Originally posted by JJtalo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
Onkos joku menestyksekkäästi asentanut tuommoista sähköistä bemarin orkkiskoukkua e60/e61:een? Koukkuja sinällään on ebay väärällään, mutta johtosarjat uupuu niinkuin joku taisi aiemmin tuolla todeta. Mietin vain että onko joku silti ostanut koukkua ja erikseen johtosarjaa? ETK:sta katsellen en edes oikein hyvin löytänyt johtosarjan detaljeja vaikka retrofitti kitin sieltä paikansinkin.
Asennus varmaan on ainakin työläs ja vaatinee sitten koodaustakin autoon? Missä muuten tuo vetokoukun napiska sijaitsee edes niillä joilla tuo on tehdasvarusteena laitettu?
Comment
-
-
Originally posted by MazterI View PostOnkos joku menestyksekkäästi asentanut tuommoista sähköistä bemarin orkkiskoukkua e60/e61:een? Koukkuja sinällään on ebay väärällään, mutta johtosarjat uupuu niinkuin joku taisi aiemmin tuolla todeta. Mietin vain että onko joku silti ostanut koukkua ja erikseen johtosarjaa? ETK:sta katsellen en edes oikein hyvin löytänyt johtosarjan detaljeja vaikka retrofitti kitin sieltä paikansinkin.
Asennus varmaan on ainakin työläs ja vaatinee sitten koodaustakin autoon? Missä muuten tuo vetokoukun napiska sijaitsee edes niillä joilla tuo on tehdasvarusteena laitettu?
Itse tosin ajattelin heittää vesilintua koko koukulla M-sport puskureiden takia, joten jos joku tarttee sen, niin vaihdan sen irroitettavaan koukkuun. Vaihtaja hoitaa irroituksen ja uuden koukun asennuksen.E61
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostEdit: Ja mikä ero on 13 ja 7 pinnisen välillä käytännössä, miksei vaunua vois vetää vaikkei autossa oo ku 7 pinninen töpseli ? Ei ole vaunua mutta normi kärryä tulee varmaan talvella kiskottua kohtuu aktiivisesti ja pyörätelinettä, mutta jotenki häirii käyttää joka kerta adapteria jos laittaakin 13 pinnisen autoon ja kärryssä on vaan 7 pinninen.
Jos sulla on vanha kärry (tai jarruton) niin siitä ei ole nyt hyötyä vaan joutuu käyttämään adapteria. Sinällään voi jättää sen adapterin kiinni kärryn piuhaan niin ei tarvi kaikkia palikoita joka kerta irroittaa.
Itsellä oli muutaman vuoden ajan päinvastainen tilanne kun kärryn hommasin. Silloisessa autossa oli "vain" 7-napainen.
Itsellä on tarkoitus vaihtaa vanhaan (jarrulliseen) kärryyn (ei vaunu)takavalot peruutusvalollisiin (+työvalot sivulle). Piuha on siis jo valmiiksi 13 napainen. Valot on ostettuna mutta pitäisi vielä päästä tuumasta toimeen....F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostVuosi sitten tuli peruutusvalo pakolliseksi uusiin jarrullisiin kärryihin (=usein vaunuja). Jos laitat 13 napaisen niin saat tuonkin toimimaan + 2 kpl 12V jännitepiuhoja (jatkuva ja "virtalukon kautta").
Jos sulla on vanha kärry (tai jarruton) niin siitä ei ole nyt hyötyä vaan joutuu käyttämään adapteria. Sinällään voi jättää sen adapterin kiinni kärryn piuhaan niin ei tarvi kaikkia palikoita joka kerta irroittaa.
Itsellä oli muutaman vuoden ajan päinvastainen tilanne kun kärryn hommasin. Silloisessa autossa oli "vain" 7-napainen.
Itsellä on tarkoitus vaihtaa vanhaan (jarrulliseen) kärryyn (ei vaunu)takavalot peruutusvalollisiin (+työvalot sivulle). Piuha on siis jo valmiiksi 13 napainen. Valot on ostettuna mutta pitäisi vielä päästä tuumasta toimeen....
Tuli eilen laitettua koukku paikalleen, 7-napasella johtosarjalla. Westfalian irrotettava normi koukku, ei tarvinu viillellä puskuriin mitään koloja. Aikaa otti ihan kiitettävästi, kun ensimmäistä kertaa purkaa tuota e61 konttia ja kaikkia noita muoveja, tulee muutamaan otteeseen kirottua kun ei viittis särkee mitään, tuntuu että eikö noita ois voinu tehdä helpommin purettavaks..Lisäks ohjeissa oli muutamaan otteeseen virheitä jotka aiheutti vähän päänvaivaa. Noh, tulipa kerralla valmiiks, autoki toimi normaalisti vaikka akku oli irti..
Comment
-
-
Tarkoitus on asennuttaa vetokoukku vuoden 2008 e60:seen (m-sport). Onko teillä vinkkejä missä pääkaupunkiseudulla moinen homma kannattaisi teettää jos Laakkosta ei oteta huomioon? Ja mielellään sellainen liike josta koukun saa ostettua samalla. Koukun ei tarvitse olla sähköinen, mutta sellainen, että sen saa käännettyä manuaalisesti diffuusorin taakse piiloon.:thinke60 530dA M-Sport LCI
e91 330dA
e90 320da
Comment
-
-
Asennutin farmari 525:een irroitettavan koukun Tampereen Koukkupajalla hintaan 750€. Nopeaa ja huolellista työtä, voin suositella. Heillä näyttäisi olevan useita asennuspisteitä.
Comment
-
-
M-sporttiin ei saa taittuvaa koukkua,
vain irroitettavan, ja senkin pitää olla nimenomaan M-Sporttiin.
Ja lisähintaa tuo se että joutuu hommaammaan uuden diffuusorin
(hintaa ~100€) ja maalauttamaan sen (~100€).
Ja kyseinen koukku on hivenen kalliimpikin,
koko rojektiin kun tonnin varaa niin aika lähelle osuu,
ainakin meillä Jyvässeudulla ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Tepe1 View PostKiitos kommenteista! Pitäneekin huomenissa soitella Koukkupajalle.
Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse? :thinke60 530dA M-Sport LCI
e91 330dA
e90 320da
Comment
-
-
Originally posted by Tepe1 View PostDiffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Tepe1 View PostKokonaishinta asennettuna 750EUR, ei paha mielestäni
Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse? :think
Originaalissa, joka on Westfalian koukku,
koko koukku jää sinne kannen alle piiloon.
Ja kyllähän se koukun reikä jää ilkeästi näkyviin kun puskurin pinta ei ole suoraan alaspäin vaan hieman vino,
näkyy se originaalikin koukullisen pieni pullistus jos on diffu vaihdettu,
kannattaa vielä harkita mitä sinne laittaa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment