Auto:
535D 2005 kaikki sähköhilut+tehdaswebasto
Ongelma:
Jättäny starttaamatta kolme kertaa viimesen vuoden aikana, eli melko tyhjä akku ollut. Ladattu konehuoneen navoista ja matka jatkunut..
Nyt toissapäivänä, kun oli -15 astetta starttastas vähän laiskanoloisesti molemmilla kerroilla kun läksin liikenteeseen.
Webasto toisella kertaa noin 15min. päällä.
Matkat noin 20min ajoa.
Tuuletin lakkas pelaamasta automaatilla ja manuaalisesti hyvin pienillä kiekoilla puhalsi. Koneen lämmöt riittävät, eli olis täytynyt tuupaja jo täysillä.
Vikakoodeissa (iPhonen BMWhat?) heitti kuskin airbagin ja akkulaturin viat. Sama lukuohjelma näytti latauksen olevan 14,9. Salavalikosta en huomannu katsoakaan ja yleismittaria en omista.
Irrotin akun nyt autosta ja vein lämpöseen talliin halppislaturiin (15ah-80ah) latautuun. Akku Vartan Silver 100ah, joten ei edes orkkis. Latautui tunnin (alkoi mittariluvusta 3), jonka jälkeen nyt näyttää nollaa?
Mikä tota halppislaturiavaivaa?
Akku ei ole siis alkuperäinen. Koodaus varmasti pielessä, koska siellähän ei ole edes tota 100ah vaihtoehtoa.
Onkohan tässä nyt mistä kyse kaikenkaikkiaan? Tarvisko nyt käydä vaikka ihan ekaksi vastaava 110ah kokoinen akku ostamassa ja puukottaa koodi sitä vastaavaksi? Miksi vikakoodeihin laturista tuli herjaus ja bägi herja nyt varmaan ainakin siis akun virran vähyyden vuoksi??? Miksi tiputti ton lämppärinpuhaltimen pois? Ja onko haittaa, kun akku on ollut autosta jo noin 8 tuntia pois (siis muuta haittaa, kun kello, pvämäärä asetettava uusiksi..?)?
Hyvät neuvot olis mukava kuulla, kun on nämä sähköpuolen asiat täys mysteeri meikäläiselle.
535D 2005 kaikki sähköhilut+tehdaswebasto
Ongelma:
Jättäny starttaamatta kolme kertaa viimesen vuoden aikana, eli melko tyhjä akku ollut. Ladattu konehuoneen navoista ja matka jatkunut..
Nyt toissapäivänä, kun oli -15 astetta starttastas vähän laiskanoloisesti molemmilla kerroilla kun läksin liikenteeseen.
Webasto toisella kertaa noin 15min. päällä.
Matkat noin 20min ajoa.
Tuuletin lakkas pelaamasta automaatilla ja manuaalisesti hyvin pienillä kiekoilla puhalsi. Koneen lämmöt riittävät, eli olis täytynyt tuupaja jo täysillä.
Vikakoodeissa (iPhonen BMWhat?) heitti kuskin airbagin ja akkulaturin viat. Sama lukuohjelma näytti latauksen olevan 14,9. Salavalikosta en huomannu katsoakaan ja yleismittaria en omista.
Irrotin akun nyt autosta ja vein lämpöseen talliin halppislaturiin (15ah-80ah) latautuun. Akku Vartan Silver 100ah, joten ei edes orkkis. Latautui tunnin (alkoi mittariluvusta 3), jonka jälkeen nyt näyttää nollaa?
Mikä tota halppislaturiavaivaa?
Akku ei ole siis alkuperäinen. Koodaus varmasti pielessä, koska siellähän ei ole edes tota 100ah vaihtoehtoa.
Onkohan tässä nyt mistä kyse kaikenkaikkiaan? Tarvisko nyt käydä vaikka ihan ekaksi vastaava 110ah kokoinen akku ostamassa ja puukottaa koodi sitä vastaavaksi? Miksi vikakoodeihin laturista tuli herjaus ja bägi herja nyt varmaan ainakin siis akun virran vähyyden vuoksi??? Miksi tiputti ton lämppärinpuhaltimen pois? Ja onko haittaa, kun akku on ollut autosta jo noin 8 tuntia pois (siis muuta haittaa, kun kello, pvämäärä asetettava uusiksi..?)?
Hyvät neuvot olis mukava kuulla, kun on nämä sähköpuolen asiat täys mysteeri meikäläiselle.
Comment