Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blackbird
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 10

    Originally posted by JJtalo View Post
    Jos tilaan täältä http://www.pfjones.co.uk/tow-bars/bm...l#.UEM_xtYaNn_ westfalian irrotettavan koukun, voinko laittaa m-sport malliin tarkoitetun vaikka omassani on normi puskuri ? Jos tulevaisuudessa päättääkin laittaa m-korisarjan ei tarvitsisi laittaa koukkuaki samalla uusiks. Eli käykö m-sporttiin tarkoitettu koukku normipuskuriin ilman näkyviä leikkauksia ?
    Tuollahan näkyy olevan Sport- malliin erikseen, tarkoittaakohan se samaa kuin M-Sport?
    Cosworth 660hv
    Bmw E60 M5
    E55Amg
    Bmw F10 M5

    Comment

    • MazterI
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 312
      • Jyväskylä

      Onkos joku menestyksekkäästi asentanut tuommoista sähköistä bemarin orkkiskoukkua e60/e61:een? Koukkuja sinällään on ebay väärällään, mutta johtosarjat uupuu niinkuin joku taisi aiemmin tuolla todeta. Mietin vain että onko joku silti ostanut koukkua ja erikseen johtosarjaa? ETK:sta katsellen en edes oikein hyvin löytänyt johtosarjan detaljeja vaikka retrofitti kitin sieltä paikansinkin.

      Asennus varmaan on ainakin työläs ja vaatinee sitten koodaustakin autoon? Missä muuten tuo vetokoukun napiska sijaitsee edes niillä joilla tuo on tehdasvarusteena laitettu?

      Comment

      • Hepokatti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 87
        • Helsinki

        Originally posted by MazterI View Post
        Onkos joku menestyksekkäästi asentanut tuommoista sähköistä bemarin orkkiskoukkua e60/e61:een? Koukkuja sinällään on ebay väärällään, mutta johtosarjat uupuu niinkuin joku taisi aiemmin tuolla todeta. Mietin vain että onko joku silti ostanut koukkua ja erikseen johtosarjaa? ETK:sta katsellen en edes oikein hyvin löytänyt johtosarjan detaljeja vaikka retrofitti kitin sieltä paikansinkin.

        Asennus varmaan on ainakin työläs ja vaatinee sitten koodaustakin autoon? Missä muuten tuo vetokoukun napiska sijaitsee edes niillä joilla tuo on tehdasvarusteena laitettu?
        Itselläni sähköinen vetokoukku löytyy ja nappi löytyy takaluukusta oikealta puolelta, kun ottaa akun suojana olevan verhoilun auki.

        Itse tosin ajattelin heittää vesilintua koko koukulla M-sport puskureiden takia, joten jos joku tarttee sen, niin vaihdan sen irroitettavaan koukkuun. Vaihtaja hoitaa irroituksen ja uuden koukun asennuksen.
        E61

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 454
          • Oulu

          Originally posted by JJtalo View Post
          Edit: Ja mikä ero on 13 ja 7 pinnisen välillä käytännössä, miksei vaunua vois vetää vaikkei autossa oo ku 7 pinninen töpseli ? Ei ole vaunua mutta normi kärryä tulee varmaan talvella kiskottua kohtuu aktiivisesti ja pyörätelinettä, mutta jotenki häirii käyttää joka kerta adapteria jos laittaakin 13 pinnisen autoon ja kärryssä on vaan 7 pinninen.
          Vuosi sitten tuli peruutusvalo pakolliseksi uusiin jarrullisiin kärryihin (=usein vaunuja). Jos laitat 13 napaisen niin saat tuonkin toimimaan + 2 kpl 12V jännitepiuhoja (jatkuva ja "virtalukon kautta").
          Jos sulla on vanha kärry (tai jarruton) niin siitä ei ole nyt hyötyä vaan joutuu käyttämään adapteria. Sinällään voi jättää sen adapterin kiinni kärryn piuhaan niin ei tarvi kaikkia palikoita joka kerta irroittaa.

          Itsellä oli muutaman vuoden ajan päinvastainen tilanne kun kärryn hommasin. Silloisessa autossa oli "vain" 7-napainen.

          Itsellä on tarkoitus vaihtaa vanhaan (jarrulliseen) kärryyn (ei vaunu)takavalot peruutusvalollisiin (+työvalot sivulle). Piuha on siis jo valmiiksi 13 napainen. Valot on ostettuna mutta pitäisi vielä päästä tuumasta toimeen....
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            Originally posted by ekaBMW View Post
            Vuosi sitten tuli peruutusvalo pakolliseksi uusiin jarrullisiin kärryihin (=usein vaunuja). Jos laitat 13 napaisen niin saat tuonkin toimimaan + 2 kpl 12V jännitepiuhoja (jatkuva ja "virtalukon kautta").
            Jos sulla on vanha kärry (tai jarruton) niin siitä ei ole nyt hyötyä vaan joutuu käyttämään adapteria. Sinällään voi jättää sen adapterin kiinni kärryn piuhaan niin ei tarvi kaikkia palikoita joka kerta irroittaa.

            Itsellä oli muutaman vuoden ajan päinvastainen tilanne kun kärryn hommasin. Silloisessa autossa oli "vain" 7-napainen.

            Itsellä on tarkoitus vaihtaa vanhaan (jarrulliseen) kärryyn (ei vaunu)takavalot peruutusvalollisiin (+työvalot sivulle). Piuha on siis jo valmiiksi 13 napainen. Valot on ostettuna mutta pitäisi vielä päästä tuumasta toimeen....
            Kiitoksia tiedosta, taas viisastuu, tosin itellä tarkotus kiskoa vaan moottorikelkkaa jarruttoman kärryn päällä niin ei käyttöä 13-napaselle..

            Tuli eilen laitettua koukku paikalleen, 7-napasella johtosarjalla. Westfalian irrotettava normi koukku, ei tarvinu viillellä puskuriin mitään koloja. Aikaa otti ihan kiitettävästi, kun ensimmäistä kertaa purkaa tuota e61 konttia ja kaikkia noita muoveja, tulee muutamaan otteeseen kirottua kun ei viittis särkee mitään, tuntuu että eikö noita ois voinu tehdä helpommin purettavaks.. Lisäks ohjeissa oli muutamaan otteeseen virheitä jotka aiheutti vähän päänvaivaa. Noh, tulipa kerralla valmiiks, autoki toimi normaalisti vaikka akku oli irti..

            Comment

            • Tepe1
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 27
              • Vantaa

              Tarkoitus on asennuttaa vetokoukku vuoden 2008 e60:seen (m-sport). Onko teillä vinkkejä missä pääkaupunkiseudulla moinen homma kannattaisi teettää jos Laakkosta ei oteta huomioon? Ja mielellään sellainen liike josta koukun saa ostettua samalla. Koukun ei tarvitse olla sähköinen, mutta sellainen, että sen saa käännettyä manuaalisesti diffuusorin taakse piiloon.:think
              e60 530dA M-Sport LCI
              e91 330dA
              e90 320da

              Comment

              • Miky
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 53
                • Masku

                Mulle asennettiin Koukkupajalla Raisiossa irroitettava koukku. Näköjään heillä myös paja pääkaupungissa. Asiallinen asennus ja koodaukset sun muut tehty. Mulla ei tosi M-sport
                BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

                Comment

                • karjjuss
                  Newbiemmer
                  • Dec 2012
                  • 2
                  • Tampere

                  Asennutin farmari 525:een irroitettavan koukun Tampereen Koukkupajalla hintaan 750€. Nopeaa ja huolellista työtä, voin suositella. Heillä näyttäisi olevan useita asennuspisteitä.

                  AIKAINEN JOULU ON SAAPUNUT! Alennuskoodilla aikainen50 Varaa aika heti Suoraan laajasta varastostamme Suomessa on saatavissa heti yleisimpien automerkkien vetokoukut. Uuden vetokoukun hankkiminen on…

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7540
                    • Jyväshyvä

                    M-sporttiin ei saa taittuvaa koukkua,
                    vain irroitettavan, ja senkin pitää olla nimenomaan M-Sporttiin.
                    Ja lisähintaa tuo se että joutuu hommaammaan uuden diffuusorin
                    (hintaa ~100€) ja maalauttamaan sen (~100€).

                    Ja kyseinen koukku on hivenen kalliimpikin,
                    koko rojektiin kun tonnin varaa niin aika lähelle osuu,
                    ainakin meillä Jyvässeudulla ;-)
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Tepe1
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 27
                      • Vantaa

                      Kiitos kommenteista! Pitäneekin huomenissa soitella Koukkupajalle.
                      e60 530dA M-Sport LCI
                      e91 330dA
                      e90 320da

                      Comment

                      • Tepe1
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 27
                        • Vantaa

                        Originally posted by Tepe1 View Post
                        Kiitos kommenteista! Pitäneekin huomenissa soitella Koukkupajalle.
                        Kokonaishinta asennettuna 750EUR, ei paha mielestäni

                        Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse? :think
                        e60 530dA M-Sport LCI
                        e91 330dA
                        e90 320da

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Tepe1 View Post
                          Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse?
                          Siis minkä koukun sinne laittavat? Jos Kovil, niin sehän on suunnittelultaan täysi perse. Sellainen naurettava mölöpatti aina esillä (kukahan senkin on suunnitellut). Westfalia varmasti jää piiloon, koska se runkoistukka on todella ylhäällä puskirirakenteen sisällä.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Miky
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 53
                            • Masku

                            Ainakin mun koukku laitetaan paikalleen suoraan alhaalta päin. Ei siis välttämättä M-sport difussa paljon reikä näy. Kannattaa tosin varmistaa miten ja mihin reiän tekevät.
                            BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              M-diffu menee aikalailla kiinni varapyöräkoteloon, mihin sieltä koukku mahtuu tulemaan:think
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7540
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Tepe1 View Post
                                Kokonaishinta asennettuna 750EUR, ei paha mielestäni

                                Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse? :think
                                Eli laittavat sinne "väärän" koukun.
                                Originaalissa, joka on Westfalian koukku,
                                koko koukku jää sinne kannen alle piiloon.

                                Ja kyllähän se koukun reikä jää ilkeästi näkyviin kun puskurin pinta ei ole suoraan alaspäin vaan hieman vino,
                                näkyy se originaalikin koukullisen pieni pullistus jos on diffu vaihdettu,
                                kannattaa vielä harkita mitä sinne laittaa...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎