Tuli vaihdettua 525d lci imusarja omaan 530d:hen, muuten kaikki ok, mutta nyt tulee tietysti vikakoodi läppiä ohjaavasta moottorista, kun sitä ei ole tuossa imusarjassa. Saisiko tuon jollain vastuksella tjsp. huijattua että auto kuvittelee läppämoottorin olevan vielä kytkettynä?
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minkälainen moottori siinä läpällisessä imusarjassa on, kun se taitaa kuitenkin toimia alipaineella koko systeemi? Olethan tulpannut kyseisen alipaineletkun?Originally posted by daro View PostTuli vaihdettua 525d lci imusarja omaan 530d:hen, muuten kaikki ok, mutta nyt tulee tietysti vikakoodi läppiä ohjaavasta moottorista, kun sitä ei ole tuossa imusarjassa. Saisiko tuon jollain vastuksella tjsp. huijattua että auto kuvittelee läppämoottorin olevan vielä kytkettynä?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Voi toki olla että ko. venttiili onkin joku aivan muu, vikakoodi (geneerisellä lukijalla tosin) viittasi noihin läppiin. Sijaitsee siellä imusarjan takaosassa, pikaisella selauksella voisi liittyä tosin EGR:ään(?).
Osa nro 1: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...77#11747810831
Comment
-
Mites kun noi kangaslättänät ei oikeen miellytä ja tekis mieli vaihtaa vähän fiksumman näköstä jakkaraa, autossa on nyt noi puolisähkö penkit niin joutuuko paljonkin tekeen piuhavirityksiä että saa täyssähkö jakkarat toimiin? Sen tiedän et muistilliset tarvii jonkin verran virittelyä mut mites muistittomat?
Edit. Niin ja onkos näissä vuosimallien välillä jotain eroavaisuuksia? Itellä siis -07 lci.
Comment
-
Aivan, kyseessä ei ole moottori, vaan sähkötoiminen venttiili, jolla ohjataan läpille menevää alipainetta niiden liikuttamiseksi ajon aikana. Tuonne ei oikein mitään vastusta ole mielekästä rakentaa, vaan riittää että tulppaat läpille menevän pään ko. venttiilistä.Originally posted by daro View PostVoi toki olla että ko. venttiili onkin joku aivan muu, vikakoodi (geneerisellä lukijalla tosin) viittasi noihin läppiin. Sijaitsee siellä imusarjan takaosassa, pikaisella selauksella voisi liittyä tosin EGR:ään(?).IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Originally posted by buubaa View PostTäytyy seurailla tota latausjännitettä. Dampperi oli ainakin 1kk sit kaikinpuolin ehjän olonen ja näköinen kun kattelin juurikin hihnan ääntämisen takia.
Tänään tajusin kattoo akun jännitteen ennen käynnistystä aamulla yön yli seisomisen jälkeen, 11,6v näytti eli taitaa toi akku vedellä viimesiään:think 40km matkan ajan seurasin latausjännitettä ja tasaisesti vähän reilussa 14voltissa se oli koko matkan.
Comment
-
Ja ongelmat poistu kun vaihdoin uuden patterinOriginally posted by buubaa View PostTänään tajusin kattoo akun jännitteen ennen käynnistystä aamulla yön yli seisomisen jälkeen, 11,6v näytti eli taitaa toi akku vedellä viimesiään:think 40km matkan ajan seurasin latausjännitettä ja tasaisesti vähän reilussa 14voltissa se oli koko matkan.
Vielä koodaus täytyy tehdä, josko sen sais tolla delphillä tehtyä:think
Edit. Akun vaihdon pysty ilmottaan delphillä mutta akkutyypin vaihtoo ei. Autoon on koodattu 90ah agm akku joka oli vähän outoo kun autossa näytti olevan BMW orginaali 95ah normi akku. Ja nyt tuli siis 100ah normi akku niin kaiketi olis järkevä saada autolle se ilmoitettua, milläs tää onnistuu?Last edited by buubaa; 25-10-2020, 12:17.
Comment
-
Ite just vaihdoin akun kun auto teki erinäisiä kummallisuuksia, idriven asetusten hukkuminen tuli niistä ensimmäisenä. Juuri vaihdoin akun niin vielä en tiedä korjaantuko idriven ongelmat sillä mutta ainakin ratti rupes heti lämpeneen ja "tervetuloa valot" palamaanOriginally posted by Kiding View PostPitääkö olla huolissaan, kun aamulla käynnistin auton, niin I drive ns nollaantui, eli kieli vaihtu takasin saksaan ja muutkin asetukset palautui tehdasasetuksiin. Eli alkaako ccc tiltata?
Comment
-
Akkutyypin vaihto täytyy ensin koodata autoon ja tämän jälkeen rekisteröidä akun vaihto tehdyksi.Originally posted by buubaa View Posta nyt tuli siis 100ah normi akku niin kaiketi olis järkevä saada autolle se ilmoitettua, milläs tää onnistuu?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Saako hehkujen ohjausyksikön virtapiuhan ( se mikä laturilta lähtee) vaihdettua ilman imusarjojen jne purkamista? Viime kevättalvella vaihdettu uusi yksikkö ja taas herjat kaikista 6 hehkusta. Tuo ainoa mikä on vaihtamatta..
Auto LCI 535dBemarit:
-E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
- ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic
- Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95
Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
-E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic
Comment
Comment