Ensimmäinen BMW ollut nyt kuukauden alla ja onhan niitä vikojakin löytynyt - täältä foorumin kautta... muuten olisin varmaan ollut tuiku tietämätön... 
Kun salavalikkoon pääsin, niin lämmöt nousivat nippa nappa 75 asteeseen (RPM raidoitus max 4600) -> EGR termari vaihtoon ja lämmöt nousivat selkeästi nopeammin 75 asteen tietämille mutta ei paljon yli (RPM raidoitus max 4600) -> päätermari vaihtoon ja lämmöt nousi iloisesti 90 asteen ympärille ja myös pysyy siellä! Silti RPM raidoitus edelleen maksimissaan 4600, eli minkä lämpötilan muutoksesta tuo kiekkamittarin raidoitus liikkuu? Onko epänormaalia, ettei raidoitus laske esim 4800 rpm asti?
Nyt kun lämmöt nousevat kohdilleen, niin DPF myös ilmeisesti puhdistanut itsensä pari kertaa, jos oikein olen osannut kuulostella?
Sitten meneekin vähän OT:n puolelle, mutta ottaisin mielipiteitä mielellään vastaan.
Perinteinen ongelma, eli auto nykii ja kierrokset heittelee noin 300 rpm lämpenemisvaiheessa... pintakaasulla tuntuu tällöin myös joskus "tukkoiselta" eli aivan kuin tukehtuisi kun antaa pedaalia, mutta herää kuitenkin pienellä viiveellä ja nostaa sitten kierroksia...
Lähdenkö selvittämään ongelmaa missä järjestyksessä? Alla vaihtoehtoja, jotka voisivat ilmeisesti tuon aiheuttaa?
1. Softan päivitys
2. Laatikon öljyjen vaihto
3. Maf vaihto?
4. Polttoainesuodattimen vaihto (huoltokirjan mukaan ei vaihdettu ikinä)
5. Imuvuotojen etsintä -> mistä?
6. Throttle valven tarkistus?
7. DPF puhdistus/poisto/vaihto (huoltoväliin 13 tkm, mutta ei vikailmoituksia)
8. Momenttimuuntimen vaihto
Auto 03/2004 E61 530DA 165tkm ajettu ja imusarjan läpät poistettu jo ennen minulle tuloa.

Kun salavalikkoon pääsin, niin lämmöt nousivat nippa nappa 75 asteeseen (RPM raidoitus max 4600) -> EGR termari vaihtoon ja lämmöt nousivat selkeästi nopeammin 75 asteen tietämille mutta ei paljon yli (RPM raidoitus max 4600) -> päätermari vaihtoon ja lämmöt nousi iloisesti 90 asteen ympärille ja myös pysyy siellä! Silti RPM raidoitus edelleen maksimissaan 4600, eli minkä lämpötilan muutoksesta tuo kiekkamittarin raidoitus liikkuu? Onko epänormaalia, ettei raidoitus laske esim 4800 rpm asti?
Nyt kun lämmöt nousevat kohdilleen, niin DPF myös ilmeisesti puhdistanut itsensä pari kertaa, jos oikein olen osannut kuulostella?

Sitten meneekin vähän OT:n puolelle, mutta ottaisin mielipiteitä mielellään vastaan.

Lähdenkö selvittämään ongelmaa missä järjestyksessä? Alla vaihtoehtoja, jotka voisivat ilmeisesti tuon aiheuttaa?
1. Softan päivitys
2. Laatikon öljyjen vaihto
3. Maf vaihto?
4. Polttoainesuodattimen vaihto (huoltokirjan mukaan ei vaihdettu ikinä)
5. Imuvuotojen etsintä -> mistä?
6. Throttle valven tarkistus?
7. DPF puhdistus/poisto/vaihto (huoltoväliin 13 tkm, mutta ei vikailmoituksia)
8. Momenttimuuntimen vaihto
Auto 03/2004 E61 530DA 165tkm ajettu ja imusarjan läpät poistettu jo ennen minulle tuloa.
Comment