Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by 205/65-15H View Post
    AGM akullinen e61 pitäisi jättää pakkaseen seisomaan reiluksi kolmeksi viikoksi. Akulla ikää 6 vuotta. Vaihtoehdot on laittaa se kolmeksi viikoksi defan 4A ylläpitolaturiin tai ei. Onko noin pitkästä latausjaksosta mitään haittaa?
    Jos tuo Defan laturi on oikea "älykäs" ylläpitolaturi, niin ehdottomasti sen nokkaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      Originally posted by Clavurion View Post
      Jos tuo Defan laturi on oikea "älykäs" ylläpitolaturi, niin ehdottomasti sen nokkaan.


      Manuaalikin suosittelee tämän päällä pitämistä pitkinä seisonta-aikoina. Nähtävästi lataa max. 48h ja pitää taukoa kunnes jännite tippuu alle raja-arvon. Fiksun oloinen vekotin.
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • marsep
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 361
        • HML

        Olen itsekin miettinyt tuota 1204 defaa, kun ajo on pääasiassa aika lyhyttä sahausta.

        Hintakaan ei paha n.115€ ja saa suoraan piuhasarjan väliin.

        Onko muilla tätä?
        E61 535d -05 "377/747"

        ex. E38 728 -97

        Comment

        • tabasco
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 851
          • fin

          Originally posted by marsep View Post
          Olen itsekin miettinyt tuota 1204 defaa, kun ajo on pääasiassa aika lyhyttä sahausta.

          Hintakaan ei paha n.115€ ja saa suoraan piuhasarjan väliin.

          Onko muilla tätä?
          Minulla on ollut tuollainen pari vuotta autossa ja akkuvirran vähyydestä ei ole tarvinnut kärsiä kovillakaan pakkasilla, toisin kuin aiemmin, jos tuli reilummin pätkäajoa.

          Taloyhtiössä ja työpaikan pihassa on jatkuvasti päälle ja pois katkovat lämmitystolpat, mutta Defa 1204 tuntuisi toimivan niissäkin. Vehjaksen merkkivalo tosin on aina punaisella, en muista koskaan nähneeni, että olisi siirtynyt ylläpitolatauksen puolelle. Laturin lisäämisen jälkeen iDrive alkoi satunnaisesti ilmoitella "increased battery discharge" tai "high rate of battery discharge", kun ollut tolpassa. Tämä voi liittyä IBS:ään tai väärään akun koodaukseen, en ole jaksanut tarkemmin selvittää kun auto toimii ja ilmoitukset ovat lopulta aika harvassa.

          Laturin plusjohto pitää sitten kytkeä siihen konehuoneen apuvirtapistokkeeseen, ei esim. startille tulevaan jatkuvaan plussaan.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            Originally posted by tabasco View Post

            Laturin plusjohto pitää sitten kytkeä siihen konehuoneen apuvirtapistokkeeseen, ei esim. startille tulevaan jatkuvaan plussaan.
            MIKSI ?? Sama potentiaali !! osa nro 4 = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...cable_starter/
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              Originally posted by e46touring View Post
              MIKSI ?? Sama potentiaali !! osa nro 4 = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...cable_starter/
              No niinpä taitaa olla suoraan toisiinsa yhteydessä nuo. Jos näin, niin voi sen kytkeä starttiinkin.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Laturin positiivisen voi kytkeä mihin tahansa plus-kytkentäpaikkaan. Negatiivinen kytkentä mihin tahansa maapisteeseen, ei suoraan akun miinus-napaan, näin laturin virta menee IBS:n kautta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • vilivaltteri
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 58
                  • Söderkulla

                  Omaan autoon tuli nyt uusi akku moniurahihnavaihdon yhteydessä, kun kysyin korjaamolta oliko uusi akku ohjelmoitu autoon vastaus oli kyllä, mutta vaikutti kuitenkin siltä ettei siellä tiedetty mistä puhuin. Onko jotain keinoa millä näkee onko akku ohjelmoitu autolle vaihdon yhteydessä vai pitääkö vain luottaa korjaamon sanaan?

                  Comment

                  • vilsku
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 729
                    • Tampere

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Laturin positiivisen voi kytkeä mihin tahansa plus-kytkentäpaikkaan. Negatiivinen kytkentä mihin tahansa maapisteeseen, ei suoraan akun miinus-napaan, näin laturin virta menee IBS:n kautta.
                    Onkos konehuoneessa joku hyvä paikka valmiina mihin sen voi pistää ilman reikien poraamista tms. säätöä? Tulossa toi Calixin ylläpitolaturi itselle...
                    e61 siis mutta lienee samaa kauraa.
                    e61 525d (2006)
                    ex: e36 328i M-Sport (1996)
                    ex: e30 316i (1988)

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3452
                      • Janakkala

                      Originally posted by vilivaltteri View Post
                      Omaan autoon tuli nyt uusi akku moniurahihnavaihdon yhteydessä, kun kysyin korjaamolta oliko uusi akku ohjelmoitu autoon vastaus oli kyllä, mutta vaikutti kuitenkin siltä ettei siellä tiedetty mistä puhuin. Onko jotain keinoa millä näkee onko akku ohjelmoitu autolle vaihdon yhteydessä vai pitääkö vain luottaa korjaamon sanaan?
                      Pystyy tarkistamaan ihan testerillä akunvaihtohistoriat ym.
                      Jos Hämeenlinnan nurkilla pyörit niin soittele mikäli haluat asiaan varmuuden, voidaan tarkistaa asia.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Kesäromu
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2011
                        • 230
                        • Espoo

                        Originally posted by vilsku View Post
                        Onkos konehuoneessa joku hyvä paikka valmiina mihin sen voi pistää ilman reikien poraamista tms. säätöä? Tulossa toi Calixin ylläpitolaturi itselle...
                        e61 siis mutta lienee samaa kauraa.
                        Mistäpäs ostit calixin laturin/mihin hintaan ?
                        F10 -11
                        E21 315 -83

                        Comment

                        • kalevi67
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 47
                          • Pirkanmaa

                          Calixeja myy ainakin Polar autovaruste:



                          Itselleni tarttui tommonen Defa Handy 70 vähän kuin puolivahingossa kun oli tarjouksessa Honkkarissa 50e (normaalisti 70-80e). Sitä tosin ei ole tarkoitettu kiinteään asennukseen vaikka onkin vesitiivis. Virtaakin se antaa ihan kohtalaisesti noin pieneksi ja sopii myös AMG akuille:

                          "
                          Defa Handy 70 on pieni yleiskäyttöinen akkulaturi. Soveltuu kaikentyyppisten lyijyakkujen,muun muassa auton akkujen lataamiseen. Tarvittaessa se toimii myös 12 voltin virtalähteenä. Elvyttää sulfatoituneet akut, integroitu taskulamppu.
                          Vesitiiviinä soveltuu mökille, matkailuun ja harrastuksiin.
                          170-260 V, 7 ampeeria, 12 volttia
                          Voidaan ladata 4-240 Ah akkuja, paino 0,5 kg, mitat 220x45x45mm "
                          E61 530dA -04

                          Comment

                          • vilsku
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 729
                            • Tampere

                            Originally posted by Kesäromu View Post
                            Mistäpäs ostit calixin laturin/mihin hintaan ?
                            Huuto.netistä, 63eur posteineen.

                            Ei toi ollut edes suunnitelmissa, mutta tuli ihan vahingossa vastaan siellä...
                            e61 525d (2006)
                            ex: e36 328i M-Sport (1996)
                            ex: e30 316i (1988)

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              Originally posted by marsep View Post
                              Olen itsekin miettinyt tuota 1204 defaa, kun ajo on pääasiassa aika lyhyttä sahausta.

                              Hintakaan ei paha n.115€ ja saa suoraan piuhasarjan väliin.

                              Onko muilla tätä?
                              on, hyvin toimii. Ainoa pieni miinus on liian lyhyet 12v johdot, jouduin jatkaan että ylsi konehuoneessa toiselle puolelle. Tulee lyhyttä ajoa paljon niin tuo on todella hyödyllinen.

                              Ja tuohan osaa nostaa latausjännitettä sen mukaan mitä kovempi pakkanen on.

                              Comment

                              • teppo_h
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 337
                                • Finland

                                Originally posted by vilsku View Post
                                Onkos konehuoneessa joku hyvä paikka valmiina mihin sen voi pistää ilman reikien poraamista tms. säätöä? Tulossa toi Calixin ylläpitolaturi itselle...
                                e61 siis mutta lienee samaa kauraa.
                                Itellä kans tuo calixin ylläpitolaturi.

                                Tsekkaa tuolta mun sigun linkin takaa pari kuvaa mihin minä sen asensin. Se on vasemman etuvalon takana olevassa pellissä kiinni. Oli sopiva paikka laittaa.

                                Tuossa calixissa oli mukavan mittaset johdot ainakin.
                                Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                                Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                                EX:
                                Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                                Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                                E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                                E36 320i Coupe, E21 318i
                                MB W115 240D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎