisen kanssa ilmeni ongelmia (taitaa olla venäläinen firma), jonka vuoksi päädyin tilaamaan Ebaysta.
              Current: F10 528iA '11

              EXs:
              E38 740iA '95
              Subaru Impreza 2.0R '06
              E61 520dA '07

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5058
                • Paimio

                Ebayssä kahta versiota:
                Ukrainasta:
                https://www.ebay.de/itm/115720347468...3ABFBMptu_1YBi




                ja kiinasta:






                Ihmetyttää tuo suunnaton hinnan ero. Onko tuo metallisella kannella oleva noin paljon parempi varmasti? Melkein kuitenkin sen ottaisin mielummin kun tuon halpiksen....


                Saksastakin löytyy vielä hitusen kalliimmalla!

                Last edited by TheRipper; 10-05-2023, 13:13.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 513
                  • Kouvola

                  Kannattaa tutkia ettei venttiilikoppa ole halki. Ainakin N54:ssa tuntuu olevan vanhemmiten ongelmana. Omastanikin oli öljykorkin maastosta halki.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5058
                    • Paimio

                    Originally posted by mmie View Post
                    Kannattaa tutkia ettei venttiilikoppa ole halki. Ainakin N54:ssa tuntuu olevan vanhemmiten ongelmana. Omastanikin oli öljykorkin maastosta halki.
                    Eikös sitten pitäisi öljyäkin vuotaa jonkin verrankin jos halki on?


                    EDIT:

                    Ei tuo nyt niin hankalassa paikassa ole etteikö sen puoleen voisi paikallaankin tehdä, mutta tuo vanhan irroitus taitaa kuitenkin olla aika projekti että sen puoleen olisi parempi ottaa pöydälle?

                    Last edited by TheRipper; 10-05-2023, 14:35.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 513
                      • Kouvola

                      [QUOTE=TheRipper;4384654]Eikös sitten pitäisi öljyäkin vuotaa jonkin verrankin jos halki on?

                      Yllättävän vähän oli vuotanut, vaikka oli n. 50mm pitkä murtuma.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5058
                        • Paimio

                        Originally posted by mmie View Post
                        Yllättävän vähän oli vuotanut, vaikka oli n. 50mm pitkä murtuma.
                        Mielenkiintoista. Pikaisella silmäyksellä en ainakaan murtumia missään nähnyt eikä ylimääräistä öljyvuotoa missään...parista kohtaa tiiviste vähän tihkuu.

                        Laitoin nyt tuon kalliimman kalvon tilaukseen ja tuo uusi venttiilikopan tiiviste ei tunnu paljoa maksavan joten jos kiskaisee kopan pois vaan sitten ja vaihtaa senkin samalla. Saapa sitten pöydällä tutkittua kopankin tarkasti.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • isa
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 40
                          • Espoo

                          Miten kestää vesipumppu N53:ssa?
                          Mulla mittarissa 175 tkm - ei mitään ongelmia mutta hyvä tietää onko muilla mennyt millä lukemilla.
                          F10 530i 2012, Havanna Metallic
                          Ex523 iA Touring , 3/2000 , Titansilber

                          Comment

                          • ziggy
                            Newbiemmer
                            • May 2023
                            • 4
                            • Vantaa

                            Co koholla

                            N53 kone ja päästöt koholla kierroksilla co 1,3 ja lambda heittelee. Luin inpalla vikakoodit ja mitään ei löytynyt. Auto toimii muuten normisti. Osaako joku lukea livedataa mitä sain ulos. Voiko näistä arvoista pääteellä missä voisi vika olla? 1 ja 3 kuva tyhjäkäynnillä. 2 kuva kierrokset 2500. Jotkut arvot menevät yli ja tulee huutomerkki. Kiitos etukäteen!
                            Attached Files
                            Last edited by ziggy; 23-05-2023, 16:30.

                            Comment

                            • Nordman8
                              Newbiemmer
                              • May 2022
                              • 26
                              • Suomi

                              Originally posted by isa View Post
                              Miten kestää vesipumppu N53:ssa?
                              Mulla mittarissa 175 tkm - ei mitään ongelmia mutta hyvä tietää onko muilla mennyt millä lukemilla.

                              Omalla oli rullailtu 235tkm kun meni vaihtoon.
                              Last edited by Nordman8; 20-05-2023, 13:42.

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2762
                                • Tampere

                                Originally posted by ziggy View Post
                                Luin inpalla vikakoodit ja mitään ei löytynyt. Auto toimii muuten normisti. Osaako joku lukea livedataa mitä sain ulos. Voiko näistä arvoista pääteellä missä voisi vika olla?
                                Rajallisella datalla päättelen käyvän rikkaalla ja katsoisin erityisesti suuttimien toimintaa tarkemmin.

                                Onko autossa vakio-ohjelma, tai tietoa tehdystä ohjelmoinnista?
                                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎