Eivät Laakkosella vaan osanneet keskittyä kovin intensiivisesti korjaamiseen vaan vaihtoivat ensimmäisenä mieleenjuolahtaneet osat: Vaihdelaatikon ja turbiinin.. No, nykiminen ei loppunut
Mikä helvetti siinä on ettei ymmärretä tehdä mitään eroa mekaanisen ja elektronisen vian välillä, eihän kukaan nyt perkele jarrusatuloitakaan vaihda jos abs-valo killittää kojelaudassa Ja sama toistuu JOKA KERTA. Vaikka 100 000 autoa olisi pihassa ja kaikissa saman vian takia vaihdettu vaikka koko voimansiirto niin varmasti sitä vielä yritettäisiin siihen seuraavaankin samanlaiseen, jos kuitenkin tärppäisi! Ja jos ei oikein ota onnistuakseen vaihtamalla puoli autoa, niin sitten siirrytään vittuilulinjalle että saadaan hätisteltyä hankala asiakas jaloista.
Tällainen yleinen huomio vaan noiden laitosten toiminnasta, jos työkseen johtaa autojen korjausta niin vois hiukan käyttää ajatustakin joskus eikä vaan työntää kaikkia sormia kerralla suuhun ja sitten summissa näpytellä työmääräimeen epämääräisyyksiä hikikarpaloiden valuessa otsalla. Selailis vaikka työajalla näitä nykyisin todella aktiivisia harrastajapalstoja (kun ei valmistajankaan service bulletinit tunnu kiinnostavan) ja seulois vakiovikoja. Aiheuttaa kohtuutonta myötähäpeää mennä opettamaan varaosasedille ETK:n käyttöä ja viedä huoltotiskille TIS:n ohjeet kun niitä ei itse osata etsiä, sekä jälkikäteen vielä huomata että niillä on korkeintaan pyyhitty persettä ja siten saatu lisää vahinkoa aikaan.
Onhan noita poikkeuksiakin, mutta sen verran harvassa ettei tule mieleen.
Kyllä kun tätä keskustelua lukee tulee mieleen, että ehkä se E39:n muuten toimiva mutta ennenpitkää vanhuuttaan/öljynvaihdon puutettaan räjähtävä laatikko onkin parempi valinta
Kyllä kun tätä keskustelua lukee tulee mieleen, että ehkä se E39:n muuten toimiva mutta ennenpitkää vanhuuttaan/öljynvaihdon puutettaan räjähtävä laatikko onkin parempi valinta
Joo onhan se ja eipä tee juuri edes kipeää kun semmoisen uusii vaikkapa 300tkm välein kunnostetulla vaihtolaatikolla. E60 kohdalla ei ole vissiin tullut vielä vastaan noita kunnostettuja vaihto laatikoita? Ei sillä että sellaisen ostoa harkitsisin mutta olis vain ihan hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen.
Kyllä kun tätä keskustelua lukee tulee mieleen, että ehkä se E39:n muuten toimiva mutta ennenpitkää vanhuuttaan/öljynvaihdon puutettaan räjähtävä laatikko onkin parempi valinta
Miten niin, mitä vikaa näissä e60/61 laatikoissa on? Tämä e60/61 nykimisongelma kun EI johdu laatikosta.
Miten muuten nuo takuuhommat muka niin voi mennä että takuun loputtua loppuu vian etsintä? Kun kerta selkeästi vika on tullut takuuaikana (tai siis ollut kokoajan), miten siitä voi pestä kätensä vain siten kun aika sattuu loppumaan ennemmin kun saavat vian paikallistettua?
Miten muuten nuo takuuhommat muka niin voi mennä että takuun loputtua loppuu vian etsintä? Kun kerta selkeästi vika on tullut takuuaikana (tai siis ollut kokoajan), miten siitä voi pestä kätensä vain siten kun aika sattuu loppumaan ennemmin kun saavat vian paikallistettua?
Venyttelemällä.. Tarpeeksi pitkään kun viivyttää joka vastausta niin tulos on että kun samasta viasta menee valittamaan niin homma alkaa alusta kun ei kukaan muista mistä oli kysymys..
Vikaa oli kyllä asiakkaassakin kun homma pääsi tuohon pisteeseen. Näin jälkikäteen pitäisi ottaa varmaan kuluttajansuoja mukaan keskusteluun ja yrittää saada todistusaineisto siitä että vika on sama jonka selvitystyö on aloitettu jo takuuaikana.
Yksinomaan Laakkonen ei ole tässä tunari. Myös BMW Suomen peukalo sijaitsee kämmenen keskellä. Laakkonen raportoi nuo ongelmat eteenpäin BMW Suomelle mutta sieltä kehotettiin aina ajamaan autoon viimeisin ohjelma. No, BMW Suomikin sai varmaan konsultaationsa BMW:lta Saksasta joka ei myöskään tiennyt tai ei kiinnostanut miksi 3 vuotta vanha auto nykii..
Yksinomaan Laakkonen ei ole tässä tunari. Myös BMW Suomen peukalo sijaitsee kämmenen keskellä. Laakkonen raportoi nuo ongelmat eteenpäin BMW Suomelle mutta sieltä kehotettiin aina ajamaan autoon viimeisin ohjelma. No, BMW Suomikin sai varmaan konsultaationsa BMW:lta Saksasta joka ei myöskään tiennyt tai ei kiinnostanut miksi 3 vuotta vanha auto nykii..
Aina vaan viimeisin softa sisään ja sitten odotellaan tuloksia kädet ristissä - hah! Jos tietokoneita korjattaisiin aina softalla niin ei olisi ollut mullakaan duunia varmaan pitkään aikaan.
Kun näitä nykimisjuttuja on tässä kohta tullut 2 vuotta opiskeltua, niin se on varmaa: missään maailmankolkassa ei ole vielä saatu näitä korjattua. Jos on saatu niin se on ollut väliaikasta. Ja ihan perkeleesti näitä on tutkittu. BMW:n tehdas on ihan yhtä kassalla kuin Mersun ja Audin, ei osata korjata. Tai sitten ei kehdata myöntää, että vian korjaamiseksi tarvitsee vaihtaa puolet autosta ja korjauksen kestävyys on n 50tkm ja sama uudelleen?
Kummallista kun kaikkia malleja yhdistää koominen nykimi-mi-mi-mi-minen missä tämä loistava ZF:n lottokone (+ elektroniikka) on kiinni. Jotain tekemistä sillä varmasti on, vaikka ei olisikaan ainoa/suurin syyllinen.
Se miten paljon laatikko ja moottori keskustelee keskenään ja "oppii" on minulle vielä epäselvää. Mieleen tulee skenaario, että moottorista menee jokin anturi rikki ja laatikko koittaa kompensoida ja oppia uusille tavoille = kyyti on aivan per*että. Vikailmoituksia ei tule ja sitten vaan päivitetään softaa ja ihmetellään kun ei muutu mikään......................... ?
E60 kohdalla ei ole vissiin tullut vielä vastaan noita kunnostettuja vaihto laatikoita? Ei sillä että sellaisen ostoa harkitsisin mutta olis vain ihan hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen.
Saksan ebayssä noita on aina välillä. Siis peruskunnostettuja...
Herra on hyvä ja näyttää minulle manuaalivaihteisen E60/61 joka nykii samalla tavalla kun nämä???
Nimenomaan, mutta itse vika ei vain taida tosiaan olla mikään mekaaninen mutta tuo automaatti laatikko sen tuo esille. Jotain ristiriitaa niillä kaiketi koneen kanssa on. Jos nyt tälläisen ketjun lueskelisin ja harkitsisin e60 ostoa niin kyllä sitä sais harkita ja pitkään (ainakin automaatilla). Tosi moni auto oirii jollain tapaa tuota samaa vikaa kuin minullakin, toisssa taas tekeen tuon saman nykimisen lämpimänäkin tietyllä nopeudella. Ja tuohon vikaan liittyy myös cruisen järjetön toiminta. Kun vika on päällä niin laatikko heittää 1-2 vaihdetta pienemmälle ja menee täysille sinne tavoitenopeuteen, kun nykimistä ei ole havattavissa niin silloin pysyy sama vaihde päällä ja kiihdytetään tasaisesti väännöllä.... Eli ei kannata hurrata jos se oma auto nyt ei juuri vielä satu tuota tekemään, kyllä se vika sieltä varmaan jossain vaiheessa tulee. Ja milläs korjaat kun missäänpäin ei tunnuta tietävän mistä tuo johtuu. Samaa ongelmaa oli tutulla myös 520d:n kanssa jossa nyt varmaankin on eri laatikko kun 530d:sä eli suoranaisesti tuo ei yksinään laatikon vika voi olla.
Nimenomaan, mutta itse vika ei vain taida tosiaan olla mikään mekaaninen mutta tuo automaatti laatikko sen tuo esille. Jotain ristiriitaa niillä kaiketi koneen kanssa on. Jos nyt tälläisen ketjun lueskelisin ja harkitsisin e60 ostoa niin kyllä sitä sais harkita ja pitkään (ainakin automaatilla).
Onko samaa vikaa myös 545i:ssä? Entä 530i:ssä? Ja entä LCI-versiot, siis 530d, onko niissäkin yhä tuo vika?
Sitä uutta nykimistä ei ole enää esiintynyt, olisiko kostea sää tms. ollut vaikuttajana.
Otettiin adaptaatioarvo pois ihan huvin vuoksi, eikä nyi nyt muutenkaan. Kumma kapistus. Olisiko raitisilmamyrkytys hoitanut karstat pois esim. DPF:stä?
Onko samaa vikaa myös 545i:ssä? Entä 530i:ssä? Ja entä LCI-versiot, siis 530d, onko niissäkin yhä tuo vika?
545i, mulla ei ainakaan muutaman tuhannen kilometrin jälkeen ole ollut mitään humppaamista tai oireita joista täällä on keskusteltu. Ainoa sanottava on 1. vaihteen kytkeytyminen joskus valoihin hitaasti pysähtyessä, on hiukan töksähtävä, mutta sekin tapahtuu harvoin.
Lodju ei vissiin kuitenkaan ole ihan sama, vaan 535d ja 545i on saanu hiukan eri version? ekalla sivulla tässä topicissa on tämä pätkä:
In order to absorb the higher torque of the N62B44 and M57D30TU engines, the automatic transmission
GA6HP26Z is of a more powerful design.
Tiedä sit onko tossa isoja eroja.
Kallistuisin kuitenkin vahvasti Hemin kanssa samalle linjalle, tuntuis ainakin perstuntumalta et diesel-moottorin perässä ton laatikon ongelmista puhutaan, ei bensakoneen.
EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!
Comment