Tuohon nykimiseen on viime aikoina kokeiltu vaihdelaatikon öljynvaihtoja mikä on auttanut ja poistanut nykimisen, näin ainakin on käynyt 3:ssa autossa todistetusti. Kannattanee ehkä kokeilla ennen kuin kokeilee jotain kalliimpaa.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Originally posted by Dunky View PostKunnes muutaman tonnin jälkeen alkaa uudestaan.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTuohon nykimiseen on viime aikoina kokeiltu vaihdelaatikon öljynvaihtoja mikä on auttanut ja poistanut nykimisen, näin ainakin on käynyt 3:ssa autossa todistetusti. Kannattanee ehkä kokeilla ennen kuin kokeilee jotain kalliimpaa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View PostNojuu.. Kävinpä kokeilumielessä Thupun tykönä muuttamassa tuota egr:n korjausarvoa. Ei niin minkäänlaista vaikutusta. Melkein tekis mieli sanoa että meni pahemmaksi.
Empäs ole ennen kuullut että jollakin tuo ei auttaisi ollenkaan, paljonko muutitte?| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Mulla se ainakin tuntui olevan sitä parempi mitä isompi arvo oli, kunnes siis vaikutus katos kokonaan.
Tuli tuossa heitettyä vähän alta 700km reissu tänään, kierrosten humppaamista ei esiintyny juuri laisinkaan .. muutaman kerran jossain 60 alueella vähän pääsi heilumaan mutta muuten 80 ja 100 alueella ei ongelmia, moottori oli luonnollisesti kokoajan lämmin ja ulkolämpötila vaihteli -13 ja -28ºc.
Mutta yksi ominaisuus tuntuu pahenevan kokoajan, eli jos ajat tasakaasulla/vakkari päällä jotain nopeutta, kuitenkin niin että kierrokset on alle 2000rpm ja painat ns. "yllättäen" kaasua niin kierrokset käy ensin noin 300-1000rpm korkeammalla ( 1 sek. ), kunnes turbiini näppää itsensä lukkoon ja kiihtyminen alkaa. Sitä korkeammalla kierrokset käväisee mitä enemmän kaasua painaa, jos kiihdytkysen aloittaa todella varovasti ja hitaasti niin tätä hyppäystä ei tapahdu.
Samaan ominaisuuteen tuntuisi liittyvän nopeahko kiihdytys moottorijarrutuksen jälkeen, esim. hidastaessa liikennevaloihin ja niiden vaihtuessa vihreiksi ennenkuin ehtii kokonaan pysähtymään.
Voisko tämä johtua mahdollisesta öljyjen vähyydestä laatikossa? Vai onko se turbiini vain finaalissa? :think
Sportilla ajettaessa ei tätä ongelmaa esiinny kun kierrokset pysyttelee melkeimpä poikkeuksetta sielä 2000rpm tuntumassa.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostMulla se ainakin tuntui olevan sitä parempi mitä isompi arvo oli, kunnes siis vaikutus katos kokonaan.
Tuli tuossa heitettyä vähän alta 700km reissu tänään, kierrosten humppaamista ei esiintyny juuri laisinkaan .. muutaman kerran jossain 60 alueella vähän pääsi heilumaan mutta muuten 80 ja 100 alueella ei ongelmia, moottori oli luonnollisesti kokoajan lämmin ja ulkolämpötila vaihteli -13 ja -28ºc.
Mutta yksi ominaisuus tuntuu pahenevan kokoajan, eli jos ajat tasakaasulla/vakkari päällä jotain nopeutta, kuitenkin niin että kierrokset on alle 2000rpm ja painat ns. "yllättäen" kaasua niin kierrokset käy ensin noin 300-1000rpm korkeammalla ( 1 sek. ), kunnes turbiini näppää itsensä lukkoon ja kiihtyminen alkaa. Sitä korkeammalla kierrokset käväisee mitä enemmän kaasua painaa, jos kiihdytkysen aloittaa todella varovasti ja hitaasti niin tätä hyppäystä ei tapahdu.
Samaan ominaisuuteen tuntuisi liittyvän nopeahko kiihdytys moottorijarrutuksen jälkeen, esim. hidastaessa liikennevaloihin ja niiden vaihtuessa vihreiksi ennenkuin ehtii kokonaan pysähtymään.
Voisko tämä johtua mahdollisesta öljyjen vähyydestä laatikossa? Vai onko se turbiini vain finaalissa? :think
Sportilla ajettaessa ei tätä ongelmaa esiinny kun kierrokset pysyttelee melkeimpä poikkeuksetta sielä 2000rpm tuntumassa.
Comment
-
-
Ei ainakaan mulla vaikuttanut laatikkoöljyjen vaihto mitään. Vaihdon jälkeen sielä on ainakin taatusti ollut oikea ölymäärä. Ootteko tehnyt sellaista huomiota, että matka-ajoon kylmänä lähdettäessä nykimistä ei ilmene jos et mene nostamaan nopeutta kertaakaan yli ~85 tai joudu merkittävästi hiljentämään ja sitten kiihdyttämään uudelleen? Tänään selvisin kylmällä koneella ensimmäiset 10km ainakin ilman ainuttakaan nykäisiä, kierrokset pysyi 1500 paikkeilla kuin nakutettu. Sitten vautia pois 60 alueelle ja kiihdytys niin kas nykiminen tuli peliin. Ja pysyi koko lopun 70km matkan, lopussa tosin hyvin huomaamatonta ja stepillä kun valitsee pykälän sopivaksi niin ei nyi.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostMitäs, eikö näihin jo löytynyt ne viralliset bulletiinit ja syyt näihin nykimisiin, muutama sivu aikaisemmin? Vieläkö arvonta jatkuu?
TeroVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostNii, no ei ainakaan öljyjen vaihto ole ratkaisu.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostSekö se tarjottiin ainoana ratkaisuna asiaan?
TeroVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostMitä sä haet nyt takaa, sano suoraan?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment