memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    No aika halpa oli tuo 450€ hinta, oikeastaan tosi halpa! Niinkuin poke totesi, että pelkät tarvikkeet on marmorilta sen ~500€ .. suodatin on tosiaan kiinteästi öljypohjassa, eli se menee koko vaihdelaatikon öljypohja vaihtoon ja näin hintakin on jotenkin perusteltavissa.. varsinkin kun sitä ei kuulu vaihtaa

    Powermaticin hinta laittoi miettimään, että kannattaako niitä tosiaankaan alkaa itse puljaamaan niinkuin oli tarkoitus, varsinkin kun tuonne eteläsuomeen on lähes viikoittain menoa.
    Last edited by Matson^; 23-03-2010, 12:07.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Originally posted by Matson^ View Post
      No aika halpa oli tuo 450€ hinta, oikeastaan tosi halpa! Niinkuin poke totesi, että pelkät tarvikkeet on marmorilta sen ~500€ .. suodatin on tosiaan kiinteästi öljypohjassa, eli se menee koko vaihdelaatikon öljypohja vaihtoon ja näin hintakin on jotenkin perusteltavissa.. varsinkin kun sitä ei kuulu vaihtaa

      Powermaticin hinta laittoi miettimään, että kannattaako niitä tosiaankaan alkaa itse puljaamaan niinkuin oli tarkoitus, varsinkin kun tuonne eteläsuomeen on lähes viikoittain menoa.
      Tuota sinuna veisin autokaarelle, mulle ainakin maksoi tuo homma (ei tosin huuhtelumenetelmällä) 350e tarvikkeineen(suodatin n.200e ovh). Varmaan tekevät myös huuhtelemalla jos pyydät. Mulle sitä ei nähty tarpeelliseksi, pois tulleet öljyt olivat kuulemma kuin uudesta laatikosta. Tosin toisenkäden tiedon mukaan laatikolla olis ajettu sillähetkellä kun ölpät vaihdettiin niin n. 70tkm joten eikai ne kovin huonot voi vielä silloin ollakkaan?
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        Olen uusien autojen koeajoilla pistänyt merkille että nykyiset erittäin pienipäästöiset autot nykii hiukkassuodattimen polttovaiheessa lähes poikkeuksetta. Olipa manuaali tai automaatti.

        Onko manuaalivaihteisissa peleissä ongelmaa? Jos ei vika liittyy selvästi automaattivaihteistoon ja sen ohjaukseen.
        Freude am Fahren

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          Itse itseäni showroomista lainaten:

          Originally posted by Matson^
          Sitten itse asiaan.. pohjamuovit irti ja proppu auki


          Vanha pohja irti.. kuulemma ollut tuo neste joskus jonkunsortin öljyä :think


          Venttiilikoneistoa


          Ja vanha öljypohja/suodatinhan oli pakko leikellä rälläkällä auki että näki millainen tämä paljon puhuttu "ikiöljyjen suodatin" on.. pettymys oli suuri kun alta paljastui vain vähän väriä saanut paperi


          Tämän jälkeen tyrkättiin uusi oem suodatin ja öljyt sisään, tästä toimenpiteestä ei tullut otettua kuvia, mutta jokainen voi kuvitella miltä uusi öljypohja näyttää pohjamuovien alla

          Ja eikun koeajolle kylmä rinki perseen ympärillä että milloin Hemin pelottelema "paskashokki" iskee autoon ja heti sen perään kuljettajaan..
          No ei ainakaan vielä 600km jälkeen ole iskenyt. Vaikka laatikko toimi ennenkin ihan hienosti, niin on ero silti huima! Vaihdot tapahtuvat paljon nopeammin, vähemmällä luistatuksella, ja huomaamattomammin, myös paikaltaan kun tyrkkään D:n tai R:n silmään, kytkeytyy vaihde paljon nopeammin. + Ennen kylmänä esiintynyt pieni kierrosten heittely on kokonaan poissa!
          Että sellaiset lifetime öljyt..
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3874
            • Nokia

            Originally posted by Matson^ View Post
            suodatin on tosiaan kiinteästi öljypohjassa, eli se menee koko vaihdelaatikon öljypohja vaihtoon ja näin hintakin on jotenkin perusteltavissa.. varsinkin kun sitä ei kuulu vaihtaa
            Juu, eihän sitä öljyäkään kuulu vaihtaa :think
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 54*BMW

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              Originally posted by Tomi T View Post
              Juu, eihän sitä öljyäkään kuulu vaihtaa :think
              Heh joo ei missään nimessä.

              Mutta nyt omien kokemusta perusteella ei voi kuin suositella! Niin paljon mukavemmin laatikko toimii kaikissa tilanteissa ja vielä kun tuo kylmänä esiintynyt humppaaminenkin katosi ihan kokonaan niin
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Originally posted by Matson
                Ja eikun koeajolle kylmä rinki perseen ympärillä että milloin Hemin pelottelema "paskashokki" iskee autoon ja heti sen perään kuljettajaan..
                Mimmonen toi kuljettajan "paskashokki" on? :think
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Mimmonen toi kuljettajan "paskashokki" on? :think
                  Luojan kiitos, ei mitään käsitystä. Mutta ensimmäiset oireet on kuulemma tyhjä kukkaro ja nykivä automaatti bemari..
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Heh joo ei missään nimessä.

                    Mutta nyt omien kokemusta perusteella ei voi kuin suositella! Niin paljon mukavemmin laatikko toimii kaikissa tilanteissa ja vielä kun tuo kylmänä esiintynyt humppaaminenkin katosi ihan kokonaan niin
                    Kuinka pitkään ajattelit uusien öljyjen vaikuttavan laatikon toimintaan?

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Kuinka pitkään ajattelit uusien öljyjen vaikuttavan laatikon toimintaan?
                      Varmaan aika pitkään kun ikiöljyistä on kyse

                      Ei vaan katotaan nyt mitä tapahtuu, eihän se varmaan toista 140tkm pysy "samanlaisena" koska ihan kaikkia öljyjä ei vaihdettu, vain ne mitä öljypohjan vaihdon yhteydessä ulos tuli.
                      Mielessä on käynyt myös että jos pelkät öljyt vaihtaisi muutaman tonnin jälkeen uudestaan kun ovat ehtineet irrottaa isoimmat paskat ja sekaantua vanhojen kanssa :think
                      Vai taitaa mennä ylihuollon puolelle
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • Smistik
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1130
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by jamppa88 View Post
                        pistin muutama päivä sitten s-postia powermaticille ja kyselin hintaa jos omaan 330da vaihdattais öljyt, hinta oli 380€ ja öljyä sanoi menevän n.14 litraa huuhteluineen. Ei varmaan hirveitä eroja ole 530da kanssa..
                        Kuuluikos tohon ns. täysihoito eli suodatin/öljypohja mukaan? Voisin viedä öljynvaihtoon, koska ns. 100 000tkm sitten on jostain syystä vaihdettu öljyt lootaan.
                        ex E91 320d käsiaskilla
                        ex E46 330dat
                        japski
                        ranu

                        ex E30 316i 4d

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Mitäs muuten tämä tarkoittaa GA6HP26Z laatikkoa koskien?

                          Originally posted by BMW Technical Service
                          The transmission fluid has a Condition Based Service interval of approximately 100,000 miles
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • G_Voima
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2002
                            • 178
                            • Pori

                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Mitäs muuten tämä tarkoittaa GA6HP26Z laatikkoa koskien?
                            Se on se bemarin "uusi" tapa huoltaa laitteita, CBS nimellä kulkee toi ja sen mukaan huolletaan kun vikoja ilmenee, aika plain selitys, mut tommosta oli wikissä "Condition Based Service (CBS) is an intelligent system that keeps track of each maintenance component and tells the driver when the next service is due."

                            Eli periaatteessa tota vois verrata johkin kakkoshuoltoon, eli kannattaa vaihtaa ne öljyt sieltä ihan oikeasti. Ei semmoista olekkaan kuin ikiöljy. Ja sitten se vaihtoväli ei tosiaankaan saa olla mitään 200tkm
                            "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              Vaihtaakko sitten öljyt huuhtelemalla, vaiko yllä kuvien kanssa olleella systeemillä vähän kerrassaan? Huuhtelussa lienee suurempi riski paskan irtoamiselle kiertoon, vaiko?

                              Oliko tuo suodatin miten möhnässä, eli maksaako oikeasti vaivaa ja euroja vaihtaa koko öljypohja? Täytynee lisätä laatikon öljynvaihto To-Do-listaan kesälle jahka saa kesäauton ajoon..
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3128

                                Originally posted by viktor View Post
                                Vaihtaakko sitten öljyt huuhtelemalla, vaiko yllä kuvien kanssa olleella systeemillä vähän kerrassaan? Huuhtelussa lienee suurempi riski paskan irtoamiselle kiertoon, vaiko?

                                Oliko tuo suodatin miten möhnässä, eli maksaako oikeasti vaivaa ja euroja vaihtaa koko öljypohja? Täytynee lisätä laatikon öljynvaihto To-Do-listaan kesälle jahka saa kesäauton ajoon..
                                Huuhtelulla ehdottomasti. Huuhtelulla ei nimenomaan pääse se paska kiertoon vaan esim kanisteriin. Huuhteluhan tapahtuu niin, että laatikon, turbiinin ja lämmönvaihtimen läpi kiertää uutta öljyä. Lämmönvaihdin kannattaa huuhtoa vasten öljyn normaalin kiertosuunnan. Lämmönvaihtimelta tuleva putki johdetaan esim kanisteriin, jolloin voidaan seurata, milloin kiertänyt öljy on puhdasta, Tästä johtuen huuhtelumenetelmällä on syytä varata öljyä jonkun verran enempi kuin se 9,5l jonka laatikko vetää turbiinin kanssa.

                                Ja ehdottomasti uusi suodatin(pohja). Marmoritiskillä n. 200eur, josta itse hankin viime kesänä. Kuulemma saa myös esim KL-varaosista n. 130eur hintaan. Sitä en tiedä onko KL:n myymä sama kuin marmoritiskin.
                                Kulkineet/projektit:

                                M2 F87
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X