Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    Minkäslaisia kokemuksia on AGM-akun käyttöiästä? Onko juju juuri siinä, että AGM ottaa enemmän iskuja vastaan, ennen kuin on ongelmajätettä? Eli ei niin arka esim. totaalipurkautumiselle/jäätymiselle?

    Sehän olikin jo tiedossa, että virranantokyky on parempi kuin perinteisellä akulla. Hyvin on normaalillakin pärjätty, aprikoin vaan kalliimpaan akkuun sijoittamisen järkevyyttä.

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      Jos ei hinta haittaa niin kannattaa ostaa, varsinkin jos on webasto. Kaveri tohotti isossa oakkasessa kaksi tuntia putkeen Superbinsa webastoa eikä minkäänlaista akun hyytymistä ollut. 80Ah AGM hänellä oli.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • Hen-3
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 103
        • Lahti

        Onkos mitään haittaa autolle pitää sitä virrattomana?
        Otin nimittäin akun sisälle lataukseen kun ei se tuolla pakkasessa mihin lataudu.

        Comment

        • tabasco
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 851
          • fin

          Originally posted by Hen-3 View Post
          Onkos mitään haittaa autolle pitää sitä virrattomana?
          Otin nimittäin akun sisälle lataukseen kun ei se tuolla pakkasessa mihin lataudu.
          Ei siitä mitään haittaa ole. Jotkut asetukset, kuten kellonaika, iDriven kieli tai joku muu ei-niin-tärkeä asetus saattaa nollaantua. Omassa vetää Active Steeringin myös vikatilaan, mutta se on normaalia akku irrotettaessa. Tuohan on jopa suositus ottaa akku irti, jos auto on pidemmän aikaa ajamatta (eli esim. kesäautot, joita ei päästä lataamaan välillä/laittamaan ylläpitolaturin perään).

          Comment

          • teeaa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 129
            • tampere

            Onkohan tuo 80ah AGM vakioakkuna 2008-> e60 ja 61?
            Mulla tuli 8 vuotta täyteen ja nyt alkaa oleen antautumisen merkkejä

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by teeaa View Post
              Onkohan tuo 80ah AGM vakioakkuna 2008-> e60 ja 61?
              Mulla tuli 8 vuotta täyteen ja nyt alkaa oleen antautumisen merkkejä
              Vakio akku riippuu mallista ja varusteista. Mikäli autosta löytyy webasto tai kyseessä on diiseli, niin laittaisin isomman. Muutenkin isompi akku tarjoaa enemmän virtaa kylmäkäynnistyksiin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • bambino
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 92
                • Kangasala

                Itsellä 10v kesti alkuperäinen 80Ah Varta, tilalle 95Ah AGM. 90Ah maksimi koodattava akku näissä, mutta tuollainen akku vähän hankala löytää..
                E60 525i 2006

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by bambino View Post
                  Itsellä 10v kesti alkuperäinen 80Ah Varta, tilalle 95Ah AGM. 90Ah maksimi koodattava akku näissä, mutta tuollainen akku vähän hankala löytää..
                  Kyllä sinne voi koodata myös 110Ah akun.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • bambino
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2015
                    • 92
                    • Kangasala

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kyllä sinne voi koodata myös 110Ah akun.
                    Eikös maksimi AGM akku kuitenkin ole 90Ah? Sitä meinasin..
                    E60 525i 2006

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by bambino View Post
                      Eikös maksimi AGM akku kuitenkin ole 90Ah? Sitä meinasin..
                      Juu. 95Ah AGM voi hyvin laittaa ja koodata sen 90Ah AGM:llä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kyllä sinne voi koodata myös 110Ah akun.
                        Ei taida onnistua, jos AGM:stä puhutaan.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Laku View Post
                          Ei taida onnistua, jos AGM:stä puhutaan.
                          Näinhän minä jo sanoin edellisessä viestissä, vai ilmaisinko itseäni selvästi? Eli suurin perinteinen akku 110Ah, AGM 90Ah. Toin nyt lähinnä esille, että sinne voi laittaa sen 110Ah perinteisen akun, on hieman halvempi vaihtoaehto kuin 90 AGM. Esim. bosch S5 110 Ah (920A) tarjoaa suuremman kylmäkäynnistysvirran kuin Bosch S5 95 Ah AGM (850A)
                          Last edited by HTK12; 23-01-2016, 21:15.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Wikke
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 80
                            • Fsdfg

                            Vaihdoin 530i:hin eilen uuden akun. Paikoillaan oli tavallinen 100Ah Vartalainen, laitoin samanlaisen tilalle. INPA:lla katsoin että edellinen akun vaihto oli tehty kilometrileiman mukaan kuutisen vuotta sitten. Varusteluetteloon sitä ei oltu kuitenkaan muutettu, vaan sen mukaan siellä oli 80Ah akku. Onkohan tuo sitten aina jättänyt lataamatta entisen akun täyteen? Ihmekään kun tuntui ettei pakkasilla virta riitä. Nyt koodasin sinne 110Ah, katsotaan miten pelaa.

                            Comment

                            • DasBimmer
                              Newbiemmer
                              • Jan 2016
                              • 11
                              • NorthSavo

                              Itse painin aikani E61:n akkuongelman kanssa. Ajan lähinnä nurkka-ajoa ja pidän autoa lämpimässä tallissa. Auto on ollut meillä perheessä yli 5 vuotta ja tänä aikana akkuja on mennyt jo neljä kappaletta. Nyt keväällä akun taas piiputettua ryhdyin tutkimaan hieman takemmin mistä tämä akun ainainen piiputtaminen oikein johtuu ja ratkaisuksi löysin älykkään (älyttömän) IBS - järjestelmän. Ilmeisesti auton co2 - päästöjen takia on bmw:n pitänyt ympätä näihin autoihin laturin ja täten koneen kuormituksen minimoiva akunlatausjärjestelmä. Tämä pyrkii minimoimaan akun latauksen ja samalla laturin ja koneen kuormituksen. Tämä taasen aiheuttaa varsinkin talviaikaan nurkka-ajossa sen ettei akku tahdo ikinä latautua täyteen -> aiheuttaa talvella herkästi akun varauksen loppumisen.

                              Tutkin akun latausta yleismittarilla ja todellakin auton startatessa laturi työntää yli 14 volttia mutta latausjännitel lähtee heti laskemaan ja päätyy lopulta olemattomaksi, ilmeisesti järjestelmä tulkitsee akun olevan riittävän täynnä eikä lataa akkua suotta.

                              Noh oma ongelmani ratkesi kun otin akulta IBS - järjestelmän johdon irti, tämän jälkeen akun latausjännite vakiintui 13,9 volttiin ja ongelmat hävisi. Olen myös lukenut jostain että noihin vanhempiin malleihin voisi päivittää tuon ibs- järjestelmän mutta halvempi konsti on ottaa tuo johto irti. Youtubesta löytyy helposti ohje jos jollakulla muullakin on sama ongelma.
                              DAS IST M Fünf!

                              Comment

                              • JarnoE36
                                BTCF Member
                                • Jun 2009
                                • 253
                                • Uusimaa

                                Originally posted by DasBimmer View Post
                                Itse painin aikani E61:n akkuongelman kanssa. Ajan lähinnä nurkka-ajoa ja pidän autoa lämpimässä tallissa. Auto on ollut meillä perheessä yli 5 vuotta ja tänä aikana akkuja on mennyt jo neljä kappaletta. Nyt keväällä akun taas piiputettua ryhdyin tutkimaan hieman takemmin mistä tämä akun ainainen piiputtaminen oikein johtuu ja ratkaisuksi löysin älykkään (älyttömän) IBS - järjestelmän. Ilmeisesti auton co2 - päästöjen takia on bmw:n pitänyt ympätä näihin autoihin laturin ja täten koneen kuormituksen minimoiva akunlatausjärjestelmä. Tämä pyrkii minimoimaan akun latauksen ja samalla laturin ja koneen kuormituksen. Tämä taasen aiheuttaa varsinkin talviaikaan nurkka-ajossa sen ettei akku tahdo ikinä latautua täyteen -> aiheuttaa talvella herkästi akun varauksen loppumisen.

                                Tutkin akun latausta yleismittarilla ja todellakin auton startatessa laturi työntää yli 14 volttia mutta latausjännitel lähtee heti laskemaan ja päätyy lopulta olemattomaksi, ilmeisesti järjestelmä tulkitsee akun olevan riittävän täynnä eikä lataa akkua suotta.

                                Noh oma ongelmani ratkesi kun otin akulta IBS - järjestelmän johdon irti, tämän jälkeen akun latausjännite vakiintui 13,9 volttiin ja ongelmat hävisi. Olen myös lukenut jostain että noihin vanhempiin malleihin voisi päivittää tuon ibs- järjestelmän mutta halvempi konsti on ottaa tuo johto irti. Youtubesta löytyy helposti ohje jos jollakulla muullakin on sama ongelma.
                                Sama kävi itselläni mielessä ja katsoinkin jonkun youtube- sällin ohjeen mutta en rohjennut vielä tehdä. Oletko kauan ajanut nyt ilman IBSää?
                                Jarppa

                                Toyota GT86
                                (330d Sport F31 N57 2014)
                                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                                ( 530da E60 M57N2 2006)
                                ( 520da E60 2006)
                                ( 520 E39x3)
                                (E46x2)
                                (Z3)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎