Itse vaihdoin sen kalvon venttiilikannen ollessa paikallaan, ohjeita löytyi paljonkin. Ensi kerralla vaihdan kuitenkin koko venttiilikannen, ei tarvi murehtia verenpaineita tai mielenterveyttä (ainakaan niin paljon).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53-kokemuksia ja vinkkejä
Collapse
X
-
Joo ei helpoimmassa paikkaa sijaitse tuo.
Löysin itsekin noita kalvosettejä ebaysta myynnissä...moneen eri hintaan.
Pientä tihkuvuotoakin näkyi venttiilikopan tiivisteessä olevan niin sen puoleen voisi hyvä olla ottaakin irti ja vaihtaa ne samalla sitten.
Pitääkö suuttimet irroittaa myös että kopan saa pois? Tästä löysin hieman ristiriitaista tietoa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
No okei. Ei tuo sitten niin pahalta kuulosta jos ei suuttimiin tarvitse kajota.
Voisihan sitä sitten tilata tuon venttiilikopan tiivisteenkin niin laittaisi sen sitten samalla ettei rupea edes kokeilemaan paikallaan tuota huohottimen vaihtoa...
Täytyy tutkailla mitä missäkin on tarjolla.
Mistä olette noita korjauskalvoja tilanneet? Ebayssa ainakin näykyi tuhanteen eri hintaan olevan tarjolla...mistä noistakin tietää mikä on sitten se laadukkain?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View Post
Mistä olette noita korjauskalvoja tilanneet? Ebayssa ainakin näykyi tuhanteen eri hintaan olevan tarjolla...mistä noistakin tietää mikä on sitten se laadukkain?Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
-
Ebayssä kahta versiota:
Ukrainasta:
https://www.ebay.de/itm/115720347468...3ABFBMptu_1YBi
ja kiinasta:
Item included: 1 x Valve Cover Kit. fit for BMW 3 E90. fit for 325 i 211KM / 155KW - 2996ccm N53B30A 2007 - 2011. fit for BMW 3 coupe E92. fit for 325 i 218KM / 160KW - 2996ccm N53B30A 2007 - 2011. fit for 325 i xDrive 218KM / 160KW - 2996ccm N53B30A 2008 - 2011.
Ihmetyttää tuo suunnaton hinnan ero. Onko tuo metallisella kannella oleva noin paljon parempi varmasti? Melkein kuitenkin sen ottaisin mielummin kun tuon halpiksen....
Saksastakin löytyy vielä hitusen kalliimmalla!
Last edited by TheRipper; 10-05-2023, 13:13.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostKannattaa tutkia ettei venttiilikoppa ole halki. Ainakin N54:ssa tuntuu olevan vanhemmiten ongelmana. Omastanikin oli öljykorkin maastosta halki.
EDIT:
Ei tuo nyt niin hankalassa paikassa ole etteikö sen puoleen voisi paikallaankin tehdä, mutta tuo vanhan irroitus taitaa kuitenkin olla aika projekti että sen puoleen olisi parempi ottaa pöydälle?
Last edited by TheRipper; 10-05-2023, 14:35.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostYllättävän vähän oli vuotanut, vaikka oli n. 50mm pitkä murtuma.
Laitoin nyt tuon kalliimman kalvon tilaukseen ja tuo uusi venttiilikopan tiiviste ei tunnu paljoa maksavan joten jos kiskaisee kopan pois vaan sitten ja vaihtaa senkin samalla. Saapa sitten pöydällä tutkittua kopankin tarkasti.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Co koholla
N53 kone ja päästöt koholla kierroksilla co 1,3 ja lambda heittelee. Luin inpalla vikakoodit ja mitään ei löytynyt. Auto toimii muuten normisti. Osaako joku lukea livedataa mitä sain ulos. Voiko näistä arvoista pääteellä missä voisi vika olla? 1 ja 3 kuva tyhjäkäynnillä. 2 kuva kierrokset 2500. Jotkut arvot menevät yli ja tulee huutomerkki. Kiitos etukäteen!Last edited by ziggy; 23-05-2023, 16:30.
Comment
-
-
Originally posted by ziggy View PostLuin inpalla vikakoodit ja mitään ei löytynyt. Auto toimii muuten normisti. Osaako joku lukea livedataa mitä sain ulos. Voiko näistä arvoista pääteellä missä voisi vika olla?
Onko autossa vakio-ohjelma, tai tietoa tehdystä ohjelmoinnista?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment