Tuossa tuli muutama viikko sitten hommattua ensimmäin bmw, malliltaan e61 535 vm 2005. Nyt on alkanu tekee sellaista, kun yrittää startata, on ihan tuurista kiinni pyörittääkö startti tarpeeksi kauan, että lähtee käymään vai pyöräyttääkö se vain yhen kierroksen jolloin auto ei kerkeä käynnistymään. Virtaa on kyllä tarpeeksi, meinasin nyt aloittaa startin vaihdolla, vai onko jollain jotain vinkkiä mitä muuta siinä vois olla vikana?
Tai itse starttimoottori. Omassakin aikanaan antautui laakista ilman aiempia oireita yhdelle kauppakeskuksen parkkikselle. Hinurilla sitten pajalle. Eli starttimoottorikin voi hajota monella tavalla. Pikkuhiljaa oirehtien tai laaki ja vainaa.
Kuinka hyvin nuo S676 Hifit soi? onko suuri ero normaaliin ei varuste kajareihin? (676 Hifi Loudspeaker System). Autosta löytyy varusteena nuo 676 mutta navi paskana tällähetkellä niin ei pääse vielä kuulemaan että onko erillisen bassonlisääminen tarpeellista.
Kuinka hyvin nuo S676 Hifit soi? onko suuri ero normaaliin ei varuste kajareihin? (676 Hifi Loudspeaker System). Autosta löytyy varusteena nuo 676 mutta navi paskana tällähetkellä niin ei pääse vielä kuulemaan että onko erillisen bassonlisääminen tarpeellista.
Onhan ne vakioihin nähden paljon paremmat, mutta kun volumea kääntää kovemmalle niin basso leikkautuu vähän pois. Helppo päivitellä paremmaksi.
E61 -08 530xd ja peräkontti.
Kontti alkoi kesällä oireilemaan eikä toiminut kunnolla, aukesi vain osittain ja myös kiinni ei mennyt kunnolla, ihan kuin joku tunnistin kiukuttelisi.
Nyt pahentunut ja kuskin puolen pumppu pomppaa toistuvasti pois paikaltaan.
Joku moottori kyllä surisee kovasti, mutta edelleen joku hannaa aukeamista/kiinni menoa.
Johtosarjat on uusittu ja pumpun kiinnityskuula on uusittu,
Onko siis seuraavana vuorossa itse pumpun vaihto? Käsitin että tuossa vasemmanpuoleisessa pumpussa olisi myös sähkömoottori joka pumppua käyttää, eli siis automaattinen pumppu jos oikein ymmärsin?
Varovasti pumppujen hintoja tutkineena tuo moottori nostaa pumpun hintaa, eli mistä lähtisi edullisimmin etsimään?
Vanhaan autoon ei huvittaisi tonneja työntöä, mutta kontin käyttökin olisi mukavaa.
Entä millainen operaatio on vaihtaa? Pitääkö taas purkaa koko auto pois vaihdettavan osan ympäriltä?
Tästä oli useampia keskusteluja, mutta en jotenkin saa poimittua niistä tarvittavaa tietoa.
E61 -08 530xd ja peräkontti.
Kontti alkoi kesällä oireilemaan eikä toiminut kunnolla, aukesi vain osittain ja myös kiinni ei mennyt kunnolla, ihan kuin joku tunnistin kiukuttelisi.
Nyt pahentunut ja kuskin puolen pumppu pomppaa toistuvasti pois paikaltaan.
Joku moottori kyllä surisee kovasti, mutta edelleen joku hannaa aukeamista/kiinni menoa.
Johtosarjat on uusittu ja pumpun kiinnityskuula on uusittu,
Onko siis seuraavana vuorossa itse pumpun vaihto? Käsitin että tuossa vasemmanpuoleisessa pumpussa olisi myös sähkömoottori joka pumppua käyttää, eli siis automaattinen pumppu jos oikein ymmärsin?
Varovasti pumppujen hintoja tutkineena tuo moottori nostaa pumpun hintaa, eli mistä lähtisi edullisimmin etsimään?
Vanhaan autoon ei huvittaisi tonneja työntöä, mutta kontin käyttökin olisi mukavaa.
Entä millainen operaatio on vaihtaa? Pitääkö taas purkaa koko auto pois vaihdettavan osan ympäriltä?
Tästä oli useampia keskusteluja, mutta en jotenkin saa poimittua niistä tarvittavaa tietoa.
Olethan tarkastanut, että siellä on tarpeeksi hydrauliöljyä säiliössä? Löytyy kuskin puolelta kontin poskesta.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Olethan tarkastanut, että siellä on tarpeeksi hydrauliöljyä säiliössä? Löytyy kuskin puolelta kontin poskesta.
Itseasiassa en.
Otetaan tämä seuraavaksi tarkasteluun.
Mies tosin puhuu, että olisi ilmajousi, että pitäisi vaihtaa sekä pumppu (koska kulunut eikä pysy kuulassa enää) että ohjainyksikkö jonka vikaantuminen aiheuttaa tuon, että aukeaa vain vähän kerrallaan (ja sama kiinni mennessä)
Toinen mahdollinen syyllinen voi tietysti olla ohjainboxi varapyöräkotelossa, kun kesällä hörppäsi sinne vettä huolella. Tuli tästä päiviteltyä myös tälle foorumille.
Että pitääkö kuitenkin alkaa hakemaan syyllistä ensin sieltä ja millä konstein? Vikakoodeja lukemalla?
EDIT.
Rupes siihen malliin ottamaan päähän miehen asenne tähän, että tilasin nyt ensimmäisenä parit ohjainboxit kesällä kastuneiden tilalle.
Aloitetaan niillä.
Itseasiassa en.
Otetaan tämä seuraavaksi tarkasteluun.
Mies tosin puhuu, että olisi ilmajousi, että pitäisi vaihtaa sekä pumppu (koska kulunut eikä pysy kuulassa enää) että ohjainyksikkö jonka vikaantuminen aiheuttaa tuon, että aukeaa vain vähän kerrallaan (ja sama kiinni mennessä)
Toinen mahdollinen syyllinen voi tietysti olla ohjainboxi varapyöräkotelossa, kun kesällä hörppäsi sinne vettä huolella. Tuli tästä päiviteltyä myös tälle foorumille.
Että pitääkö kuitenkin alkaa hakemaan syyllistä ensin sieltä ja millä konstein? Vikakoodeja lukemalla?
EDIT.
Rupes siihen malliin ottamaan päähän miehen asenne tähän, että tilasin nyt ensimmäisenä parit ohjainboxit kesällä kastuneiden tilalle.
Aloitetaan niillä.
Mulla oli täysin samaa vikaa aukeamisen ja sulkeutumisen kanssa. Korjaantui ehjällä käytetyllä ohjainlaitteella.
Mulla oli täysin samaa vikaa aukeamisen ja sulkeutumisen kanssa. Korjaantui ehjällä käytetyllä ohjainlaitteella.
Tilasin sen takakontin ohjainboxin käytettynä, että jos sillä korjaantuisi edes auttavasti.
Toki pumppu ei edelleenkään pysy paikallaan, mutta luin jostain keskustelusta että sen pystyisi varmistamaan jollain.
Tilasin sen takakontin ohjainboxin käytettynä, että jos sillä korjaantuisi edes auttavasti.
Toki pumppu ei edelleenkään pysy paikallaan, mutta luin jostain keskustelusta että sen pystyisi varmistamaan jollain.
Kurkkaa sinne ohjainlaitteen sisälle varaosaa odotellessa. Mulla oli omassa ainakin piirilevy aivan paskaksi hapettunut, sekin kun oli jossain elämän vaiheessa saanut kosteutta sisäänsä.
Kurkkaa sinne ohjainlaitteen sisälle varaosaa odotellessa. Mulla oli omassa ainakin piirilevy aivan paskaksi hapettunut, sekin kun oli jossain elämän vaiheessa saanut kosteutta sisäänsä.
Net boxit käytiin vesivahingot jälkeen läpi ja kuivateltiin uunissa, mutta en kuolemaksikaan muista mikä niistä oli ottanut itseensä.
Nyt mennään oireiden perusteella ja takakontin boxin lisäksi tilaukseen meni parkkitutkan boxi (tutkat ei myöskään toimi).
Nyt kun kontin avaaminen vaatii vähän enemmän, niin avaan sen seuraavan kerran kun on laittaa uutta osaa sekaan
Tilasin sen takakontin ohjainboxin käytettynä, että jos sillä korjaantuisi edes auttavasti.
Toki pumppu ei edelleenkään pysy paikallaan, mutta luin jostain keskustelusta että sen pystyisi varmistamaan jollain.
Poraa siihen sylinterinkuppiin läpireijän ja siihen kuulaan keskelle läpireikä sorvissa ja siihen kierre M4 tai M5 ja sitten lyhyt pultti siihen ja pikkutippa liimaa ettei pyöri auki.
Sillon se sylinteri ei pompi pois paikoiltaan enää ikänä. Nyt kun se siitä irtoaa ja jää sopivaan väliin,niin pahimmassa tapauksessa sen pumpun varsi vääntyy ja pääsee ostaa uuden(abaut 1000e) tai käytettynä edullisemmin,jos vaan löytyy jostain, ovat aika kysyttyä tavaraa
Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....
Poraa siihen sylinterinkuppiin läpireijän ja siihen kuulaan keskelle läpireikä sorvissa ja siihen kierre M4 tai M5 ja sitten lyhyt pultti siihen ja pikkutippa liimaa ettei pyöri auki.
Sillon se sylinteri ei pompi pois paikoiltaan enää ikänä. Nyt kun se siitä irtoaa ja jää sopivaan väliin,niin pahimmassa tapauksessa sen pumpun varsi vääntyy ja pääsee ostaa uuden(abaut 1000e) tai käytettynä edullisemmin,jos vaan löytyy jostain, ovat aika kysyttyä tavaraa
Joo, näin olisi tarkoitus toimia,
Ei tieten tahtoen huvita tonnin vikaa ajaa ulos, kun vika tosiaan oli ohjainboxissa
Comment