Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Originally posted by viktor View Post
    Onko tässä muuten joku lämmönvaihdin moottoriöljyillekin?
    Jotain sellaista olin katsovinani kun könysin muutaman tunnin konehuoneessa ihmettelemässä.
    On mutta sille ei ole termostaattia.
    ---

    Comment

    • bemu-freak
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 277
      • Kerava

      Hö. Eikös sitä enään metallista ole mitään vara valmistaa? Vain noita ei original varaosia saa oikeasta materiaaalista? Ainakin joskus noin oli vesipumppujen suhteen.

      Nykyään saa vain muovia kovemmalla hinnalla, kuin ennen metallista. No pitänee kuitenkin koittaa tuo päätermari vielä.

      Ai niin oliko oikea puoli kuitenkin kuskin puoli eli vasen? Sitä automaattilaatikon lauhduttimen letkua etsiessä?
      Last edited by bemu-freak; 08-01-2011, 22:40.
      BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
      ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        Paljonko tarvitsee purkaa että saa päätermarin vaihdettua?
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • caltsu
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 81
          • orimattila

          Originally posted by viktor View Post
          Paljonko tarvitsee purkaa että saa päätermarin vaihdettua?


          Itse en ottanut egr:ää irti pakosarjasta kun jollain oli katkennut pultti pakosarjaan. Sen sai siittä sivuun taivutettua sopivasti.

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            Originally posted by caltsu View Post
            http://www.btcf.fi/forum/showthread....in+vaihto+530d

            Itse en ottanut egr:ää irti pakosarjasta kun jollain oli katkennut pultti pakosarjaan. Sen sai siittä sivuun taivutettua sopivasti.
            Kiits
            Joo ei varmaan parane ottaa pakosarjasta irti. Alkaa olemaan siinä rajoilla että hankkii paljon ikävyyksiä jos jotain menee pieleen.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1328
              • Tornio

              letku ja lämmönvaihdin

              Originally posted by bemu-freak View Post
              Hö. Eikös sitä enään metallista ole mitään vara valmistaa? Vain noita ei original varaosia saa oikeasta materiaaalista? Ainakin joskus noin oli vesipumppujen suhteen.

              Nykyään saa vain muovia kovemmalla hinnalla, kuin ennen metallista. No pitänee kuitenkin koittaa tuo päätermari vielä.

              Ai niin oliko oikea puoli kuitenkin kuskin puoli eli vasen? Sitä automaattilaatikon lauhduttimen letkua etsiessä?
              Oikea puoli on se missä ei ole rattia kuin SAARESSA ajettavissa autoissa heh heh.
              Eli letku LÄHTEE syyläristä oikealta puolen ja menee syylärin alaosassa
              vasemmalle puolen jossa sijaitsee tuo automaatin lämmönvaihdin.

              Se alumiini möykky muovipäädyllä jossa se termari sijaitsee.
              tässä osa nro 9 on se letku joka litistetään.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • bemu-freak
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 277
                • Kerava

                Jaaha ja kiitos taas tiedosta.

                Noin sen ajattelinkin olevan, kun kävin kurkkimassa konehuoneeseen ja tutkin tuota samaista kuvaa juuri äsken. Eli alavesiletkun yläpuolelle tuleva letku se on.
                BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                Comment

                • puerco
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 1135
                  • Espoo

                  No niin, nyt on vaihdettu lämmönsiirrin vaihdelaatikon kylkeen. Auttoi ihan hieman kulutukseen ja koneen lämpöihin.





                  Ennen lämmönvaihtimen vaihtoa kulutus heilui samalla työmatkalla siellä 8,5 - 9 L / 100km tienoilla. Olen varsin tyytyväinen.
                  MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                  https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                  https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                  IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                  Comment

                  • DerPastor
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 145
                    • Tku

                    Originally posted by puerco View Post
                    No niin, nyt on vaihdettu lämmönsiirrin vaihdelaatikon kylkeen. Auttoi ihan hieman kulutukseen ja koneen lämpöihin.

                    Ennen lämmönvaihtimen vaihtoa kulutus heilui samalla työmatkalla siellä 8,5 - 9 L / 100km tienoilla. Olen varsin tyytyväinen.
                    Paljos oli lämmöt ennen vaihtoa? Olitko jo aiemmin vaihtanu EGR- ja päätermarin?

                    Comment

                    • puerco
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1135
                      • Espoo

                      siellä 64c ja max 70c.. tässä siis vaihdettu jo EGR ja päätermari.. sisälle alkoi puhaltaa jo lämmintä.
                      MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                      https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                      https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                      IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                      Comment

                      • eekuusyks
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 164
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        Originally posted by puerco View Post
                        Ennen lämmönvaihtimen vaihtoa kulutus heilui samalla työmatkalla siellä 8,5 - 9 L / 100km tienoilla. Olen varsin tyytyväinen.
                        Sama homma ilman tuota lämmönvaihtimen vaihtoa, ensimmäistä kertaa omistukseni aikana 200 km matkan keskikulutus 6.5 tuolla letkumuutoksella, myös laatikonlämmöt pysyneet aisoissa ...

                        Comment

                        • Shappire
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 124
                          • Sisä-Suomi

                          Originally posted by eekuusyks View Post
                          Tein sen tänään näin. Tukin lähdön syyläristä, ostin lvi-liikkeestä t-haaran (5€) jonka liitin egr-termostaatin lähtöön. Eli kierto on muutoin normaali, nyt laatikonlämmönvaihtimelle menevä neste lähtee esilämmitettynä egr-termostaatilta.
                          Sulla on menossa ihan mielenkiintoinen kokeilu. Kiinnostaisi tietää miten lämmöt ovat nyt käyttäytyneet näin 0 kelillä?
                          F11 530 xD LCI

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7540
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Shappire View Post
                            Sulla on menossa ihan mielenkiintoinen kokeilu. Kiinnostaisi tietää miten lämmöt ovat nyt käyttäytyneet näin 0 kelillä?
                            Ja entä kun kelit lämpiää? EGR ei ole käytössä täyskaasulla,
                            ja täällöin juuri tarvitaan eniten sitä laatikon jäähdytystä...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by viktor View Post
                              Kiits
                              Joo ei varmaan parane ottaa pakosarjasta irti. Alkaa olemaan siinä rajoilla että hankkii paljon ikävyyksiä jos jotain menee pieleen.
                              Ei oo pakko sattua koko EGR:n lauhduttimeen, termari sopii tulemaan "välistä" kun vähän painaa jousta kasaan + yhden termostaatin pultin joutuu avaamaan/kiristämään piippuavaimella.
                              Yleensä toki omissa remonteissa on se vika että yritän selvitä mahdollisimman pienellä purkamisella, mikä oikeasti hidastaa työtä vaikka miten paljon, mutta tässä jopa säästi aikaa, eikä hommasta tullu mitään ylipääsemättömän hankalaa.
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7540
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Matson^ View Post
                                Ei oo pakko sattua koko EGR:n lauhduttimeen, termari sopii tulemaan "välistä" kun vähän painaa jousta kasaan + yhden termostaatin pultin joutuu avaamaan/kiristämään piippuavaimella.
                                Yleensä toki omissa remonteissa on se vika että yritän selvitä mahdollisimman pienellä purkamisella, mikä oikeasti hidastaa työtä vaikka miten paljon, mutta tässä jopa säästi aikaa, eikä hommasta tullu mitään ylipääsemättömän hankalaa.
                                Mites pääsit käsiksi niihin termarin ylempiin pultteihin? Ainakin LCI:ssä tuntui mahdottomalta ilman EGR-jäähyn irroitusta...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎