Originally posted by viktor
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hö. Eikös sitä enään metallista ole mitään vara valmistaa? Vain noita ei original varaosia saa oikeasta materiaaalista? Ainakin joskus noin oli vesipumppujen suhteen.
Nykyään saa vain muovia kovemmalla hinnalla, kuin ennen metallista. No pitänee kuitenkin koittaa tuo päätermari vielä.
Ai niin oliko oikea puoli kuitenkin kuskin puoli eli vasen? Sitä automaattilaatikon lauhduttimen letkua etsiessä?Last edited by bemu-freak; 08-01-2011, 22:40.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostPaljonko tarvitsee purkaa että saa päätermarin vaihdettua?
Itse en ottanut egr:ää irti pakosarjasta kun jollain oli katkennut pultti pakosarjaan. Sen sai siittä sivuun taivutettua sopivasti.
Comment
-
-
Originally posted by caltsu View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread....in+vaihto+530d
Itse en ottanut egr:ää irti pakosarjasta kun jollain oli katkennut pultti pakosarjaan. Sen sai siittä sivuun taivutettua sopivasti.
Joo ei varmaan parane ottaa pakosarjasta irti. Alkaa olemaan siinä rajoilla että hankkii paljon ikävyyksiä jos jotain menee pieleen.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
letku ja lämmönvaihdin
Originally posted by bemu-freak View PostHö. Eikös sitä enään metallista ole mitään vara valmistaa? Vain noita ei original varaosia saa oikeasta materiaaalista? Ainakin joskus noin oli vesipumppujen suhteen.
Nykyään saa vain muovia kovemmalla hinnalla, kuin ennen metallista. No pitänee kuitenkin koittaa tuo päätermari vielä.
Ai niin oliko oikea puoli kuitenkin kuskin puoli eli vasen? Sitä automaattilaatikon lauhduttimen letkua etsiessä?
Eli letku LÄHTEE syyläristä oikealta puolen ja menee syylärin alaosassa
vasemmalle puolen jossa sijaitsee tuo automaatin lämmönvaihdin.
Se alumiini möykky muovipäädyllä jossa se termari sijaitsee.
tässä osa nro 9 on se letku joka litistetään.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Jaaha ja kiitos taas tiedosta.
Noin sen ajattelinkin olevan, kun kävin kurkkimassa konehuoneeseen ja tutkin tuota samaista kuvaa juuri äsken. Eli alavesiletkun yläpuolelle tuleva letku se on.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by puerco View PostNo niin, nyt on vaihdettu lämmönsiirrin vaihdelaatikon kylkeen. Auttoi ihan hieman kulutukseen ja koneen lämpöihin.
Ennen lämmönvaihtimen vaihtoa kulutus heilui samalla työmatkalla siellä 8,5 - 9 L / 100km tienoilla. Olen varsin tyytyväinen.
Comment
-
-
Originally posted by puerco View PostEnnen lämmönvaihtimen vaihtoa kulutus heilui samalla työmatkalla siellä 8,5 - 9 L / 100km tienoilla. Olen varsin tyytyväinen.
Comment
-
-
Originally posted by eekuusyks View PostTein sen tänään näin. Tukin lähdön syyläristä, ostin lvi-liikkeestä t-haaran (5€) jonka liitin egr-termostaatin lähtöön. Eli kierto on muutoin normaali, nyt laatikonlämmönvaihtimelle menevä neste lähtee esilämmitettynä egr-termostaatilta.F11 530 xD LCI
Comment
-
-
Originally posted by Shappire View PostSulla on menossa ihan mielenkiintoinen kokeilu. Kiinnostaisi tietää miten lämmöt ovat nyt käyttäytyneet näin 0 kelillä?
ja täällöin juuri tarvitaan eniten sitä laatikon jäähdytystä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostKiits
Joo ei varmaan parane ottaa pakosarjasta irti. Alkaa olemaan siinä rajoilla että hankkii paljon ikävyyksiä jos jotain menee pieleen.
Yleensä toki omissa remonteissa on se vika että yritän selvitä mahdollisimman pienellä purkamisella, mikä oikeasti hidastaa työtä vaikka miten paljon, mutta tässä jopa säästi aikaa, eikä hommasta tullu mitään ylipääsemättömän hankalaa.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostEi oo pakko sattua koko EGR:n lauhduttimeen, termari sopii tulemaan "välistä" kun vähän painaa jousta kasaan + yhden termostaatin pultin joutuu avaamaan/kiristämään piippuavaimella.
Yleensä toki omissa remonteissa on se vika että yritän selvitä mahdollisimman pienellä purkamisella, mikä oikeasti hidastaa työtä vaikka miten paljon, mutta tässä jopa säästi aikaa, eikä hommasta tullu mitään ylipääsemättömän hankalaa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment