Originally posted by Clavurion
View Post
Eli, EGR on siis toiminnassa= aktiivinen koko perus+15-+105 käyttölämpötila-alueella?
Imuilmaa EGR:llä kaiketi kuitenkin lämmitetään yli -25 lämpötiloista asti....mihin asti, mikäli veden lämpö vain on vähintään tuon +15?.
Olemmeko siis tästä kaikki samaa mieltä?
Jos olemme siis tästä samaa mieltä, palaan ihan alkuun ja kysymykseeni siitä, mitä tapahtuu 1600rpm tasakaasulla ajettaessa ilmamäärämittauksessa jos/kun EGR kytkeytyy auki, eli moottorissa on ns.massiivinen imuvuoto?
Eli imuilmaan saatetaan massaa joka tilavuudellaan kumoaa imuilmaa.
Miten tämä ohjelmallisesti kompensoidaan, elli tuolloinhan ilmamäärämittari pitää ohittaa ja käynnistää jokin vakio-ohjelma? Vai?
Mitäpä jos tämä vakio-ohjelma ei olekkaan balanssissa mitatun imuilmamäärän kanssa koska/jos se on väärä? Takuulla nykii kun EGR avautuu/sulkeutuu?
Comment