Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puerco
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1135
    • Espoo

    Mulla on myös samaa ongelmaa, ei lämpeä auto pahemmin. Vaikka ajelis 40km niin voi olla ikkuna vielä jäässä. Auto menossa huoltoon tuossa ensi viikolla ja EGR / päätermari menossa vaihtoon. Mittaristossa valkoinen palkkiviiva ei nyt nouse ollenkaan kuin 4300RPM kohdalle. Paljos mulla mahtaa olla lämmöt sen perusteella ?

    Raportoin ens viikolla alkaako lämpeämään.
    MB E350e http://www.elpuercosi.fi
    https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
    https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
    IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

    Comment

    • lofjussi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 183
      • Rovaniemi

      Taiteilin viimein salavalikon auki ja pääsin kattoon lämpötiloja.

      85-95km/h, peräkärry perässä joka painaa noin 900kg, ulkona -20°C
      Moottorin lämmöt 77-80°C, siinä välissä seilaa riippuen onko ylä- vai alamäkeä. Autoa lastatessa kävi tyhjäkäyntiä ennen tuota vetoa varmaan puolituntia. Lämmöt oli ajoon lähtiessä 69 C°. Autossa on tehdas asenteinen webasto joka on lyhyessä ajossa aika ahnaasti päällä. Mutta, mitäs sanotte,oisko aika normilämmöt siis termarit ookoo? Autolla ajettu 197tkm
      Niin, ja päivitystä. Noin 12l/100km kulutus ed. mainitulla ajolla
      Jussi
      Last edited by lofjussi; 26-11-2010, 21:52.
      645 ci cabriolet m-performance 2004

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Itse hommasin pitkäleukaiset lukkopihdit, ne ovat tasaiset ja niille lienee käyttöä useammin kuin varsiniaisille letkupihdeille jotka tuntuu olevan aika lelut...
        Näin tein minäkin.
        Eli lämmönvaihdin nyt vaihdettu, vähän riski 200e jäi marmorilta hintaa parin tiivisteen kera.

        Ja onnistuu tosiaan ihan kivasti tunkin päällä tallissa, helppo homma
        Öljyä ei paljon linjoista tullut, uuden lauhduttimen kyllä täytin öljyllä ennen asennusta ja laitoin tulpat päihin niin sai minimoitua "hävikin". Tuskin olis välttämättä vaatinu mitään, mutta tulihan nyt tehtyä kun kerran sattui tuota öljyä olemaan.

        Aluksi lämmöt -> 48 - 62ºc + EGR- & päätermari uusiksi -> 52 - 65ºc + nyt lämmönvaihtimen jälkeen 87 - 92ºc .. ja mikä hienointa, matkakulutus samalla 30km pätkällä normalisoitui ~7,8l/100km -> 5,4l/100km
        Last edited by Matson^; 27-11-2010, 10:45.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          termarit 2-3kpl

          Originally posted by lofjussi View Post
          Taiteilin viimein salavalikon auki ja pääsin kattoon lämpötiloja.

          85-95km/h, peräkärry perässä joka painaa noin 900kg, ulkona -20°C
          Moottorin lämmöt 77-80°C, siinä välissä seilaa riippuen onko ylä- vai alamäkeä. Autoa lastatessa kävi tyhjäkäyntiä ennen tuota vetoa varmaan puolituntia. Lämmöt oli ajoon lähtiessä 69 C°. Autossa on tehdas asenteinen webasto joka on lyhyessä ajossa aika ahnaasti päällä. Mutta, mitäs sanotte,oisko aika normilämmöt siis termarit ookoo? Autolla ajettu 197tkm
          Niin, ja päivitystä. Noin 12l/100km kulutus ed. mainitulla ajolla
          Jussi
          Onneksi Olkoon termarit VAIHTOON !! ja äkkiä.
          Jos autosi on automaatti askilla niin todennäköisesti myös autom.lauhdutintermari vaihtoon.
          Eli normi termari ja erg termari aluksi ja koeajon jälkeen varmistus tuosta autom.lauhduttimen termarista.
          Tuossa kulutuksessa tulet huomaamaan myönteisen yllätyksen kunhan lämpötilat asettuvat
          sinne 90c nurkille.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Bergeri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 70
            • Etelä-Suomi

            Mitenkäs noitten lämpöjen pitäisi nousta ja pysyä tavoitetasolla tyhjäkäynnillä tai taajamanopeuksissa? Autoon vaihdettiin egr- ja päätermari loppukesästä. Motarilla lämmöt nousee näin pakkasilla sinne 90C:n nurkille ja vähän ylikin, sitten esim. liikennevaloissa seisoessa tai taajamanopeusissa laskee 77-79C:hen.

            Lämmintä kabiinissa riittää ja keskikulutus maltillinen 7,5l/100km. Pitääkö tuohon se lämmönvaihdin vielä vaihtaa? Auto siis e61 -06 530da.
            e61 530da m-sport 2006
            ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              Originally posted by Bergeri View Post
              Pitääkö tuohon se lämmönvaihdin vielä vaihtaa? Auto siis e61 -06 530da.
              Ei tarvi. Eli ihan normi nyky diesel bmw käytöstä.

              Etumaskin tai siis munuaisten takana on tehdasvalmisteisena kolmea vaihtoehtoa ajoviiman blokkaukseen. Eli sähkönen ritiläkkö (joka sulkee täysin maskin), mekaaninen ja täysin ilman ritilää. Ilmeisesti eri leveysasteille eri varustelu tämän osalta. Itelläni on täysin tyhjä toi etumaskin tausta, joka ei kyllä ole suomipakkasille se paras vaihtoehdoista. Nopeemmin ja paremmin olis lämmöissään, kun syyläriä vähän peittäis jollain levyllä, jolloin ajoviimakaan ei ihan niin suoraan tulis koneelle. Saman asianhan ne bmw omat läpät tuolla ajaa.

              Kattelin muuten uutta F10 520d suomiversioo ja siinä toi konetila oli kyllä täysin eristetty ajoviimoilta.
              Last edited by LeMansBlau; 29-11-2010, 17:42.
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • ksiili
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 6
                • Vihti

                Nyt alkoi iskemään myös tänne lämpö ongelmaa. Parin viikon päähän sai huoltoajan termareiden (pää sekä egr) vaihtoon. Kaikkineen töineen ja osineen 400€ oli liikkeen arvio kustannuksista.

                Sitten vaan pitää toivoa, että pakkaset helpottaa tästä ja ovat seuraavat kaksi viikkoa plussan puolella Täytyy vain toivoa, että nuo termarien vaihdot auttaa ja koneessakin pysyy lämmöt niin kuin pitää.

                Mutta onneksi auto on ostettu vasta vajaa 2kk sitten autoliikkeestä, joka lupasi hoitaa kustannukset tuosta korjauksesta ilman riitelyä. Näimmä sitä tampereella on hyviä autoliikkeitä, jotka oikeasti haluaa palvella asiakasta. Voi olla, että seuraavakin auto tulee ostettua samaisesta liikkeestä jos vain sopiva sattuu olemaan tyrkyllä.
                Nyt: E61 530da M-Sport -08 ja Audi S3 MTM -07
                Ex: Volvo C70 T5 -98, Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 TDi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -99, Volvo 460 GLE -91

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  Nyt vaan kaikki tarkkailemaan diesel autojenne lämpötiloja salavalikosta niin voitte yllättyä siitä kuinka monella on termari/termarit rikki tietämättään, veikkaisin että ainakin 80% diesel bemareista on pää, egr tai molemmat termarit rikki.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Shappire
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 124
                    • Sisä-Suomi

                    Originally posted by Rahu View Post
                    Nyt vaan kaikki tarkkailemaan diesel autojenne lämpötiloja salavalikosta niin voitte yllättyä siitä kuinka monella on termari/termarit rikki tietämättään, veikkaisin että ainakin 80% diesel bemareista on pää, egr tai molemmat termarit rikki.
                    Alkaako termareiden vaihdolla auto lämpenemään eli lämpeneekö vielä viikon päästä -20 pakkasessa 30-50 km tasaisella ajolla lämmöt sinne 90 C nurkille?
                    F11 530 xD LCI

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Rahu View Post
                      Nyt vaan kaikki tarkkailemaan diesel autojenne lämpötiloja salavalikosta niin voitte yllättyä siitä kuinka monella on termari/termarit rikki tietämättään, veikkaisin että ainakin 80% diesel bemareista on pää, egr tai molemmat termarit rikki.
                      KL-varaosien myyjän kommentti oli ettei näillä keleillä nykydieselin lämmöt nouse juuri yli +60 ? Taitaa olla termariviainen itselläänkin
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Jolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2556
                        • Virolahti

                        Originally posted by Esal View Post
                        KL-varaosien myyjän kommentti oli ettei näillä keleillä nykydieselin lämmöt nouse juuri yli +60 ? Taitaa olla termariviainen itselläänkin
                        Kyllä, tai sitten oma M57 on vielä vanhaa tekniikkaa, 4-5km ajon jälkeen lämmöt +83astetta, pakkasta ulkona -20astetta

                        E61 seuraavaksi pitäisi EGR termari vaihtaa, sisälle kun ei tule kuumaa ilmaa, haaleaa kylläkin.
                        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                        PM tavoittaa, puhelimella ei.

                        Comment

                        • puerco
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 1135
                          • Espoo

                          Originally posted by Jolli View Post

                          E61 seuraavaksi pitäisi EGR termari vaihtaa, sisälle kun ei tule kuumaa ilmaa, haaleaa kylläkin.
                          Mulla ei tuu enää ees sitä haaleeta. (työmatka pipo päässä 43km aamulla ja aivan jäässä :P )
                          Onneks on nyt se huoltoaika torstaina jo.. ja pakkaset senkun jatkuu.
                          MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                          https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                          https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                          IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                          Comment

                          • Shappire
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 124
                            • Sisä-Suomi

                            Originally posted by Jolli View Post
                            Kyllä, tai sitten oma M57 on vielä vanhaa tekniikkaa, 4-5km ajon jälkeen lämmöt +83astetta, pakkasta ulkona -20astetta

                            E61 seuraavaksi pitäisi EGR termari vaihtaa, sisälle kun ei tule kuumaa ilmaa, haaleaa kylläkin.
                            Joo mullakin satunnaisesti lämpiää 90 C nurkille kovalla pakkasella (-20), mutta usein kyseessä on tilanne jossa nopeus on pieni ja kiihdytyksiä paljon. Kun ajaa pidemmän matkaa tasaisella nopeudella lämmöt alkavat valua ollen viimein < 70 C.

                            Kun ulkolämpötila nousee sinne -5 C niin silloin menee helpostikin 90 C.

                            Kun keulalta teippaa 5 cm leveällä teipillä 2 kpl. isommat ja syvemmät aukot ja jättää sivulle pienet aukot auki, auto lämpiää huomattavasti paremmin.

                            Auto 2008 E61 525d LCI

                            Vuoden aikana on vaihettu
                            2 x päätermari (ei vaikutusta)
                            3 x EGR termari (yksi meni ½ vuodessa rikki)
                            3 x automaattilaatikon termari (menivät viikossa oikeasti rikki, nyt vaikuttaisi että on ehjä. Lämpenee paremmin -5 C kelissä)
                            1 x huuhdeltu vaihdelaatikko ja laitettu uudet öljyt ja suodatin (alkoi lootan termari pysymään kunnossa)
                            1 x etu syyläri (oli tällainen ohje, jota myös huollossa ihmeteltiin, mutta tehtiin työtä käskettyä)

                            Kommentteja viisaammat?
                            Last edited by Shappire; 01-12-2010, 15:00.
                            F11 530 xD LCI

                            Comment

                            • kalevi67
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 47
                              • Pirkanmaa

                              Lämmönvaihdin laitettu tilaukseen. Löytyiskö täältä Tampereen seudulta joku "Jollyparts" joka tekisi tuon lämmönvaihtimen vaihdon. Ei viitsisi maksaa Autokeskukseen ~170e hintaa 15min työstä jonka se ottaa osaavalta kaverilta.
                              E61 530dA -04

                              Comment

                              • Jolli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2556
                                • Virolahti

                                Originally posted by Shappire View Post
                                Joo mullakin satunnaisesti lämpiää 90 C nurkille kovalla pakkasella (-20), mutta usein kyseessä on tilanne jossa nopeus on pieni ja kiihdytyksiä paljon. Kun ajaa pidemmän matkaa tasaisella nopeudella lämmöt alkavat valua ollen viimein < 70 C. Eilen illalla kokeilin vielä siten että laitoin alavesiletkunkin luttuun ja ajelin 7 km. ( tilanne jossa päätermari ja EGR-termari on kiinni) Myös automaattilaatikon jäädhyttimen letku oli lutattuna. Lämmöt < 70 C.

                                Kun ulkolämpötila nousee sinne -5 C niin silloin menee helpostikin 90 C.

                                Kun keulalta teippaa 5 cm leveällä teipillä 2 kpl. isommat ja syvemmät aukot ja jättää sivulle pienet aukot auki, auto lämpiää huomattavasti paremmin.

                                Auto 2008 E61 525d LCI

                                Vuoden aikana on vaihettu
                                2 x päätermari (ei vaikutusta)
                                3 x EGR termari (yksi meni ½ vuodessa rikki)
                                3 x automaattilaatikon termari (menivät viikossa oikeasti rikki, nyt vaikuttaisi että on ehjä. Lämpenee paremmin -5 C kelissä)
                                1 x huuhdeltu vaihdelaatikko ja laitettu uudet öljyt ja suodatin (alkoi lootan termari pysymään kunnossa)
                                1 x etu syyläri (oli tällainen ohje, jota myös huollossa ihmeteltiin, mutta tehtiin työtä käskettyä)

                                Kommentteja viisaammat?
                                Itsellänihän kyseessä nyt siis 2 eri autoa, 330D ja 535Da.
                                330D lämpenee sinne 83asteen nurkille ja sisään tulee kyllä lämmintäkin ilmaa, hivenen hitaasti vain, mutta sekin tokenee EGR termarin vaihdolla varmaan.

                                535DA ei kuumaa anna sisälle, joten se on kriittisempi. Laatikon lämmönvaihdin vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta, mutta ei vieläkään anna mielestäni riittävän nopeasti riittävän kuumaa, joten pistetään kuntoon
                                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎