Originally posted by JonttuPeke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
e60 m54b30 lämpenee hitaasti
Mitenkäs muilla m54b30 mosat on lämmenny. Kuinka nopeesti pääsee sinne reiluu 90 asteesee? Itellä joka aamu tulee sellaset 20km motari ajoo ja ei kerkee siinä lämpiää kun reiluu 70 asteeseen mittari salavalikon mukaan. Talvella pakkasella vielä ymmärsin tän mutta nyt nollakeleillä edelleen sama homma. En nyt vaan muista kuinka nopeesti lämpeni viimetalvena. Syksyllä vaihatin termarin ja vesipumpun. Olisko tuo syksyllä vaihdettu termari sit jo sökö? Vai onko nää vaan hitaita lämpenee? Sisälle kyllä puhaltaa lämpöstä muutaman kilsa jälkee.
Comment
-
-
Originally posted by Ukko22 View PostMitenkäs muilla m54b30 mosat on lämmenny. Kuinka nopeesti pääsee sinne reiluu 90 asteesee? Itellä joka aamu tulee sellaset 20km motari ajoo ja ei kerkee siinä lämpiää kun reiluu 70 asteeseen mittari salavalikon mukaan. Talvella pakkasella vielä ymmärsin tän mutta nyt nollakeleillä edelleen sama homma. En nyt vaan muista kuinka nopeesti lämpeni viimetalvena. Syksyllä vaihatin termarin ja vesipumpun. Olisko tuo syksyllä vaihdettu termari sit jo sökö? Vai onko nää vaan hitaita lämpenee? Sisälle kyllä puhaltaa lämpöstä muutaman kilsa jälkee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi ole normaalia, että noin hitaasti lämpenee. Onko automaatti? Automaatissa on vaihteiston lämmönvaihdin, jonka kautta voi hukata lämpöä. Toki se vaihdettu termarikin voi olla viallinen.
Comment
-
-
Originally posted by Ukko22 View PostOn automaatti. Mitenkäs se laatikon lämmönvaihdin mahdollisesti vois hukata lämpöö tai kuinka sen vois tarkistaa? Taidan samantien tilailla wahlerin termarin ja kokeilla mitä sen vaihto auttaa.
Comment
-
-
Originally posted by Ukko22 View PostJaahas. Tuli vähän lueskeltua foorumia. Elikkä onkos tämä laatikon lämmönvaihdin sama kuin ”laatikon termari”. Jos näillä nimityksillä samaa osaa tarkotetaan niin ilmeisesti siis viallisena tämä laatikon lämmönvaihdin päästää läpi kylmää nestettä nestekiertoon joka aiheuttaa hitaan lämpenemisen? Tässähän siis vissiin paras ratkasu ostaa tuo normi termari ja vaihtaa se ja katsoa muuttuuko asia. Se kuitenkin halpa osa verrattuna tuohon laatikon lämmönvaihtimeen?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLämmönvaihdin ja termari eivät ole sama osa. Ne on kyllä pultattu yhteen. Eli jos se termari vuotaa, niin lämpö karkaa lämmönvaihtimen kautta. Tuon voit testata helposti laittamalla letkun luttuun, jolloin ei neste kierrä sitä kautta. Jos sillä ei ole vaikutusta, niin sitten päätermari vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostEgr termostaatti tiputtaa myös lämpöjä todella paljon jos rikki, mutta en tiedä onko tuossa koneessa sellainen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Juu ei ole egr:ää näissä. Mitenkäs tuo sähköflektin toiminta? Kuuluuko sen olla pyörimättä kokoajan alle käyntilämmössä vai mitenkä? Kuinka sen oikein toiminnan voi tarkastaa? Mulla tyhjäkäynnillä se pyörii välillä vaikka on lämmöt alhaalla. Ajelin aamulla 20km kerkes lämpeään 75asteeseen. Lämpeni suhteellisen nopeasti sinne 70 ja sitten tosi hitaasti siitä eteenpäin. Nyt lähdin äsken niin 56 näytti lähdössä ja 7km ajon jälkee 77 astetta ja useemman minuutin tyhjäjäyntiä ja lämpeni 82 asteeseen.:think
Comment
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostJos/kun se 3f35 on tyhjäkäynnillä tuleva koodi, kuten tuo kuvaus sanoo, niin se viittaa vuotoon tai virheelliseen maf-tietoon tai map-tietoon. Siellä on tiivisteet putkien päässä (välijäähdyttimen tulo ja lähtö ja ahtoputki kaasuläpälle) ja ne on melko helppo vaihtaa. Öljyä näissä on aina vähintään jonkin verran imupuolella eli jonkin verran on normaalia.
(Aika jännät yksiköt Carlyssä. Itsellä näkyy yleensä ihan järkevää.)
E
Tänään vaihdoin pari tiivistettä ahtoputkiin ja laitoin viimesen päälle kaiken takas paikoilleen. Huhuiluäänet katosi kokonaan tai ainakin lähes kokonaan.
Maffilukemissa näkyy eroavaisuuksia, mutta edelleen käännöspuutteita tuossa on. Varsinaista setpointtia ei ole kg/h yksikössä ollenkaan eikä mitattua mg/hub yksikössä. Sen sijaan kolme eri kg/h-lukemaa tuolta saa ulos, joista yksi on täyskiihdytyksessä 730 kg/h ja kaksi muuta nousee johonkin hieman yli 800 kg/h:hon.
Onkohan tuo 730 kg/h jokin maksimi, koska se pysyy tiukasti samassa lukemassa pitkän aikaa kiihdytyksessä? Voiko ohjelmoidun auton pyynti olla suurempi kuin mittarin maksimi?
Kyseessä tosiaan 193hp versio ja laskennallisesti 240hp ohjelma sisässä. Oireina edelleen jonkunmoinen tehonpuute vrt. mitä oli muutama viikko ohjelmoinnin jälkeen.
Maf-liittimen, kun irroitti ja kävi testilenkillä, en huomannut käytännössä mitään eroa kulkupuolessa. Tyhjäkäynnillä lennosta tuon liittimen irroittaessa kuitenkin pieni kierrosten heilahdus ilmaantui.
Comment
-
-
Mietintää, vaihdoin jokinen aika sitten ajovalot pre lci adaptiivisistä lci ei adaptiivisiin xenoneihin. Korkeuden säätö ei toimi niin tuossa huomasin että adaptiivisissä ei ole tuota 8 pinnille menevää piuhaa ajovaloilla ja valomoduulin päässä pinnit 37 ja 38. Voisiko olla että näiden puute aiheuttaa tuon toimimattomuuden. Vaikuttaisi olevan korkeuden säädön signaalille tuo piuha.BMW 525i E60 - 04
Comment
-
-
E60 m54 koneella lämmityslaitteesta tulee kuskin puolelle kylmää vänkärille lämmintä
Vesiventtiililtä kennolle menevät letkut tuntuu molemmat yhtä lämpimille. Onko näissä kuinka yleistä kennon tukkeutuminen? Milläs tuota yrittäisi huuhdella puhtaaksi vai onko kennon vaihto edessäe36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View PostE60 m54 koneella lämmityslaitteesta tulee kuskin puolelle kylmää vänkärille lämmintä
Vesiventtiililtä kennolle menevät letkut tuntuu molemmat yhtä lämpimille. Onko näissä kuinka yleistä kennon tukkeutuminen? Milläs tuota yrittäisi huuhdella puhtaaksi vai onko kennon vaihto edessäKaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Comment