memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by G_Voima View Post
    .... eli kannattaa vaihtaa ne öljyt sieltä ihan oikeasti. Ei semmoista olekkaan kuin ikiöljy. Ja sitten se vaihtoväli ei tosiaankaan saa olla mitään 200tkm
    Kyllä, olet ihan oikeassa siinä että mitään "ikiöljyjä" ei ole olemassakaan, eikä siis näin myöskään yhdessäkään BMW:n laaikossa.
    Life time öljyt siellä kyllä on, joka ei kestä todellakaan ikuisesti, mutta jotka kestää reilusti sen mitä ko.laatikko kestää muutenkin itsessäänkin eli kevyesti sen +500tkm.
    Mitään vaihtoväliäkään ei ole, koska mitään järkeä niiden vaihtamisessa ei ole.
    Jos kuitenkin haluaa niiden öljyjen kanssa ehdottomasti leikkiä ja "nauttia" hetken hieman erilailla vaihtavasta laatikosta, niin sekin on totta että vaihtoväli siinä tapauksessa ei saa olla 200tkm, vaan mielummin
    100-150tkm:n välissä.

    Comment

    • G_Voima
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 178
      • Pori

      Tämä on kyllä ihan totta, ettei niitä varmaan näiden uusien laatikkojen kanssa tarvitse tehdä. Jäänyt vain tavaksi noiden tiettyjen vanhempien laatikoiden kanssa.

      Eli ts. jos bmw huolto-ohjelmaan kuuluu johonkin tiettyyn laatikkoon öljyjen vaihto, niin melkein kannattaa pitää siitä kiinni. Muuten näillä kyllä ajelee huoletta niin kauan mitä kestää.
      "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Onko Hemillä paljonki kokemuksia yli 500tkm ajetuista e60d automaateista?

        Silläkin on suuri merkitys automaatille onko kyseiset kilometrit tullu kaupunkipyörittelyssä vai matka-ajossa.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • opl21
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 320
          • Itävalta

          Käytin muuten oman auton jokuaika sitten myös päivityksessä ja kierrrosten "humppaaminen 80-90km/h välillä poistui kokonaan...

          Eli ainakin minulla kierroslukumittarsin neula humppasi joskus tuolla välillä aivan omiaan ,vetoon ei pahemmin tuntunut, mutta pääsipähän siitä, tuli ajateltua jo jotain kallistakin syyksi.
          sigpic

          F01 730d -09
          Ex
          E70 x5 3.0d-08
          e39 M5-99
          e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
          (Ego)
          e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
          e39 528ia -97 200hp/290nm
          e36 320i -94
          e30 320i -89

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            itselläkin oli noita nykimisiä ja laatikko arpoi vaihteita ja luistatteli. kylmänä enemmän ja lämpöisenä vähemmän. edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa öljyt "bmw huoltomiehen" kanssa ja kertoi homman olevan vaikea. kädet kuulemma kyynärpäitä myöten öljyssä... nyt sitten otin auton nosturille ja eihän tuon helpompaa paikkaa juuri voi edes olla öljyn vaihdolle. en ymmärrä miten ne on saanut senkin ryssittyä. öljyä ei tullut laatikosta pihalle edes moottori sammuksissa! laatikkoon meni lisää öljyä n.2,5-3 litraa ja nyt toimii aivan täydellisesti, kaikki mahdolliset nykimiset ja luistot on poissa. että suosittelen vaihde ongelmista kärsiville ainakin ensin tarkistamaan, että siellä laatikossa on riittävästi öljyä.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • JSLA
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 64
              • Oulu

              Ne joilla auto vielä ns. nypyttää, oletteko kokeilleet laittaa auton perään kärryä tai vaunua. Nimittäin kun vetokoukun pistookkeessa on piuha kiinni niin laatikko ajaa eri softalla. Onko tuolloin tuo nypytys silti kiusaamassa? Itse olen huomannut, että auto vaihtaa huomattavasti sivistyneemmin kun on vaunu perässä kuin ilman. Vaikka mulla ei auto enään nypytäkkään niin vaihtaminen on sivistyneempää vaunun kanssa kuin ilman. Kokeilakaapa jos ette ole vielä kokeilleet...
              F11 530 x-Drive -11
              Ex. E61 530 xd -06

              Comment

              • JSt
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 47
                • Seinäjoki

                Ilmoittaudun nykivien listalle E61 525da:lla. Putkesta löytyy DPF ja metrejä taulussa reilut 100tkm. Itseäni tuo ei aluksi jaksanut häiritä, mutta pidemmän päälle "ominaisuus" alkaa olla hieman rassaava. En ole huomannut kierroslukumittarissa mitään heittelyä, mutta persuuksissa pieni nyintä tuntuu silloin tällöin. Oireet ilmaantuu nimenomaan matka-ajossa ylämäkeen tai peneenkin nousuun tultaessa. Tasaisella tai alamäessä ei ole mitään oireita.

                Lisäefektinä mainittakoon vakkaria päälle laitettaessa mahtavan tuntuinen vaihteen pienemmälle pudotus, jonka jälkeen vaihto takaisin isommalle puolen sekunnin sisään...

                En jaksanut koko threadia lukea läpi, mutta EGR epäilyistä ja EGR-arvojen rukkauksista luin. Noista tuli mieleen, että voisikohan tuon säädön vaikutuksen aiheuttaa väsähtänyt EGR-venttiilin säätösolenoidi. Tuohan on ilmeisesti hyvinkin samantyyppinen kuin esim. VAG vehkeiden ahtopaineensäätösolenoidit jotka väsähtää poikkeuksetta jossain vaiheessa. Lähinnä spekuloin, että jos ylämäessä pitäisi saada lisää kakkua, ja EGR:n säätö (HUOM säätö, ei venttiili) laahaa perässä, voi ohjauselektroniikka tehdä mielenkiintoisiakin korjausliikkeitä.
                ...Mersu

                Comment

                • JSt
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 47
                  • Seinäjoki

                  Lisättäköön, että kävin iltasella nyppimässä sen kaasuläpän johdon irti, ja kävin tutut nypytysmäet ajelemassa läpi, eikä oireita ilmaantunut. Puolta tuntia aiemmin samassa mäessä nytkytti vanhaan malliin. Tuolloin myös huomasin aiemmin keskusteluissa kerrotun kulutusmittarin seilaamisen. Johdon irtinyppäämisen jälkeen edes sitä ei tapahtunut, vaan kulutusmittari nousi tasaisen rauhallisesti.

                  Iltahämärässä kurkittuani en oikein nähnyt mihin EGR:n alipaineletku menee. Onko tuo ohjaussolenoidi kenties jossain imusarjan alla piilossa?
                  ...Mersu

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by JSt View Post
                    Lisättäköön, että kävin iltasella nyppimässä sen kaasuläpän johdon irti, ja kävin tutut nypytysmäet ajelemassa läpi, eikä oireita ilmaantunut. Puolta tuntia aiemmin samassa mäessä nytkytti vanhaan malliin. Tuolloin myös huomasin aiemmin keskusteluissa kerrotun kulutusmittarin seilaamisen. Johdon irtinyppäämisen jälkeen edes sitä ei tapahtunut, vaan kulutusmittari nousi tasaisen rauhallisesti.

                    Iltahämärässä kurkittuani en oikein nähnyt mihin EGR:n alipaineletku menee. Onko tuo ohjaussolenoidi kenties jossain imusarjan alla piilossa?
                    Kaasuläpän??
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Kaasuläpän??
                      Läppä ennen EGR-venttiiliä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • JSt
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 47
                        • Seinäjoki

                        Läppä ennen EGR-venttiiliä.
                        Juuri näin. En tiedä millä nimellä sitä kutsutaan bemareissa, mutta jossain olin näkevinäni nimen "throttle valve"? VAGineissahan tuota sanotaan vaan sammutusläpäksi. Tiedä sitten onko sillä VAG vehkeissä muuta käyttöä kuin sulkea ahtoputki sammutuksen yhteydessä, kun joku kirjoitteli täällä, että bemarissa sillä kuristetaan myös raittiin ilman määrää. Onko se muuten fakta?
                        ...Mersu

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by JSt View Post
                          Juuri näin. En tiedä millä nimellä sitä kutsutaan bemareissa, mutta jossain olin näkevinäni nimen "throttle valve"? VAGineissahan tuota sanotaan vaan sammutusläpäksi. Tiedä sitten onko sillä VAG vehkeissä muuta käyttöä kuin sulkea ahtoputki sammutuksen yhteydessä, kun joku kirjoitteli täällä, että bemarissa sillä kuristetaan myös raittiin ilman määrää. Onko se muuten fakta?
                          Ei ole tapana lämpimikseni turista. Tuossa linkki BMW:n WDS:ään, niin ei tarvi miettiä lähdettä. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • iipee1
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 1
                            • porvoo

                            Mulla oli samoja nylkytysongelmia autossani(535d).
                            Autossani oli turbiini rikki, coolerin ja koneen välinen ahtoputki haljennut kumikäyrästä, alipaineletkut hapertuneet, pakoputken lähtö revennyt jouston kohdalta. Em. viat korjattiin, auto alkoi toimia normaalisti.
                            Paljon siis pieniä vikoja oli jotka johtivat moottorin, sekä vaihteiston omituiseen toimintaan.

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Kyseessä sigun e61.

                              Ihmetyksen aihe: Kun auto on vähintään pari päivää seisonut tallissa, ja laittaa sen käyntiin sekä vaihteen R:lle, mitään ei tapahdu muutamaan sekuntiin. Eli vaikka antaa kierroksiakin, auto pysyy paikallaan. Sen muutaman hassun sekunnin päästä auto alkaa pikkuhiljaa ryömimään taaksepäin niinkuin kuuluukin. On siis kuin että paineiden nousua turbiinissa (?) joutuu odottelemaan.

                              Raision Autokeskuksen mukaan muissakin on ollut tätä, ja tehtaan mukaan kyseessä on ominaisuus. Olen parikymmentä vuotta ajanut automaattivaihteisilla autoilla, enkä ole tämmöstä "ominaisuutta" vielä havainnut...

                              Kellään muulla tämmösiä oireita?
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7035
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by touring39 View Post
                                Kyseessä sigun e61.

                                Ihmetyksen aihe: Kun auto on vähintään pari päivää seisonut tallissa, ja laittaa sen käyntiin sekä vaihteen R:lle, mitään ei tapahdu muutamaan sekuntiin. Eli vaikka antaa kierroksiakin, auto pysyy paikallaan. Sen muutaman hassun sekunnin päästä auto alkaa pikkuhiljaa ryömimään taaksepäin niinkuin kuuluukin. On siis kuin että paineiden nousua turbiinissa (?) joutuu odottelemaan.

                                Raision Autokeskuksen mukaan muissakin on ollut tätä, ja tehtaan mukaan kyseessä on ominaisuus. Olen parikymmentä vuotta ajanut automaattivaihteisilla autoilla, enkä ole tämmöstä "ominaisuutta" vielä havainnut...

                                Kellään muulla tämmösiä oireita?
                                Laatikon öljymäärä tarkistettu?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X